Silnik 2.0 FSI 150KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leszekmw
    RS
    • 2005
    • 5356

    #51
    Zamieszczone przez fabia RS DSG
    wybralbym lepszy pod kazdym wzgledem, 1.4 tsi(nawet ten slaby 122KM)
    to co napisałeś tylko upewniło mnie że jeździłeś zepsutym silnikiem :szeroki_usmiech
    122KM tsi to lipa w porównaniu do tego fsi.
    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
    GVI 1.4TSI
    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

    Komentarz

    • fabia RS DSG
      Drive
      • 2013
      • 75

      #52
      *
      to co napisałeś tylko upewniło mnie że jeździłeś zepsutym silnikiem :szeroki_usmiech
      122KM tsi to lipa w porównaniu do tego fsi.*

      napewno nie po chipie.... :diabelski_usmiech

      nie licza sie dane techniczne tylko subiektywne odczucia poczas jazdy
      dla mnie silnik fsi jest za malo elastyczny, jezdzilem troche golfem V 1.4 tsi(po wirusie na 143KM)od zony,wiec mialem porownanie... i do spalania jak i elastycznosci

      moje srednie spalanie TOLEDO FSI 10.9-11.1L /100km
      GOLF V 8.2-9.1 /100km
      95% autostrada
      ta sama trasa (219km)
      ta sama stacja paliw (shell)98pb
      nie wiecej niz 200km/h
      srednia 121/137 km/h

      mniej wiecej...to juz bylo jakis czas temu.. :szeroki_usmiech

      Komentarz

      • WojtekSz
        Ambiente
        • 2009
        • 159

        #53
        Rzadko się odzywam, ale coś napiszę… :wink:

        Przejechałem Skodziną z tym silnikiem 95 kkm…, porównanie mam do silników 1.6 MPI, OI (120 kkm) i 1.4 TSI, OII FL (2 kkm).

        Pali dużo? A co to znaczy dużo? Przy normalnej jeździe ‘krajówkami’ ok. 7,5l, a jak się postaram (ale po co?), to poniżej 7l, czyli więcej niż 1.6 i 1.4, ale pojemność większa no i haldex.
        Podczas kilku wakacyjnych wyjazdów spalanie wychodzi podobnie - ok. 9,2l, przy 4 osobach, pełnym bagażniku i boxie (430l). 90% tras to autostrady czyli prędkości 120-150 km/h. Dystanse tych wyjazdów zawsze powyżej 5kkm.

        Nie jest elastyczny? Chyba żart… przy tak obładowanym samochodzie podczas płynnej jazdy autostradowej górskimi odcinkami np. w Austrii czy Grecji praktycznie nie ma konieczności redukcji do piątego biegu! Jadący z nami, a właściwie za nami Ford Focus 1.6 z 2 osobami i znacznie mniejszym bagażem zdecydowanie nie mógł nadążyć!

        W porównaniu do 1.6 MPI to niebo a ziemia. Do 1.4 TSI wg mnie porównywalny, ale być może za mało jeździłem TSI. No i TSI nie był mocno załadowany.

        Dla mnie jazda tym samochodem to przyjemność bez konieczności ciągłego machania lewarkiem
        SCOUT 2.0 FSI (BVX)

        Komentarz

        • fabia RS DSG
          Drive
          • 2013
          • 75

          #54
          a kto porownuje do 1.6 mpi? :shock: tym bardziej do focusa 1.6..
          pali duzo jak porownac do tsi.. chodzi o roznice w spalaniu + przyjemnosci z jady..
          a jesli mowa o elastycznosci to mamy rozne zdanie o *predkosci autostradowej*..
          :P

          Komentarz

          • Tony065
            RS
            • 2009
            • 2487
            • Octavia I (1U2)
            • ARX 1.8 20VT 150 KM

            #55
            fabia RS DSG, ale my tu mówimy o jeździe w PL, gdzie Vmax na autostradzie to 140. nie każdy jeździ do DE, a nawet tam nie wszędzie jest bez limitu. zresztą w większości krajów i tak jest wolniej /110-130/, więc bez napinania i świrowania ile to ktoś poleciał swoją furą. chyba że obracamy się wśród nastolatków lub dopada kryzys wieku średniego, w takim razie ja odpadam z dyskusji
            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
            @ by Tune-up Gdańsk
            TDI VP++ i jeszcze rośnie
            Antek

            Komentarz

            • fabia RS DSG
              Drive
              • 2013
              • 75

              #56
              Zamieszczone przez Tony065
              fabia RS DSG, ale my tu mówimy o jeździe w PL, gdzie Vmax na autostradzie to 140. nie każdy jeździ do DE, a nawet tam nie wszędzie jest bez limitu. zresztą w większości krajów i tak jest wolniej /110-130/, więc bez napinania i świrowania ile to ktoś poleciał swoją furą. chyba że obracamy się wśród nastolatków lub dopada kryzys wieku średniego, w takim razie ja odpadam z dyskusji
              to jest forum kazdy pisze co chce
              ja tak jezdze nacodzien,wiec opisuje swoje wrazenia i dziele sie nimi.. przeciez o to chodzi w dyskusji
              ja nikogo nie oceniam i o to samo prosze..

              Komentarz

              • Tony065
                RS
                • 2009
                • 2487
                • Octavia I (1U2)
                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                #57
                OK, OK.. luzik kolego
                uściślijmy dane. do jazdy po PL ten motor jest dobry, bo mamy mało autostrad, a na większości pozostałych dróg /90/, co chwila jest ograniczenie do 50 lub 70, więc w sumie wystarczy. BTW, porównywanie silnika wolnossącego z doładowanym nie ma sensu, bo nawet przy mniejszej mocy, ten drugi ma optymalny moment od znacznie niższych obrotów. porównanie wolnossaka benzynę do turbodiesla jest już w ogóle poza konkurencją /200 vs. 340Nm/.
                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                @ by Tune-up Gdańsk
                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                Antek

                Komentarz

                • fabia RS DSG
                  Drive
                  • 2013
                  • 75

                  #58
                  super...... i na tym zostanmy

                  Komentarz

                  • wojtisek1
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 429

                    #59
                    przypomnę temat : koledzy czy w 2.0 TSI jest pasek rozrządu czy łańcuch ??
                    NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                    Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                    Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                    171 KM ; 402 Nm obr/min
                    Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                    Komentarz

                    • fabia RS DSG
                      Drive
                      • 2013
                      • 75

                      #60
                      z tego co pamietam,chyba po 2008 jest lancuch

                      Komentarz

                      • pawelsi2
                        Classic
                        • 2013
                        • 10

                        #61
                        ziolo_19, hej mógl byś mi wiecej opowiedziec o tej instalacji ?? Bo posiadam Octavia RS Combi 2,0 TFSI (200KM) i słyszałem ze mozna zlozyc gaz ,ale jakis specjalnie dedykowany własnie to tych silników. Mozesz mi wsystko opowiedziec...jak ci to pracóje?
                        pozdrawiam paweł

                        Komentarz

                        • Piszpan
                          Classic
                          • 2016
                          • 8

                          #62
                          Jestem również właścicielem tego motoru, mianowicie 2.0 FSI. Jak na razie nie narzekam, moc ma wystarczającą aby spokojnie wyprzedzać na trasie. Spalanie na prawde różne. Ostatnio trasa drogą krajową w godzinach nocnych na tempomacie 90/h po 100km , wyszło 5,5l. Jak mam dzień kiedy jestem spóźniony to wyprzedzam każdego, wtedy spalanie na trasie rośnie nawet do 9l/100km.

                          Ogólnie nie kupiłem tego samochodu, żeby sprawdzać ile pali. Podoba mi się kultura jego pracy szczególnie od 3,5-4 tyś obrotów :-).

                          Mam jedynie pytanie do osób mających właśnie taki silnik, czy stosujecie taki preparat przed wymianą oleju, każdorazowo ?



                          Środek ma za zadanie zmywanie nagaru i innych zanieczyszczeń z przepustnicy.

                          Reasumując, jak miałbym zmieniać to tylko na 2.0 TFSI
                          "Na pewnym etapie wszystko się wyciąga gazem."(Krzysztof Hołowczyc)

                          Komentarz

                          • diablo228
                            Rider
                            • 2013
                            • 409
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BVY 2.0 FSI 150 KM

                            #63
                            kolego żadnych preparatów nie stosuje i żadnych problemów niema jak narazie
                            Przepustnice rozbierałem i tylko czas straciłem bo było tam czysto, autem często jeżdze dynamicznie, czasem grubo powyżej 200km/h i to chyba ma wpływ na osadzanie się nagaru podobnie jak w dieslach gdzie jazda tylko w mieście im nie służy, Preparat myślę że nie powinien zaszkodzić ale czy coś da ? bez testu się nie dowiemy
                            Mastershine - Auto Detailing Studio

                            Komentarz

                            • misza_zabrze
                              L&K
                              • 2013
                              • 1371
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BLR 2.0 FSI 150 KM

                              #64
                              Piszpan, wejdz w moj watek to sie dowiesz co i jak.

                              diablo228, ja tez jezdze duzo po autostradzie lane tylko V-Power a przepustnice czyszcze 2-3 razy w ciagu roku. Fakt ze duzo syfu sie nie odklada ale wyczyszczenie jej to gora 15 min wiec czemu nie. Odnosnie nagaru rowniez odsylam do mojego watku. Dodam ze po wyczyszczeniu spalanie spadlo o ok 1.5l. Auto jak sie oakzalo odkupilem os osoby ktora je olewala totalnie do tego stopnia ze wymieniajac pierwsyz raz olej musialm wygrzebywac kawalki filtra z obudowy bo sie rozsypal.
                              Podstawa w tych autach to regularnie wymieniac olej. Ja wymieniam co roku, no i naprawiac na bierzaco.

                              [ Dodano: Czw 15 Wrz, 16 09:39 ]
                              Piszpan, BTW po co kupowac takie srodki i cyrki. Zwykla szmatka ew papier warsztatowy najzwyklejszy srodek do czyszczenia przepustnicy i jezdziesz z koksem Zeby sie dostac do przepustnicy potrzeba ci:
                              Srubokret na oobejme na przepustnicy , klucz imbusowy na 1 srube na filtrze powietrza i 4 na przepustnicy. Nic nie odlaczasz wycigasz przepoustnice w calosci
                              Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                              Obecnie -> Seicento 900+LPG
                              Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                              Bylo ->GOLF 3 1.8

                              Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                              Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                              Komentarz

                              • r2d5
                                Classic
                                • 2015
                                • 14
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                #65
                                Hey.

                                To ja dorzucę coś od siebie. Silnik fajny, elastyczny, nawet ładnie brzmi. Niestety spalanie to jego słaba strona. Chodzi o to, że rozpiętość jest ogromna, tzn. od 6l do nawet 13l. Jeżdżę głównie po mieście (między 8 a 50 km w mieście). W lecie spalanie ok 7,5 do 8,5l na 100 km. W zimie od 9 do właśnie 13 l na 100km. Wszystko zależy od nagrzania silnika. Natomiast na trasie autko może być naprawdę oszczędne, niezależnie czy zima czy lato. Rzadko mi się zdarza jazda poza miastem, ale np. trasa Lublin Zakopane w październiku średnia z komputera wyszło 6,2l/100 km (prędkości średnio od 100 do 170 km/h). Co do usterek silnika, to na razie nie było (oprócz padniętej jednej cewki), czyli w sumie była jedna :P.

                                Jeździłem też autkiem z turbo o podobnej mocy. Nie ma co porównywać, bo turbo zmienia całkowicie charakterystykę jazdy. Nie wspominając o mniejszym spalaniu (i jak ktoś wspomniał wcześniej, nie ma się co bać turbo w benzynie, o wiele mniejsze obciążenia=mniejsze zużycie, mniej usterek).

                                Z moich doświadczeń mogę polecić ten silnik. Do codziennej jazdy bez szaleństw w zupełności wystarczy.

                                Komentarz

                                • Piszpan
                                  Classic
                                  • 2016
                                  • 8

                                  #66
                                  misza_zabrze, z ciekawość zerknę i zobaczę jak to u mnie wygląda. Auto jest zadbane, wszystko wymieniane na bieżąco więc nie powinno być źle.

                                  Zamieszczone przez diablo228
                                  bez testu się nie dowiemy
                                  sprawdzę ale to dopiero w przyszłym roku bo jestem jakieś 2 tyś po wymianie :-)
                                  "Na pewnym etapie wszystko się wyciąga gazem."(Krzysztof Hołowczyc)

                                  Komentarz

                                  • Jareczek71
                                    Drive
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 88

                                    #67
                                    Z Octavią już się pożegnałem ale została w rodzinie.

                                    Mam teraz tourana 1.4 150KM 250Nm.

                                    Niby moc taka sama, niby moment wyższy ale jakoś subiektywnie słabiej się zbiera niż 2.0 FSI.

                                    Bardzo dobrze wspominam ten silnik. Ma bardzo fajną charakterystykę. 80% maksymalnego momentu od 1800 obrotów robi swoje a ciągnie do 6,5 tys obrotów,

                                    Kiedyś taki silnik był też w touranie ale teraz można mieć co najwyżej wykastrowane 1.8 TSI (180KM i 250Nm z automatem). Downsizing zabija ducha motoryzacji...
                                    O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...

                                    Komentarz

                                    Pracuję...