*
to co napisałeś tylko upewniło mnie że jeździłeś zepsutym silnikiem :szeroki_usmiech
122KM tsi to lipa w porównaniu do tego fsi.*
napewno nie po chipie.... :diabelski_usmiech
nie licza sie dane techniczne tylko subiektywne odczucia poczas jazdy
dla mnie silnik fsi jest za malo elastyczny, jezdzilem troche golfem V 1.4 tsi(po wirusie na 143KM)od zony,wiec mialem porownanie... i do spalania jak i elastycznosci
moje srednie spalanie TOLEDO FSI 10.9-11.1L /100km
GOLF V 8.2-9.1 /100km
95% autostrada
ta sama trasa (219km)
ta sama stacja paliw (shell)98pb
nie wiecej niz 200km/h
srednia 121/137 km/h
mniej wiecej...to juz bylo jakis czas temu.. :szeroki_usmiech
Przejechałem Skodziną z tym silnikiem 95 kkm…, porównanie mam do silników 1.6 MPI, OI (120 kkm) i 1.4 TSI, OII FL (2 kkm).
Pali dużo? A co to znaczy dużo? Przy normalnej jeździe ‘krajówkami’ ok. 7,5l, a jak się postaram (ale po co?), to poniżej 7l, czyli więcej niż 1.6 i 1.4, ale pojemność większa no i haldex.
Podczas kilku wakacyjnych wyjazdów spalanie wychodzi podobnie - ok. 9,2l, przy 4 osobach, pełnym bagażniku i boxie (430l). 90% tras to autostrady czyli prędkości 120-150 km/h. Dystanse tych wyjazdów zawsze powyżej 5kkm.
Nie jest elastyczny? Chyba żart… przy tak obładowanym samochodzie podczas płynnej jazdy autostradowej górskimi odcinkami np. w Austrii czy Grecji praktycznie nie ma konieczności redukcji do piątego biegu! Jadący z nami, a właściwie za nami Ford Focus 1.6 z 2 osobami i znacznie mniejszym bagażem zdecydowanie nie mógł nadążyć!
W porównaniu do 1.6 MPI to niebo a ziemia. Do 1.4 TSI wg mnie porównywalny, ale być może za mało jeździłem TSI. No i TSI nie był mocno załadowany.
Dla mnie jazda tym samochodem to przyjemność bez konieczności ciągłego machania lewarkiem
a kto porownuje do 1.6 mpi? :shock: tym bardziej do focusa 1.6..
pali duzo jak porownac do tsi.. chodzi o roznice w spalaniu + przyjemnosci z jady..
a jesli mowa o elastycznosci to mamy rozne zdanie o *predkosci autostradowej*..
:P
fabia RS DSG, ale my tu mówimy o jeździe w PL, gdzie Vmax na autostradzie to 140. nie każdy jeździ do DE, a nawet tam nie wszędzie jest bez limitu. zresztą w większości krajów i tak jest wolniej /110-130/, więc bez napinania i świrowania ile to ktoś poleciał swoją furą. chyba że obracamy się wśród nastolatków lub dopada kryzys wieku średniego, w takim razie ja odpadam z dyskusji
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
fabia RS DSG, ale my tu mówimy o jeździe w PL, gdzie Vmax na autostradzie to 140. nie każdy jeździ do DE, a nawet tam nie wszędzie jest bez limitu. zresztą w większości krajów i tak jest wolniej /110-130/, więc bez napinania i świrowania ile to ktoś poleciał swoją furą. chyba że obracamy się wśród nastolatków lub dopada kryzys wieku średniego, w takim razie ja odpadam z dyskusji
to jest forum kazdy pisze co chce
ja tak jezdze nacodzien,wiec opisuje swoje wrazenia i dziele sie nimi.. przeciez o to chodzi w dyskusji
ja nikogo nie oceniam i o to samo prosze..
OK, OK.. luzik kolego
uściślijmy dane. do jazdy po PL ten motor jest dobry, bo mamy mało autostrad, a na większości pozostałych dróg /90/, co chwila jest ograniczenie do 50 lub 70, więc w sumie wystarczy. BTW, porównywanie silnika wolnossącego z doładowanym nie ma sensu, bo nawet przy mniejszej mocy, ten drugi ma optymalny moment od znacznie niższych obrotów. porównanie wolnossaka benzynę do turbodiesla jest już w ogóle poza konkurencją /200 vs. 340Nm/.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
przypomnę temat : koledzy czy w 2.0 TSI jest pasek rozrządu czy łańcuch ??
NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/ Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
ziolo_19, hej mógl byś mi wiecej opowiedziec o tej instalacji ?? Bo posiadam Octavia RS Combi 2,0 TFSI (200KM) i słyszałem ze mozna zlozyc gaz ,ale jakis specjalnie dedykowany własnie to tych silników. Mozesz mi wsystko opowiedziec...jak ci to pracóje?
pozdrawiam paweł
Jestem również właścicielem tego motoru, mianowicie 2.0 FSI. Jak na razie nie narzekam, moc ma wystarczającą aby spokojnie wyprzedzać na trasie. Spalanie na prawde różne. Ostatnio trasa drogą krajową w godzinach nocnych na tempomacie 90/h po 100km , wyszło 5,5l. Jak mam dzień kiedy jestem spóźniony to wyprzedzam każdego, wtedy spalanie na trasie rośnie nawet do 9l/100km.
Ogólnie nie kupiłem tego samochodu, żeby sprawdzać ile pali. Podoba mi się kultura jego pracy szczególnie od 3,5-4 tyś obrotów :-).
Mam jedynie pytanie do osób mających właśnie taki silnik, czy stosujecie taki preparat przed wymianą oleju, każdorazowo ?
kolego żadnych preparatów nie stosuje i żadnych problemów niema jak narazie
Przepustnice rozbierałem i tylko czas straciłem bo było tam czysto, autem często jeżdze dynamicznie, czasem grubo powyżej 200km/h i to chyba ma wpływ na osadzanie się nagaru podobnie jak w dieslach gdzie jazda tylko w mieście im nie służy, Preparat myślę że nie powinien zaszkodzić ale czy coś da ? bez testu się nie dowiemy
Piszpan, wejdz w moj watek to sie dowiesz co i jak.
diablo228, ja tez jezdze duzo po autostradzie lane tylko V-Power a przepustnice czyszcze 2-3 razy w ciagu roku. Fakt ze duzo syfu sie nie odklada ale wyczyszczenie jej to gora 15 min wiec czemu nie. Odnosnie nagaru rowniez odsylam do mojego watku. Dodam ze po wyczyszczeniu spalanie spadlo o ok 1.5l. Auto jak sie oakzalo odkupilem os osoby ktora je olewala totalnie do tego stopnia ze wymieniajac pierwsyz raz olej musialm wygrzebywac kawalki filtra z obudowy bo sie rozsypal.
Podstawa w tych autach to regularnie wymieniac olej. Ja wymieniam co roku, no i naprawiac na bierzaco.
[ Dodano: Czw 15 Wrz, 16 09:39 ] Piszpan, BTW po co kupowac takie srodki i cyrki. Zwykla szmatka ew papier warsztatowy najzwyklejszy srodek do czyszczenia przepustnicy i jezdziesz z koksem Zeby sie dostac do przepustnicy potrzeba ci:
Srubokret na oobejme na przepustnicy , klucz imbusowy na 1 srube na filtrze powietrza i 4 na przepustnicy. Nic nie odlaczasz wycigasz przepoustnice w calosci
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
To ja dorzucę coś od siebie. Silnik fajny, elastyczny, nawet ładnie brzmi. Niestety spalanie to jego słaba strona. Chodzi o to, że rozpiętość jest ogromna, tzn. od 6l do nawet 13l. Jeżdżę głównie po mieście (między 8 a 50 km w mieście). W lecie spalanie ok 7,5 do 8,5l na 100 km. W zimie od 9 do właśnie 13 l na 100km. Wszystko zależy od nagrzania silnika. Natomiast na trasie autko może być naprawdę oszczędne, niezależnie czy zima czy lato. Rzadko mi się zdarza jazda poza miastem, ale np. trasa Lublin Zakopane w październiku średnia z komputera wyszło 6,2l/100 km (prędkości średnio od 100 do 170 km/h). Co do usterek silnika, to na razie nie było (oprócz padniętej jednej cewki), czyli w sumie była jedna :P.
Jeździłem też autkiem z turbo o podobnej mocy. Nie ma co porównywać, bo turbo zmienia całkowicie charakterystykę jazdy. Nie wspominając o mniejszym spalaniu (i jak ktoś wspomniał wcześniej, nie ma się co bać turbo w benzynie, o wiele mniejsze obciążenia=mniejsze zużycie, mniej usterek).
Z moich doświadczeń mogę polecić ten silnik. Do codziennej jazdy bez szaleństw w zupełności wystarczy.
Z Octavią już się pożegnałem ale została w rodzinie.
Mam teraz tourana 1.4 150KM 250Nm.
Niby moc taka sama, niby moment wyższy ale jakoś subiektywnie słabiej się zbiera niż 2.0 FSI.
Bardzo dobrze wspominam ten silnik. Ma bardzo fajną charakterystykę. 80% maksymalnego momentu od 1800 obrotów robi swoje a ciągnie do 6,5 tys obrotów,
Kiedyś taki silnik był też w touranie ale teraz można mieć co najwyżej wykastrowane 1.8 TSI (180KM i 250Nm z automatem). Downsizing zabija ducha motoryzacji...
O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...
Komentarz