Ankieta (nie) zadowlenia z DSG - prosba o wypelnienie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jlupino
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 362

    #51
    Witam

    Skoda Fabia 1.2 tsi-rocznik 2011
    DSG7- u mnie od nowości.
    Serwisowana w ASO
    Skrzynia padła przy 68kkm,auto 4 lata i 3 miesiące.
    Zero dobrej woli ze strony dilera,oprócz tego że poradził mi znaleźć dobrego fachowca.
    ASO po "wnikliwej" diagnostyce ( za 200zł) powiedziało ,że mi się skrzynia zepsuła.
    Samochód unieruchomiony i zawieziony na lawecie do warsztatu niezależnego.
    Obecnie czekam,na wieści od mechanika,czy da się naprawić.
    Poniżej link do mojego problemu.


    Może DSG6-tak,ale 7-ka jest wg mnie d..y.
    Jaro

    Komentarz

    • Grzegorz56
      Rider
      • 2010
      • 266
      • Octavia II (1Z3)
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      #52
      jlupino, u mnie w czerwcu 2014r. miesiąc po akcji serwisowej 34F7 (wymiana oleju i zmiana softu) padła mechatronika (błąd 001378 - napięcie systemu, P0562 - 000 - za niskie ) - auto z 2010r. a więc 2 lata po gwarancji - naprawa na koszt VW (chyba pomogła wymiana softu - a więc grzebanie w elektronice :diabelski_usmiech oraz nastawienie pracowników w serwisie, którzy wykonali telefony do Skody - Poznań oraz VW)
      Problem z padaniem mechatroniki w DSG7 ze względu na zastosowany olej jest znany na świecie - gdzieś były artykuły na ten temat (w Chinach wymieniano wszystkie DSG7)
      Może zapytaj się w serwisie VW czy ci wymienią mechatronikę na koszt VW.

      Komentarz

      • jlupino
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 362

        #53
        Ponoć diler też dzwonił do Poznania,i tzw.dobra wola producenta może występować tylko do 4-ech lat.
        U mnie też akcja 34F7 była zrobiona,a sterownik i mechatronika są OK-wg ASO
        Mnie wypadały jakieś dziwne błędy 5-go i 6-go biegu,a ruszyłem raptem dwa metry na wstecznym-nagle rozsprzęgliło i GAME OVER.
        Jaro

        Komentarz

        • Grzegorz56
          Rider
          • 2010
          • 266
          • Octavia II (1Z3)
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

          #54
          jlupino, według instrukcji budowy DSG7
          "Zadaniem modułu mechatronicznego jest sterowanie pracą skrzyni biegów. Moduł mechatroniczny to połączenie sterownika elektronicznego i sterownika elektrohydraulicznego."
          i dalej
          "Zadaniem sterownika elektronicznego w module mechatronicznym jest sterowanie pracą skrzyni biegów.
          Przetwarza on sygnały, otrzymywane od własnych czujników i od innych sterowników, steruje elementami
          wykonawczymi i diagnozuje ich działanie.
          Sterownik ma wbudowanych 11 czujników – tylko czujnik wejściowej prędkości obrotowej G182 jest poza
          sterownikiem. Sterownik elektroniczny steruje na drodze hydraulicznej pracą ośmiu zaworów
          elektromagnetycznych, przełączających biegi i obsługujących sprzęgła.
          Sterownik przeprowadza adaptację położenia sprzęgieł oraz nastawników biegów (widełek) przy włączonych
          biegach i uwzględnia wyuczone wartości podczas dalszej pracy tych elementów."
          z tego wynika, że za uszkodzenia skrzyni biegów DSG7 w większości przypadków odpowiada mechatronika.
          Prawdopodobnie w twoim przypadku nastąpiło przekłamanie informacji i elektronika myśli że masz włączony bieg 6 i chce włączyć bieg 5 ale nie otrzymuje informacji z czujników że 6 już się odłączyła.
          Można jeszcze spróbować zresetować elektronikę mechatroniki stosując się do tej procedury
          http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/7-Speed_Direct_Shift_Gearbox_(DSG/0AM) - może pomoże.
          Jak masz możliwość to podaj pełną informację o błędzie.

          Komentarz

          • jlupino
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 362

            #55
            Oto wg faktury błędy ,które zapisane były w sterowniku skrzyni biegów
            P073A oraz P073B
            A pod spodem zdanie,że powyższe błędy wskazują na mechaniczne uszkodzenie skrzyni.
            P.S.-nie kapuję za bardzo tych procedur z tego linka
            Jaro

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #56
              jlupino, błędy wskazują na zablokowanie mechaniczne skrzyni P037A - Blokada na biegu 5, P037B - Blokada na biegu 6. 5 i 6 bieg obsługiwane są przez osobne przesuwki i nastawniki ( jeden dla 5/7 i drugi dla 6/R ) przy czym warto zauważyć, że oba te nastawniki znajdują się obok siebie w górnej części mechatroniki ( pozostałe dwa dla 1/3 i 2/4 są zgrupowane na dole mechatroniki ). Oba nastawniki 5/7 i 6/R pracują w oddzielnych "odgałęzieniach układu hydraulicznego mechatroniki więc jest mało prawdopodobne, że oba zawory padły jednocześnie, co wskazuje właśnie na zablokowanie mechaniczne przesuwek i to chyba nawet względem siebie ( czyli albo jakieś "ciało obce" w skrzyni, albo jakiś element, którejś z tych przesuwek się ukruszył/ułamał i je zablokował ).
              Niby można spróbować wyjąć samą mechatronikę bez wyciągania skrzyni ( i wtedy ręcznie sprawdzić czy da się ruszyć przesuwki ) ale wydaję mi się to bezcelowe, bo i tak raczej skończy się na zrzuceniu całości.
              Myślę, że niezależny warsztat od skrzyń nie powinien mieć problemu z diagnozą tego uszkodzenia.

              BTW.
              Koniecznie zdaj dokładną relację z wyników ( ciśnij warsztat, żeby Ci wszystko pokazali , bo jestem bardzo zainteresowany tematem ( też mam DSG7 )...
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • Grzegorz56
                Rider
                • 2010
                • 266
                • Octavia II (1Z3)
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                #57
                jlupino, z twojego opisu na fabiaclub wynika, że prawdopodobnie przy włączeniu biegu wstecznego nastąpiła blokada (synchronizacja) i dlatego zgrzytnęło. Po powrocie do samochodu wrzuciłeś D i elektronika "zgłupiała" myśląc że ma wrzuconą 6 (ta sama zapadka obsługuje bieg 6 oraz R) chciała wrzucić 5 (dostała informację od czujnika prędkości o małej prędkości ) i dlatego sugeruję reset elektroniki.
                Procedura jest prosta za pomocą VCDS wykonujesz reset (część pierwsza tej instrukcji), następnie powinno się na każdym biegu przejechać około 3 sekund. W tym celu musisz znaleźć drogę bez przeszkód o długości około 10 km (drążek biegów na D i odchylić w stronę pasażera - zmiana biegów następuje ręcznie - drążek + - lub manetkami przy kierownicy) i przed ruszeniem wykonać pierwszą czynności z pierwszej części tej procedury. (tę część wykonują w serwisach a potem oddają użytkownikowi który w czasie normalnej eksploatacji ma wykonać część drugą :diabelski_usmiech )
                Jak to nie pomoże to trzeba będzie jednak dostać się do skrzyni i sprawdzić co się stało z trybami biegu R.

                Komentarz

                • jlupino
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 362

                  #58
                  Zamieszczone przez Grzegorz56
                  Procedura jest prosta za pomocą VCDS wykonujesz reset (część pierwsza tej instrukcji), następnie powinno się na każdym biegu przejechać około 3 sekund. W tym celu musisz znaleźć drogę bez przeszkód o długości około 10 km (drążek biegów na D i odchylić w stronę pasażera - zmiana biegów następuje ręcznie - drążek + - lub manetkami przy kierownicy) i przed ruszeniem wykonać pierwszą czynności z pierwszej części tej procedury.
                  Tak,tylko moje autko nie jeździ wcale-nawet 10 metrów,a co dopiero kilometrów.
                  W ASO niby resetowali elektronike,ale nie pomogło.
                  Jedną rzecz jeszcze zauważyłem,jak zjeżdżałem z lawety.
                  Po zapaleniu silnika wrzucam R i auto jedzie(bez gazu),a jak dotknę hamulca-już nie.Ani R ,ani D.
                  Czekam nadal na wieści od mechanika.
                  Jaro

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #59
                    To jest woz na gwarancji ?? Bo temat DSG w wielu ASO jest mocno ograniczony
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Grzegorz56
                      Rider
                      • 2010
                      • 266
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                      #60
                      jlupino, samochód jedzie do tyłu bo masz wbity bieg R a elektronika myśli, że masz wbity bieg 6. I dlatego uważam, że jeśli masz możliwość to wykonaj reset mechatroniki za pomocą VCDS ( nie wierz we wszystko co mówią w ASO ). Dopiero po resecie kasujesz błędy (jeśli wszystko będzie dobrze) następnie możesz wykonać dalszą część - regulację kolejnych biegów.
                      Naturalnie wszystko będzie dobrze jeśli nie ma uszkodzeń mechanicznych (informacja który bieg masz włączony odczytywana jest poprzez odpowiednie ustawienie magnesów w zespole mechatroniki). Nie sądzę aby uszkodzenie powstało w samej skrzyni tym bardziej że błąd wyskoczył ci w czasie ruszania a nie w czasie jazdy.
                      Możesz również spróbować to co podał kowal 2002, odczepić mechatronikę i ręcznie wysunąć bieg wsteczny i jeśli nie ma uszkodzenia mechanicznego w mechatronice to po skasowaniu błędów powinno być dobrze.

                      Komentarz

                      • kowal 2002
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 5161

                        #61
                        jlupino, a czy miałeś w czasie użytkowania taki efekt, że na ciepłym silniku, przy wrzucaniu biegu wstecznego czuć było takie szarpnięcie jakby sprzęgło nie było do końca rozłączone?
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz

                        • jlupino
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 362

                          #62
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          To jest woz na gwarancji ??
                          Niestety ,auto jest z października 2011

                          Zamieszczone przez kowal 2002
                          jlupino, a czy miałeś w czasie użytkowania taki efekt, że na ciepłym silniku, przy wrzucaniu biegu wstecznego czuć było takie szarpnięcie jakby sprzęgło nie było do końca rozłączone?
                          Nie,tego nie miałem
                          Zamieszczone przez Grzegorz56
                          jlupino, samochód jedzie do tyłu bo masz wbity bieg R a elektronika myśli, że masz wbity bieg 6. I dlatego uważam, że jeśli masz możliwość to wykonaj reset mechatroniki za pomocą VCDS ( nie wierz we wszystko co mówią w ASO ). Dopiero po resecie kasujesz błędy (jeśli wszystko będzie dobrze) następnie możesz wykonać dalszą część - regulację kolejnych biegów.
                          Naturalnie wszystko będzie dobrze jeśli nie ma uszkodzeń mechanicznych (informacja który bieg masz włączony odczytywana jest poprzez odpowiednie ustawienie magnesów w zespole mechatroniki). Nie sądzę aby uszkodzenie powstało w samej skrzyni tym bardziej że błąd wyskoczył ci w czasie ruszania a nie w czasie jazdy.
                          Możesz również spróbować to co podał kowal 2002, odczepić mechatronikę i ręcznie wysunąć bieg wsteczny i jeśli nie ma uszkodzenia mechanicznego w mechatronice to po skasowaniu błędów powinno być dobrze.
                          Teraz już nic nie zrobię,jak auto w warsztacie jest.Dam znać jak będę coś wiedział.

                          [ Dodano: Sob 06 Lut, 16 22:20 ]
                          Samochód odebrany

                          Jeździ,jak wcześniej.Wymienione zostały dwie zębatki i taki plastikowy "dinks",który porusza się po jakimś wałku w celu wrzucenia odpowiedniego biegu.Dinks pękł,nie wrzucił się w prawidłowy sposób bieg,zakleszczyło zęby 5-go i 6-go biegu (a na tym samym wałku jest też wsteczny) i finito.
                          Tyle zrozumiałem z tego co mówił fachman.
                          Mechanik ten przywraca automaty i inne dsg, dct itp.do życia u siebie,a oprócz tego pracuje w jednym ze śląskich aso.
                          Potwierdził,że tych skrzyń w aso to już chyba z 20 wymienił w samochodach na gwarancji.
                          Kto potrzebuje kontaktu do niego to niech na priva pisze-to podam numer.
                          Nie było innego wyjścia i nie chciałem więcej ryzykować,więc samochód sprzedałem.Na razie ze słynnej DSG się skutecznie wyleczyłem.
                          Jaro

                          Komentarz

                          Pracuję...