ano taki że w 2.0 TDi ta chłodnica EGR jest dużo większa niż olejowa i jest chłodzona płynem chłodniczym - bardzo często w tych silnikach lubi przerdzewieć i wycieka z niej płyn chłodniczy.
Kolega, który założył temat ma ubytki płynu i tłuste naloty w zbiorniczku więc podaję jedną z prawdopodonych przyczyn.
Ta chłodnica EGR to klasyka nawet w 2.0 tdi CR.
stefdeath, chłodnicę spalin też zamierzam sprawdzić, zwłaszcza, że wystarczy wypiąć ją z układu i jeździć i obserwować czy nadal ubywa - także robota w zasadzie żadna.
Tak samo możesz wypiąć chłodnicę oleju z obiegu i sprawdzić. Jednakże martwi mnie ten ciemny osad w zbiorniczku :roll: W żadnym 2.0 TDI z uszkodzonym egr,chłodnicą oleju czy głowica nie było takiego efektu,tylko w jednym...pękniętym bloku :roll: na forum Touran Klub Polska koledze w AZV,tak właśnie się stało. wymienił i spawdził wszystko..skoczyło się na całym słupku.
Zacznij od wyłączenia z układu najpierw chłodniczki oleju,później EGR.
Muti, no dobra teraz nie wiem co gorsze - głowica czy blok silnika - wydaje mi się, że głowica?
Taniej będzie chyba kupić dół silnika i przełożyć górę ze starego?
Ale najciekawiej będzie jak to obydwie rzeczy jednocześnie :?
Zapytam kolegę co wymienił cały silnik czy dalej ma na sprzedaż swoją starą/nową głowicę, którą kupił oryginał w aso i pojeździł kilka tyś i zmienił cały silnik.
Miałem czekać z tym do wiosny, ale chyba nie będę - przynajmniej z wyeliminowaniem tej "drobnicy".
Plan mam taki:
- w przyszłym tygodniu pojechać na sprawdzenie obecności spalin w płynie
- zrobić obejście chłodniczki spalin - pojeździć trochę i poobserwować
- sprawdzić chłodniczkę oleju
- jak powyższe nic nie wykaże, to jednak poczekam do wiosny ze zdjęciem głowicy
Jak macie jeszcze jakieśs sugestie co to może być, to chętnie wysłucham
Koledzy jeszcze jedna rzecz - właśnie chciałem sie umówić na sprawdzenie zawartości spalin w płynie chłodniczym, ale Pan, który mi miał to zrobić poinformował mnie, że jeżeli jest to diesel, to taki pomiar nie będzie miarodajny - w benzynie jak najbardziej.
Koledzy co sądzicie o wymianie głowicy na regenerowaną z firmy Piętka? - macie jakieś doświadczenia we współpracy z tą firmą?
Zarówno w nowej AMC jak i u nich jest rok gwarancji, a cena na połowę.
Chyba zdecyduję się na skorzystanie z usług tej firmy - tylko pytanie czy czekać na swoją głowicę (ok 2 tygodnie) czy brać inną po regeneracji?
Jeszcze mam pytanie o firmę regenerującą turbo CARTUR z Bydgoszczy - jakieś macie doświadczenia?
przerabiałem temat spawania głowicy jak i wymiany na używkę. w obydwu przypadkach wielkie rozczarowanie, obydwie wytrzymały około roku. na spawaną przyklejona była naklejka termiczna i okazało się że przekroczyła wszystkie normy a układ chłodzenia jest jak najbardziej sprawny, używka też jakoś koło roku była ok. teraz stoję przed dylematem co dalej
Arti23, czyli sugerujesz, że nie iść w spawanie i używkę? Dużo jeździsz?
Pozostaje wymiana na nową - tylko strasznie duży koszt, no i też nie ma pewności, że wytrzyma dłużej niż rok - a na rok jest gwarancji na AMC.
Mógłby ktoś się wypowiedzieć więcej kto ma doświadczenia z tematem wymiany głowicy w BKD.
Komentarz