[O2] Wymiana głowicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • stefdeath
    Drive
    • 2012
    • 44
    • Octavia III (5E3)
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    #26
    Zamieszczone przez witachu
    Zamieszczone przez stefdeath
    chłodnicę spalin lecących do EGR
    a jaki to ma związek?
    ano taki że w 2.0 TDi ta chłodnica EGR jest dużo większa niż olejowa i jest chłodzona płynem chłodniczym - bardzo często w tych silnikach lubi przerdzewieć i wycieka z niej płyn chłodniczy.
    Kolega, który założył temat ma ubytki płynu i tłuste naloty w zbiorniczku więc podaję jedną z prawdopodonych przyczyn.
    Ta chłodnica EGR to klasyka nawet w 2.0 tdi CR.

    Komentarz

    • krzygaj
      Rider
      • 2008
      • 627
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #27
      stefdeath, chłodnicę spalin też zamierzam sprawdzić, zwłaszcza, że wystarczy wypiąć ją z układu i jeździć i obserwować czy nadal ubywa - także robota w zasadzie żadna.

      Pzdr
      Moja Skodzina

      Skoda Octavia II -
      Opel Astra III -

      Komentarz

      • witachu
        L&K
        • 2011
        • 1319

        #28
        Ta chłodnica EGR to klasyka nawet w 2.0 tdi CR.
        dzieki za informacje
        OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

        Auto Detailing: Dream Car Studio
        (znajdź również na fb)

        Komentarz

        • Muti
          Ambiente
          • 2011
          • 199

          #29
          Tak samo możesz wypiąć chłodnicę oleju z obiegu i sprawdzić. Jednakże martwi mnie ten ciemny osad w zbiorniczku :roll: W żadnym 2.0 TDI z uszkodzonym egr,chłodnicą oleju czy głowica nie było takiego efektu,tylko w jednym...pękniętym bloku :roll: na forum Touran Klub Polska koledze w AZV,tak właśnie się stało. wymienił i spawdził wszystko..skoczyło się na całym słupku.

          Zacznij od wyłączenia z układu najpierw chłodniczki oleju,później EGR.
          Moje projekty car detailingowe
          VW Touran 2.O TDI
          BMW X6 35d
          więcej na PW

          Komentarz

          • krzygaj
            Rider
            • 2008
            • 627
            • Octavia II (1Z3)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #30
            Muti, no dobra teraz nie wiem co gorsze - głowica czy blok silnika - wydaje mi się, że głowica?
            Taniej będzie chyba kupić dół silnika i przełożyć górę ze starego?

            Ale najciekawiej będzie jak to obydwie rzeczy jednocześnie :?
            Moja Skodzina

            Skoda Octavia II -
            Opel Astra III -

            Komentarz

            • Muti
              Ambiente
              • 2011
              • 199

              #31
              Zacznij od eliminowania tanich rzeczy.

              Zapytam kolegę co wymienił cały silnik czy dalej ma na sprzedaż swoją starą/nową głowicę, którą kupił oryginał w aso i pojeździł kilka tyś i zmienił cały silnik.
              Moje projekty car detailingowe
              VW Touran 2.O TDI
              BMW X6 35d
              więcej na PW

              Komentarz

              • krzygaj
                Rider
                • 2008
                • 627
                • Octavia II (1Z3)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #32
                Muti, oczywiście!

                Miałem czekać z tym do wiosny, ale chyba nie będę - przynajmniej z wyeliminowaniem tej "drobnicy".
                Plan mam taki:
                - w przyszłym tygodniu pojechać na sprawdzenie obecności spalin w płynie
                - zrobić obejście chłodniczki spalin - pojeździć trochę i poobserwować
                - sprawdzić chłodniczkę oleju
                - jak powyższe nic nie wykaże, to jednak poczekam do wiosny ze zdjęciem głowicy

                Jak macie jeszcze jakieśs sugestie co to może być, to chętnie wysłucham

                Dzięki i pzdr
                Moja Skodzina

                Skoda Octavia II -
                Opel Astra III -

                Komentarz

                • andrzej-tdi
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 209
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez Muti
                  Jednakże martwi mnie ten ciemny osad w zbiorniczku
                  Poczytaj pierwszy post z mojego tematu
                  http://forum.octaviaclub....der=asc&start=0

                  Komentarz

                  • Muti
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 199

                    #34
                    Wiem, wiem..Czytałem. Dlatego każdy przypadek jest inny i zaczyna sie od eliminacji poszczególnych podzespołów.
                    Moje projekty car detailingowe
                    VW Touran 2.O TDI
                    BMW X6 35d
                    więcej na PW

                    Komentarz

                    • krzygaj
                      Rider
                      • 2008
                      • 627
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #35
                      Koledzy jeszcze jedna rzecz - właśnie chciałem sie umówić na sprawdzenie zawartości spalin w płynie chłodniczym, ale Pan, który mi miał to zrobić poinformował mnie, że jeżeli jest to diesel, to taki pomiar nie będzie miarodajny - w benzynie jak najbardziej.

                      Co Wy na to? - jechać mimo to czy nie?
                      Moja Skodzina

                      Skoda Octavia II -
                      Opel Astra III -

                      Komentarz

                      • DGW
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 2330

                        #36
                        Zamieszczone przez krzygaj
                        jeżeli jest to diesel, to taki pomiar nie będzie miarodajny - w benzynie jak najbardziej
                        jaką teorię Pan ma na to?

                        Chemia nie była moim ulubionym przedmiotem nie pamiętam na jaki gaz reaguje płyn w testerze... :?
                        NFPNorth-West
                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                        WARSZTAT www.dsize.pl
                        ->
                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                        Komentarz

                        • krzygaj
                          Rider
                          • 2008
                          • 627
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #37
                          Koledzy co sądzicie o wymianie głowicy na regenerowaną z firmy Piętka? - macie jakieś doświadczenia we współpracy z tą firmą?
                          Zarówno w nowej AMC jak i u nich jest rok gwarancji, a cena na połowę.

                          Chyba zdecyduję się na skorzystanie z usług tej firmy - tylko pytanie czy czekać na swoją głowicę (ok 2 tygodnie) czy brać inną po regeneracji?

                          Jeszcze mam pytanie o firmę regenerującą turbo CARTUR z Bydgoszczy - jakieś macie doświadczenia?

                          Dzięki
                          Moja Skodzina

                          Skoda Octavia II -
                          Opel Astra III -

                          Komentarz

                          • Arti23
                            Elegance
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 892
                            • Superb II combi (3T5)
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            #38
                            przerabiałem temat spawania głowicy jak i wymiany na używkę. w obydwu przypadkach wielkie rozczarowanie, obydwie wytrzymały około roku. na spawaną przyklejona była naklejka termiczna i okazało się że przekroczyła wszystkie normy a układ chłodzenia jest jak najbardziej sprawny, używka też jakoś koło roku była ok. teraz stoję przed dylematem co dalej
                            Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                            Komentarz

                            • krzygaj
                              Rider
                              • 2008
                              • 627
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #39
                              Arti23, czyli sugerujesz, że nie iść w spawanie i używkę? Dużo jeździsz?
                              Pozostaje wymiana na nową - tylko strasznie duży koszt, no i też nie ma pewności, że wytrzyma dłużej niż rok - a na rok jest gwarancji na AMC.

                              Mógłby ktoś się wypowiedzieć więcej kto ma doświadczenia z tematem wymiany głowicy w BKD.
                              Moja Skodzina

                              Skoda Octavia II -
                              Opel Astra III -

                              Komentarz

                              Pracuję...