[O2] Zalewanie filtra paliwa po wymianie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zibsta
    Classic
    • 2007
    • 6

    [O2] Zalewanie filtra paliwa po wymianie

    Tippo,

    1) nie każdy w domu ma 380V a jak nawet to nie w każdym garażu jest...
    2) zagrzać to jedno a utrzymać to drugie, u nas jak sie zapali 1300W światła, kaloryfer olejowy 2000W i dwie maszyny+dwóch ludzi to ciepło sie robi bardzo szybko, problem polega na utrzymaniu tej temp.
    nie realne jest pracować z taką maszyną (totalny brak miejsca, duże ryzyko przypalenia czegoś) a zostawić ją na noc żeby trzymała ciepło to już....
  • TomekM
    Ambiente
    • 2006
    • 127
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    [O2] Zalewanie filtra paliwa po wymianie

    Niedługo planuję zabrać się za wymianę filtra paliwa w moim BXE.
    Przeglądając kilka tematów, w których poruszono zagadnienie wymiany pojawiły się dwie wersje, a mianowicie, czy po wymianie zalewać filtra paliwem przed zamknięciem dekla, czy wystarczy kilkukrotnie przekręcić kluczyk do zgaśnięcia kontrolek.
    Dodam, że mam filtr z oznaczeniami UFI, a po przekręceniu kluczyka słychać pompę paliwa przed kilka sekund.
    Z tego co widziałem w tutorialu kolegi Biszczu, na filtrze znajduje się uszczelka "olimpiada" - czy występuje ona również w BXE?
    OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
    Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***

    Komentarz

    • Biszczu
      RS
      • 2011
      • 5567

      #3
      TomekM, ja zalewałem. Natomiast w tym roku nie zalewałem i nie ma żadnego problemu. Nic nie szkodzi zalać Ci filtr paliwem przecież i tak masz otwartą puszkę z filtrem a dodatkowy koszt jaki ponosisz to ok. 2 pln.

      Natomiast cytując kolegę piotrek_os

      "Biszczu - oglądalem własnie Twoja fotoleracje z wymiany filtrów, bo na dniach chcę wymienić filtr paliwa - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=asc&start=690 i raczej nie było potrzeby kupowania ON i zalewania filtra paliwa, bo po przekreceniu zapłonu "pompka poda" paliwo do filtra. W 01 to fakt, ze lepiej zlać filtr, a w 0II to już zbędne."

      Reasumując czy zalejesz czy nie i tak będzie dobrze. Sprawdziłem i olimpiada w BXE nie istnieje

      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

      Komentarz

      • robreg
        L&K
        • 2010
        • 1195
        • Octavia I (1U2)
        • AXP 1.4 MPI 75 KM

        #4
        Piotrek_OS ma jak najbardziej rację. W O2 BXE elektryczna pompa w zbiorniku robi całą złotą robotę.

        TomekM, nie, o ile mnie Alzcheimer nie oszukuje, też mam filtr systemu UFI (nie pamiętam tego dokładnie - ale wg typu filtra jakiego stosuję dobrze mi się wydaje).

        U mnie (to pamiętam dobrze) rozkręca się obudowę filtra i wymieniając wkład, zmienia się jedynie duży oring, który jest za każdym razem dołączony do filtrów jakie używam (czyli KNECHT KX220D - latam na tym typie od zakupu auta już 3 wymiany po 30.000km i nie narzekam). Żadnych innych uszczelek nie ma, żadnego zalewania filtra przy wymianie stosować nie trzeba.

        Zamieszczone przez Biszczu
        "olimpiada" w BXE też występuje i musi być w komplecie z filtrem
        Wydaje mi się, że w systemie UFI ja uszczelki olimpijskiej nigdy nie miałem.
        Pozdrawiam, Robreg.
        ----
        furmanka.blogspot.com fan ;-)

        Komentarz

        • Jamilko
          Drive
          • 2012
          • 90

          #5
          W UFI nie ma olimpijki tylko duża, okrągła uszczelka. Jest w komplecie z filtrem np MANN. Ja po wyjęciu filtra odciągam pozostałe paliwo i czyszczę wnętrze obudowy ręcznikiem papierowym. Po włożeniu nowego filtra i wymianie uszczelki zalewam filtr przekręcając parokrotnie stacyjkę. Dokładnie układam pokrywę i powolutku, po trochu dokręcam śrubki. Trzeba to robić dokładnie i każdą tylko po trochu bo inaczej pojawia się nieszczelność a tam występuje spore ciśnienie.
          POWODZENIA!!!
          O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
          Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/

          Komentarz

          • Biszczu
            RS
            • 2011
            • 5567

            #6
            sprawdziłem i nie ma olimpiady, bo w BXE jest taki filtr z dużą uszczelką



            p.s. zrobiłem edit w swoim pierwszym poście
            "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

            Komentarz

            • robreg
              L&K
              • 2010
              • 1195
              • Octavia I (1U2)
              • AXP 1.4 MPI 75 KM

              #7
              to o czym pisze Jamilko, to znaczy sposób rozkręcania i skręcania filtra jest bardzo ważny.

              Pokrywa filtra UFI jest bardzo ciasno spasowana i trzeba ją zarówno przy zdejmowaniu, stopniowo w kilku punktach po obwodzie podważać, jak i zakładając, dociągać stopniowo dokręcając poszczególne śruby ją mocujące - ja układam najpierw pokrywę swobodnie na korpusie filtra, a potem dociskam pokrywę śrubami, każdą śrubę wkręcając na krzyż (tzn bodajże 1, 3, 5, 2, 4, 1 itd.) o 1 obrót na raz, aż dociągnę wszystkie śruby do końca.
              Pozdrawiam, Robreg.
              ----
              furmanka.blogspot.com fan ;-)

              Komentarz

              • Biszczu
                RS
                • 2011
                • 5567

                #8
                w każdym filtrze paliwa trzeba uważać jak się skręca obudowę. Jak się źle skręci to może się okazać, że auto zacznie "kaszleć" paliwkiem
                "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                Komentarz

                • TomekM
                  Ambiente
                  • 2006
                  • 127
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  No to w zasadzie chyba wszystko jasne 8) Dzięki
                  OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
                  Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***

                  Komentarz

                  • robreg
                    L&K
                    • 2010
                    • 1195
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXP 1.4 MPI 75 KM

                    #10
                    normalnie zgodni jesteśmy tak, jakby to zupełnie forum internetowe nie było
                    Pozdrawiam, Robreg.
                    ----
                    furmanka.blogspot.com fan ;-)

                    Komentarz

                    • Jamilko
                      Drive
                      • 2012
                      • 90

                      #11
                      Zamieszczone przez robreg
                      normalnie zgodni jesteśmy tak, jakby to zupełnie forum internetowe nie było
                      Bo akurat kolega trafił z tematem gdy dzieci i "fachowcy" są w szkole
                      O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
                      Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/

                      Komentarz

                      • TomekM
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 127
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Jamilko, po prostu autor za prosto sforumułował zagadnienie :P następnym razem dołożę pytań
                        OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
                        Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***

                        Komentarz

                        • vaz
                          Elegance
                          • 2010
                          • 799
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez robreg
                          to o czym pisze Jamilko, to znaczy sposób rozkręcania i skręcania filtra jest bardzo ważny.

                          Pokrywa filtra UFI jest bardzo ciasno spasowana i trzeba ją zarówno przy zdejmowaniu, stopniowo w kilku punktach po obwodzie podważać, jak i zakładając, dociągać stopniowo dokręcając poszczególne śruby ją mocujące - ja układam najpierw pokrywę swobodnie na korpusie filtra, a potem dociskam pokrywę śrubami, każdą śrubę wkręcając na krzyż (tzn bodajże 1, 3, 5, 2, 4, 1 itd.) o 1 obrót na raz, aż dociągnę wszystkie śruby do końca.

                          Nie miałem jeszcze okazji wymieniać tego filtra u siebie ale z teorii wiem, że demontaż górnej części obudowy zaczyna się od podważania jej wkrętakiem płaskim w specjalnym do tego celu miejscu z przodu obudowy.
                          Przy montażu górnej części obudowy chyba lepiej ją ręcznie wcisnąć na swoje miejsce a dopiero potem dokręcić śrubami właściwym momentem 1,5 Nm.
                          Antyfotoradar Valentine1
                          Harry II Classic+Sirio ML145

                          Komentarz

                          • Biszczu
                            RS
                            • 2011
                            • 5567

                            #14
                            vaz, najpierw to musisz odkręcić śruby, żeby cokolwiek podważyć
                            "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                            Komentarz

                            • ajoter
                              Ambiente
                              • 2012
                              • 152
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez vaz
                              Nie miałem jeszcze okazji wymieniać tego filtra u siebie ale z teorii wiem, że demontaż górnej części obudowy zaczyna się od podważania jej wkrętakiem płaskim w specjalnym do tego celu miejscu z przodu obudowy.
                              Przy montażu górnej części obudowy chyba lepiej ją ręcznie wcisnąć na swoje miejsce a dopiero potem dokręcić śrubami właściwym momentem 1,5 Nm.
                              Nie radzę Ci ręcznie dociskać, pokrywa musi być równo dociśnięta na całej powierzchni. Lepiej zrób tak jak polecał Ci to robreg i dokrecaj śruby na krzyż( pokrywa jest spasowana na wcisk z obudowa i ciężko wchodzi). Wystarczy ze z jednej strony będziesz miał pokrywę źle spasowaną z obudową to będziesz miał komorę silnika całą w paliwie( no może nie całą :wink: ) i zapach paliwa w środku. Wiem to z własnego doświadczenia :twisted: Dodatkowo u mnie objawem źle skręconego filtra paliwa było że silnik wchodził na biegu jałowym na wyższe obroty - zauważalne jak stałem na światłach.
                              Pamiętaj aby uszczelka była dobrze osadzona w swoim rowku - bo przy wciskaniu dekla w obudowę może wyleźć. Uszczelke jeszcze przesmarowuje paluchem który zamaczam wcześniej w paliwie :P

                              Komentarz

                              • vaz
                                Elegance
                                • 2010
                                • 799
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Biszczu
                                vaz, najpierw to musisz odkręcić śruby, żeby cokolwiek podważyć
                                :kciukgora :spin:
                                Antyfotoradar Valentine1
                                Harry II Classic+Sirio ML145

                                Komentarz

                                • robreg
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1195
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez ajoter
                                  Zamieszczone przez vaz
                                  Nie miałem jeszcze okazji wymieniać tego filtra u siebie ale z teorii wiem, że demontaż górnej części obudowy zaczyna się od podważania jej wkrętakiem płaskim w specjalnym do tego celu miejscu z przodu obudowy.
                                  Przy montażu górnej części obudowy chyba lepiej ją ręcznie wcisnąć na swoje miejsce a dopiero potem dokręcić śrubami właściwym momentem 1,5 Nm.
                                  Nie radzę Ci ręcznie dociskać, pokrywa musi być równo dociśnięta na całej powierzchni. Lepiej zrób tak jak polecał Ci to robreg i dokrecaj śruby na krzyż( pokrywa jest spasowana na wcisk z obudowa i ciężko wchodzi). Wystarczy ze z jednej strony będziesz miał pokrywę źle spasowaną z obudową to będziesz miał komorę silnika całą w paliwie( no może nie całą :wink: ) i zapach paliwa w środku. Wiem to z własnego doświadczenia :twisted: Dodatkowo u mnie objawem źle skręconego filtra paliwa było że silnik wchodził na biegu jałowym na wyższe obroty - zauważalne jak stałem na światłach.
                                  Pamiętaj aby uszczelka była dobrze osadzona w swoim rowku - bo przy wciskaniu dekla w obudowę może wyleźć. Uszczelke jeszcze przesmarowuje paluchem który zamaczam wcześniej w paliwie :P
                                  smarowanie uszczelek olejem (w filtrach oleju) / paliwem (w filtrach paliwa) to podręcznikowa sprawa.

                                  Vaz - Teoria różni się od praktyki czasem o wieki świetlne. Jak będziesz chciał pokrywę podważać wyłącznie w jednym miejscu, to ją skrzywisz tak, że przestanie dolegać równo. Napisałem - podważać krok po kroku, równo po obwodzie.

                                  Jak będziesz chciał ręcznie dopchnąć pokrywę to ją przekosisz i przytniesz oring uszczelki (w jednym punkcie schowa się cały, w drugim wysunie za bardzo).

                                  To jest bardzo dokładnie spasowany element, więc ostrożnie
                                  Pozdrawiam, Robreg.
                                  ----
                                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                  Komentarz

                                  • zadariusz1
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 543
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                                    #18
                                    Ja jak wymieniałem filtr to wziąłem badziewny klucz i było trach(czubek klucz został w śrubie na równi z jej końcem), było trochę zabawy,ale się udało odkręcić także popieram w 100% najpierw trzeba odkręcić śruby

                                    Komentarz

                                    • vaz
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 799
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Napisałem "demontaż górnej części obudowy zaczyna się od podważania jej wkrętakiem płaskim w specjalnym do tego celu miejscu z przodu obudowy". Tak jest podane w instrukcji serwisowej. Nie twierdzę, że podważa się tylko w jednym miejscu.
                                      Nie wiedziałem, że obie części obudowy wchodzą aż tak ciężko, że palcami nie da się tego zrobić.
                                      Antyfotoradar Valentine1
                                      Harry II Classic+Sirio ML145

                                      Komentarz

                                      • Biszczu
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 5567

                                        #20
                                        vaz, musisz podważyć, bo całość wieka trzyma uszczelka.
                                        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                        Komentarz

                                        • adi747
                                          L&K
                                          • 2008
                                          • 1138

                                          #21
                                          podważasz sobie płaskim śrubexem zaczynasz tam gdzie wykorbienie i dookoła jak wsadzisz filter to kładziesz pokrywke na nim wsiadasz do auta włączasz pare razy zapłon aż napompujesz pełny zbiorniczek wsadzasz palec do ropy objeżdzasz uszczelke ropą i chwytasz śrubki po kolei dookoła dociągajac a jak Ci sie gdzieć wieko/pokrywka podgięła to żabkami sciskasz już przykręconą obudowe jedną z drugą i jest proste

                                          [ Dodano: Pon 27 Sty, 14 20:09 ]
                                          co do uszczelki olimpijki w moim 2.0tdi bkd jej nie ma ale u kolegi w touranie też 2.0tdi BKD już jest
                                          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                          była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                                          2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                                          JEST
                                          megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                                          octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                                          octavia 2 2.0TDI BKD

                                          Komentarz

                                          • macluke
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 875

                                            #22
                                            a tych filtrów to są chyba 3 rodzaje.
                                            Czy trzeba wszystko rozkręcić, żeby znaleźć informację, który właściwy?

                                            Komentarz

                                            • Biszczu
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 5567

                                              #23
                                              macluke, wystarczy, że weźmiesz lustereczko i odczytasz rodzaj filtra z obudowy
                                              "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                              Komentarz

                                              • robreg
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1195
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                                #24
                                                przeważnie oznaczenie symbolu filtra skierowane jest w stronę prawego boku pojazdu. Ostatnio zauważyłem, że dobrze się je odczytuje po wyjęciu z samochodu... prawego reflektora (tak do końca to z miejscem szału nie ma, ale u siebie, patrząc z ukosa zobaczyłem napis "UFI System").
                                                Pozdrawiam, Robreg.
                                                ----
                                                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  W O2 sa dwa rodzaje filtrow. Podajcie wiec 3 typ - jestem ciekaw. :lol:

                                                  Jeden to filtr tzw. Mann gdzie z gory pokrywka ma taka dodatkowa srube. Sam filtr posiada taki garb oraz zestaw uszczelek w komplecie (taka uszczelka z kilkoma otworami)

                                                  PU936 lub PU936/2X


                                                  Drugi to UFI z numerem korpusu 3C0(1K0) 127 400k i tam pokrywka nie ma tej srubki. Filtr jest plaski oraz ma 1 uszczelke.

                                                  PU936/1 lub PU936/1X

                                                  Do tego dwa wezyki z paliwe inaczej sa podlaczane do silnika - sa zamienione kolejnoscia

                                                  Fajny temat na ten temat:
                                                  CR-ONE HOLE and TWO HOLE FUEL FILTER DIFFERENCES/PICS In this thread I will point out the differences between the one and two hole fuel filter elements and filter canisters.The first obvious difference is the one hole canister measures approx.6-5/8ths inches deep as compared to the two hole...


                                                  Zdjecie ponizej wyjasnia wszelkie watpliwosci


                                                  W BXE mam UFI, w BKD mialem Mann
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...