Odwrócona panewka na 1 cylindrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • endryu
    RS
    • 2006
    • 3773
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #51
    Zamieszczone przez Marek ozo
    To mam nadzieje że trochę czasu i przyjemnści z jazdy mi zostało :wink:
    Jak chcesz tą przyjemność sobie zapewnić to wymień panewki
    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
    =================================================

    Komentarz

    • Marek ozo
      Classic
      • 2014
      • 8

      #52
      Dzięki za dobrą radę.Szanuje Twoją wiedzę,ale nie będę tego robił.Rozmawiałem z pewnym mechanikiem i powiedział że bardzo duży wpływ ma styl jazdy czyli najbardziej narażone sa te auta które śmigają po autostradach po 170-180.Ja tego nie robię dodatkowo będę wymieniał olej co 12000 i zobaczymy a jak sie zblizę do 200tyś to sprzedam auto.
      Octavia 2FL 1.9TDI Ambiente

      Komentarz

      • robreg
        L&K
        • 2010
        • 1195
        • Octavia I (1U2)
        • AXP 1.4 MPI 75 KM

        #53
        Marek ozo, zdąż ze sprzedażą przed końcem wałka rozrządu, turbiny VGT i ewentualnym remontem głowicy, nie tylko panewki straszą w BXE :-)
        Pozdrawiam, Robreg.
        ----
        furmanka.blogspot.com fan ;-)

        Komentarz

        • AdamB
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 8030
          • Octavia IV (NX3)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #54
          robreg, zapomniałeś o dwumasie :diabelski_usmiech
          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz

          • robreg
            L&K
            • 2010
            • 1195
            • Octavia I (1U2)
            • AXP 1.4 MPI 75 KM

            #55
            AdamB, bo ona jeszcze przede mna ;-)
            Pozdrawiam, Robreg.
            ----
            furmanka.blogspot.com fan ;-)

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8030
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #56
              Zamieszczone przez robreg
              AdamB, bo ona jeszcze przede mna ;-)
              A to rozumiem
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • beaviso
                Elegance
                • 2010
                • 767
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #57
                Swoje panewki i śruby stopy korbowodu wymieniałem niedawno, przy 102 kkm, robiąc po raz pierwszy rozrząd. Naczytałem się forum i ze strachu wymieniłem, zwłaszcza że auto z 2008 roku i pierwsze 70 kkm zrobiło na LL, a dopiero od tego czasu zmieniam olej 5W40 co 10-12 kkm. I co? W ASO twierdzili oczywiście, że dobrze zrobiłem. Ja tam się nie znam, ale na panewkach nie było ani rysy (mogę za kilka dni zrobić fotki). Z kolei mój mechanik od innej marki, takiej co akurat z panewkami problemów nie ma, obejrzał je i uśmiechnął się - że przynajmniej teraz jestem spokojny - ale tym starym panewkom nic a nic nie brakowało. Najwyraźniej styl jazdy też ma coś do rzeczy - nie przeciążam ciśnięciem z dołu, ani nie latam ze stałą wysoką prędkością. Panewki w BXE po 102 kkm okazały się gładkie jak zęby gwiazdy Holiłudu.

                M.
                666 4U

                Komentarz

                • Marek ozo
                  Classic
                  • 2014
                  • 8

                  #58
                  beaviso,przyłączam sie do twojej opini.Nie dam sobie reki uciąć że nic mi nie walnie w aucie,ale nie ma co panikować.To nie możliwe że te silniki są totalną porażką.
                  Octavia 2FL 1.9TDI Ambiente

                  Komentarz

                  • robreg
                    L&K
                    • 2010
                    • 1195
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXP 1.4 MPI 75 KM

                    #59
                    Marek ozo, porozmawiaj zatem z moja głowica, ktora przy przebiegu 192600km nadawala sie do wyrzucenia z powodu zuzycia jedynego nienaprawialnego solidnie elementuw konstrukcji tego gniota - gniazd pompowtryskiwaczy. Temu elementowi nie pomoze olej zmieniany co 1000km, olej z muszli malzy saturianskich, czy jezdzenie na oleju napedowym rafinowanym w samej Arabii Saudyjskiej. Pomoglby projekt konstrukcji nie opierajacy sie na zalozeniu max przebiegu elementu na poziomie 150kkm.

                    Albo kupujesz nowy odlew za 8400 u VW, albo podrobka za okolo 3500, albo podcieranie dupy szklem i tulejowanie czesci przelewowej gniazd pompowtryskiwaczy. Ja na razie wybralem scenariusz ostatni.

                    Panewki to nie jedyny problem BXE :-) :-) :-)
                    Pozdrawiam, Robreg.
                    ----
                    furmanka.blogspot.com fan ;-)

                    Komentarz

                    • oolsztyniak
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 6647
                      • Superb II combi (3T5)
                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                      #60
                      Ale Panowie, gdyby auto się nie psuło to z czego żyłyby serwisy?
                      Jasna sprawa, że coś musi się sypnąć, dla przeciętnego kowalskiego przebieg 100 kkm to jakieś 4/5 lat więc wtedy auto ma "prawo" się wysrać i nikt nie powie że ma niski przebieg - auto po prostu będzie już "stare" :diabelski_usmiech .
                      Tak samo straszyli mnie jak kupowałem BKD - a bo głowica a bo inne wynalazki.
                      Fakt siadła turbina przy 65 kkm ale to poprzedni właściciel ją zajeździł, no i dwumasa dzwoniła już po 70 kkm ...
                      Ale nic nie może być wieczne
                      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                      Komentarz

                      • robreg
                        L&K
                        • 2010
                        • 1195
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXP 1.4 MPI 75 KM

                        #61
                        oolsztyniak, gratuluję takich poglądów - IMHO takie teksty to bzdury uzasadniające robienie w ........... kupujących przez producentów dzisiejszych samochodów.

                        Gdyby wcześniej producenci nie pokazali, że silnik może być eksploatowany przez 400-600 tysięcy kilometrów bez większych problemów, teraz nie byłoby denerwowania się...
                        Pozdrawiam, Robreg.
                        ----
                        furmanka.blogspot.com fan ;-)

                        Komentarz

                        • rezon
                          RS
                          • 2006
                          • 1894
                          • Volvo
                          • AKL 1.6 MPI 101 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #62
                          Zamieszczone przez Marek ozo
                          powiedział że bardzo duży wpływ ma styl jazdy czyli najbardziej narażone sa te auta które śmigają po autostradach po 170-180.
                          zmień mechanika. Zatrzymał się na fazie Poloneza Atu Znacznie bardziej szkodzi silnikowi jazda na 6 biegu 60km/h niż 200km/h . Co do panewek to gdybyś zmieniał co 30kkm olej też byłyby gładkie jak lustro i ani jednej rysy, bo niby skąd te rysy miałyby się tam brać - z piasku? Dawniej robiłem sobie kilka remontów silników jeżdżących na olejach mineralnych klasy SB albo w ogóle bez klasy i też panewki były gładkie jak lustro tylko cieńsze od nowych o te parę dziesiątek mm Zgodnie ze sztuką to wymiana panewek powinna być związana z napawaniem i szlifowaniem wału lub tylko szlifowaniem i wymianą na grubsze panewki. Wał też się zużywa - nie tylko panewki. BTW wymiana przy 102kkm to bardzo szybka wymiana - nawet silniki FSO wytrzymywały więcej

                          Komentarz

                          • beaviso
                            Elegance
                            • 2010
                            • 767
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #63
                            Zamieszczone przez rezon
                            BTW wymiana przy 102kkm to bardzo szybka wymiana - nawet silniki FSO wytrzymywały więcej
                            Ale nie podyktowana niczym innym poza wszechobecną paniką na temat silnika BXE, znajdującą poparcie w pewnym procencie przypadków. Przy okazji wymiana śrub stopy korbowodu.

                            M.
                            666 4U

                            Komentarz

                            • rezon
                              RS
                              • 2006
                              • 1894
                              • Volvo
                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #64
                              Zamieszczone przez beaviso
                              Przy okazji wymiana śrub stopy korbowodu.
                              to to już w ogóle nie wiem dlaczego, chyba że Skoda jakieś badziewne montowała i był z tym problem. Nigdy ich nie wymieniałem tylko wkręcałem stare. Przy naprawie głównej szły do wymiany panewki wału i korbowodu, szpilki na sworzeń tłoka, sworznie tłoka, tłoki, pierścienie. Do tego honowanie cylindrów, docieranie zaworów, wymiana napędu rozrządu, uszczelek. Ale nie pamiętam abym chociaż raz wymieniał śruby stopy korbowodu

                              Komentarz

                              • sew1981
                                RS
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2009
                                • 10917
                                • Fiat

                                #65
                                robreg, wszystko prawda co piszesz, ale jest w tym jakieś ale :P
                                1. poza wszystkimi wadami wynikającymi z wad bxe, które są już rozpoznane, możesz mieć dupniejszy egzemplarz - bywa czasem tak, że są wadliwe egzemplarze w fazie produkcji.
                                2. auto masz od nowości? znasz na 100 procent jego całą historię i sposób użytkowania?
                                3. nikt Ci nie karze uprawiać męczeństwa posiadania skody z silnikiem bxe, czy nawet skody w ogóle. Jak się wysypywać zaczynał poważniej, to trzeba było sprzedać po pierwszej poważniejszej usterce i naprawie, nadal to możesz zrobić, jak Cię tak bardzo denerwuje ten pojazd. Nawet po niższej cenie, a nie czekać na kolejne naprawy, do których podejdziesz z założeniem - "kupa złomu ten mój wóz" i jeszcze bardziej będziesz przeklinał, a być może jest tu obecny nr 1 w Twoim wypadku, oprócz wad oczywistych :P

                                Komentarz

                                • robreg
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1195
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                  #66
                                  Zamieszczone przez rezon
                                  Zamieszczone przez beaviso
                                  Przy okazji wymiana śrub stopy korbowodu.
                                  to to już w ogóle nie wiem dlaczego, chyba że Skoda jakieś badziewne montowała i był z tym problem. Nigdy ich nie wymieniałem tylko wkręcałem stare. Przy naprawie głównej szły do wymiany panewki wału i korbowodu, szpilki na sworzeń tłoka, sworznie tłoka, tłoki, pierścienie. Do tego honowanie cylindrów, docieranie zaworów, wymiana napędu rozrządu, uszczelek. Ale nie pamiętam abym chociaż raz wymieniał śruby stopy korbowodu
                                  Szacun!

                                  Nie było problemów z elementami montowanymi przez Skodę, tylko z instrukcjami napraw opisywanych przez Kolegę silników. VW do tego stopnia odelzyl niektore ze śrub, że stały się elementami jednorazowego użytku, coś na kształt srub mocujących stacyjki w starych samochodach.

                                  To, co mechanik robi sobie z takich zastrzeżeń producenta, to jego wybór, ale takie wymagania są zdefiniowane. Przy zdjęciu czapki z BXE koszt śrub wymaganych do wymiany wyszedł mnie około 700 złotych (sruba glowicy 10, sruba walka rozrządu 10, sruba dzwigienek PD 8, sruba mocujaca PD 4), a większość nowych srub podczas dokrecania wg procedury sprawiało wrażenie, jakby miało się ukręcić. Ponieważ naprawę robiłem dla siebie, uznałem za niestosowne oszukiwać samego siebie.

                                  [ Dodano: Czw 30 Paź, 14 16:12 ]
                                  sew1981, zle mnie zrozumiales. Problemy, o których napisałem nie są problemami Kury na masce, tylko problemami roku produkcji auta. Dobrze byloby jednak otwarcie o nich napisac.

                                  Problem kardynalny glowicy silnikow TDI PD 8V nie jest zalezny od przebiegu, marki auta, stosowanego oleju, czy częstotliwości zmian oleju. Wytlukuja sie wszystkie gniazda pompowtryskiwaczy bo tak zoataly zaprojektowane.
                                  Pozdrawiam, Robreg.
                                  ----
                                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                  Komentarz

                                  • sew1981
                                    RS
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2009
                                    • 10917
                                    • Fiat

                                    #67
                                    robreg, "TDI PD 8V"....nie wszystkich w vagach, w zasadzie to problem bxe ( i może paru pochodnych silników, ale tego nie wiem) wyłącznie śmiem twierdzić. Ja miałem awx w superbie 1.9 tdi pd 8v, jest to silnik wolny od wszystkich wad, o których piszesz. Bo znając silniki 1.9 tdi 8v pd z GIV i pochodnych aut oraz Passka b5 lift i pochodnych nie ma mowy o tych problemach. Widocznie niestety ten problem dotyka bxe - coś z nim spitolili....bo wcześniej 1.9 pdki były udane.... :wink:

                                    Komentarz

                                    • AdamB
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 8030
                                      • Octavia IV (NX3)
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      #68
                                      sew1981, to jest problem wszystkich PD gdzie montowane są one w głowicy jedną śrubą. Kiedyś mechanik pokazywał mi takie wybicie gniazda głowicy przez PD.
                                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                      Komentarz

                                      • elpolacco
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1372
                                        • Volkswagen
                                        • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                        #69
                                        Niezniszczalne diesle skończyły się z 2005r. Od 1 stycznia 2006r. wszystkie auta musiały spełniać już normę Euro IV która były dwukrotnie bardziej rygorystyczna niż Euro III. Od tego momentu każdy diesel stał się "wynalazkiem". Zakończyli produkcję między innymi: silników SDI, TDI VP 90KM, 110KM jak również PD 130KM - czyli takich na których nie zarabiali na częściach zamiennych :P
                                        VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                                        Komentarz

                                        • sew1981
                                          RS
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2009
                                          • 10917
                                          • Fiat

                                          #70
                                          elpolacco, PD 130KM właśnie taki miałem..rocznik 2005 :P pd 115 też chyba się nie sypały jakoś specjalnie, a np. w SI też taki silnik występował, ale nie tak często jak 130.
                                          Według mnie 1.9 tdi pd 101 ps (atd,axr) w OI, te klepane jeszcze nawet w OI tourach, też można jeszcze zaliczyć do niezniszczalnych...(?)

                                          Komentarz

                                          • elpolacco
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1372
                                            • Volkswagen
                                            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                            #71
                                            Zamieszczone przez sew1981
                                            Według mnie 1.9 tdi pd 101 ps (atd,axr) w OI, te klepane jeszcze nawet w OI tourach, też można jeszcze zaliczyć do niezniszczalnych...(?)
                                            Można, można, ale to już jedyne 101KM, a nie 130km i 6 biegów :diabelski_usmiech
                                            Najbardziej jednak żałuję, że nie montowali silnika SDI, bo miałem go w Fabii którą jeździłem przez 3 lata i był bardziej bezproblemowy niż jakakolwiek benzyna Przy ponad -30st. stojąc na dworze palił od strzała. Trzymając ją pod akademikiem koledzy nie mogli się nadziwić, że nie mam problemów z dieslem, a sami swoje auta odpalali za pomocą Plaka

                                            Koniec OT :diabelski_usmiech
                                            VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                                            Komentarz

                                            • AdamB
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 8030
                                              • Octavia IV (NX3)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              #72
                                              Zamieszczone przez elpolacco
                                              Przy ponad -30st. stojąc na dworze palił od strzała
                                              Moja OII przy takich mrozach też pali od strzała :szeroki_usmiech i nie jest SDI tylko to złe BXE :diabelski_usmiech
                                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                              Komentarz

                                              • robreg
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1195
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                                #73
                                                Zamieszczone przez AdamB
                                                sew1981, to jest problem wszystkich PD gdzie montowane są one w głowicy jedną śrubą. Kiedyś mechanik pokazywał mi takie wybicie gniazda głowicy przez PD.
                                                AdamB, ja mam parę fotek wybicia czterech takich gniazd :-D Niestety osoba nieobeznana z tematem usterkę najwyraźniej wyczuje paznokciem, jak już się wie, na co patrzeć, rzut oka wystarczy by widzieć o co chodzi.

                                                Moje gniazda w głowicy zniszczyły komplet nowych uszczelniaczy PD na dystansie 6000km. Poprzednie uszczelniacze trzymały fason przez prawie 200 000km.

                                                [ Dodano: Pią 31 Paź, 14 08:40 ]
                                                Zamieszczone przez AdamB
                                                Zamieszczone przez elpolacco
                                                Przy ponad -30st. stojąc na dworze palił od strzała
                                                Moja OII przy takich mrozach też pali od strzała :szeroki_usmiech i nie jest SDI tylko to złe BXE :diabelski_usmiech
                                                Moja też, moja też :P (tyle, że koszty naprawy mojego maleństwa do tej pory jakoś spłacam, to tu to tam ;-) )
                                                Pozdrawiam, Robreg.
                                                ----
                                                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                                Komentarz

                                                • AdamB
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 8030
                                                  • Octavia IV (NX3)
                                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez robreg
                                                  Moja też, moja też :P (tyle, że koszty naprawy mojego maleństwa do tej pory jakoś spłacam, to tu to tam ;-) )
                                                  Moja jeszcze jeździ w oryginale, nie mniej jednak jeżeli dotrwa w moich rękach do wymiany drugiego rozrządu (czyli jeszcze z 30kkm lub trochę ponad rok) to to wraz z nim wylądują nowe szklanki zapobiegawczo. Panewek nie ruszam, mam twardą psychikę :diabelski_usmiech

                                                  [ Dodano: Pią 31 Paź, 14 09:45 ]
                                                  Zamieszczone przez robreg
                                                  Niestety osoba nieobeznana z tematem usterkę najwyraźniej wyczuje paznokciem, jak już się wie, na co patrzeć, rzut oka wystarczy by widzieć o co chodzi.
                                                  Te co widziałem, to były bardziej widoczne , niż wyczucie ich paznokciem. Były to baardzo wyraźne ślady.
                                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                  Komentarz

                                                  • robreg
                                                    L&K
                                                    • 2010
                                                    • 1195
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez AdamB
                                                    Zamieszczone przez robreg
                                                    Niestety osoba nieobeznana z tematem usterkę najwyraźniej wyczuje paznokciem, jak już się wie, na co patrzeć, rzut oka wystarczy by widzieć o co chodzi.
                                                    Te co widziałem, to były bardziej widoczne , niż wyczucie ich paznokciem. Były to baardzo wyraźne ślady.
                                                    A u mnie wszystko sie blyszczalo jak psu .... na wielkanoc, tak, ze nie zauwazylem uskokow w sciankach gniazd. Fachowiec od pompowtryskow, do ktorego przyjechalem ze zdjecami glowicy (fotografowalem inny element glowicy, gniazda byly uchwycone mimochodem), by porozmawiac o innym problemie, od razu zwrocil uwage na to, ze w gniazdach mojej glowicy widac uszkodzenie.

                                                    Patrzylem sie na te zdjecia jak sroka w gnat i niczego dziwnego nie widzialem (czulem sie jak idiota - mowi mi facet - widzsz las? a ja mu na to chcialem rzec - nie, bo mi drzewa zaslaniaja).

                                                    Wrocilem do garazu i stwierdzilem, ze sprawdze o jakim on lesie mowil... Paluch w gniazdo PD, przejechalem opuszkiem, potem paznokciem i wszystko stalo sie jasne, na sciance gniazda schody jak cholera.
                                                    Pozdrawiam, Robreg.
                                                    ----
                                                    furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...