Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2T] Ile Wam pobiera oleju silnik 1,6MPi ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    chodzi mi o wpływ posiadania osłony na temp oleju (do odczytania vcds'em albo przez maxidota), a nie na wskazanie temperatury płynu - w zakresie ~75'-110'C wskazówka płynu i tak stoi pionowo żeby kierownika nie denerwować

    co do osłony - zanim zdejmę cokolwiek, to potestuję dorobienie jakiegoś druciarskiego kawałka plastiku tak, aby skierować zimne powietrze na dół miski olejowej; akurat widziałem w mojej O1, że bez osłony dolnej po trasie zimą cały silnik z plastikami potrafił być w soli, więc nie jestem na razie skłonny jej usuwać

    Komentarz


    • #52
      Zamieszczone przez mar979
      A dodatkowo Panowie proszę Was o odpowiedzi do mojego wpisu powyżej z 19 sierpnia o
      tym ile łącznie mi ubyło oleju bo się obawiam że to nie jest u mnie normalne...
      Do tego wpisu dodam że od ostatniej wymiany oleju w kwietniu przejechałem ponad
      10 000km, większość w trasie i razem dolałem 1L oleju Shel Helix Ultra 5W40.
      mar979,moim zdaniem nie masz się czym martwić, to raczej normalne, zwłaszcza, że napisałeś ---->
      Zamieszczone przez mar979
      Różnica tylko (albo aż) taka że teraz w 4 miesiące zrobiłem ponad 10tys km i większość trasami
      Jeśli w ciągu czterech miesięcy natłukłeś 10tys km, a prędkość zdarzało Ci się trzymać powyżej 160km/h, to 1 litr na 10 tys to wcale nie jest dużo, producent silnika dopuszcza 1litr na 1tys
      Zapytaj kolegi crom.de, ile on na 10tys dolewa tego Shella, to się przekonasz że nie masz najgorzej. Po jakim przebiegu zauważasz ubytki oleju? U mnie np. po przebiegu 11-12tys zmniejsza się poziom z max.
      Wylej czym prędzej tego Shella, bo nie jest to oliwa godna polecenia. Zalej sobie jakiś olej 0W40 z syntetyczną bazą a jak gonisz teraz dużo po trasie to staraj się trzymać poziom oleju na max. Zmiana producenta oleju może trochę ograniczyć konsumpcje oleju przy takim stylu eksploatacji, a i silnik będzie lepiej chroniony :wink:



      Zamieszczone przez czernobyl
      obejrzałem sobie w weekend jak to wygląda i trochę dziwne jest, że są dwa otwory wlotowe w osłonie dolnej, ale zupełnie nie owiewa to ww. chłodnicy - od razu pomyślałem o małym modzie (kawałek plastiku lub czegoś podobnego, które sprawi, że powietrze skręci w kierunku ww. chłodnicy)
      Ta osłonę masz z diesla, a tam jest inny system chłodzenia oleju, żaden silnik benzynowy nie ma fabrycznie pełnej osłony pod silnikiem, a te dwa otwory to chłodzenie oleju w skrzyni biegów :wink:
      Jeśli ktoś jeździ dużo po autostradzie, to ja odradzam pełną osłonę. Moja leży już od dwóch lat w garażu.
      Zamieszczone przez czernobyl
      masz może jakieś dane, pomiary, odczyty o ile spada temp bez osłony dolnej?
      Nie, nie mam, bo jak zobaczyłem jaką temp ma olej przy 125km/h jadąc non stop trase 1300km, wysarczyło mi to żeby podjąc decyzję, że olej jednak musi mieć dodatkowe chłodzenie od dołu silnika.

      Zamieszczone przez aronus
      Ja mam pełną osłonę i moim zdaniem nie wpływa ona na temperaturę silnika a przynajmniej nie widzę tego na wskaźniku
      Bo obserwujesz temp płynu, a nie temp oleju :wink:
      Zamieszczone przez czernobyl
      temperatury płynu - w zakresie ~75'-110'C wskazówka płynu i tak stoi pionowo żeby kierownika nie denerwować
      Nie inaczej, a olej może w ty samym czasie mieć temperaturę np. 130°C :shock: lub więcej, mierzona na dole misy, to jaką w tym czasie ma temp olej w okolicy tłoka i w głowicy? Jaki olej wytrzymuje takie temperatury?

      Każdy olej z 70% bazy PAO.

      Zamieszczone przez czernobyl
      akurat widziałem w mojej O1, że bez osłony dolnej po trasie zimą cały silnik z plastikami potrafił być w soli, więc nie jestem na razie skłonny jej usuwać
      Tak się zastanawiam, czy Ty przejechałeś tą Twoja O1 z BFQ całe te 180tys.km z ta dolna osłona pod silnikiem?
      Załączone pliki

      Komentarz


      • #53
        Zamieszczone przez leonn
        Tak się zastanawiam, czy Ty przejechałeś tą Twoja O1 z BFQ całe te 180tys.km z ta dolna osłona pod silnikiem?
        w O1 nie miałem osłony dolnej - silnik każdej zimy w solnym nalocie; ale i bez niej max temp. oleju zczytana vcdsem to ~120'C przy +30 (po przelocie ponad 100km z prędkością=140kmh wg gps)

        w O2 mam osłonę (na pewno ori - auto po moich rodzicach, 100% pewności, że to co jest to oryginał, rprod 2008 jakby co)

        btw. czy cała miska oleju w o2 BSE jest plastikowa czy metalowa? bo jeśli od dołu nie ma wrażliwych elementów plastikowych, to nie ma co się specjalnie przejmować jej zdjęciem

        Komentarz


        • #54
          Zamieszczone przez leonn
          Jeśli w ciągu czterech miesięcy natłukłeś 10tys km, a prędkość zdarzało Ci się trzymać powyżej 160km/h, to 1 litr na 10 tys to wcale nie jest dużo, producent silnika dopuszcza 1litr na 1tys
          Zapytaj kolegi crom.de, ile on na 10tys dolewa tego Shella, to się przekonasz że nie masz najgorzej. Po jakim przebiegu zauważasz ubytki oleju? U mnie np. po przebiegu 11-12tys zmniejsza się poziom z max.
          Wylej czym prędzej tego Shella, bo nie jest to oliwa godna polecenia. Zalej sobie jakiś olej 0W40 z syntetyczną bazą a jak gonisz teraz dużo po trasie to staraj się trzymać poziom oleju na max. Zmiana producenta oleju może trochę ograniczyć konsumpcje oleju przy takim stylu eksploatacji, a i silnik będzie lepiej chroniony :wink:
          Dzięki za odpowiedź, u mnie ubytki oleju zauważam przy samej jeździe po mieście dopiero
          po ok. 8tys km a przy każdej ostrej trasie od razu widzę 1-2mm mniej na bagnecie.
          Napisz mi jeszcze czy mogę teraz zalać olej 0W40 skoro 3 razy od nowości lałem 5W40 i
          prosiłbym Ciebie o doradzenie jakiegoś naprawdę dobrego i w pełni syntetycznego oleju
          0W40 do mojego silnika.

          Pozdr
          Moja Octa:

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

          Komentarz


          • #55
            Zamieszczone przez leonn
            Zapytaj kolegi crom.de, ile on na 10tys dolewa tego Shella,
            Ja dolewam tylko na autostradzie. Choć zauważyłem dziwne powiązanie między ilością stopów na siku a ubytkiem oleju... Mniej stopów mniejsza dolewka. Teraz byłbym zmuszony dolać 150ml do maxa, bo piłowałem auto pod ostre górki 24%. Przez 2500km jeżdżenia nawet 120/h chwilowo po krajówkach nie ubyło poza tym nic.
            - Superb
            - Panda 1.2

            Komentarz


            • #56
              Zamieszczone przez crom.de
              Ja dolewam tylko na autostradzie.
              No właśnie mówimy o jeździe autostradą :wink:
              Zamieszczone przez mar979
              czy mogę teraz zalać olej 0W40 skoro 3 razy od nowości lałem 5W40
              A co stoi na przeszkodzie? Oczywiście że możesz
              Zamieszczone przez mar979
              naprawdę dobrego i w pełni syntetycznego oleju
              0W40 do mojego silnika
              Silniki to mamy wszyscy identyczne :wink:
              Liqui Moly nie dostepny w PL więc odpada, Motorex dostępny, ale cene mają z kosmosu, spróbuj Valvoline, Neste, albo Mobila new life.
              Zamieszczone przez mar979
              przy każdej ostrej trasie
              I postaraj się jeździć maxymalinie z dopuszczalną prędkością na autostradzie. Bo Ci ten silnik zbyt długo nie wytrzyma, zwłaszcza na takim oleju jak Shell. :P

              Komentarz


              • #57
                Zamieszczone przez leonn
                zwłaszcza na takim oleju jak Shell.
                Ciekawa teoria... zakladajac ze Shell 5W40 jest jednym z polecanych olei na tym forum :lol:
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • #58
                  Zamieszczone przez czernobyl
                  ...bo jeśli od dołu nie ma wrażliwych elementów plastikowych, to nie ma co się specjalnie przejmować jej zdjęciem
                  Ten element w ETKA opisany jest jako OSŁONA DŹWIĘKOCHŁONNA. Więc może się okazać że po jej usunięciu z 1.6 MPI zrobi się.... 1.9 TDI (o "dźwięk" chodzi oczywiście) :-)

                  [ Dodano: Sro 27 Sie, 14 09:34 ]
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Zamieszczone przez leonn
                  zwłaszcza na takim oleju jak Shell.
                  Ciekawa teoria... zakladajac ze Shell 5W40 jest jednym z polecanych olei na tym forum :lol:
                  Ja też do Shella 5W40 nie mam ŻADNYCH zastrzeżeń. W weekend zrobiłem ponad 500 km na A1 przy czym wskazówka w zasadzie nie schodziła poniżej 130 km/h (a momentami było 180 km/h ) - i szczerze napiszę że zależało mi lekkim zużyciu oleju bo nieco przelałem przy wymianie. Ale nic z tych rzeczy: jaki poziom oleju był przed jazdą taki był i po jeździe (cały czas na LPG). Być może na dystansie kilku tysięcy kilometrów wyszłyby jakieś zmiany....
                  Pozdrawiam,
                  Jaroslav92525

                  -----------------------
                  VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                  Komentarz


                  • #59
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Zamieszczone przez leonn
                    zwłaszcza na takim oleju jak Shell.
                    Ciekawa teoria... zakladajac ze Shell 5W40 jest jednym z polecanych olei na tym forum :lol:
                    Shell polecany jest tutaj? Ja nie zauważyłem :wink:

                    Komentarz


                    • #60
                      To zle patrzysz.... sa inne oleje niz 0W40 8)
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #61
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        sa inne oleje niz 0W40
                        Oczywista, oczywistość :P Ale staramy się znaleźć lepszy produkt niż helix 5w40

                        Komentarz


                        • #62
                          Ja jestem tylko takiego zdania, że to widocznie zależy od "szczęścia". Tak samo jak łańcuch w TSI - jedni po 30t musieli wymieniać inni mają 3x więcej i nie wiedzą o co chodzi. Może gdy ktoś na co dzień jeździ delikatnie to jak potem wyskoczy na bahnę to olej się leje albo po prostu nie wszystkie silniki są identycznie spasowane. Może być też, że niektóre zaliczyły jakiegoś brutalnego buta przy zjeździe z lory, na placu itp i to jest efekt tego.

                          Zamieszczone przez SS w innym wątku o spalaniu oleju
                          Zauważyłem u siebie, że jak naleję do pełna to szybciej spala, jak jest tak trochę powyżej połowy to jakoś mniej :?
                          Miałem to samo w Matizie tudzież może nam obu się tylko wydawało.
                          - Superb
                          - Panda 1.2

                          Komentarz


                          • #63
                            Crom.de jestem tego samego zdania. Wszystko zależy od szczęścia, a szczególnie od faktu jak auto było wcześniej traktowane. Obserwując na ulicach jak ludzie katują auta to szczerze współczuję następnemu użytkownikowi takiego silnika :roll:

                            Komentarz


                            • #64
                              Zamieszczone przez crom.de
                              Ja jestem tylko takiego zdania, że to widocznie zależy od "szczęścia". .
                              no nie wiem...u mnie na motul 5w/30 brał ponad 0,5 l/ 1000...taraz przeszedłem na motul 5w/40 i bierze ok 0,15/1000

                              Komentarz


                              • #65
                                Zamieszczone przez
                                ...u mnie na motul 5w/30 brał ponad 0,5 l/ 1000...
                                Eee... to chyba jakiś curiosum bo oznacza że przy przebiegu 10000 km silnik wciągnąłby 5 literków oleju... może jakiś błąd w obliczeniach ?
                                Pozdrawiam,
                                Jaroslav92525

                                -----------------------
                                VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                Komentarz


                                • #66
                                  Zamieszczone przez Jaroslav92525
                                  może jakiś błąd w obliczeniach ?
                                  Wątpie, Jaroslav92525, zobacz jaki silnik ma w podpisie , :wink: on nie mówi o BSE.

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    Zamieszczone przez Jaroslav92525
                                    może jakiś błąd w obliczeniach ?
                                    Jak widać TSI ma się jeszcze lepiej niż MPI Tudzież kolega mocno ciśnie i stąd tak a nie inaczej.
                                    - Superb
                                    - Panda 1.2

                                    Komentarz


                                    • #68
                                      To napiszcie mi jeszcze czy te oleje Liqui Moly są faktycznie niby najlepsze ? Bo z tego forum
                                      tak często wynika a w rankingach olejów one są na szarym końcu albo w ogóle...

                                      Dodatkowo poradźcie mi czy do mojego silnika z LPG nie jest lepszy LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40
                                      bo czytałem na stronie producenta że jest on też dedykowany do silników
                                      z LPG a polecany przez wielu z Was LIQUI MOLY Synthoil nie ma w rekomendacjach silników z LPG
                                      Moja Octa:

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                                      Komentarz


                                      • #69
                                        mar979, Ja jezdzilem w poprzedniej O II FL MPi na Synthoil High Tech i zlego slowa nie powiem. Miedzy wymianami nic nie dolewalem. Zmiany max co 15 TKM. Mialem 3 samochody z LPG i zawsze oleje czy swiece itd. kupowalem "do benzyny a nie do gazu".
                                        Kup sobie Synthoila na njblizsza wymiane i bedzie bardzo dobrze a swiece kup zwykle NGK a nie specjalne do LPG.

                                        Komentarz


                                        • #70
                                          Zamieszczone przez crom.de
                                          Zamieszczone przez Jaroslav92525
                                          może jakiś błąd w obliczeniach ?
                                          Jak widać TSI ma się jeszcze lepiej niż MPI Tudzież kolega mocno ciśnie i stąd tak a nie inaczej.
                                          cisnełem na poprzednim oleju , cisne tak samo i na na tym :diabelski_usmiech ....jedyna zmiana to olej.... :wink:

                                          Komentarz


                                          • #71
                                            Poprzednio miałem Castrola Magnatec 5w40, teraz Motul 8100 x-cess 5w40.
                                            Na obu przy przebiegu około 10 kkm pomiędzy wymianami ubytek minimalny, nie musiałem dolewać.
                                            Po zastanowieniu to na Castrolu więcej ubyło, ale jakiejś dużej różnicy nie ma.
                                            Nie ma mam już nawyku sprawdzania poziomu oleju przed dłuższa trasa, którego nabrałem jak miałem Vectre B 1.6 16v i zużycie około 400 ml na 1 kkm.

                                            Komentarz


                                            • #72
                                              W Vectrach B 1.6 16v to akurat przyzwoite zużycie one wszystkie miały fabrycznie
                                              apetyt na olej i podobno nie było na to lekarstwa
                                              Moja Octa:

                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                                              Komentarz


                                              • #73
                                                OT: jak powiedziałem przed zleceniem remontu majstrowi, że mi wsysa ze 3L/10000km to ten się szelmowsko uśmiechnął i wypalił "jakbyś miał vectre B to byś powiedział, że ci jeszcze mało oleju bierze" :lol:
                                                ale akurat VB to słaba skala porównawcza - kolega miał taką i po pierwszych kilku tysiącach km wszedł w deal z lokalnym dystrybutorem któregośtam oleju - brał po 10L żeby tylko taniej było

                                                Komentarz


                                                • #74
                                                  Zamieszczone przez mar979
                                                  czy te oleje Liqui Moly są faktycznie niby najlepsze ?
                                                  Jak znajdziesz lepszy olej niż syntholi 0W40, który się lepiej sprawdzi w BSE+Lpg to daj zanć Też go zaleje :wink:
                                                  Zamieszczone przez mar979
                                                  LIQUI MOLY Synthoil nie ma w rekomendacjach silników z LPG
                                                  ad:

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    Zamieszczone przez leonn
                                                    Zamieszczone przez mar979
                                                    LIQUI MOLY Synthoil nie ma w rekomendacjach silników z LPG
                                                    ad:
                                                    Kurna chodzi mi o to że w opisie Synthoil nie ma wzmianki że zalecany jest do silników
                                                    z LPG, piszą tylko o benzynie i dieslu. Natomiast w opisie Top Tec wyraźnie jak wół jest
                                                    napisane: "Olej Top Tec 4100 jest również doskonałym olejem dla silników zasilanych gazem CNG/LPG"
                                                    - tak więc to że dla Ciebie Synthoil jest najlepszy to nie znaczy że jest najlepszy
                                                    bo jak się domyślam TopTeca nie zalewałeś.
                                                    A moje pytanie o jakość LiquiMoly jak napisałem wynika z tego że w rankingach marka ta
                                                    jest w ogonie albo w ogóle - chyba więc moje pytanie jest zasadne
                                                    Moja Octa:

                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X