Witam serdecznie,
pozwolę sobie podpiąć się pod temat.
Ostatnio miałem okazję zrobić trasę 1650km: Polska -> Włochy. Trasa została podzielona na dwa etapy:
1. Łódź -> Monachium - 950km autostradami, jazda z tempomatem ustawionym na 120km/h (wg GPS 115km/h)
2. Niemcy -> Szwajcaria -> Włochy (Turyn). ok 600km. Po autostradach znowu 120km/h, w Szwajcarii w alpach 100-80 na ekspresówce (góry i kręte drogi) oraz we Włoszech trochę szybciej bo 140km/h przez 160km.
Autem jechaliśmy z żoną więc 2 osoby + cały kufer załadowany.
Przed samym wyjazdem zrobiłem przegląd. Wymieniony olej (oryginalny VW 5W40 Special Plus), filtry, filtry gazu. Gdy kilka dni po trasie, jak już autko odpoczęło sprawdziłem poziom oleju, przeraziłem się... Ledwo można było zauważyć olej na bagnecie (był na samej końcówce bagnetu zdecydowanie poniżej dozwolonych wartości... Co ciekawe nie zapaliła mi się ani razu żółta kontrolka, ani żadna informacja na wyświetlaczu). Na załączonym zdjęciu bagnetu (bagnet.png) umieściłem poziomy - zielony = przed wyjazdem, czerwony = po trasie i pomarańczowy = po dolaniu 0,5 litra. Wynika z tego że na tej trasie spalił ponad litr .
Auto mam na gwarancji do 15 lutego i niestety do Polski w tym czasie nie dojadę. Wobec tego jestem skazany na ASO we Włoszech i jadę tam jutro. Natomiast podejście Włochów do wszelkich gwarancji i ogólnie do pracy jest takie dość "swobodne"...
Czy mogliby mi koledzy podpowiedzieć na co zwrócić im uwagę, o co prosić. Na pewno nie jest to normalne zachowanie, tym bardziej ze obecnie autko ma najechane 31600km. Czy ten olej jakiś lipny? Może mogę sam się czemuś przyjrzeć co mogło by pomóc zdiagnozować przyczynę. Jedyne co zauważyłem to ślady oleju na plastikowej obudowie silnika od góry oraz trochę na bloku silnika (pewnie powstały przy wlewaniu oleju - zdjęcie: silnik_olej.jpg). O ile z prawej strony rozumiem zacieki, o tyle po lewej stronie tez występuje dość obficie (obudowa_olej.jpg), czyżby od samego pędu powietrza się tak rozprowadziło?
Dodatkowe dane na temat auta:
1. Silnik 1.6 BSE + fabryczne LandiRenzo (przebieg 31600)
2. Dolna osłona silnika i wyciszenie maski
pozwolę sobie podpiąć się pod temat.
Ostatnio miałem okazję zrobić trasę 1650km: Polska -> Włochy. Trasa została podzielona na dwa etapy:
1. Łódź -> Monachium - 950km autostradami, jazda z tempomatem ustawionym na 120km/h (wg GPS 115km/h)
2. Niemcy -> Szwajcaria -> Włochy (Turyn). ok 600km. Po autostradach znowu 120km/h, w Szwajcarii w alpach 100-80 na ekspresówce (góry i kręte drogi) oraz we Włoszech trochę szybciej bo 140km/h przez 160km.
Autem jechaliśmy z żoną więc 2 osoby + cały kufer załadowany.
Przed samym wyjazdem zrobiłem przegląd. Wymieniony olej (oryginalny VW 5W40 Special Plus), filtry, filtry gazu. Gdy kilka dni po trasie, jak już autko odpoczęło sprawdziłem poziom oleju, przeraziłem się... Ledwo można było zauważyć olej na bagnecie (był na samej końcówce bagnetu zdecydowanie poniżej dozwolonych wartości... Co ciekawe nie zapaliła mi się ani razu żółta kontrolka, ani żadna informacja na wyświetlaczu). Na załączonym zdjęciu bagnetu (bagnet.png) umieściłem poziomy - zielony = przed wyjazdem, czerwony = po trasie i pomarańczowy = po dolaniu 0,5 litra. Wynika z tego że na tej trasie spalił ponad litr .
Auto mam na gwarancji do 15 lutego i niestety do Polski w tym czasie nie dojadę. Wobec tego jestem skazany na ASO we Włoszech i jadę tam jutro. Natomiast podejście Włochów do wszelkich gwarancji i ogólnie do pracy jest takie dość "swobodne"...
Czy mogliby mi koledzy podpowiedzieć na co zwrócić im uwagę, o co prosić. Na pewno nie jest to normalne zachowanie, tym bardziej ze obecnie autko ma najechane 31600km. Czy ten olej jakiś lipny? Może mogę sam się czemuś przyjrzeć co mogło by pomóc zdiagnozować przyczynę. Jedyne co zauważyłem to ślady oleju na plastikowej obudowie silnika od góry oraz trochę na bloku silnika (pewnie powstały przy wlewaniu oleju - zdjęcie: silnik_olej.jpg). O ile z prawej strony rozumiem zacieki, o tyle po lewej stronie tez występuje dość obficie (obudowa_olej.jpg), czyżby od samego pędu powietrza się tak rozprowadziło?
Dodatkowe dane na temat auta:
1. Silnik 1.6 BSE + fabryczne LandiRenzo (przebieg 31600)
2. Dolna osłona silnika i wyciszenie maski
Komentarz