Zamieszczone przez prezes73
1.9 tdi BXE pytanie eksploatacyjne
Zwiń
X
-
Jakiego oleju? Jaka marka i lepkośc? Są gdzieś wycieki?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
missiak177, pd pociągnie olej jak dostaje w dupsko , czyli się pociska mocniej. Mój pd (ale awx) w superbie brał czasem 0,3 a czasem nic między wymianami nawet jak od czasu do czasu go przegoniłem, wymiany oleju co 15tkm. Jak mocno dusisz to te 200 ml na 3 tysie jest akceptowalne, ale jak jeździsz normalnie to wychodzi ponad litr między wymianami, a to już według mnie za dużo na ten silnik.
poobserwuj między wymianami raz, ile łyknie na 15 tkm oleju i ile musiałeś dolać i tyle :P
Komentarz
-
-
Najlepiej jak by ci właściciel pozwolił zdjąć wąż do turbo tak abyś mógł dotknąć wirnika po stronie zimnej i próbujesz nim ruszać. Szukaj luzu równoległego do osi turbo jak jest wyczuwalny to turbo już puszcza olej. Luz poprzeczny jest mniej groźny ale jak jest na tyle duży że wirnik dotyka ścianki to też czeka cie wymiana/regeneracja. A bez tego to 4-5 bieg ok 2000 rpm i pełny but i tak trzymasz przez 10 -15 sekund (im dłużej tym lepiej najlepiej pod górkę z pełnym gazem żeby się wolno rozpędzał) jak nagle osłabnie to jest problem z doładowaniem. O świecowych i mrugających kontrolkach nie muszę pisać.
Komentarz
-
-
Też mnie zaskoczyła propozycja demontażu przy oględzinach. Jakby mnie potencjalny kupiec prosił o demontaże to bym dowcipnisia pożegnał. Mało to domorosłych znawców? Przyjedzie taki, poryje w silniku, rzuci ,,eeee, drogo'' i zostawi z problemem.
Dlatego nie lubię sprzedawać samochodu. Mam też ogromny dystans do ,,jazd testowych''. Z prawnego punktu widzenia jak taki oglądacz rozwali samochód (mówię o wypadku, a nie demolce silnika np) to całość konsekwencji spada na właściciela. Oczywiście w praktyce najczęściej oddawałem kierownicę potencjalnym chętnym, ale zawsze z duszą na ramieniu. A znam dwa przypadki rozwałki: dachowanie na teście (kasacja wozu) i wjazd w tył innego.
Komentarz
-
-
Do swojej BXE, używanej od nowości, od początku dolewam 400-500 ml co 5000-6000 km. Zwykle nie czekam do zapalenia się kontrolki. Na różnych olejach, różnych klas (5W30 VW507.00 oraz 5W40 VW505.01). Tak brała od nowości na 5W30, tak brała także przy 100,000 km przebiegu przy 5W40. Faktem jest natomiast, że ostatnia dolewka nastąpiła nieco szybciej, a przy 102,000 km, przy okazji wymiany rozrządu i panewek , ASO stwierdziło nieszczelność i wymieniło jedną z uszczelek.
M.666 4U
Komentarz
-
-
od nowosci mobil ESP 5w30 i brala ok 0,5l co 5-7kkm przy 190 000 odstapilem ja bratu i zmiana na valvoline durablend i pierwsza dolewka 0,5 dopiero po 11kkm wiec troche lepiej jest.
Ogolnie te silniki biora olej zwlaszcza jak sie jezdzi z predkosciami autostradowymi zwlaszcza ze 5 jest krótka.
W 1.6 mam duzo dluzsza piatke a i silnik jest juz na CR wiec te 30kkm przejedzie bez dolewki.Prowadzi NaviExpert Lifetime
Ostrzega Yanosik
Nagrywa Vicovation TF-2 EZ
Komentarz
-
Komentarz