1.9 tdi BXE pytanie eksploatacyjne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • missiak177
    Classic
    • 2018
    • 2
    • Octavia III (5E3)
    • AXP 1.4 MPI 75 KM
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
    • CHPB 1.4 TSI 150 KM

    1.9 tdi BXE pytanie eksploatacyjne

    Zamieszczone przez prezes73
    Race Pro S 5W30
    :thank:
  • missiak177
    Drive
    • 2014
    • 53

    #2
    1.9 tdi BXE pytanie eksploatacyjne

    ktos mi powiedzial ze ten silnik moze brac z 2 setki oleju na 2-3 tysiace km i to norma??
    to moze byc prawda?

    octavia 2 fl 2009 1.9 tdi bxe
    135 kkm

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      Jakiego oleju? Jaka marka i lepkośc? Są gdzieś wycieki?
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • missiak177
        Drive
        • 2014
        • 53

        #4
        nic nie wiem, no oleju silnikowego, nie ma wyciekow wszystko sprawne salonowe 5cioletnie sprawne auto 135 tys km.

        dlatego pytam czy taki diesel moze cos wziac czy od wymiany do wymiany nic?

        to jeszcze jezdzi na pelnym syntetyku

        Komentarz

        • D2mian
          Rider
          • 2010
          • 551
          • Toyota
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Dzisiaj dolałem 200ml po 6500km z czego część po expresówkach i autostradach.
          Niestety dla silniki PD lubią olej
          120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

          Smarowanie zapewnia

          Komentarz

          • missiak177
            Drive
            • 2014
            • 53

            #6
            aha czyli wszystko ok?
            no on mi sam mowil ze z 200 na jakies 3 tys wezmie i zeby sie nie martwic, ja tego auta jeszcze nie zrobilem ale to od znajomego takze raczej pewne auto ale roznie to bywa


            ale nie kopci przez to na niebiesko nie?

            Komentarz

            • D2mian
              Rider
              • 2010
              • 551
              • Toyota
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              missiak177, tyle to bym olał chociaż nie zaszkodzi obejrzeć silnik i turbo czy nie łyka oleju
              120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

              Smarowanie zapewnia

              Komentarz

              • vaz
                Elegance
                • 2010
                • 799
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Mój BXE bierze około 1000 ml/25 kkm. Olej klasy lepkościowej 0W30.
                Antyfotoradar Valentine1
                Harry II Classic+Sirio ML145

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2009
                  • 10917
                  • Fiat

                  #9
                  missiak177, pd pociągnie olej jak dostaje w dupsko , czyli się pociska mocniej. Mój pd (ale awx) w superbie brał czasem 0,3 a czasem nic między wymianami nawet jak od czasu do czasu go przegoniłem, wymiany oleju co 15tkm. Jak mocno dusisz to te 200 ml na 3 tysie jest akceptowalne, ale jak jeździsz normalnie to wychodzi ponad litr między wymianami, a to już według mnie za dużo na ten silnik.
                  poobserwuj między wymianami raz, ile łyknie na 15 tkm oleju i ile musiałeś dolać i tyle :P

                  Komentarz

                  • missiak177
                    Drive
                    • 2014
                    • 53

                    #10
                    to moze jemu te 2 setki bralo na 2-3 tys km bo on ma ciezka noge i zapierdala
                    gosciu 42 lata a do pracy cisnie 140 jak dobra droga a ekspresowki i autostrady 180 nie schodzi

                    ja raczej jezdze spokojniej :P

                    Komentarz

                    • himi
                      L&K
                      • 2013
                      • 1115
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                      #11
                      Ja dolałem niedawno (komp zawołał, że trzeba, bo był dół na miarce). Ale niewiele, jakieś 150-200 ml max - po przejechaniu 11.000 km na Amsoil 5w40. Jeżdżę normalnie, w trasie lubię te 120-140 polecieć często. Auto ma 85.000 km przebiegu.

                      Komentarz

                      • D2mian
                        Rider
                        • 2010
                        • 551
                        • Toyota
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        missiak177, to pewnie dlatego silnik wypił co nie co. Jeśli nie masz wycieków to tylko obserwuj ile w sumie od wymiany do wymiany wypije. Generalnie nie martw się!
                        120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                        Smarowanie zapewnia

                        Komentarz

                        • missiak177
                          Drive
                          • 2014
                          • 53

                          #13
                          okej dzieki za odpowiedzi

                          ogolnie pytalem bo jutro to skode od niego kupuje a juz raz mi jedno auto olej chlalo ale byl to benzyniak golf 4 musialem robic remont silnika

                          Komentarz

                          • D2mian
                            Rider
                            • 2010
                            • 551
                            • Toyota
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            missiak177, jeśli robisz zakup to dokładnie obejrzyj silnik i TURBO!!! Pamiętaj zaufanie dobre ale kontrola lepsza! Powodzenia
                            120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                            Smarowanie zapewnia

                            Komentarz

                            • missiak177
                              Drive
                              • 2014
                              • 53

                              #15
                              ale jak obejzec turbo bo sie nie znam na tym

                              Komentarz

                              • Wolga85
                                Rider
                                • 2014
                                • 288
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                #16
                                Najlepiej jak by ci właściciel pozwolił zdjąć wąż do turbo tak abyś mógł dotknąć wirnika po stronie zimnej i próbujesz nim ruszać. Szukaj luzu równoległego do osi turbo jak jest wyczuwalny to turbo już puszcza olej. Luz poprzeczny jest mniej groźny ale jak jest na tyle duży że wirnik dotyka ścianki to też czeka cie wymiana/regeneracja. A bez tego to 4-5 bieg ok 2000 rpm i pełny but i tak trzymasz przez 10 -15 sekund (im dłużej tym lepiej najlepiej pod górkę z pełnym gazem żeby się wolno rozpędzał) jak nagle osłabnie to jest problem z doładowaniem. O świecowych i mrugających kontrolkach nie muszę pisać.

                                Komentarz

                                • yunior81
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1657
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  missiak177, a gdzie ty jedziesz ogladac to auto ?

                                  Komentarz

                                  • AdamB
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 8030
                                    • Octavia IV (NX3)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    #18
                                    Wolga85, taaak, może jeszcze pokrywę zaworów zdemontować z wałkiem rozrządu :wink:

                                    missiak177, w 1.9 TDI PD BXE sprawna turbina nie gwiżdże.
                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                    Komentarz

                                    • himi
                                      L&K
                                      • 2013
                                      • 1115
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                      #19
                                      Też mnie zaskoczyła propozycja demontażu przy oględzinach. Jakby mnie potencjalny kupiec prosił o demontaże to bym dowcipnisia pożegnał. Mało to domorosłych znawców? Przyjedzie taki, poryje w silniku, rzuci ,,eeee, drogo'' i zostawi z problemem.
                                      Dlatego nie lubię sprzedawać samochodu. Mam też ogromny dystans do ,,jazd testowych''. Z prawnego punktu widzenia jak taki oglądacz rozwali samochód (mówię o wypadku, a nie demolce silnika np) to całość konsekwencji spada na właściciela. Oczywiście w praktyce najczęściej oddawałem kierownicę potencjalnym chętnym, ale zawsze z duszą na ramieniu. A znam dwa przypadki rozwałki: dachowanie na teście (kasacja wozu) i wjazd w tył innego.

                                      Komentarz

                                      • loru
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 4286
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        missiak177, mam bxe w swojej czarnej suce, od początku brała 0,5 l na 15kkm.
                                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                        Komentarz

                                        • beaviso
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 767
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Do swojej BXE, używanej od nowości, od początku dolewam 400-500 ml co 5000-6000 km. Zwykle nie czekam do zapalenia się kontrolki. Na różnych olejach, różnych klas (5W30 VW507.00 oraz 5W40 VW505.01). Tak brała od nowości na 5W30, tak brała także przy 100,000 km przebiegu przy 5W40. Faktem jest natomiast, że ostatnia dolewka nastąpiła nieco szybciej, a przy 102,000 km, przy okazji wymiany rozrządu i panewek , ASO stwierdziło nieszczelność i wymieniło jedną z uszczelek.

                                          M.
                                          666 4U

                                          Komentarz

                                          • adamusek
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 331

                                            #22
                                            od nowosci mobil ESP 5w30 i brala ok 0,5l co 5-7kkm przy 190 000 odstapilem ja bratu i zmiana na valvoline durablend i pierwsza dolewka 0,5 dopiero po 11kkm wiec troche lepiej jest.
                                            Ogolnie te silniki biora olej zwlaszcza jak sie jezdzi z predkosciami autostradowymi zwlaszcza ze 5 jest krótka.
                                            W 1.6 mam duzo dluzsza piatke a i silnik jest juz na CR wiec te 30kkm przejedzie bez dolewki.
                                            Prowadzi NaviExpert Lifetime
                                            Ostrzega Yanosik
                                            Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

                                            Komentarz

                                            • himi
                                              L&K
                                              • 2013
                                              • 1115
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                              #23
                                              Tam piątka.... dwójka jest ultra krótka w BXE.

                                              Komentarz

                                              • greg2210
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 33

                                                #24
                                                Mój BXE pije olej tylko jak dostaje sandała potrafie zrobić Kraków Tarnów A4 i spowrotem a ochlej morda pika o Oliwe przyzwyczaiłem się ale jest to ch.....e że nowe z salonu autko przebieg 100km a tu pomaranczowa kontrolka dopomina sie oleju ale to pompowtryski włąsnie

                                                Komentarz

                                                • AdamB
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 8030
                                                  • Octavia IV (NX3)
                                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez greg2210
                                                  ale to pompowtryski włąsnie
                                                  A skąd te przypuszczenia?? Już tu na forum udowodniono, że to wina odmy i jej słabej separacji oleju.
                                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...