O2 1,9tdi max 195km/h, ogranicznik predkosci czy co??
witam , jestem uzytkownikiem ocatavi 2, 1,9tdi 110km, chcialbym sie dowiedziec czy one maja fabrycznie ogranicznie predkosci ? takie odnosze wrazeni gdyz predkosciomierz nie chce ani drganc ani dalej niz na 195km/h, nawet przyhamowywuje dodam tylko ze posiadam takze filtr czasteczek stalych. Czy jest jakas solucja na usuniecie tego? bo wiem ze mozna by wyciasnac jakas wieksza predkosc, przy 195km/h mam 4200obr, . z gory dzieki na pomoc, dodam tylko ze szukalem i nic nie znalazlem na forum.
według danych technicznych jest w normie ale można sprawdzić na vagu czy nie ma problemów z przepływką lub turbo czy coś sie z nim nie dzieje ale nie wiem czy chłopaki z dolnego śląska maja kabelek z obsługa canbusa
mushroom, tak nazywamy to wirusem czyli chip tuning :diabelski_usmiech według danych to jest kres możliwości tego silnika przy tej mocy a nie ogranicznik
mushroom, potrzebna jest diagnoza inaczej to wróżenie z fusów najlepiej się umówić z Aligatorem lub jechać do Jetronica we Wrocławiu i sprawdzić co sie dzieje oni mają narzędzia do tego bo bez z czytania błędów i zrobienia logów to nie wiem co może być przyczyną najczęściej jet to przepływomierz lub turbo tzw not lauf ale to by były inne objawy
ale poczekajmy chwile może sie ktoś jeszcze odezwie i będzie miał rozwiązanie
mushroom, a ile chciałbyś mieć tego v-maxa? 230km/h?
Tak na marginesie - nie ma w O2 silnika o mocy 110KM (takie były w O1), jest 105KM. Uważam, że 195km/h licznikowe (bo o takim mowa?) na ten silnik jest całkiem spoko.
no moze spoko, ale wydaje mi sie ze mozna wiecej tymbardziej ze licznikowe 195 to w rzeczywistosci 185 wiec po prostu zapytalem, moze ktos cos na to poradzil albo po prostu napisze zebym dal sobie spokoj i juz tymbardziej ze mialem fabie w kombi z tym samym silnikiem ale bez pylkowego filterka i szla licznikowe 220 a co do mocy to masz racje 105 KM sorki za pomylke, po prostu wydaje mi sie silnik jest jakos elektronicznie ograniczony albo cos w tym stylu to sie czuje
Muszę się przyłączyć. W tym roku Chorwaci oddali nową autostradę - niema tam jeszcze kamer i radarów :roll:
Miałem dokładnie taki sam "objaw" - wg GPS'a max prędkość 196 km/h (licznikowe 203 km/h) a gaz wciśnięty do oporu, z górki, obroty nie przekraczały 4300.
Mam CanBus'a i żadnych błędów na Vag :?:
(Małą praktykę w diagnozie VAG'iem mam, ale błędy odczytać umiem - a dokładnie ich brak :twisted
ja generalnie przynajmniej raz w tygodniu sprawdzam autko na niemieckiej autostradzie i zawsze ten sam objaw zreszta przy mojej jezdzie auto przejdzie test doskonalosci, czyli duzy przebieg w malym czasie w tej chwili jak juz pisalem niecale 5 miesiecy i przebieg 30000km ale to przez to tak malo bo mialem miesieczny urlop, wczesniej fabia 1,9tdi w ciagu dwoch lat przejechala 370 tys km, i powiem ze bez zadnych problemow z silnikiem, raz tylko pompa paliwa odmowila posluszenstwa, wina paliwa, lekko przymarzlo
Panowie o co w ogóle chodzi.
Zobaczcie przebieg mocy i momentu dla waszych jednostek i sprawa rozwiązana. Do 4000 jeszcze coś się niby dzieje ale po, niestety wszystko leci na łeb ku wartości "0"
Do tego trzeba wziąć pod uwagę coś takiego jak temperatura na zewnątrz a może konkretniej temperatura w dolocie
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
To ja powiem inaczej, proponuje nie gonic tego auta z taka predkoscia, a ogranicznik mozna zdjac i pojedzie tyle ile pozwoli skrzynia, ale za pol roku przeczytamy post, ze turbo sie wysralo i zyglo olejem. W tym kraju nie da sie jezdzic z takimi predkosciami na codzien, wiec po co sie naginac
do alberta GPS zawsze przekłamuje po prostu zani :diabelski_usmiech za A KOLEGA MAICROFT MA RACJE PO CHOLERE TAK ZAIWANIAć SZKODA AUTA I KASY NA PALIWO :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
W tym przypadku nie masz racji.
GSP pokazuje faktyczną prędkość z jaką jedziesz, to licznik zawyża w stosunku do prędkości na kołach (dlatego płaci się mniej mandatów :wink: )Doskonale to widać na hamowni, w zależnosci od samochodu i zastosowanych opon różnica wynosi 5-10 km/h więcej na liczniku niż na kołach.
tu raczej kolego się mylisz. Wyjaśnij dlaczego GPS miałby zaniżać prędkość??? Tylko jeśli napiszesz że licznik pokazuje inaczej to pytania nie było :lol:
Moim zdaniem prędkość obrotowa silnika diesla w przelocie czyli mniej-więcej stała na poziomie 4000+ to nie wróży nic dobrego dla silnika.
Na pewno nie chciałbym później takiego auta :P
ale to już nie moja sprawa
[ Dodano: Czw 23 Sie, 07 09:47 ]
ups widzę że Krzych, był szybszy
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Kurcze, już sam fakt osiągnięcia max obrotów (4200) daje do zrozumienia że motor OK! Czy 0II 1.9 miały różne skrzynie biegów? A wielkość kół? Może mieć wpływ na różnice +/- parę km/h?
jesli chodzi o szczegoly to pokazuje najbardziej zblizona predkosc do faktycznej - a roznice przeklamywania moga wynosic do ponad 2% (zalezy od uksztaltowania terenu itp.) - przy tak prymitywnych odbiornikach GPS o jakich tutaj myslimy.
Zamieszczone przez diberiuso
PO CHOLERE TAK ZAIWANIAć SZKODA AUTA I KASY NA PALIWO
jego kasa, jego auto - byleby krzywdy nikomu nie zrobil taka jazda to bedzie ok :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez Voldemort
A wielkość kół? Może mieć wpływ na różnice +/- parę km/h?
jak najbardziej - po zalozeniu wiekszych kol ( a dopuszczalna tolerancja to chyba +-4% odchylka predkosci rzeczywistej od licznikowej bedzie sie zmieniala)
Jak sie chce szybko jezdzic (a silnik ma zapas mocy - a jedynie skrzynia ogranicza osiagi) to trzeba zalozyc wieksze kola.
najbardziej klamie szafa, pozniej climatronic, najdokladniejszy jest GPS - ten ostatni ma w porownaniu do pozostalych miazdzaca dokladnosc :szeroki_usmiech tyle ze auto porusza sie nie po idealnej lini prostej ale sa jeszcze ruchy gora dol (wzniesienia) odbicia i opoznienia syganalu ze wzgledu na chmury, drzewa, itd tip.
Zamieszczone przez dariuspolo
1.licznik
2.Climatronik
3.GPS
4.specjalne urzadzenia pomiarowe zakladane na kolo
ad4. lub tzw piate kolo ktore mierzy predkosc
5. profesjonalny GPS do tego typu pomiarow
Komentarz