OctaviaRS TDi, pokazałeś na zdjęciu założone czarne felgi z oponami ale kiedyś pisałeś że czekasz na śruby czy coś . moje pytanie dotyczy tego czy juz założyłes te koła i na nich jeździłeś i czy nie masz żadnego z nimi problemu.
Koło założone z tyłu ma sporo luzu. Dlatego na tył najprawdopodobniej przyjdzie ET 37. Co do przodu - przy maksymalnym wychyleniu koła prawo w lewo na podnośniku kolo nigdzie nie dotykało. Postawiliśmy auto i sprawdziliśmy ponownie. Między amorkiem 1,5 cm luzu, przy maksymalnie skręconych kołach też sporo miejsca - będzie można ostro śmigać w zakrętach 8)
Spokojnie, jest sporo miejsca.
Kolega wheeltrade, po wpłaceniu zaliczki wysłał do mnie felgę. Założyłem oponę i sprawdzałem czy aby na pewno wszystko gra. Wziąłbym te felgi w ciemno, ale wheeltrade jeździ na 225/40 na 8 calach szerokości a jak chciałem 235/40 więc trzeba było przymierzyć.
Proponuję żebyś zrobił to samo 8)
OctaviaRS TDi, to przyjacielu najpierw załóż te koła , zrób na nich 200km , z obciążeniem , bez obciążenia , po polnej drodze , szybko w zakrętach na nierównym asfalcie i dopiero potem się wypowiadaj że wszystko jest w porządku.
bo możesz wprowadzić kogoś w błąd :idea:
Kolega wheeltrade jeździ na 225/40 przy szerokości felgi 8 cali i mówi, że nic nie obciera - z resztą opona 225/40/18 jest zalecana przez producenta, ale..
Zamieszczone przez leszekmw
oczywiście ze przydało by się 235 do 8" .
Twierdzę tak samo jak kolega leszekmw, dlatego chciałem przymierzyć czy w nadkolu wszystko będzie cacy i czy nie będzie obcierać przy oponie 235/40. Po przymiarkach wszystko jest okay i nie będzie problemów z podróżowaniem, nawet tym dynamicznym 8)
Nie chcę nikogo wprowadzać w błąd... warunki nie pozwalają bo już dawno śmigałbym na nowych kółkach. Opieram się na doświadczeniu (20 lat w branży) pana który założył te koła. Poza tym ślepy nie jestem i widziałem, że nie ma siły żeby koło w jakimś miejscu obcierało. Polecam aby Maru przymierzył koła na sucho. Jak tylko warunki pozwolą na założenie kół wydam opinię co do wybranego przeze mnie zestawu, żeby inni nie popełnili mojego błędu - ale nie wróżę niespodzianek
popytałem u specjalistów oraz sam na własne oczy widziałem opony 225/40/18 nałożone na szerokość felgi 8 cali. Opona szła w stożek, rant felgi był nieosłonięty (to de facto zależy też od opony, ale mimo wszystko dużo nie da się zmienić) dlatego założyłem szersze lacze
widzisz , jakoś mi to nie dawało spokoju i wieczorem zajrzałem jeszcze do katalogu continentala dotyczącego wskazań opona - felga.
otóż w tym katalogu , w którym dobiera się felgę do opony przy rozmiarze 225 najodpowiedniejsza felgą jest 8" , co z resztą wczoraj i mi się jakoś widziało ...
możliwe że felgi jakie ogladałeś miały bardzo gruba ściankę...ewentualnie nie były 8"
to przyjacielu najpierw załóż te koła , zrób na nich 200km , z obciążeniem , bez obciążenia , po polnej drodze , szybko w zakrętach na nierównym asfalcie i dopiero potem się wypowiadaj
a potem kwestionujesz jego zdanie bo:
Zamieszczone przez leszekmw
wieczorem zajrzałem jeszcze do katalogu continentala
Zdecyduj się bo jeśli wymagasz od innych latania po polnych drogach na 18stkach a potem piszesz że nie wie jaką felgę przymierzał bo "tak pisało w katalogu" to coś tu jest nietak :idea:
Ja miałem już trzy komplety 8" felg( dwa razy 17" raz 18") z oponami 225 i w każdym przypadku zawsze robił się stożek i w każdym przypadku rant ochronny był naciągnięty i niespełniań swojego zadania.
Mam w garażu komplet 17x8" AMG z oponami 235( w razie czego mogę zrobić foto) i tam opona jest na równo z felgą i wg mnie minimalna rozsądna szerokość opony, to dla felgi:
-7" 205
-7,5" 225
-8" 235 ew 225
Co nie znaczy że nie da się założyć na 8" 225 i że się nie da tak jeździć bo sam tak jeździłem ostatnie pół roku, ale felgi teraz wyglądają jak wyglądają a komfort wtedy był jaki był :wink: Co również nie oznacza że nie da się jeździć na 205 przy 7,5" bo da się :wink:
I wreszcie jeśli chodzi o przypadek Marka to radziłbym mu założyć te opony takie jakie są w komplecie a wiem że są 235/40, i poprostu pośmigać posprawdzać, jak coś będzie obcierało to zmienić na 225 bo i tak Marek się z tym liczy ze względu na stan tych 235.
Jednak ja gdybym miał dostatecznie dużo mocy, nie interesowało by mnie spalanie, przekłamania na liczniku(które i tak będzie symboliczne), i jeśli nic by nie obcierało do tych felg wybrałbym 235/40, bo będzie bezpieczniej dla felgi, wygodniej i będzie lepsza przyczepność, koniec :wink:
-przekłamania licznika mam w du... 2-5km/h nie robi mi różnicy-większe spalanie też nie robi mi jakiejść dużej różnicy- na 225 miałem średnie 6 l więc na 235 nich będzie 1l więcej to i tak bedzie dobrze
-co do mocy- w marcu jadę do rogala więc o to też się nie martwię :P
reasumując-jeśli wejdą 235 i nic nie będzie obcierać to na pewno zakupię opony 235 :wink:
miguello, mi chodzi o za szeroką oponę do tego samochodu i odpowiednie dobranie et . a polne drogi po to żeby zobaczyć czy przy dużych przechyłach nie obciera nic. poza tym dopóki nie pojeździ na takim zestawie to nie ma o czym rozmawiać.
i tyle.
Skoda w przypadku osiemnastek na felgę 7,5 cala zakłada 225/40.
VW dla swoich osiemnastek na felgę 8 cala zakłada 235/40.
Myślę, że co do tych wartości nie ma się co sprzeczać. Tak ma być i koniec! Ze względu na bezpieczeństwo prowadzenie oraz zabezpieczenia felg. Bo przecież stożek nie jest pożądanym ułożeniem opony w feldze.
miguello, proszę zrób zdjęcie tych felg AMG z oponami. Niech każdy zobaczy jak wygląda 235/40 na feldze 8 cala. piotrek_gdy, możesz zrobić to samo, dla Twojego zestawu 225/45/17 na 8 calach szerokości?
Strona 3 pierwsze zdjęcie osadzenie opony 235/40 na mojej feldzie
Poza tym pamiętajmy, że przy oponie 235/40 jej wysokość to 94 mm a dla 225/45 to 101mm a to układa się inaczej na feldze.
Moim zdaniem jeżeli felgi wybrane przez Maru z ET 41 nie będą pasować z oponami 235/40 nie ma co zakładać 225/45 tylko po to żeby mieć taki a nie inny wzór. W końcu w każdej modyfikacji nie chodzi o pół środki - nie wygląd, ale też bezpieczeństwo i praktyczność.
Nie chodzi mi o ET bo to wpływa na to czy felga jest osadzona głębiej czy wystaje. Możesz skręcić przednie koła i zrobić zdjęcie aby było widać osadzenie opony na feldze? Mniej więcej tak jak zrobiłem zdjęcie w linku podanym w moim poprzednim poście.
Panowie takie małe pytanko założyłem przed chwilą 8x18 z opona 225/45 do szkodnika seryjny zawias nic nie obciera jest oki silnik daje rade wspomaganie chodzi trochę ciężej wiadomo ale co mnie zaskoczyło to hamulce. Ich wydajnośc drastycznie zmalała czuje jakbym hamował autem o tone cięższym niż poprzednio heh. Czy odczuliscie rowniez "pogorszenie" hamulców" czy to tylko u mnie . ?
Płyn się nie bedzie przypadkiem gotował . ?
Komentarz