[O2] Heble 280->288

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #51
    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
    i w końcu nie będziesz narzekał na hamulce
    Chwilowo, ja tam twierdze ze z ta tarcza 288mm to szalu nie ma, 312mm jednak lepiej czuc ze hamuje :diabelski_usmiech
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #52
      Zamieszczone przez Maicroft
      Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
      i w końcu nie będziesz narzekał na hamulce
      Chwilowo, ja tam twierdze ze z ta tarcza 288mm to szalu nie ma, 312mm jednak lepiej czuc ze hamuje :diabelski_usmiech
      chwilowo nie interesuje mnie co tam czuć, bo jak wsadzisz 400mm bedzie czuć jeszcze lepiej
      ale na hamulce w BKD nie narzekałem nigdy i puki co tutaj jest tak samo, głównie chodzi mi o krzywienie się tych gównianych tarcz, które to 280 wymieniłem już chyba ze 3 komplety a ich skuteczność spada po trzecim mocniejszym hamowaniu do zera, straszne gówno :?
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Deo
        RS
        • 2009
        • 1729
        • Volkswagen
        • CRMB 2.0 TDI 150 KM

        #53
        szkoda, Pozwolisz, że się podepnę pod temat, bo właśnie jestem na etapie kompletowania zestawu do przekładki.

        Na dzień dzisiejszy posiadam:
        Przód:
        Zwrotnice - kupione od Paliozy
        amortyzatory - nowe (fi 55mm)
        zaciski - kupione od Paliozy
        jarzma 312 - nowe
        tarcze 312 - kupione od Paliozy (nowe)
        Tył:
        zaciski - kupione od Paliozy
        jarzma - kupione od Paliozy
        tarcze 280 - kupione od Paliozy (nowe)
        metalowa osłona tarczy

        Brakuje:
        klocków (przód/tył)

        Z racji tego, że jarzma mam nowe a elementy kupione od Paliozy nowe nie są, to chciałbym im przywrócić ich pierwotny wygląd.
        W związku z tym chciałbym się dowiedzieć czy oddanie zacisków i tylnych jarzm do piaskowania będzie dobrym pomysłem (elementy gumowe po piaskowaniu będę musiał wymienić na nowe, ale to już nie problem).
        Głównie interesuje mnie czy zacisk hamulca po piaskowaniu nie trafi szlag, bo nie chciałbym później dowiedzieć się, że muszę kupować nowe zaciski :wink:
        Pozdrawiam,
        Grzesiek


        Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
        Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


        Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #54
          Zamieszczone przez Deo
          W związku z tym chciałbym się dowiedzieć czy oddanie zacisków i tylnych jarzm do piaskowania będzie dobrym pomysłem (elementy gumowe po piaskowaniu będę musiał wymienić na nowe, ale to już nie problem).
          moim zdaniem bez sensu, DGW przy każdym serwisie hamulców po prostu dokładnie te elementy czyści i wtedy IMO wyglądają świetnie - właśnie jak nowe, więc nie potrzeba tu chyba specjalnych zabiegów, tylko szczota, ewentualnie wiertara + szczota i jedziesz
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • Tom-Tdi
            Classic
            • 2009
            • 34

            #55
            przymierzam się do swapu hamulców na 312mm przód i 286mm tył (5x112) ,potrzebne mi są jarzma które szukam od dłuższego czasu (i nie mogę nic ustrzelić) a na tył także zaciski-moje pytanie jest takie:jakiej średnicy są tylne tarcze w OII combi 2.0 TDI?? na alledrogo jest kilka aukcji jak np. ta http://moto.allegro.pl/item115476258...tdi_combi.html ale nie wiem czy będzie pasował :?:

            Komentarz

            • miguello
              RS
              • 2008
              • 1849

              #56
              Tom-Tdi, szukajka nie gryzie. Ja jak szukałem to wszystko znalazłem więc się da, tylko trzeba choć trochę chcieć :wink:

              Komentarz

              • Tom-Tdi
                Classic
                • 2009
                • 34

                #57
                ok-dzięki,spróbuje poszukać

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  #58
                  Zamieszczone przez Tom-Tdi
                  przymierzam się do swapu hamulców na 312mm przód i 286mm tył (5x112) ,potrzebne mi są jarzma które szukam od dłuższego czasu (i nie mogę nic ustrzelić) a na tył także zaciski-moje pytanie jest takie:jakiej średnicy są tylne tarcze w OII combi 2.0 TDI?? na alledrogo jest kilka aukcji jak np. ta http://moto.allegro.pl/item115476258...tdi_combi.html ale nie wiem czy będzie pasował :?:
                  w aso jarzma na przód około 750zł, na tył chyba nie potrzebujesz zacisków, przynajmniej u mnie nie trzeba zmieniac, wystarczy same jarzma :!: pisałem kiedys z gosciem z allegro co miał na srzedaz z leona jarzma i zaciski kpl na rzód i tyl chyba za 650zł.
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • fernando
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 1890

                    #59
                    Zamieszczone przez piramida
                    Tom-Tdi napisał/a:
                    przymierzam się do swapu hamulców na 312mm przód i 286mm tył (5x112) ,potrzebne mi są jarzma które szukam od dłuższego czasu (i nie mogę nic ustrzelić) a na tył także zaciski-moje pytanie jest takie:jakiej średnicy są tylne tarcze w OII combi 2.0 TDI?? na alledrogo jest kilka aukcji jak np. ta http://moto.allegro.pl/it..._tdi_combi.html ale nie wiem czy będzie pasował :?:


                    w aso jarzma na przód około 750zł, na tył chyba nie potrzebujesz zacisków, przynajmniej u mnie nie trzeba zmieniac, wystarczy same jarzma :!: pisałem kiedys z gosciem z allegro co miał na srzedaz z leona jarzma i zaciski kpl na rzód i tyl chyba za 650zł.

                    Właśnie problem w tym, że w leonach montują małe hamulce z tyłu, więc trzeba i jarzma i zaciski zmieniać....

                    Komentarz

                    • Tom-Tdi
                      Classic
                      • 2009
                      • 34

                      #60
                      dlatego kombinuje zeby ze skody coś dopasować bo jest wiekszy wybór i więcej modeli samochodów

                      Komentarz

                      • kowal 2002
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 5161

                        #61
                        No i w końcu dzisiaj i u mnie na aucie pojawiły się całe McPerson-y z BKD + Brembo ORO/Ferodo DSP. Żeby nie dublować tematów kilka fotek dorzuciłem TUTAJ.
                        Na razie "docieram" więc póki co wniosków co do hebli brak, ale faktycznie zawiecha od BKD pracuje inaczej niż seria z BXE.
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #62
                          Zamieszczone przez kowal 2002
                          No i w końcu dzisiaj i u mnie na aucie pojawiły się całe McPerson-y z BKD + Brembo ORO/Ferodo DSP. Żeby nie dublować tematów kilka fotek dorzuciłem TUTAJ.
                          Na razie "docieram" więc póki co wniosków co do hebli brak, ale faktycznie zawiecha od BKD pracuje inaczej niż seria z BXE.
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • radekgw
                            L&K
                            • 2010
                            • 1182

                            #63
                            troche odgrzeje temacik, czy w O1 tez "wystarczy" wymienic jarzma zaciski i tarcze na 288 ? czy cos jeszcze trzeba zrobic zeby wszystko dobrze chodzilo bo calych kolumn jak Ty szkoda nie moge znalezc na allegro
                            Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #64
                              Przeciez Szkoda zmienil cale kolumny :idea: Tak ciezko przeczytac ten temat ??

                              W OI jest identycznie, watki o tym zabiegu rowniez sa na forum.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • paskuda
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 127

                                #65
                                Mam pytanie co sądzicie koledzy o takim secie do octavii


                                Zastanawiam mnie fakt czy amortyzatory z superb będą odpowiednie do octavii?

                                P.S.

                                Mam dodatkowe pytanie co to jest za guma zaznaczona na zdjęciu?
                                Załączone pliki

                                Komentarz

                                • LUKI
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5776

                                  #66
                                  Zamieszczone przez paskuda
                                  Mam dodatkowe pytanie co to jest za guma zaznaczona na zdjęciu?
                                  jakieś tuningi usztywniające sprężynę


                                  btw
                                  kolumna na pewno nie będzie pasować do O2FL
                                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                  Komentarz

                                  • paskuda
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 127

                                    #67
                                    A dlaczego nie będzie pasować czy to jest kwestia innych amortyzatorów bo zwrotnica, stabilizator, górne mocowanie jest takie samo?


                                    Zamieszczone przez LUKI
                                    Zamieszczone przez paskuda
                                    Mam dodatkowe pytanie co to jest za guma zaznaczona na zdjęciu?
                                    jakieś tuningi usztywniające sprężynę


                                    btw
                                    kolumna na pewno nie będzie pasować do O2FL

                                    Komentarz

                                    • anthrax
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 137
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #68
                                      Witam.
                                      Jestem po wymianie mcpersonów z 280 na 288mm. Na razie na świeżo bez zbieżności. Tarcze i klocki Bosch.
                                      wrażenia:
                                      -pozytywne: o wiele lepiej pracuje zawieszenie, auto stoi wyżej o 1-1,5cm.

                                      -negatywne: liczyłem na lepsze heble, a tu bym powiedział, że jest inaczej. One są jakieś tępe. Hamują ale słabo. Owszem rozumiem, że trzeba delikatnie docierać tarcze i klocki, ale FSIII (przy zużyciu) przy depnięciu na pedał poniżej 40-50km/h lepiej brał. Delikatnie się naciskało a auto już reagowało gwałtownie. Aż podsuwało człeka do przodu.
                                      A te jakby narazie tylko spowalniały. Owszem mam wrażenie, że z dnia na dzień jest lepiej ale to chyba nie jest to. Układ był odpowietrzany ale mam wra zenie, że naciskając raz jest twardo ale wciskając 2 i 3 raz jest bardziej twardo. Pedał jest twardy, nie idzie w podłogę, jak to niektórzy pisali w innych tematach. Tutaj jest ok, tylko wg. mnie jest za słabe hamowanie. Czyżby wina tarcz i klocków, czy ma się dotrzeć - jeśli tak to jak długo, czy trzeba zmieniać coś w ustawieniach pompy ABS. Czy taka zmiana (ABS Mk61mc) w ustawieniach może wpłynąć na poprawę sytuacji. Jak ją zakodować ewentualnie?

                                      Komentarz

                                      • ROBAL_26
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2324
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                        #69
                                        anthrax, zapewne potrzebna będzie zmiana kodowania pompy, miałem identyczny objaw po zmianie na 312 , hamowały gorzej jak 280 , przy przechodzeniu z 280 na wyższe potrzebna jest zmiana kodowania z kolei przy zmianie z 288->312 nie ma potrzeby zmiany kodowania , niestety musisz pytać kolegów którzy maja takie heble i aby ci podesłali kodowanie pompy , ok

                                        pozdro
                                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                        Komentarz

                                        • blind_walker
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 4533
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                          #70
                                          anthrax, a pompa ABSu odpowietrzona przy pomocy kompa?
                                          mkII 20VT (600h worked)
                                          Roooooomster

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #71
                                            Hamulce sie uloza to beda hamowac. Jak zmienilem z 280 na 312 to szalu nie bylo. Potem hamowalo to juz calkiem konkretnie. Bez zmiany kodowania
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • andrzej111
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1391

                                              #72
                                              Ja ostatnio zmieniałem płyn hamulcowy w ASO i dokładnie tak samo jak pisze kolega czyli:
                                              pierwsze naciśnięcie hamulca miękko
                                              drugi i trzecie, pedał jakby sie pompował i robi sie twardszy
                                              spodziewałem się, że po zmianie płynu na nowy będzie lepiej (stary miał 3 lata) a wyszła kupa...
                                              Jeźdze jeszcze autem gdzie z tyłu są bębny i od tego czasu mam wrażenie, że tam jest kosa :?
                                              Odpowietrzali jakimś automatem.

                                              Zamieszczone przez blind_walker
                                              anthrax, a pompa ABSu odpowietrzona przy pomocy kompa?
                                              A to coś daje? Mi mechanik mówił, że to pic na muchę fotomontaż.
                                              Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                              Komentarz

                                              • anthrax
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 137
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #73
                                                blind_walker mógłbyś rozszerzyć wątek...odpowietrzania pompy...

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #74
                                                  Daje tyle, ze ABS wytwarza cisnienie i mozna odpowietrzac w zasadzie samemu.

                                                  To jak odpowietrzyli i jest gorzej niz przed robota :lol:

                                                  Kwestia jak miekko jest po pierwszym nacisnieciu. Kazde nastepne powinno nabic uklad, a trzymajac pedal wcisniety po czasie pedal powinien opasc
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  • anthrax
                                                    Ambiente
                                                    • 2009
                                                    • 137
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    #75
                                                    Maicroft wracam do pytania jak odpowietrzyć pompę ABS-u? Nie wystarczy normalnie odpowietrzyć klasycznie układ? Zamierzam podpiąć vcds niebawem i sprawdzić pompę, ale czy jak jest układ zapowietrzony to pokarze jakiś błąd?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...