Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] swap turbo z BKD na BMN- problemy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez toocool
    Maru 123, wstaw od BKD i jedź do DGW na regulację mieszka.
    Albo przeczyść starą i wyreguluj mieszek.
    Co daje w praktyce ta regulacja mieszka.
    Audi A4 1.8TFSI

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez Maru 123
      ale ja mam znaczną większość tych rzeczy więc...
      I tu jest właśnie pytanie. Masz rzeczy które trzeba było wymienić z BMNa do BigT, pytanie czy elementy te się pokrywają do przekładki BKD->BMN :roll:

      Komentarz


      • #28
        Michał, myślę, że bardziej Markowi chodzi o to jak został potraktowany w było nie było "renomowanym" warsztacie tuningowym a nie o to co ma do swapa
        ma to co mu powiedzieli, żeby kupił
        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

        Komentarz


        • #29
          Tuning (poważniejszy niż remap) ma to do siebie, że generuje czasem nieprzewidziane koszty. Z drugiej strony ważny jest też dobór tunera, który zna się na robocie i potrafi ją dobrze oszacować. W mojej O1 wszystko robił DGW i nigdy nie zdarzyło się, żeby cena którą ustaliliśmy na początku drastycznie się zmieniła. A dodatkowo biorąc pod uwagę jakość jego pracy z całą odpowiedzialnością mogę polecić jego usługi. Co do MR-Motors to zauważcie, że są polecani w temacie chiptuningu (czyli w zasadzie Rogalotti jest polecany, a nie cała firma), a o jakości usług "mechanicznych" krążą różne opinie. Ja nigdy z tych usług nie korzystałem, więc nie mogę się wypowiadać, ale z pewnością prędzej bym oddał samochód DGW a dopiero na strojenie pojechał do Witka.
          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
          -------------------------------------------------------------------------
          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez piotrek_gdy
            Michał, myślę, że bardziej Markowi chodzi o to jak został potraktowany w było nie było "renomowanym" warsztacie tuningowym a nie o to co ma do swapa
            ma to co mu powiedzieli, żeby kupił
            o to właśnie chodzi.
            1.8T AGU L&K

            2.0TDI BKD ELEGANCE

            TOYOTA LAND CRUISER J95

            Komentarz


            • #31
              _tm_, ale zaczęło sie od tego, że Marek zrobił program u Rogala
              po tym mu się turbo przeniosło do krainy wiecznych łowów :shock:
              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez piotrek_gdy
                _tm_, ale zaczęło sie od tego, że Marek zrobił program u Rogala
                po tym mu się turbo przeniosło do krainy wiecznych łowów
                Jak czytam takie historie to zastanawiam się czy wirus bkd to dobry pomysł. Ciekawe ile po tym wytrzyma turbina.
                Audi A4 1.8TFSI

                Komentarz


                • #33
                  Jak czytam takie historie to zastanawiam się czy wirus bkd to dobry pomysł. Ciekawe ile po tym wytrzyma turbina.
                  aldam, pewnie znowu rozpęta się dyskusja, bo zawsze w takich przypadkach zdania są podzielone. Ja wierzę, że w moim przypadku poprawienie programu przedłużyło żywotność turbiny, ale tak naprawdę zrobiłem po programie dopiero ok. 25kkm...

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez piotrek_gdy
                    _tm_, ale zaczęło sie od tego, że Marek zrobił program u Rogala
                    po tym mu się turbo przeniosło do krainy wiecznych łowów :shock:
                    Qrna, Panowie, jak ktoś chce się bawić w tuning to niech potem nie płacze, że mu turbina odleciała. Żaden tuner nie da Wam 100% gwarancji, że nic w samochodzie nie padnie, bo więcej mocy nie bierze się z powietrza. Samochód Maru to nie nówka sztuka z salonu, tylko samochód o pewnym przebiegu, w którym ma prawo coś się poddać. Akurat Rogalotti nie jest źółtodziobem w temacie chiptuningu, więc nie sądzę, żeby popełnił błąd. Zapewne zrobił program taki jak zwykle, a że w tym egzemplarzu przyspieszyło to zgon sprężarki to po prostu pech. Jak ktoś się boi, że mu tuner popsuje samochód to niech nie kupuje 2.0TDI tylko np. jakieś Audi 3.0TDI i wtedy od razu będzie > 200KM.
                    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                    -------------------------------------------------------------------------
                    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                    Komentarz


                    • #35
                      _tm_, problem jest nie w tym, że po programie padła turbina(pisząc swój post zaznaczałem sekwencję zdarzeń), ale obecne podejście tunera do klienta
                      może przedyskutuj to z Markiem to będziesz wiedział o co chodzi
                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                      Komentarz


                      • #36
                        Zamieszczone przez piotrek_gdy
                        _tm_, problem jest nie w tym, że po programie padła turbina(pisząc swój post zaznaczałem sekwencję zdarzeń), ale obecne podejście tunera do klienta
                        może przedyskutuj to z Markiem to będziesz wiedział o co chodzi
                        Na temat obecnego podejścia tunera napisałem wyżej - "a o jakości usług "mechanicznych" krążą różne opinie"
                        S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                        Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                        -------------------------------------------------------------------------
                        O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                        O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                        O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                        Komentarz


                        • #37
                          _tm_,
                          ważne żeby auto Marka doprowadzić do stanu używalności
                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez fernando
                            Mnie ogarnia strach przed modzeniem w furze, jak czytam to forum...
                            no i słusznie
                            "...to nie jest zabawa dla grzecznych dziewczynek..."
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz


                            • #39
                              auto odbieram jutro-pojutrze i montuję turbo BKD a w międy czasie będę sprawdzał w czym tkwi problem z tą przekładką :roll: nie powiem że trochę jestem zniesmaczony całą ta sytuacją :|
                              1.8T AGU L&K

                              2.0TDI BKD ELEGANCE

                              TOYOTA LAND CRUISER J95

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez _tm_
                                Żaden tuner nie da Wam 100% gwarancji, że nic w samochodzie nie padnie, bo więcej mocy nie bierze się z powietrza.
                                nie wiem czy jakikolwiek tuner daje jakąkolwiek gwarancję, generalnie to raczej wygląda tak, że "powinno być dobrze", co de facto nic nie znaczy, poza tym, że w większości wypadków jest dobrze, ale też w większości wypadków coś się w końcu wysra i to nie tylko sprężarka, warto sobie zdawać z tego sprawę.
                                i jeszcze z tego, że bierzemy odpowiedzialność na siebie.
                                a że Maru miał pecha... cóż, przykro, ale to się zdarza :? , podejścia mechaników nie komentuję, bo nie mam żadnej wiedzy na ten temat.

                                BTW ile miała nalatana seria przed programem?
                                przecież tu serie nawet padają ze względu na fabryczne mapy...

                                [ Dodano: Sro 21 Kwi, 10 17:04 ]
                                Zamieszczone przez Maru 123
                                auto odbieram jutro-pojutrze i montuję turbo BKD a w międy czasie będę sprawdzał w czym tkwi problem z tą przekładką :roll: nie powiem że trochę jestem zniesmaczony całą ta sytuacją :|
                                no, jeżeli wstępnie szacowane koszta wzrosły z niewiadomych przyczyn x3 to się akurat nie dziwię...
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz


                                • #41
                                  szkoda, no tak ale tu nie o to chodzi. cała rzecz polega na tym że jak rozmawiałem z rogalami to powiedziano mi ze turbo z BMN a będzie ok, sami mi takie doradzili, że będzie mało przeróbek itd. więc kupiłem takie turbo a teraz z takim tekstem wyjeżdżają że nie wiedzieli że to aż tyle trzeba przerabiać , że nieopłacalne itd. :? przecież to nie pierwszy BKD+BMN jaki zrobili nawet na stronie mają takie coś ---> 403 Forbidden wiec w czym problem co to za zaskoczenie? :? przecież BKD to silnik który jest na rynku od 5 lat więc nie jest to znowu żadna nowość :evil:
                                  1.8T AGU L&K

                                  2.0TDI BKD ELEGANCE

                                  TOYOTA LAND CRUISER J95

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zamieszczone przez Maru 123
                                    szkoda, no tak ale tu nie o to chodzi. cała rzecz polega na tym że jak rozmawiałem z rogalami to powiedziano mi ze turbo z BMN a będzie ok, sami mi takie doradzili, że będzie mało przeróbek itd. więc kupiłem takie turbo a teraz z takim tekstem wyjeżdżają że nie wiedzieli że to aż tyle trzeba przerabiać , że nieopłacalne itd. :? przecież to nie pierwszy BKD+BMN jaki zrobili nawet na stronie mają takie coś ---> 403 Forbidden wiec w czym problem co to za zaskoczenie? :? przecież BKD to silnik który jest na rynku od 5 lat więc nie jest to znowu żadna nowość :evil:
                                    rozumiem, rozumiem, trochę to dziwne, jakbyście się kompletnie nie dogadali... :?
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez Maru 123
                                      szkoda, no tak ale tu nie o to chodzi. cała rzecz polega na tym że jak rozmawiałem z rogalami to powiedziano mi ...
                                      A tak z ciekawości to z kim rozmawiałeś ? Z Rogalottim, czy z kimś innym ?
                                      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                      -------------------------------------------------------------------------
                                      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        szkoda, no nie wiem bo słowo "BMN" padało dziesiątki razy podczas naszych rozmów
                                        1.8T AGU L&K

                                        2.0TDI BKD ELEGANCE

                                        TOYOTA LAND CRUISER J95

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Maru 123, dziwny przypadek...faktycznie. Może z nimi się jakoś dogadaj, niech wezmą to turbo z bmn i jakoś znajdą Ci turbo z arl sami. jesli jakaś róznica w kosztach to wyrównacie przy montażu.

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            sew1981, na razie odeszła mi ochota na modzenie motorowni...

                                            [ Dodano: Sro 21 Kwi, 10 17:50 ]
                                            Zamieszczone przez _tm_
                                            A tak z ciekawości to z kim rozmawiałeś ? Z Rogalottim, czy z kimś innym ?
                                            nie z Witkiem tylko z tym drugim gościem
                                            1.8T AGU L&K

                                            2.0TDI BKD ELEGANCE

                                            TOYOTA LAND CRUISER J95

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Maru 123, już Ci mówiłem co o tym myślę...
                                              Co do wymiany turbo to do Ciebie pozostaje ostateczna decyzja co robisz..czy większe i znowu jakieś kombinowanie czy wracasz do serii i zapominasz narazie o tym.
                                              Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez aldam
                                                Co daje w praktyce ta regulacja mieszka.
                                                Regulacja daje tyle, że turbo zaczyna być "wystrojone". Nie ma problemu z zacierającymi się kierownicami. A przynajmniej nie ma w przypadku, gdy w miarę często dasz pedał w podłogę od 0 do 1.6 bara.
                                                Nieco słabiej pompuje z dołu (szybciej otwierają się kierowniczki - dzięki temu nie zacierają się tak szybko) i w teorii auto może być słabsze z dołu. Ale ja szczerze mówiąc tego nie odczułem. A nawet gdybym stracił te 10NM to i tak dla mnie warto.

                                                Powiem szczerze, że gdy miałem problem z turbo w BKD (rok temu) to ciarki mi przechodziły po plecach jak rozmawiałem ze specjalistami z różnych warsztatów... Jedni twierdzili, że tak ma być i "BKD musi przepompowywać", inni proponowali "naprawę" za 5kPLN. I w końcu trafiłem do DobregoGrzesia, który "jak za dotknięciem magicznej różdżki"...
                                                Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  toocool, to samo robi dobry program
                                                  mi po programie Zoltara przestało przepompowywać a auto o niebo lepiej jeździ
                                                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                                    toocool, to samo robi dobry program
                                                    Nie chcę komentować kwestii zmiany softu, bo mam do tego podejście nieco inne niż większość forumowiczów. Z jednym jednak się zgadzam - efekt będzie podobny (jeśli nie bardzo podobny). Tyle, że w cenie programu, wyregulujesz mechanicznie 10 mieszków z BKD...
                                                    Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X