Zastanawiam się jeszcze czy nie zastosować jakiś metalowych kolanek na wyjściu i wejściu węży, żeby węże się nie krzyżowały i wtedy może trochę mniej będą dociskane osłoną plastikową do górnej pokrywy rozrządu? Węże mają odporność do 100stopni(czasowo do 120 chyba). Chyba że to nie ma znaczenia ?
nagar, czyszczenie, separator - oil catch tank - 1.4 TSI CAXA
Zwiń
X
-
Zrobiłem drobne modyfikacje i wstawiłem kolanko fi22mm między separatorem a powrotem do turbo oraz skróciłem rurkę do separatora. Rurki teraz bez problemu się mieszczą pod pokrywą i nie są ściśnięte i nie ma żadnych załamań.
Po 100 km nazbierało się tyle czegoś takiego gęstawego i pachnie troszkę paliwem i olejem.
Wąż między separatorem a turbo suchutki bez kropli oleju.
blade232
Komentarz
-
-
Sorki za zdjęcia, wstawiam jeszcze raz. Na razie muszę większy przebieg zrobić żeby się przekonać ile się będzie zbierać tego. Korci mnie jeszcze żeby zdjąć rurę od przepustnicy i sprawdzić czystość przepustnicy i ją ewentualnie wyczyścić i po większym przebiegu sprawdzić jeszcze raz. To co zebrało się póki co w buteleczce to parę kropelek po tylko 100km jazdy w po mieście. Zakładam że to skropliny olejowe ?
IMG_20170702_095832_L.jpg
IMG_20170702_094038_L.jpg
IMG_20170702_095201_HDR_L.jpgOstatnio edytowany przez blade232; 5693.blade232
Komentarz
-
-
Po 100 km to nie jest tak mało skroplin. Czy to nie będzie woda zmieszana z mgiełką oleju?
Spodziewałem się po takim dystansie właśnie mgiełki olejowej na ściankach buteleczki, nie skroplonego płynu.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
No tak by wyglądało że skropliny zmieszane z mgiełką oleju ? Węże od środka raczej czyste póki co. Oryginalna rurka którą zdemontowałem była lekko ubabrana olejem od środka.
Nie widzę tu żadnego błędu w "montażu",dmuchałem w wąż lewy i szło przez separator i słyszałem powietrze przed turbo jak wpadało, więc drożność jest
.
Endryu myślisz że tak mocno caxa daje przez odmę że od razu powinno widać coś mocniej? Nie wiem czy to ma znaczenie ale separator jest trochę wyżej niż wejście i wyjście odmy więc może tego oleju będzie mniej się zbierać bo ma pod górkę
? Myślę że trzeba obserwować wraz z przebiegiem.
Dodam że ten przebieg to po mieście na krótkich odcinkach paro kilometrowych raczej.blade232
Komentarz
-
-
Jeżeli w buteleczce to skropliny wody ( kondensat z różnicy temp.) zabarwione mgiełką olejową to ok. Jeżeli to olej to niedobrze. W/g mnie jest to woda.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Czyli tak ma być i jest dobrze ?Zamieszczone przez endryu Zobacz wpisJeżeli w buteleczce to skropliny wody ( kondensat z różnicy temp.) zabarwione mgiełką olejową to ok. Jeżeli to olej to niedobrze. W/g mnie jest to woda.blade232
Komentarz
-
-
Zlałem te pare kropel z buteleczki. Jest to konsystencji oleju, gęstawe, wolno spływało z buteleczki. W dotyku tłuste o zapachu benzyny i oleju. Zabarwienie takie może lekko żółtawe.
IMG_20170703_133120_L.jpgIMG_20170703_134114_L.jpgIMG_20170703_134131_L.jpg
blade232
Komentarz
-
-
Po 130 km kręcenia się wokół komina cyknąłem zdjęcie i widać wyraźnie jakiś jakby zaciek ciemniejszy, czyli coś się zaczyna zbierać. Skoro jest ciemniejsze to chyba zawiera jakąś część oleju. Zresztą sami zobaczcie i oceńcie.
Buteleczkę zdejmę jak się więcej nazbiera i wtedy obadam dokładnie i pokażę.
olej.jpg
olej2.jpgblade232
Komentarz
-
-
Dzisiaj cyknąłem zdjęcie dokładniejsze i widać ewidentnie że się zbiera "coś olejowego"
. Czyżby separator zaczął działać? Przebieg całkowity od czyszczenia buteleczki koło 150km.
IMG_20170720_111603_zmień rozmiar.jpg
Ostatnio edytowany przez blade232; 5693.blade232
Komentarz
-
-
kolejne 150 km w tym 100 km trasa i coraz więcej oleju
IMG_20170727_103135_zmień rozmiar.jpg
IMG_20170727_103054_zmień rozmiar.jpg
Co myślicie ?
blade232
Komentarz
-
-
Kolego Blade, chce założyć takie separator od lublina do 1.6 hdi (tam fabrycznie odma jest zwalona i przepuszcza olej w dolot), kombinuje już z wężami jakie zapodać. Ale moje pytanie brzmi na zimę wracasz do serii? czy zostawiasz? zastanawiam się nad montażem teraz, bo niektórzy piszą, że mimo separatora zamarzało i robiło się kuku.
Jak podchodzisz do tematu i co radzisz? Zimą to testowałeś przy mrozach?
Komentarz
-
-
Pierwszy sezon dopiero założone mam w ramach testów ale widać że coś tam zbiera się chyba jednak. Teoretycznie auto mam garażowane ale mimo wszystko się trochę boję gdyż jeżdżę krótkie odcinki do pracy i 8 godzin autko pod chmurką
więc chyba na zimę wrócę do serii. Może dla ciekawości najpierw zleje te skropliny i do zamrażarki dam i zobaczę jak z tym zamrażaniem. Myślę że demontaż będzie szybki a samego separatora nie będę demontował. Egzamin zdało to rozwiązanie i opary olejowe są odprowadzane. Jeżeli auto masz garażowane i jeździsz dłuższe odcinki to komora silnika powinna być zawsze gorąca i separator będzie zawsze ogrzany i całość powinna ściekać do buteleczki i nie powinno być błotka no ale to moja teoria i domysły.
blade232
Komentarz
-
-
ok, dzięki za odpowiedź. Auto pod chmurką i jeździ krótkie odcinki. Wróciłem do serii narazie, bo przymrozki już są nocą. Myślałem, że mając ten separator nie ma czego się obawiać, a jednak. Daj znać, jak z tą lodówką, ale na pewno zamarznie, nie ma cudów, jak dasz do zamrżalki.
Pewnie tak samo jest z separatorem, przy małych mrozach spokój, ale jak temp. konkretnie spadnie, to może silnik rozwalić....Nie ma co ryzykować chyba.
Czytałem, że zarówno z rurą pod autem, jak i z separatorami zimą ludzie sobie silnik rozwalali przez zamarznięte skropliny, które dostały się do silnika.....
Komentarz
-
-
Wstawiam jeszcze zdjęcia ze zlania całej buteleczki i tak wygląda zawartość.
1.jpg
2.jpg
czy to jest olej i benzyna z wodą?
Przelałem wczoraj do buteleczki i do zamrażarki na noc, zobaczymy po 24 godzinach jaki będzie efekt i dam znać.
Dzięki prezes73, myślę że jakieś wnioski można już wyciągnąć po tych moich "wypocinach" i ciekaw jestem opinii innych użytkowników. Zastanawiam się tylko czemu nikt nie podejmuje dyskusji
i czy ktoś już też założył ten separator do caxy albo innego TSI ?
blade232
Komentarz
-
-
Tak jak obiecałem po 24 godzinach buteleczka wyjęta z zamrażarki(-22) i taki efekt:
3.jpg
4.jpg
Górna część zamarzniętą a dolna część płynna. Olej nie domarzł czy może odrobinka paliwka ? Demontować na zimę czy nie to jest pytanie ?
prezes73 to już sporo masz nalatane przy moich skromnych 50kkm. Jakieś niepokojące objawy mogące świadczyć o zanieczyszczeniu dolotu masz albo podejrzewasz? Fakt że fajnie by było mieć tutorial z czyszczenia dolotu caxy
blade232
Komentarz
-
-
Nie, nic niepokojącego nie mam, od 100kkm robię płukanki co wymianę oleju, olej obecnie to Neste 0w40 za 2-3miesiace wpadnie Ravenol 0W40, wymiana co 12kkm. Nic innego nie robiłem, a z chęcią zerkną bym na dolot i na icka.Zamieszczone przez blade232 Zobacz wpisJakieś niepokojące objawy mogące świadczyć o zanieczyszczeniu dolotu masz albo podejrzewasz?
Co do separatora to bym nie demontował, tylko regularnie co jakiś czas kontrolował. ważne aby był przelot, nie dopuścić do pełnego zalania separatora.
Komentarz
-
Komentarz