nagar, czyszczenie, separator - oil catch tank - 1.4 TSI CAXA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • blade232
    Ambiente
    • 2009
    • 166
    • Octavia III combi (5E5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    nagar, czyszczenie, separator - oil catch tank - 1.4 TSI CAXA

    Witam serdecznie
    Troszkę zacząłem interesować się tematem nagaru w TSI a w szczególności 1.4 TSI CAXA po przeczytaniu wątku z forum golfa: http://forum.golf6.pl/vw-instrukcje/...row-t2987.html
    Wiadomo że caxa nie ma EGR i spaliny z ewentualnie spalanego oleju na szczęście nie wracają do dolotu, więc nasz dolot i zawory ssące oblepiają tylko opary olejowe z odpowietrzania skrzyni korbowej czyli odmy. Teraz pytanie w jakim tempie to się dzieje i czy jest sens cokolwiek z tym robić:
    - czy czyścić to i kiedy metodą mechaniczną czy jest sposób na profilaktyczne czyszczenie chemią bez rozbierania dolotu ?
    - czy może instalować na odmie jakiś separator - oil catch tank (gdzie i jaki) ?
    Ciekawi mnie czy odma w CAXA nadaję się do założenia separatora bo wynika z tego że ma 2 rozgałęzienia które wchodzą do chłodnicy dolotu i wylot przed turbo za filtrem powietrza?

    1.JPG

    3.jpg4.jpg


    Wiem że były tematy oil catch tanków ale do TDI a mnie ciekawi jak to się ma w TSI i czy ktokolwiek już czyścił dolot i zawory ssące i zakładał jakiś separator ? Czytając o nagarze w TSI i stosowaniu oil catch tanków większość tematów w sieci dotyczy 1.8 i 2.0 a ciężko coś znaleść o 1.4 CAXA bo znalazłem coś o 1.4 TSI ale nie do CAXY: http://www.vwwatercooled.com.au/foru...an-113882.html

    Napiszcie co sądzicie i czy macie jakieś doświadczenie w tych kwestiach?








    blade232
  • sew1981
    RS
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2009
    • 10917
    • Fiat

    #2
    ta jedna rurka idzie bezpośrednio do IC tak? dziwne....no ale. Może dla testów odłącz i zobacz jak będzie się sprawował i ile syfu tam leci, oczywiście podłączając na końcu jakieś naczynie z dziurkami. Tylko pamiętaj o zaślepieniu pozostałych dziur w IC i dolocie turbiny. według mnie powinno być bardziej sucho przez taki zabieg, a teraz ciepło to nic nie zamarznie

    Komentarz

    • blade232
      Ambiente
      • 2009
      • 166
      • Octavia III combi (5E5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      Generalnie to są dwie rurki cienkie idące do chłodnicy kolektora dolotowego i wygląda to tak:

      odma.jpg

      a myślałem czy nie wpiąć się już jakimś separatorem na próbę w ten sposób na początku odmy zostawiając resztę oryginalnie:

      separator.jpg

      zaznaczam że to na razie plan i czekam na opinię i zapraszam do dyskusji

      blade232

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3774
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Pomysł instalacji separatora w miejscu jak na fotce powyżej jest technicznie prosty do instalacji. Może zastosować separator np. od Lublina, który był instalowany z powodzeniem w TDI http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...tch-tank/page7
        Trzeba by posiadać wiedzę czy instalacja separatora nie będzie w jakikolwiek sposób negatywnie wpływać na pracę silnika? Powinno być wszystko ok ponieważ opary z odpowietrzenia wydostają się w sposób samoistny przez pracę układu tłokowo-korbowego.
        Ostatnio edytowany przez endryu; 861.
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • blade232
          Ambiente
          • 2009
          • 166
          • Octavia III combi (5E5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          właśnie myślałem też o tym separatorze z lublina dla testów, tylko właśnie nie mam tej wiedzy o wpływie tej modyfikacji na prace silnika. A turbo nie robi tu żadnego podciśnienia dla tej odmy bo jak by nie było do tuż przed turbo ta odma wpada?
          Zastanawiam się też po co są te dwie cienkie rurki które idą do chłodnicy kolektora skoro główna "rura" idzie przed turbo ?
          Ostatnio edytowany przez blade232; 5693.
          blade232

          Komentarz

          • endryu
            RS
            • 2006
            • 3774
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Podobny temu z Lublina separator powinien pracować bez negatywnego wpływu na pracę silnika bo przepływ powietrza z oparami oleju jest swobodny niczym nie ograniczany, regulowany.
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz

            • blade232
              Ambiente
              • 2009
              • 166
              • Octavia III combi (5E5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              Jeszcze druga wersja z separatorem za tymi dwoma wyjściami na kolektor tuż przed turbo:



              pytanie która wersja była by lepsza ?
              blade232

              Komentarz

              • endryu
                RS
                • 2006
                • 3774
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                1-sza wersja. Eliminuje mgiełkę olejową na całości. Nie ma przecież tam nic do ewentualnego smarowania
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2009
                  • 10917
                  • Fiat

                  #9
                  co do separatorów odmy
                  ja w 1.6 dieslu hdi zrobiłem buteleczkę z dziurkami, wąż do oleju specjalny kupiłem w hurtowni i jest to przy osłonie na dole pociągnięte. ale trochę tam podkapuje oleum przez te dziurki i chce przejść na separator od lublina, to sprawdzone rozwiązanie podobno i nie syfi podłoża.
                  w 2.0 hdi chce zrobić testy ile leci, też na chwilę podepnę buteleczkę, jak będzie leciało też zapodam lublinowy, bo trochę syfi mi się dolot, ale to raczej przez lekko już przepuszczające turbo, a nie odmę (ona jest lepiej zrobiona niż w 1.6)

                  na zimę przy dużych mrozach lepiej te wszystkie wynalazki jednak demontować, żeby nie rozwaliło głowicy, ale na ciepłe miesiące to dobre rozwiązanie.

                  Komentarz

                  • blade232
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 166
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #10
                    separator od lublina zamówiony, teraz pytanie jakiej średnicy węże? Od separatora to chyba 20mm średnica wew. ale obawiam się że chyba większa średnica tej rury plastikowej odmy jest niż 20mm. Muszę zmierzyć tylko się jeszcze zastanawiam czy można łatwo tą rurę odczepić po obu stronach żeby potem w nią z powrotem wsadzić oba elementy bo ona jest raczej plastikowa z takiego tworzywa nie gumowego (czy to nie operacja w jedną stronę bez możliwości powrotu) ?
                    blade232

                    Komentarz

                    • blade232
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 166
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #11
                      Problem jest z odczepieniem z rurki końcówki ze śrubą co wychodzi z pokrywy zaworów - boję się na siłę wyszarpać więc chyba będę musiał poszukać całej tej rurki z końcówką





                      blade232

                      Komentarz

                      • endryu
                        RS
                        • 2006
                        • 3774
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        Trzeba ją przeciąć aby wpiąć wężyki od separatora. Wężyki te można poprowadzić pod plastikową osłoną przy pompie paliwa. Tu jest dość miejsca. A separator można wtedy zainstalować w okolicy zbiorniczka płynu chłodzącego.
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz

                        • blade232
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 166
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          #13
                          Endryu, dobrze zrozumiałem że trzeba ciąć tą rurkę plastikową aby zdjąć ją z tego kolanka co wchodzi w pokrywę rozrządu przykręcanego na śrubkę pod wlewem oleju?Za bardzo nie chciałbym ciąć tej oryginalnej rurki bo chciałbym mieć możliwość powrotu do oryginału w razie czego, więc chyba nie obędzie się bez zakupu używki drugiej. Co do umiejscowienia separatora to jeszcze nie wiem gdzie on będzie, wszystko zależy jak się będą węże układać pod tą plastikową osłoną ale fakt że od tyłu w okolicach pompy paliwa jest sporo miejsca. Mam nadzieję że węże się zmieszczą bo będą w sumie grube koło 30mm średnicy co najmniej zapewne(20mm śr. wew.)
                          Dzisiaj przy odkręceniu rurki zauważyłem że jest w niej trochę oleju jednak czyli turbo musi coś zasysać niestety dalej.
                          blade232

                          Komentarz

                          • endryu
                            RS
                            • 2006
                            • 3774
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            Nie ciąć kolanka ale rurkę w stosownej odległości od kolanka. Inaczej się chyba nie da żeby jej nie zniszczyć. A w razie powrotu do oryginału trzeba mieć drugą rurkę. Używane rurki są dostępne za kilkadziesiąt zł.
                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                            =================================================

                            Komentarz

                            • pietrek125
                              Rider
                              • 2012
                              • 416
                              • Octavia II combi (1Z5)

                              #15
                              Zastanawiałem się gdzie oryginalnie w Andorii, jest wpięty ten wężyk z skroplinami oleju... bo chyba nie do buteleczki.. i wszystko wskazuje, że do rurki miarki oleju, czy któryś z montujących tak zrobił?.


                              Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                              CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                              Komentarz

                              • endryu
                                RS
                                • 2006
                                • 3774
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez pietrek125 Zobacz wpis
                                Zastanawiałem się gdzie oryginalnie w Andorii, jest wpięty ten wężyk z skroplinami oleju... bo chyba nie do buteleczki.. i wszystko wskazuje, że do rurki miarki oleju, czy któryś z montujących tak zrobił?.
                                Do flaszeczki nie, ale do miski olejowej przez rurkę bagnetu. W octaviance raczej bez buteleczki się nie obejdzie.
                                Ostatnio edytowany przez endryu; 861.
                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                =================================================

                                Komentarz

                                • blade232
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 166
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  #17
                                  zamawiam drugą rurkę z tym kolankiem przyłączeniowym oraz węże i wtedy zacznę zabawę . Wąż do paliwa i oleju np taki:
                                  http://www.fagumit.com.pl/oferta/wez...nzyny-i-olejow 20mm średnicy wewnętrznej z temperaturą do 100 stopni chyba wystarczy ?
                                  blade232

                                  Komentarz

                                  • pietrek125
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 416
                                    • Octavia II combi (1Z5)

                                    #18
                                    Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
                                    W octaviance raczej bez buteleczki się nie obejdzie.
                                    Czego (jak mawiają na podkarpaciu) bez buteleczki, się nie obejdzie?


                                    Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                    CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                    Komentarz

                                    • blade232
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 166
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      #19
                                      Zastanawia mnie jeszcze zasada działania tej odmy w caxa i po co jest ten zawór zwrotny ?

                                      blade232

                                      Komentarz

                                      • blade232
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 166
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        #20
                                        Te dwa przewody cienkie od zaworu zwrotnego wchodzą dokładnie za przepustnice po prawej stronie kolektora dolotowego.

                                        blade232

                                        Komentarz

                                        • sew1981
                                          RS
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2009
                                          • 10917
                                          • Fiat

                                          #21
                                          mam wąż fagumit do odmy podlączony kupowałem w hurtowni za 35zł metr, ale mam jakąś średnicę większą chyba 28 mm wewnętrzna, pod buteleczkę. Spokojnie daje radę także śmiało
                                          Też już doszedł separator z lublina, będę jak znajdę chwilę robił przeróbkę, i pewnie jakaś przejściówkę będę musiał dokupić, bo średnica mniejsza

                                          Komentarz

                                          • blade232
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 166
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            #22


                                            Więc założyłem separator od lublina z wężami o średnicy wew. 20mm i małą buteleczką na zbierający się olej. Tak to wygląda:






                                            IMG_20170624_125929_zmień rozmiar.jpg



                                            IMG_20170624_125625_zmień rozmiar.jpg

                                            IMG_20170624_125653_zmień rozmiar.jpg



                                            IMG_20170624_130651_zmień rozmiar.jpg

                                            Na razie zrobiłem rundę - 5 km i trochę czuć "nowymi wężami" od ciepła ale silnik nie wybuchł . Ciekawe po jakim przebiegu i czy w ogóle coś się pojawi w buteleczce
                                            Mam nadzieje że to sinikowi nie zaszkodzi, dmuchałem w wąż przed podpięciem do "dziury" i szło bez problemu powietrze przez separator.
                                            Komentarze i pytania mile widziane







                                            blade232

                                            Komentarz

                                            • endryu
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 3774
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #23
                                              Wygląda ok. Jeżeli odpływ na skropliny jest szczelny to koniecznie zrób otwór (-ry) w buteleczce w górnej części aby gazy miały swobodne ujście !!!
                                              Obserwuj ilość skroplin np. po jakimś stałym przebiegu.
                                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                              =================================================

                                              Komentarz

                                              • blade232
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 166
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                #24
                                                hmm, Endryu a czy te gazy to właśnie nie idą dalej w stronę turbo przechodząc przez separator a do buteleczki tylko skropliny spływają ? Wyjaśnij po co te dziurki bo jakoś nie rozumiem.
                                                blade232

                                                Komentarz

                                                • endryu
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 3774
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #25
                                                  Ok. Masz rację. Zasugerowałem się rozwiązaniem bez oil tanka
                                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                  =================================================

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...