Witam serdecznie
Troszkę zacząłem interesować się tematem nagaru w TSI a w szczególności 1.4 TSI CAXA po przeczytaniu wątku z forum golfa: http://forum.golf6.pl/vw-instrukcje/...row-t2987.html
Wiadomo że caxa nie ma EGR i spaliny z ewentualnie spalanego oleju na szczęście nie wracają do dolotu, więc nasz dolot i zawory ssące oblepiają tylko opary olejowe z odpowietrzania skrzyni korbowej czyli odmy. Teraz pytanie w jakim tempie to się dzieje i czy jest sens cokolwiek z tym robić:
- czy czyścić to i kiedy metodą mechaniczną czy jest sposób na profilaktyczne czyszczenie chemią bez rozbierania dolotu ?
- czy może instalować na odmie jakiś separator - oil catch tank (gdzie i jaki) ?
Ciekawi mnie czy odma w CAXA nadaję się do założenia separatora bo wynika z tego że ma 2 rozgałęzienia które wchodzą do chłodnicy dolotu i wylot przed turbo za filtrem powietrza?
1.JPG
3.jpg4.jpg
Wiem że były tematy oil catch tanków ale do TDI a mnie ciekawi jak to się ma w TSI i czy ktokolwiek już czyścił dolot i zawory ssące i zakładał jakiś separator ? Czytając o nagarze w TSI i stosowaniu oil catch tanków większość tematów w sieci dotyczy 1.8 i 2.0 a ciężko coś znaleść o 1.4 CAXA bo znalazłem coś o 1.4 TSI ale nie do CAXY: http://www.vwwatercooled.com.au/foru...an-113882.html
Napiszcie co sądzicie i czy macie jakieś doświadczenie w tych kwestiach?
Troszkę zacząłem interesować się tematem nagaru w TSI a w szczególności 1.4 TSI CAXA po przeczytaniu wątku z forum golfa: http://forum.golf6.pl/vw-instrukcje/...row-t2987.html
Wiadomo że caxa nie ma EGR i spaliny z ewentualnie spalanego oleju na szczęście nie wracają do dolotu, więc nasz dolot i zawory ssące oblepiają tylko opary olejowe z odpowietrzania skrzyni korbowej czyli odmy. Teraz pytanie w jakim tempie to się dzieje i czy jest sens cokolwiek z tym robić:
- czy czyścić to i kiedy metodą mechaniczną czy jest sposób na profilaktyczne czyszczenie chemią bez rozbierania dolotu ?
- czy może instalować na odmie jakiś separator - oil catch tank (gdzie i jaki) ?
Ciekawi mnie czy odma w CAXA nadaję się do założenia separatora bo wynika z tego że ma 2 rozgałęzienia które wchodzą do chłodnicy dolotu i wylot przed turbo za filtrem powietrza?
1.JPG
3.jpg4.jpg
Wiem że były tematy oil catch tanków ale do TDI a mnie ciekawi jak to się ma w TSI i czy ktokolwiek już czyścił dolot i zawory ssące i zakładał jakiś separator ? Czytając o nagarze w TSI i stosowaniu oil catch tanków większość tematów w sieci dotyczy 1.8 i 2.0 a ciężko coś znaleść o 1.4 CAXA bo znalazłem coś o 1.4 TSI ale nie do CAXY: http://www.vwwatercooled.com.au/foru...an-113882.html
Napiszcie co sądzicie i czy macie jakieś doświadczenie w tych kwestiach?
Komentarz