Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zmiana charakterystyki wspomagania elektrycznego, wgranie ustawień z RS/TT - szukam

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zmiana charakterystyki wspomagania elektrycznego, wgranie ustawień z RS/TT - szukam

    Witajcie,
    po dyskusji na temat ogólnego prowadzenia się O2/FL: podatność na boczny wiatr - Octavia Club Polska rozglądam się za możliwością przeprogramowania wspomagania na coś sztywniejszego przy prędkościach większych niż parkingowe.
    Temat w sumie zgłębiony na drive2.ru, aczkolwiek tłumaczenia przy użyciu GTranslate są na tyle dziurawe, że odrobinę strach próbować się do nich stosować. Na briskoda znalazłem jeszcze jakiś opis, ale też nie jest do końca jednoznaczny: upgrade software STEERING MODULE 44 - Skoda Octavia Mk II (2004 - 2013) - BRISKODA Na razie znalazłem posty opisujące 3 wersje postępowania: 1. flashowanie 3 plików, 2. flashowanie 2. plików (bez zerowania), 3. flashowanie samego pliku charakterystyk bezpośrednio bez kroków poprzedzających - która jest tą właściwą?
    Jeśli ktoś wie, co należy zrobić, by przeprogramować sobie ustawienia na Oct RS / Audi TT(S), to bardzo chętnie przygarnąłbym taką wiedzę i jednoznaczny opis w języku polskim/niemieckim/angielskim.
    Z góry dzięki.

  • #2
    Przyłączam się do prośby... bo jak nie to wkładam hydraulikę...


    Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
    CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

    Komentarz


    • #3
      jest postęp - przyszedł dziś kabel VCPro, więc nie ociągałem się- dokonałem wgrania pliku .sgo z octavii2 RS - po wpisach na drive2.ru krytykujących sztywność spodziewałem się większego betonu na kierownicy, ale zrobiło się po prostu sprężyście - na razie miałem okazje zrobić ~10km z prędkościami max 120kmh, więc grubsze wrażenia po weekendzie, bo trasa 450km w planie.
      Technicznie rzecz biorąc:
      - pacjent to octavia 2 przed FL, 2008, wg rozpiski stąd: Link jest to druga generacja elektromechanicznego wspomagania (pierwsza miała możliwość ustawienia krzywej siły wspomagania przez adaptację, do 3. generacji potrzeba kilku ekstra zabiegów), mój moduł ma literę M, SW ver 1901;
      - wg wpisów na forumie drive2.ru: 403 — Доступ запрещён do modułu w wersji M nie trzeba nic dogrywać, a wyłącznie wykonać flash pliku .sgo zawierającego oczekiwaną charakterystykę wspomagania
      UWAGA!!! szukajcie najpierw informacji na podstawie odczytów VCDS, jaki macie moduł przy wspomaganiu, którą generację i co można z tym zrobić - dla O2 FL (i zapewne O2 tour 2008+) bardziej prawdopodobna jest 3. generacja wspomagania, gdzie trzeba postępować inaczej . Warto przeczytać srylion razy przez dokonaniem jakiekolwiek zmiany, bo wgranie złego pliku w 3. gen podobno skutkuje cegłą.

      W każdym razie mając moduł 2. generacji z ostatnim możliwym SW (=1901) podobno wystarczy wrzucić plik .sgo po załadowaniu się w moduł 44 (wspomaganie) - tak też faktycznie było, po wskazaniu pliku z oct2 rs otrzymałem ostrzeżenie, że ww. plik nie pasuje do ww. wersji modułu, ale "raz kozie śmierdź" potwierdziłem wymuszenie wgrania pliku - zakończone sukcesem, zmiana wykonana.

      Komentarz


      • #4
        I jak odczucia opisz jak zachowuje się auto i dokładną procedurę wraz z plikiem zmiany
        Będę wdzięczny za jak najobszerniejszą opinię i info
        Damian
        120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

        Smarowanie zapewnia

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpis
          I jak odczucia opisz jak zachowuje się auto i dokładną procedurę wraz z plikiem zmiany
          Będę wdzięczny za jak najobszerniejszą opinię i info
          Damian
          wrażenia jak dotąd są tu: podatność na boczny wiatr - Octavia Club Polska
          procedura zmiany dla modułów 1K1 909 144 L i M (późna 2 gen) jest banalna przy użyciu VCPro, tj. uruchamiasz program->kanał 44->flasher->open file->wskazujesz plik .sgo->zgadzasz się z ostrzeżeniem->30s zdrowasiek, żeby się nie wysrało->koniec
          tu na filmie jak wygląda flashowanie vcp krok po kroku, oczywiście inny moduł:

          btw. koniecznie przeczytaj linki, które wrzuciłem w tamtym temacie (z użyciem GTranslate lub bez) i dokładnie sprawdź, którą generację modułu masz, dla O2FL będzie to na 99,9% trzecia generacja i tam trzeba flashować 3 pliki (reset przekładni, wgranie FW, wgranie SW)

          Komentarz


          • #6
            Witam z tymi kolonami vcp jest chyba nie do końca halo tzn. Chciałem zmienic swojej O II z 2008r magiel 2 gen ...144M charakterystykę ale nie przyjmuje pliku. Próbowałem fleszować kilka razy i cały czas błąd : "Błąd funkcji Reqdownload: 11 Funkcja nie wspierana"
            ByŁ Leonsio 1.8T 200 km. Jest Szkodnik 140km

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez czernobyl Zobacz wpis

              wrażenia jak dotąd są tu: podatność na boczny wiatr - Octavia Club Polska
              procedura zmiany dla modułów 1K1 909 144 L i M (późna 2 gen) jest banalna przy użyciu VCPro, tj. uruchamiasz program->kanał 44->flasher->open file->wskazujesz plik .sgo->zgadzasz się z ostrzeżeniem->30s zdrowasiek, żeby się nie wysrało->koniec
              Mam dokładnie taki sma moduł jak Ty tj.
              Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lbl
              Part No: 1K1 909 144 M
              Component: EPS_ZFLS Kl.068 H08 1901
              I teraz pytanie czy kablem VCDS zrobię ten flash czy musze zakupić odpowiedni kabel??? Jeśli VCDS starczy to jaki soft?

              Pozdrawiam

              120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

              Smarowanie zapewnia

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpis
                I teraz pytanie czy kablem VCDS zrobię ten flash czy musze zakupić odpowiedni kabel??? Jeśli VCDS starczy to jaki soft?
                nie zrobisz tego żadną wersją VCDS, ponieważ ww. nie obsługuje flashowania. musisz kupić vcp lub 5054a - aczkolwiek z vcp coś jest na rzeczy, tak jak właśnie napisał kolega wyżej:
                Zamieszczone przez mcaris Zobacz wpis
                Błąd funkcji Reqdownload: 11 Funkcja nie wspierana
                byłem właśnie sprawdzić u siebie i też obecnie nie mogę nic flashować, dostaję taki sam komunikat, licznik flashowań nie wzrasta, tj. cały czas mam 1 flashowanie / 1 udane, a dzisiaj co bym nie próbował wrzucić (zarówno swój oryginalny soft 067, soft z RS oraz soft z s3), to cały czas to samo. Dodatkowo zauważyłem dość przypadkowo, że po każdej dzisiejszej nieudanej próbie flashowania miałem po 1 błędzie związanym z sterownikiem kierownicy w modułach 9, 17 i 19.

                Znów potrzebny ktoś mądrzejszy

                Komentarz


                • #9
                  Widać zostaje ju,z tylko VAS . Ja weekend będe próbował właśnie VAS-em i zobaczymy co wyjdzie.
                  ByŁ Leonsio 1.8T 200 km. Jest Szkodnik 140km

                  Komentarz


                  • #10
                    Jestem po "zmianie" charakterystyki na taką od audi v074m1678J0___lenkung.sgo с i powiem że jestem zadowolony na parkingu kiera śmiga aż miło : Niestety zostaje tylko VAS-ODIS VCP klon nie dał rady
                    ByŁ Leonsio 1.8T 200 km. Jest Szkodnik 140km

                    Komentarz


                    • #11
                      "Błąd funkcji Reqdownload: 11 Funkcja nie wspierana"
                      Załączone pliki
                      Ostatnio edytowany przez kubala; 5658.
                      Kubala
                      ------------------------------------
                      było 139 KM i 310 Nm
                      jest 105 KM i 240 Nm (i jest dobrze)

                      Komentarz


                      • #12
                        Zostaje tylko VASem robić . JA miałem dokładnie taki sam błąd w VCP .
                        ByŁ Leonsio 1.8T 200 km. Jest Szkodnik 140km

                        Komentarz


                        • #13
                          heh, jakby ktoś kiedyś popełnił jakąś kompetentną instrukcję do VCP, to pewnie wszystko byłoby jasne. Sam zachodzę w głowę jakim cudem udało mi się raz tego dokonać - o jaki przycisk się oparłem, że zadziałało próbowałem nawet z innym komputerem, by wyeliminować temat problemów ze sterownikami, oczywiście wszystkie możliwe porty USB i nic.
                          Niestety, wszelkie forumy diagnostyczne, gdzie dałoby się cokolwiek doczytać nt. VCP są zablokowane dla zwykłych userów, także lipa.

                          Komentarz


                          • #14
                            VCP od kumpla od polskiego producenta za 600zł I
                            Kubala
                            ------------------------------------
                            było 139 KM i 310 Nm
                            jest 105 KM i 240 Nm (i jest dobrze)

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez kubala Zobacz wpis
                              VCP od kumpla od polskiego producenta za 600zł I
                              to jak legal to może spróbuj pomęczyć support firmy - w końcu powinno działać albo przynajmniej powinni udzielić informacji skąd ten błąd
                              w każdym razie dzięki za info - wiemy, że niekoniecznie chodzi o problem z klonem, a o jakiegoś focha VCP

                              Komentarz


                              • #16
                                Wychodzi że tak jakby VCP miał problem z zalogowaniem się do sterownika
                                ByŁ Leonsio 1.8T 200 km. Jest Szkodnik 140km

                                Komentarz


                                • #17
                                  A wrzuci ktoś ten pliczek v074m0741k0 ___ lenkung.sgo od Octavi II RS??? Czy wiecie który plik jest oryginalnie w O2 1.9 TDI???
                                  120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                  Smarowanie zapewnia

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    pliki stąd: Oops, Captcha!
                                    oryginalne ustawienia sczytasz przez vcds - któryś kanał w blokach pomiarowych to właśnie 'characteristic curve' i tam będzie wartość pomiędzy 067 a 074 - na podstawie tego wiesz, który plik będzie Twoim natywnym

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Panowie, odwiedziłem servis VAG w Gliwicach u jednego z naszych kolegów, profesjonalny program i chwilę później wspomaganie śmigało aż miło. Śmiga dalej oczywiście. Wgrałem z TTs, nie jest to city z fiata ale ładnie śmiga (może że na 15"), zobaczę niedługo jak będzie na 17". Różnicę najbardziej czuć przy manewrowaniuna postoju, podczas jazdy fajnie się utwardza.
                                      Kubala
                                      ------------------------------------
                                      było 139 KM i 310 Nm
                                      jest 105 KM i 240 Nm (i jest dobrze)

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        odkopię temat.
                                        Ktoś wie jak zrobić zmianę softu przez chińskie VCP? Tzn. problem jest tego typu, że zmieniałem już u siebie poprzez VCP wykorzystując procedurę:

                                        Procedury CAN > Apps > Programowanie charakterystyki wspomagania kierownicy w autach PQ35 >

                                        No ale tam mam do wyboru tylko charakterystyki, które są gdzieś zaszyte w plikach programu. W folderze VCP nie znalazłem podfolderu z którego by korzystał VCP. A zatem nie mogę sobie do tej listy dodać swojego pliku z charakterystyką **.sgo.
                                        Ogólnie chciałem sobie zapodać od Audi TT RS, (KL 239), ale jak wybieram tą nazwę w chińskim klonie to mi przerabia na KL237 Czyli Audi TT S

                                        Przy wyborze pliku już w będąc w procedurze, nie ma żadnej opcji typu "otwórz z "lokalizacji" itp.. podobno to się pojawiło w jakiejś tam aktualizacji VCP, której ryżowy klon nigdy nie dostanie.

                                        Pytanie jest zatem, czy wchodząc bezpośrednio w sterownik 44, mogę wejść we flashowanie i tam zapodać mu plik z charakterystyką? Czy jedyną opcją jest wykorzystywanie ww. procedury CAN?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Poczytaj ten temat - [TUTORIAL] - Zmiana siły wspomagania kierownicy (magiel 3gen.) - Octavia Club Polska
                                          SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
                                          ​​​
                                          Grzegorz

                                          Moja Ambitna Czarnula

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            dzięki. Temat znam.
                                            Nie ma tam wprost powiedziane to o co pytam. Aczkolwiek czytając:
                                            Etap 3:
                                            Wybieramy plik z folderu "3" taki jaki nas interesuje, to są właśnie nasze rodzaje parametryzacji wspomagania, flashujemy
                                            czekamy
                                            Po zakończeniu mozemy wyłączyć i włączyć zapłon.
                                            domyślam się, że jest to flashowane samej charakterystyki, bezpośrednio spod sterownika 44, bo nie ma tam mowy o "procedurach CAN". Czyli to by była odp. na moje wątpliwości

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez marioti Zobacz wpis
                                              dzięki. Temat znam.
                                              Nie ma tam wprost powiedziane to o co pytam. Aczkolwiek czytając: domyślam się, że jest to flashowane samej charakterystyki, bezpośrednio spod sterownika 44, bo nie ma tam mowy o "procedurach CAN". Czyli to by była odp. na moje wątpliwości
                                              Za pomocą VCP wchodzisz w sterownik i tam jest opcja flashowania. Odszukujesz odpowiedni plik i wgrywasz/zmieniasz charakterystykę wspomagania.
                                              SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
                                              ​​​
                                              Grzegorz

                                              Moja Ambitna Czarnula

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X