nie pytałem jeszcze dla jasności dajcie tu kod skrzyni która jest w naszych bse ?
[O2] FL 1.6 MPI, skrzynia 6?
Zwiń
X
-
W 2011 roku, miałem okazję podróżować 2 tygodnie po Niemczech i Danii O2FL 1,6 benzynka.
Miała piękny, jedyny słuszny kolor - czarny oraz fajną skrzynię biegów z 6 biegami.
Nie jestem pewien czy nie był to czasem silnik FSI.
Jak zobaczyłem moje Family w salonie z 5-cio biegową, to złozyłem to na karb podstawowości wyposażenia, ale żeby nie było w ofercie 6 biegowej. Na tamtym rynku była.
Komentarz
-
-
Obecne sześciobiegowe skrzynie z 1.6 fsi to LHY. Przełożenia biegów od 1 do 5 są zbliżone do LVN z 1.6 MPI O2T, ale przełożenie główne wynosi 4,056 zamiast 4,533. Na szóstce auto by nie ciągnęło. Ja kupiłem skrzynię HBM (inne oznaczenia JHY, GVV). Sądziłem, że wystarczy przełożyć, bo korpus skrzyni jest taki sam jak w LVN jak i wszystkie przełożenia od 1 do 5 i przełożenie główne. Do tego szóstka 0,706. Ale przy rozbieraniu auta już po wyjęciu rozrusznika okazało się, że obudowy sprzęgła są inne i mają końcówki 107B i 107C i nie pamiętam teraz która jest która. Zaryzykowałem i kontynuowałem demontaż LVN. Po wyjęciu położyłem jedną przy drugiej i okazało się, że wszystkie otwory obudowy sprzęgła powinny pasować, więc je zamieniłem. Mam korpus skrzyni HBM z obudową sprzęgła LVN i pięknie śmiga. Flansze półosi pasują. Od podłużnicy jest dużo miejsca. Wałek sprzęgła pasuje. Sprzęgło, wysprzęglik, łożysko z ramieniem też. Podmiany wymagał między innymi aluminiowy element znajdujący się między poduszką skrzyni, a samą skrzynią. Podmieniłem też końcówki cięgieł od manetki zmiany biegów, bo zaczepy miały inne średnice. Wajcha zmiany biegów od piątki działa przy sześciobiegowej skrzyni i teraz szukam tylko ładnej gałki z mieszkiem. Dawcą skrzyni był golf 5 1.6 fsi z 2005 roku. Przebieg z licznika i ilość opiłków na magnesie w skrzyni wskazywały, że skrzynia jest o połowę mniej zajeżdżona od mojej LVN po 250 tysiącach km na taxi. Można? Nie mogę tylko zmienić przez VCDS w sterowniku silnika simos kodowania na skrzynię szóstkę i zegary pokazują jazdę na piątce przy obu ostatnich biegach. Może się odobrażę na ASO i zlecę przekodowanie.Kiedy kobieta gada najmniej? W lutym.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pietrek125militar napisał, że przełożenia 1-5 i dyfra są takie same jak w starej, więć jedyna zmiana będzie jak wrzuci 6-tkę...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez militarPrzebieg z licznika i ilość opiłków na magnesie w skrzyni wskazywały, że skrzynia jest o połowę mniej zajeżdżona od mojej LVN po 250 tysiącach km na taxi. Można?
Zamieszczone przez pejomam swoją (pewną) skrzynię biegów.
Komentarz
-
-
Od 1 do 5 jest identycznie jak z lvn. I tak chciałem, bo najwięcej jeżdżę po mieście. Na szóstce jest 2,55 - 2,6 tyś. obrotów przy 100 km/h. Prędkość z zegarów. A przekodować sterownika silnika simos 1.6 MPI BSE na szóstkę podobno nie można. Info z ASO. Ten motór nigdy nie miał skrzyni szóstki. Seat Exeo 1.6 MPI z sześciobiegową, o którym ktoś tu wcześniej pisał, ma wg ELSY motor ALZ a nie BSE i jedynie o tej samej pojemności, więc sterownik silnika jest inny.Kiedy kobieta gada najmniej? W lutym.
Komentarz
-
-
SSP Passat 2006 - silnik 1.6FSI ma 6ke.
This engine originates from the Golf 2004. It differs from this only due to its switch to lambda 1 operation and super unleaded RON 95.
Komentarz
-
-
militar, Dużo jest zabawy przy wymianie obudowy sprzęgła? Mam możliwość zakupu skrzyni którą proponujesz do tej modyfikacji, ale jak trzeba całą skrzynię rozbierać to nie będzie mi się chciało tego robić i oddam do jakiegoś mechanika co mi to wymieni.
Jaką prędość masz na 6 biegu przy 4000obr/min?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez militar Zobacz wpisObecne sześciobiegowe skrzynie z 1.6 fsi to LHY. Przełożenia biegów od 1 do 5 są zbliżone do LVN z 1.6 MPI O2T, ale przełożenie główne wynosi 4,056 zamiast 4,533. Na szóstce auto by nie ciągnęło. Ja kupiłem skrzynię HBM (inne oznaczenia JHY, GVV). Sądziłem, że wystarczy przełożyć, bo korpus skrzyni jest taki sam jak w LVN jak i wszystkie przełożenia od 1 do 5 i przełożenie główne. Do tego szóstka 0,706. Ale przy rozbieraniu auta już po wyjęciu rozrusznika okazało się, że obudowy sprzęgła są inne i mają końcówki 107B i 107C i nie pamiętam teraz która jest która. Zaryzykowałem i kontynuowałem demontaż LVN. Po wyjęciu położyłem jedną przy drugiej i okazało się, że wszystkie otwory obudowy sprzęgła powinny pasować, więc je zamieniłem. Mam korpus skrzyni HBM z obudową sprzęgła LVN i pięknie śmiga. Flansze półosi pasują. Od podłużnicy jest dużo miejsca. Wałek sprzęgła pasuje. Sprzęgło, wysprzęglik, łożysko z ramieniem też. Podmiany wymagał między innymi aluminiowy element znajdujący się między poduszką skrzyni, a samą skrzynią. Podmieniłem też końcówki cięgieł od manetki zmiany biegów, bo zaczepy miały inne średnice. Wajcha zmiany biegów od piątki działa przy sześciobiegowej skrzyni i teraz szukam tylko ładnej gałki z mieszkiem. Dawcą skrzyni był golf 5 1.6 fsi z 2005 roku. Przebieg z licznika i ilość opiłków na magnesie w skrzyni wskazywały, że skrzynia jest o połowę mniej zajeżdżona od mojej LVN po 250 tysiącach km na taxi. Można? Nie mogę tylko zmienić przez VCDS w sterowniku silnika simos kodowania na skrzynię szóstkę i zegary pokazują jazdę na piątce przy obu ostatnich biegach. Może się odobrażę na ASO i zlecę przekodowanie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez troyanek Zobacz wpismilitar, Dużo jest zabawy przy wymianie obudowy sprzęgła? Mam możliwość zakupu skrzyni którą proponujesz do tej modyfikacji, ale jak trzeba całą skrzynię rozbierać to nie będzie mi się chciało tego robić i oddam do jakiegoś mechanika co mi to wymieni.
Jaką prędość masz na 6 biegu przy 4000obr/min?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez militar Zobacz wpisMam korpus skrzyni HBM z obudową sprzęgła LVN i pięknie śmiga.
Komentarz
-
-
Wtedy zostaje Ci Twój stary LVN bez obudowy sprzęgła oraz obudowa sprzęgła od HBM. Ja polecam złożyć zamówienie o wykonanie skrzyni na zamówienie, wtedy niepotrzebne Ci części od starej skrzyni zostają u Twojej firmy od skrzyń co znacząco wpływa na cenę finalną nowej skrzyni oraz jest ona po serwisie (wymiana łożysk itd.). Płacisz ok. 2500zł i dostajesz skrzynie 6b na zamówienie, starą skrzynie zwracasz
Komentarz
-
Komentarz