Najbardziej mi brak A1 na Śląsk jak dobrze pójdzie to do 2017, o ilebdobrze pamiętam będzie gotowa. W stronę Łodzi cisza
[O2] KAYABA ULTRA SR VS BILSTEIN B6 SPORT
Zwiń
X
-
[O2] KAYABA ULTRA SR VS BILSTEIN B6 SPORT
Drodzy koledzy !
W związku z planowanym modem BKD > BMN robię przymiarkę do zawieszenia ,które i tak już nalatało 100k po dziurawych drogach, budowach ( z racji zawodu ) itd... Autko bardzo nieprzyjemnie zaczęło się bujać , nurkuje podczas hamowania oraz generalnie słabe tłumienie już jest odczuwalne nawet dla mojej małżonki
Zakładam ,że max obniżenie samochodu to 30mm i jeszcze to rozważam ... autko głównie użytkowane w cyklu miejskim oraz krętych drogach podczas dojazdu do domu Kolejnym krokiem będzie przesiadka z 16 na 17" ( na pewno nie większe ) prawdopodobnie ori Zenith.
Proszę o poradę w sumie tylko ze względu na cenę ... Bilek b6 to świetny amor , bardzo przez chyba wszystkich użytkowników chwalony ale ma jedną zasadniczą wadę - CENA ;(
Troszkę podzwoniłem i komplet B6 wychodzi w okolicach 2tyś natomiast Kayaba ultra SR to koszt w granicach 850zł ...
Czy pomiędzy tymi zestawami będzie gigantyczna różnica w użytkowaniu czy raczej bardziej odczuwalna przy naprawdę ostrej jeździe ? Jak z żywotnością obu typów oraz jak wygląda komfort w obu przypadkach ?
Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie.
pzdrchip ... chip huraaa !
-
-
co do Kayaby sie nie wypowiem ...ale co do tanich zawieszeń a i owszem :szeroki_usmiech ...w poprzednim aucie (O1) zamontowałem zestaw Weiteca oparty na sportowych springach i amortyzatorach - chyba f-my Alko......po 15 tys amory wyżygały cała swoją zawartośc :lol: ....załozyłem do tych smych springów amort. B6......po 50 tys wywaliło jeden tył...ale sporo woziłem ....za 300 zł naprawiłem jeden tył w zerkopolu i jezdziłem dalej. .....może pomysl nad B12?
Komentarz
-
-
Eibach B12 Pro-Kit (amorki B8 + springi eibach prokit) - już nad tym dumałem natomiast byłem dziś na przysłowiowym "trzepaku" i poziom zużycia amorów wyszedł 82 przód / 78 tył , elementy metalowo-gumowe igła :shock: Gość na mnie popatrzył i skomentował ...Panie wsio jest ok .. nie wiem o co panu chodzi ... jeździć i nie kombinować ;/ A tu dalej buja ... Jeszcze przesiadkę robię z 195/65/R15 na 205/55/R16.W poniedziałek zobaczymy jak będzie się jechałochip ... chip huraaa !
Komentarz
-
-
psychodad, po 100 kkm na polskich drogach 80%, to powinno dawać do myślenia...
Ogólnie na tych testach syntetycznych niby super wszystko wychodzi, ja też miałem z 70%, ale auto według mnie się nie prowadziło. Wręcz niebezpiecznie w łukach na nierównościach zachowywało. Więc IMO testy nie oddają w żaden sposób realnego zużycia, albo są niepoprawnie przeprowadzane.
Co do KYB, jakoś miałem same nieciekawe doświadczenia z amorami tej firmy, jak nie amor stawał po 15 kkm to ostatnio w Saabie po 2 latach i niecałych 20 kkm też auto bujało się jak motorówka. Żeby nie było, że inna przyczyna najpierw w Saabie zostały wymienione wszystkie elementy zawieszenia poza sprężynami i amortyzatorami i to nie pomogło w bujaniu i podpieraniu się klamkamni.
Ja mam takie podejście, zawieszenie to podstawa bezpieczeństwa, do tego koszt wymiany nawet samych amortyzatorów jest na tyle znaczny, że warto dopłacić za dobrą jakość zawieszenia. Do tego koszt rozkłada się na wiele kilometrów.
Raczej nie trudno o to, aby Bilstein pojeździł 2x dłużej niż Kayaba, więc cena x2 jest adekwatna.
IMO zacny wybór: Eibach B12 Pro-Kit ;-)
W Saabie zapodaliśmy odpowiednik od Koni - gwint ze sprężynami Vogtland i jest rewelka, w końcu autem można polatać po zakrętach.Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
psychodad, za twardo by było gdybyś wymienił gumy na poliuretany;
na B12 czy też B6/B8 z H&R auto będzie się po prostu pewniej prowadziło w zakrętach;
o zmniejszeniu komfortu mogę powiedzieć u mnie w przypadku B16 :diabelski_usmiech
aha, i jeżdżę na 18" :szeroki_usmiechWith age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Piramida mnie wyleczył z powerflexa a niedawno miałem wątpliwa przyjemność z jazdy Ibizą na gwincie z powerflexem ...generalnie było zajebiscie do pierwszych nierówności ... Jako auto do zabawy tak , do jazdy codziennej NIE :twisted:
Chyba będzie cały kit b12 ... Ktoś tym na forum handluje lub może polecić sprzedawcę ?chip ... chip huraaa !
Komentarz
-
-
Właśnie jestem po rozmowie z Panem z http://www.eibach.pl/.
Sprawa wygląda następująco - przy springach -30mm zarówno B6 jak i B8 będą banglać natomiast w B6 tolerują max -40mm i są "twardszym" zamiennikiem serii.
Springi jak to ładnie nazwałeś "streetowe" -30mm również nie są tak twarde ( aczkolwiek liniowe ) i nie ma uczucia wypadających plomb :twisted:
Cena w zasadzie taka sama (bb/b8) +/- 2050,00 zł brutto z przesyłką z Niemiec + springi około 700,00 zł - nie ma obowiązku zakupu w komplecie...tyle ,że koszty robocizny się zwiększają bo 2 x taka sama robota.
btw... bo nie chce mi się tego już szukać a pamiętam ,że na B6 przód idzie dość ostro do góry ... efekt zostaje po ułożeniu się zawiasu czy się niweluje ?chip ... chip huraaa !
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez andrzej111Zamieszczone przez Nexus6psychodad, nie zamienisz
bo H&R sa twardsze od Eibachów streetowychchip ... chip huraaa !
Komentarz
-
-
To ja się wypowiem o zestawie Eibacha-30 + KYB USR
Generalnie z początku jazdy to miałem banana jak 150 - w zakrętach pełna dzida, zero stękania, wgniatało w fotel, fura szła jak pociąg.
Gorzej się sprawa ma, jak lecimy po kocich lbach - ja sie przyznam bez bicia, że miotam wtedy kurwami, zaciskam zęby i marzę o kanapie ops:
Jeszcze gorzej, gdy mamy na drodze te j...ne trójkątne spowalniacze - twarde kur...stwo jest jak 150 - zdecydowanie wole takie lajtowe asfaltowe, bo na nich zwolnie do 20 i przejade bez łaciny - a na tych innych sk..nach plastikowych nazwijmy je tak, to musze ledwo sie toczyc, a i niekiedy też zdrowo pierdalnie.
Konkluzja jest taka, ze nasze drogi wymagaja porcelanowych koronek wkreconych na tytanie, twarde dupy i niezlego portfela - bo generalnie z zawieszeniem malo kto sie liczy
Jednakze .... na rownym asfalcie nie zamienilbym tego zawieszenia na zadne inne :szeroki_usmiechByła Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
misiek^wro, mam u siebie taki sam set i nie jest tak źle, bo ani żona ani dzieciaki nie marudzą, że jest za twardo. Co do prowadzenia, popieram w 100% - jest pełna kontrola nawet na miękkich 17" zimówkach. A jeśli chodzi o kocie łby to moja rada - depnij więcej nie będzie tak czuć ;-) .Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Ja bym powiedział tak - skoro producent proponuje dedykowany zestaw do obniżenia o 30mm, na porządnym amorze to poszedł bym w takie rozwiązanie.
Swego czasu zmieniałem amortyzatory w A3, jeszcze 8L. Miałem tam seryjnie obniżone zawieszenie. Wsadziłem tańsze B4 Sport (dedykowane do tego zawieszenia) i była lipa. Ni w dupę ni w oko takie rozwiązania. Taczka się z samochodu zrobiła a trzymało się to drogi gorzej niż na seryjnych amorach (reszta zawieszenia utrzymana w perfekcyjnym stanie).
Osobiście jeśli miał bym teraz wymieniać zawieszenie to poszedł bym w jakiś KIT renomowanego producenta. Zestaw nad którymś ktoś się chwilę zastanowił i przetestował w odpowiedni sposób.
Komentarz
-
-
koni street / h&rkliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bienek88A testował ktoś Eibacha -30 na seryjnych amorach?
nie ma sensukliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bienek88A testował ktoś Eibacha -30 na seryjnych amorach? Zamówiłem już springi ale nie wiem jaki amortyzator dobrać bo mam pakiet na bezdroża i raczej te nie podejdą? A fundusz mam ograniczony :/
Jak masz ograniczony budżet to kup używane springi od RS-a będzie niżej i delikatnie sztywniej za 1/3 ceny eibach-ów.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Sporo szukałem i ciężko znaleźć... :/ zmieniam z 2 powodów po 1 jest straszny kuń i aż razi :P a po 2 jak samochód był kupowany to do pakietu na bezdroża nie można było dobrać pegasusow ale salon doposażył indywidualnie i problem zaczął się pojawiać po pewnym przebiegu tzn zaczęło ścinać opony z tyłu, robiona i sprawdzana była zbieżność niestety nie pomogło i wydaje mi się że to wina sprężyn.. A ogólnie na poprawie prowadzenia też mi zależy
Komentarz
-
-
Ja mówię : jeśli komuś nie przeszkadza, że robi się twardziwizna, to walić śmiało w USR + Eibacha. Mam, zapierdalam, jeszcze nie wypluwało.
Insza inszość, że ja mam 4x4 - ale to detal :PByła Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
Komentarz