Witam .........
Od wczoraj mam wątpliwości ...... w związku z czym liczę na waszą pomoc.
Zamówiłem mianowicie już autko i wydawało mi się, że konfiguracja jest ostateczne.
Od wczoraj zastanawiam się jednak nad dokonaniem zmiany na 18" calowe felgi (były 17"). Mam na myśli te z konfiguratora (2 rodzaje do wyboru).
I teraz pytanie do użytkowników, tych na 16, 17 i może 18-tkach.
Jakie są wasze doświadczenia, co o tym sadzicie, jak z komfortem, czy nie będzie zbyt twardo, itd.
Dodam tylko, że nie brałem pakietu sportowego zawieszenia, a auta używam głównie w mieście + autostrada w stosunku 80/20
A tak przy okazji zmieniłem też kolor ze srebrnego na czarny ……. I nie jestem pewien czy to dobry ruch. Tym że jest niepraktyczny nic się nie przejmuje, chodzi wyłącznie o to który ładniejszy???
Pozdrawiam.
Jeżdżę na 17" i czuję dobry komfort porównanie mam tylko do 16" i mogę powiedzieć, że nie odczuwam jakiejś straty czegokolwiek. Co do koloru to miałem porównanie mojego (szary platin) i czarnego i bezapelacyjnie wygrał mój Zastanawiałem się jeszcze nad brązowym, ale wtedy pasowałyby jasne obicia a tych nie chciałem brać.
Aktualnie O3 1.4 TSI 103kW (140KM)
Poprzednia F1 1.4 50kW (68KM)
Myślę że 17' optymalnie... pewnie, że 18' wyglądają bardziej efektownie ale koszty chociażby opon do 18' mnie osobiście przerażają... 17' wyglądają bardzo dobrze. Ja osobiście jeśli masz jakieś wolne $ zainwestował w jakieś gadżety typu akt. temp lub navi.....
Ja kolorowi czarnemu mówię NIE! Bardzo trudny w utrzymaniu kolor - widać kurz, osad no i każdą rysę z tymi od szczotek z automatycznej myjni (o zgrozo) na czele....
Ja będę zamawiał biały (to przegięcie w drugą stronę ale tylko dlatego, że szkoda mi $ na metalik). Ja bym został przy srebrze...
Też maiłem taki dylemat bo zastanawiałem się na 18 felgą (na pewno wygląd lepszy) ale ostatecznie zostałem przy 17". A muszę przyznać że i tak jest dosyć twardo, także uważam że to był dobry wybór.
Jeśli chodzi o kolor to kwestia gustu, srebrnego na żywo nie widziałem, a porównując dwa autka w czarnym i brązowym wybrałem ten drugi. Jeśli weźmiesz srebrny to można odpuścić sobie pakiet chrom
W skodzie mam standardowe 17" i nie ma tam tragedii, przy 18" też nie powinno być. W A4 mam 19" i 18" zależnie od sezonu :-) . Trzeba bardziej uważać na dziurska ale bez przesady. Felgi to nie masło ... no chyba ,ze ktoś kupuje bajeranckie nowe chińczyki na allegro za 1,5 kPLN za komplet :shock: i póżniej klnie ,że takie felgi do d... ,miękkie , nietrwałe itp. :szeroki_usmiech
PS. Polecam Golusy 18" w Skodzie. Trochę żałuję ,że ich nie wziąłem :szeroki_usmiech. Na zimę może te czarne skodowskie 17" ki sobie wezmę.
Na zimę może te czarne skodowskie 17" ki sobie wezmę.
No ja planuje na zimę zostawić Denomy a na lato coś takiego http://www.alusy.pl/fw,3,347,17,10/f...pol--matt.html tylko nie wiem czy ET 35 podejdzie czy trzeba by brać ET 45 z kalkulatora ET wychodzi poszerzenie o ~ 20 mm na stronę
Mały edit: dzisiaj byłem na wymianie oleju w ASO Machudera w Łęczycy i pogadałem sobie z mechanikami min. o felgach i ET i wszyscy stwierdzili, że najbezpieczniej będzie zejść przy 7.5' do ET45 ~ 10 mm na stronę, niżej mogą zacząć się problemy z łożyskami w piastach, poza tym pomierzyliśmy przednie nadkola i tam jest stosunkowo mało miejsca, żeby szaleć z ET, z tyłu podeszło by nawet coś koło 20-25 bo jest sporo miejsca i dobrze wyprofilowany błotnik.
P.S. dzisiaj pooglądałem auto od spodu i całe jest zabudowane płytami, do tego nie powinno być problemu z końcówką wydechu jest miejsce w zderzaku na wycięcie i do tego tłumik ma spory zapas na modyfikacje tak więc można robić RS'a :diabelski_usmiech
Dzięki za opinie........
Co do koloru, to tak jak pisałem, nie biorę pod uwagę trudności z utrzymaniem. Ma mi się podobać i tyle.
Kryterium wyboru, to jak wygląda auto umyte i nawoskowane.
Rysy też mi nie straszne ....... nigdy automat ...... wyłącznie myjnia ręczna.
Chrom bez względu na kolor i tak bym brał. Dla mnie to ważny element (szczególnie w czarnym kolorze).
Co do felg, to widzę że przewaga opinii za 17". nie ukrywam jednak, że 18" bardzo mnie jarają.
Ceny opon, to nie problem. Przy moich przebiegach ok. 15 tys. i przypuszczalnym okresie użytkowania ok. 4 lat, różnica 5 stówek na komplecie to żadna różnica. Tym bardziej, że pewnie na jednym przehulam cały okres posiadania samochodu. LUKI napisał, że bez sportowego zawieszenia to bez sensu ........ i to mnie martwi, bo nie chcę przesadzić (5 miesięczne dziecko) więc to głównie daje mi do myślenia.
fajnie byłoby zobaczyć autko na 17" i 18" i porównać.
Jeśli "utrzymanie" lakieru to nie problem - to wybór czarnego jest jednoznaczny.
Jeśli kwestie finansowe nie mają znaczenia przy wyborze felunku (dopłata/ceny opon) - to podobnie jak wyżej nie ma się nad czym zastanawiać - w kwestii estetyki - również wybór jednoznaczny i prosty.
Problemem może być jedynie komfort podróżowania... Mój znajomy jakiś czas temu nie mógł przeżyć moich 17' i musiał być +1 - taki typ człowieka - zakupił 18' - walory estetyczne bezcenne. Ale nawet taki powód jak chęć zaimponowania mi i bycia +1 nie spowodował że zatrzymał 18' - czyli musi być średnio wygodnie.
Odezwą się pewnie za moment osoby które powiedzą, że nie jest tak źle i da się wytrzymać... i pewnie będą mieli rację
msz07, osiemnaście cali bez pakietu sportowego bez sensu (zawieszenie)
dokładnie, widziałem O3 na 18' Turini (black) i ori zawieszeniu wyglądała co najmniej komicznie w połączeniu z dużym prześwitem i małymi tarczami z tyłu. IMO żeby to ładnie wyglądało to felgi 17'x7.5' ET coś koło 40 (może podejdzie 35 to trzeba sprawdzić) i do tego taki zestaw http://www.eibach.pl/eibach-skoda-oc...2-pi-2786.html sam właśnie o nim myślę i wtedy będzie niezły kompromis komfort/wygląd bo tak jak pisał Enriquez, na 18'/40 to będzie taczka i to bez wyglądu
18'' za duże. Widziałem i nie wygląda to dobrze. W mojej opinii też za twardo.. kolor srebro też źle wygląda. Po prostu nie pasuje do tego samochodu. Tanio wygląda. Totalne jak samochód przedstawiciela handlowego. Zresztą tylko u nich widziałem srebro. Czarny będzie z charakterem. Nie wahaj się kolego
W zasadzie chyba już zdecydowałem
jest tak ......
Fele zostają saryjne, cztli 17".
Kolor ........ i tu zaskoczenie, totalna zmiana ........ zobaczyłam i się zakochałem. Będzie biały i czarne okno dachowe. Nie pamiętam kto ale jest w showroomie.
No chyba że jeszcze mi się zmieni
Przekonało mnie to, że większość mówi że czarny to elegancja, dostojność, samochód prezesa itd.
A biały to taki bardziej młodzieżowy i mimo wszystko nie taki częsty widok na ulicach.
I oto chyba mi chodzi, nie chce ginąc w tłumie. Będzie biała
No chyba że jeszcze zmienię zdanie .........
Przekonało mnie to, że większość mówi że czarny to elegancja, dostojność, samochód prezesa itd.
A biały to taki bardziej młodzieżowy i mimo wszystko nie taki częsty widok na ulicach.
I oto chyba mi chodzi, nie chce ginąc w tłumie. Będzie biała
No chyba że jeszcze zmienię zdanie .........
po pierwsze ona nie jest taka całkiem biała. Jest przełamana biel
a po drugie w mało którym samochodzie ta biel wygląda tak ładnie jak w O3. Na prawdę warto ją rozważyć (nic tak dot ego nie będzie pasować jak szyber dach :P )
[ Dodano: Pon 15 Lip, 13 09:20 ]
Zamieszczone przez Enriquez
czarna, imho elegance - na taryfie
elegance na taryfie? Kurcze.. w Lublinie to zapomnij... prawie same activy jeżdżą.
W sumie to sam chętnie taką taryfą jak O3 Elegance bym się przejechał :lol:
Komentarz