nie po to kupuje sie mocną turbo benzyne żeby jeżdzić na niskich obrotach
Właśnie dokładnie po to się kupuje. Na wysokich obrotach jest to samo co w wolnossakach o podobnej mocy max.
[ Dodano: Sro 17 Lip, 13 10:33 ]
Zamieszczone przez Enriquez
Nie wiem, Prekompilator, jak chcesz porównać osiągi 1.8 z 1.4.
Pisałem w wątku obok - wystarczy nie przekraczać 3500-4000 rpm i 1.4 będzie szybszy.
[ Dodano: Sro 17 Lip, 13 10:38 ]
Zamieszczone przez msz07
Teraz będzie 7.3 więc musi być ogień
Przyspieszenie do 100 to najmniej ważny parametr przy codziennej jeździe. Szczerze radzę - przejedź się 1.8 i 1.4 i porównaj.
[ Dodano: Sro 17 Lip, 13 10:58 ]
Jeszcze odnośnie ekodrajwingu: otwórzcie w osobnych oknach filmy z "acceleration" o3 1.4 i 1.8. Zsynchronizujcie start, np. na jednym poczekajcie aż osiągnie 40 km/h i zatrzymajcie do chwili gdy drugi też tyle osiągnie. Porównajcie kiedy 1.8 osiągnie przewagę i o ile.
Prekompilator, odnoszę wrażenie, że chcesz uzasadnić swój wybór, podyktowany względami ekonomicznymi...
Powinieneś napisać, nie stać mnie na 1.8 to kupiłem 1.4 a nie jakieś ble ble ble...
Zdajesz sobie sprawę, że tę przewagę 1.8 poczujesz dopiero od 4 krpm wzwyż? Był to główny powód, dla którego wybrałem 1.4
Zacznijmy od tego, że powyżej 4k rmp to one już nie jadą. Takie zalety seryjnej mapy silnika
Zamieszczone przez Prekompilator
Zamieszczone przez Enriquez
Nie wiem, Prekompilator, jak chcesz porównać osiągi 1.8 z 1.4.
Pisałem w wątku obok - wystarczy nie przekraczać 3500-4000 rpm i 1.4 będzie szybszy.
Czyli mówisz, że 1.8 TSI zachowuje się tak jak silniki Hondy? Do tych 3,5-4k rmp 1.4 TSI będzie szybsze, a później jak 1.8 TSI wejdzie na fałde (czyt. VTEC) to wklepie 1.4? :szeroki_usmiech
Tak będzie wyglądał pojedynek 1.4 TSI vs 1.8 TSI od 3,5-4k rmp :haha:
Niestety nie miałem okazji jeździć 1.8. W Warszawie chyba nigdzie w salonie nie mają. Cisnąłem 1.4 i super się jeździło. Prawie się do niego przekonałem, biorąc pod uwagę, że przy 1.4 brałbym dsg. Postanowiłem się przespać i zdecydować ......... i .......... wygrała ułańska fantazja
Stwierdziłam że wolę jednak co szybszego, mimo że jakby biorę go w ciemno ale jak powiedziała pewna celebrytka "kto nie ryzykuje ten nie pije szampana " ....... a właściwie żadne to ryzyko, osiągi mówią same za siebie. Do tego dochodzi wielowahacz co też miało istotny wpływ na decyzję i s/s, pomimo faktu że wielu odradza ja lubię wszelkiego rodzaju nowinki
A ta poza tym ...... dzisiaj zmieniłem zamówienie ....... teraz już czekam na białą z oknem dachowym. Padero ..... rozpocząłem negocjacje w sprawie lotki ...... na razie są w toku ale nie ma Łukasza (sprzedawcy) u którego zamawiałam więc muszę poczekać na niego. Wraca z urlopu chyba 3 sierpnia
Prekompilator, odnoszę wrażenie, że chcesz uzasadnić swój wybór, podyktowany względami ekonomicznymi...
Powinieneś napisać, nie stać mnie na 1.8 to kupiłem 1.4 a nie jakieś ble ble ble...
Uzasadniam swój wybór podyktowany względami praktycznymi. Gdy wyobraziłem sobie, że musiałbym kręcić silnik powyżej 4 krpm żeby nie dostać w dupę od 1.4 to decyzja nie mogła być inna.
Gdyby 1.8 miał wyższy moment, chociażby 300 Nm, to sam bym go doradzał.
Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnienie jest na tyle zrozumiałe, że nie zakwalifikujesz go do "ble ble ble".
[ Dodano: Sro 17 Lip, 13 17:38 ]
Zamieszczone przez Mihau
Czyli mówisz, że 1.8 TSI zachowuje się tak jak silniki Hondy? Do tych 3,5-4k rmp 1.4 TSI będzie szybsze
Do tych obrotów te silniki jadą tak samo, tyle że 1.8 jest cięższy. Czyli oba nie zachowują się jak silniki hondy.
Zamieszczone przez Mihau
Tak będzie wyglądał pojedynek 1.4 TSI vs 1.8 TSI od 3,5-4k rmp :haha:
A jak jest naprawdę, można zobaczyć na YouTube. Ha ha ha. Obroty na filmach na pewno przekraczają 4 krpm.
[ Dodano: Sro 17 Lip, 13 17:49 ]
Zamieszczone przez msz07
wygrała ułańska fantazja
Stwierdziłam że wolę jednak co szybszego
1.4 jest szybsze, chyba że ostro piłujesz silnik.
Jedynie wielowahacz przekonuje, bo ss to shit pseudoekologiczny - poczytaj opinie.
Jak już kupisz 1.8 z manualem, to proponuję tuning na 320 Nm np. I to już ma sens.
msz07, To fajnie, że jednak wygrała biała z dachem, bardzo dobry wybór. Jeśli chodzi o silnik, to oczywiście jeśli masz możliwość to bierz 1.8, u mnie pierwsze zamówienie też było na 1.8, ale niestety wtedy(na początku sprzedazy OIII) nie można było zamówić 1.8 w manualu i na tamtą chwilę nie było wiadomo kiedy będzie można, więc wygrał kompromis i jest 1.4 i też jest O.K . Poprzednią 1.8TSI bardzo dobrze wspominam :wink:
Odnośnie lotki, mam nadzieję, że Twoje negocjacje pójdą w dobrym kierunku i skończą się zadowoleniem obu stron, czyli mojej i Twojej :diabelski_usmiech czekam na dalsze relacje.
Padero ……… dzięki ……… mam nadzieję że nic nie schrzanią i faktycznie przyjdzie biała 8) . Co do negocjacji to oczywiście będę próbowal.
Prekompilator z tymi nowościami to jest tak, jak z 10 lat temu z klimą. Wszyscy, albo przynajmniej większość którzy jej nie mieli, bo akurat w sprowadzonym 15 letnim trupie jej nie było twierdzili, że oni tam są zadowoleni, bo gardło nie będzie boleć, nie ma się co zepsuć i takie tam pierdy
A dzisiaj ...... auto bez klimy to jawny skandal.
Tak samo jest z s/s. Nie twierdze że jest super ale wydaje mi się, że większość opinii tu na forum, w tym Twoja oparta jest wyłącznie na teorii a nie na praktyce.
Napiszesz ...... nie prawda jeździłam z tym ustrojstwem...... pewnie tak jak ja na jeździe próbnej Do tego, z dużym prawdopodobieństwem twierdzę, że za kilka lat spory odsetek, a w tym Ty będziesz jeździł autem z takim "badziewiem" i jeszcze będziesz to chwalił.
Ja tam się cieszę że to mam, tym bardziej że jest w standarcie.
Co do tych porównań 1.8 i 1.4 pewnie każda wersja ma swoje zalety ........ moim zdaniem nie ma się co licytować. Jak pisałem też się zastanawiałem co będzie lepsze. Mnie bardziej jarały osiągi innych ekonomia jeszcze innych cena i tak można by wymieniać.
Co do porównań to wybacz ale filmy na youtubie maja się do rzeczywistości jak testy zużycia paliwa ....... nijak
Tak samo jest z s/s. Nie twierdze że jest super ale wydaje mi się, że większość opinii tu na forum, w tym Twoja oparta jest wyłącznie na teorii a nie na praktyce.
Napiszesz ...... nie prawda jeździłam z tym ustrojstwem...... pewnie tak jak ja na jeździe próbnej
Miałem wóz na weekend - przejechałem ponad 400 km i twierdzę że to badziew, podobnie jak twierdzą mechanicy. Silnik wyłącza się na 1s bo już jest zielone. Oszczędność paliwa 3%. Wow. Naprawdę nie trzeba przenikliwości żeby się domyśleć że chodzi tu tylko o normy spalin. BTW. - to że DPF to badziew, nie trzeba już nikogo przekonywać.
Co do porównań to wybacz ale filmy na youtubie maja się do rzeczywistości jak testy zużycia paliwa ....... nijak
Tym argumentem mnie zastrzeliłeś.
Czyli że co - nie przedstawiają rzeczywistości tylko są komputerową animacją? Wszystkie?
No cóż - przekonasz się na żywo, chyba że wtedy też wymyślisz argument w tym stylu, np. to co odczuwam ma się do rzeczywistości jak testy zużycia paliwa.
Panowie luz, bez spiny. Czytałem cały wątek. Zastanawiam się tylko po cholerę kupować np. 1,8 180KM skoro ma się patrzeć na zużycie paliwa ? Kupuje się jakiś mniejszy, ekonomiczniejszy silnik. U mnie jest diesel bo O3 jest przewidziany do dużych przebiegów (do ok.50 kkm/rok) a prywatnie mam drugie auto z podpisu i w życiu bym go nie kupił jakbym się przejmował jego spalaniem bo pewnie stan przedzawałowy bym dostał :szeroki_usmiech . Mocny silnik musi swoje spalić.
Każdy z Was ma po trochu rację ale podnosicie sobie niepotrzebnie ciśnienie. :diabelski_usmiech
No nie wytłumaczy się bo po pierwsze się nie da, a po drugie się nie da. Mam ten motór w rodzinie, w Leonie w o połowe mniejszej budzie też nie jedzie. Do miasta, eco, turlania się starczy. Ale do porównywania z też uturbionym 1.8 się nie nadaje - trzeba się naprawdę mocno upalić, żeby tak do tematu podchodzić...
Prekompilator - gratki. Fajne autko z tym motorem, Niemiec chciał zmienić zdanie, ale nie dogonił i tak sobie tłumacz. Zajebiście pomyka i nic nie pali. EOT.
Panowie (sorry może też Panie) .............. jeśli o mnie chodzi to w ogóle się nie napinam jak pisałem każdy wybiera według potrzeb. Ja zdecydowałem tak, ktoś inny inaczej i trzeba to uszanować.
Co do s/s prekompilator ja nie przejechałem wielu kilometrów. Jedynie kilka na jeździe próbnej i proces uruchamiania silnika był niemal niezauważalny i natychmiastowy. Co do usterkowości systemu w octavi ......... wydaje mi się że na chwile obecną jedyne co możemy powiedzieć to ....... brak danych ......... co do oszczędności to nawet jeśli jedyne 3% to jednak przy założeniu że mam to i tak w standarcie to lepsze to niż nic
A tak btw Prim uwierz mi to jeszcze nie koniec pewnie coś jeszcze wykombinuję 8)
Czyli mówisz, że 1.8 TSI zachowuje się tak jak silniki Hondy? Do tych 3,5-4k rmp 1.4 TSI będzie szybsze
Do tych obrotów te silniki jadą tak samo, tyle że 1.8 jest cięższy. Czyli oba nie zachowują się jak silniki hondy.
Jak może jechać tak samo skoro wg. danych katalogowych różnica do 100km/h to 1,3sek? Weź mi to wytłumacz, bo ja nie rozumiem.
Straciłeś kontekst. Jeszcze raz: Do tych obrotów te silniki jadą tak samo.
Jeżeli mam piłować silnik powyżej 4 krpm żeby dać radę 1.4, to wolę 1.4. Ot cała filozofia.
1.8 ma za to większy potencjał do tuningu i tylko w takim celu widzę sens jego kupna. Plus ew. ze względu na wielowahacz.
[ Dodano: Czw 18 Lip, 13 22:48 ]
Zamieszczone przez msz07
proces uruchamiania silnika był niemal niezauważalny i natychmiastowy.
Ja mam inne wrażenia. Jeżeli bierzesz manuala, to jeszcze pół biedy. Automat wyłącza silnik po zatrzymaniu - ktoś na tym forum opisywał przypadek że o mało nie spowodował wypadku przez ten durny s/s gdy się zatrzymał na lewoskręcie i wypatrzył lukę, w którą chciał szybko myknąć. Wyszło nieco wolniej niż myślał.
Co do 1.8 - jeżeli lubisz jazdę pow. 4 krpm albo zamierzasz silnik tuningować, nie było tematu z mojej strony. W przeciwnym przypadku będziesz mieć gorszą od 1.4 dynamikę przy wyższym spalaniu. Żyjemy w wolnym kraju - ja piszę jak jest, nie wybieram za nikogo.
Za nim kupiłem jeździłem 1.4 i 1.8 (1.4 kilkadziesiąt kilometrów, dwukrotnie). Jeżdżą one podobnie może do 2,5-3k rpm a pózniej wiadomo. Patrzenie na wykresy i wyciąganie daleko idących wniosków prowadzi do takich dziwnych teorii jak powyżej.
SS z automatem nie wyłączy silnika zaraz po zatrzymaniu jeśli wiesz jak operować hamulcem, zachowanie tego systemu to w ogóle temat rzeka, dopiero go poznaje i na razie w mieście jednak go często wyłączam ale sądzę, że to kwestia poznania go i przyzwyczajenia.
o3 1.8 tsi dsg Elegance kolor niebieski "milicyjny" niemetalik
Oto filmy, które - jak wiadomo - nie przedstawiają rzeczywistości.
Dla uruchomienia od. 40 km/h obu jednocześnie, 1.8 miał 106 podczas gdy 1.4 tylko 100 :P . Obroty powyżej 4 krpm. Gdyby były poniżej, to trochę inaczej by to wyglądało.
OK, załapałem o co Ci tak naprawdę chodzi - przy spokojnej jeździe nieznaczna jest róznica między 1.4 a 1.8... Ale my to odebraliśmy w trochę inny sposób. Równie dobrze Arturo_Freestyle do 3000 obr/min ma taką samą dynamikę jak Jamesbondzio (no może ciut lepszą) :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
Co do SS to ja byłem tym szczęśliwcem co by skasował testówkę - aczkolwiek przy DSG wciśnięcie hamulca nie do oporu powoduje, że SS się nie odpali, trzeba się przyzwyczaić, tyle że nie wiem jakie to może mieć konsekwencje dla trwałości.
OK, załapałem o co Ci tak naprawdę chodzi - przy spokojnej jeździe nieznaczna jest róznica między 1.4 a 1.8... Ale my to odebraliśmy w trochę inny sposób.
Właśnie jakoś ja z kolei nie mogę załapać, jaki to "inny sposób", gdy tyle się opisałem jednoznacznie o co mi chodzi. Wkleiłem nawet filmy, ale ciągle spotykam się z oporem "ideologia vs rzeczywistość".
Zamieszczone przez Enriquez
Co do SS to ja byłem tym szczęśliwcem co by skasował testówkę - aczkolwiek przy DSG wciśnięcie hamulca nie do oporu powoduje, że SS się nie odpali, trzeba się przyzwyczaić, tyle że nie wiem jakie to może mieć konsekwencje dla trwałości.
W dsg6 skrzynia ciągnie do przodu przy lekko wciśniętym hamulcu - w dsg7 przekonam się niebawem. Na logikę powinno rozłączać całkowicie, bo to suche sprzęgło. Mam też nadzieję (ale raczej płonną) że ktoś się domyślił, że jak ręczny jest zaciągnięty, to skrzynia się rozsprzęgla. W dsg6 tego nie ma.
Komentarz