Felgi 18"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Prekompilator
    Rider
    • 2013
    • 420

    Zamieszczone przez rezon
    1.8 ma coś do zaoferowania również wtedy, kiedy 1.4 dopiero się budzi, co dokładnie wyjaśniał CI ketivv, a ty ciągle swoje.
    Wiem o tym doskonale i wiedziałem zanim ktokolwiek zaczął mi cokolwiek "wyjaśniać". Odpowiedziałem na ten argument już chyba 3 razy, więc nie będę się powtarzał, żeby nie być posądzonym że ja "ciągle swoje".

    Zamieszczone przez rezon
    Kupiłeś 1.4 bo był tańszy, oszczędniejszy, lżejszy i OK
    I lepiej przyspiesza w zakresie obrotów który mnie interesuje.
    Nie interesują mnie obroty powyżej 4 krpm ani obroty niewiele wyższe od obrotów biegu jałowego (z których korzystanie uważasz błędnie za "spokojną jazdę"). Za silnik, który jeździ dla mnie praktycznie jak 1.4, a budzi się dopiero przy piłowaniu, dopłacać nie zamierzam. Jak już pisałem, sens widzę w kupnie RS, ale nie 1.8. I nie chodzi tu wcale o tę dodatkową sekundę do setki względem 1.8.
    Jeżdżę normalnie jak większość ludzi w zakresie niecałe 2 krpm - 3,5 krpm.
    Czego tu można nie rozumieć?

    Komentarz

    • adi747
      L&K
      • 2008
      • 1138

      to nie pisz że jazda powyżej 4tys to piłowanie bo tak nie jest (TYLKO TY TAK UWAŻASZ)
      w Tdi okej piłowanie ale w benzynie nie
      moje pytanie brzmi czemu nie masz turbo diesla?? jak jeżdzisz do 4ech tys ??
      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
      była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
      2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
      JEST
      megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
      octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
      octavia 2 2.0TDI BKD

      Komentarz

      • Mihau
        RS
        • 2009
        • 7460
        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

        Zamieszczone przez adi747
        moje pytanie brzmi czemu nie masz turbo diesla?? jak jeżdzisz do 4ech tys ??
        Bo by trzymał max. 2k rmp, a potem zdziwko, że nie jedzie, bo turbo zabite na amen.

        MSPANC
        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

        Komentarz

        • adi747
          L&K
          • 2008
          • 1138

          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
          była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
          2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
          JEST
          megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
          octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
          octavia 2 2.0TDI BKD

          Komentarz

          • krzy111
            Ambiente
            • 2013
            • 122

            Prekompilator, dlaczego tak oglądasz te wykresy a nie zalatwisz sobie jazdy próbnej 1.8 ? Wtedy nawet w takiej dyskusji miałbyś wiecej argumentów, byłbyś już nie tylko teoretykiem (wykresy) ale rownież praktykiem
            o3 1.8 tsi dsg Elegance kolor niebieski "milicyjny" niemetalik

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              Zamieszczone przez Mihau
              Zamieszczone przez adi747
              moje pytanie brzmi czemu nie masz turbo diesla?? jak jeżdzisz do 4ech tys ??
              Bo by trzymał max. 2k rmp, a potem zdziwko, że nie jedzie, bo turbo zabite na amen.

              MSPANC
              jakoś mojego dieslakręcę do tych 4800 i nie uważam aby miał ciężko a co dopiero tsi, tam to powyżej 4000 zabawa się dopiero zaczyna :szeroki_usmiech
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • Prekompilator
                Rider
                • 2013
                • 420

                Zamieszczone przez adi747
                to nie pisz że jazda powyżej 4tys to piłowanie bo tak nie jest (TYLKO TY TAK UWAŻASZ)
                Czyli TYLKO JA jeżdżę samochodem do 4 krpm, a wszyscy naokoło utrzymują obroty wyższe?
                Zaiste, wystarczy stanąć przy ruchliwej ulicy - raz na 1000 trafi się ktoś taki jak ja, który zamula silnik obrotami 2500.

                Zamieszczone przez adi747
                moje pytanie brzmi czemu nie masz turbo diesla?? jak jeżdzisz do 4ech tys ??
                Na to pytanie mógłbyś sobie sam odpowiedzieć :roll: . W dieslu piłowanie zaczyna się od 3 krpm. I do takich obrotów jeździłem, gdy miałem TD. Przy tych obrotach miał na V akurat 150 km/h, więc wystarczało w zupełności.
                Z drugiej strony - piłowaniem nie jest jazda na 5 krpm motocyklem, który kręci się do 14k. Więc nie przywiązuj się tak bardzo do nominalnej wartości obrotów.

                [ Dodano: Wto 23 Lip, 13 20:26 ]
                Zamieszczone przez krzy111
                Prekompilator, dlaczego tak oglądasz te wykresy a nie zalatwisz sobie jazdy próbnej 1.8 ? Wtedy nawet w takiej dyskusji miałbyś wiecej argumentów, byłbyś już nie tylko teoretykiem (wykresy) ale rownież praktykiem
                Wystarczy że oglądnąłem sobie filmiki na yt. Przewaga 1.8 symboliczna, więc bez piłowania żadna - o ile w ogóle przy niższych obrotach sytuacja się nie odwraca. Niestety nie mogę znaleźć testów elastyczności dla nich obu. Znalazłem gdzieś dla 1.8, jak trochę dotrę silnik, to sam zmierzę dla 1.4.
                Opinii tych co jeździli jednym i drugim też trochę poczytałem.

                Komentarz

                • Mariusz87
                  L&K
                  • 2011
                  • 1286
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                  A ja nie rozumiem po co ta cała afera. Każdy ma inne potrzeby, preferencje, portfele i każdy wybiera to co mu odpowiada. Dla jednego lepszy będzie 1,4, a dla drugiego 1,8
                  moje stare auto
                  jest scout

                  Komentarz

                  • ketivv
                    L&K
                    • 2011
                    • 1155

                    Zamieszczone przez Prekompilator
                    Przy nieco dynamiczniejszej jeździe (ale bez piłowania) obrotów poniżej 1500 nie używa się, zresztą poniżej 2000 też nie.

                    Jak już chcesz wykazać przewagę 1.8, to lepszym argumentem jest wielowahacz.
                    czemu niby miało by się nie używać skoro ma płaski maksymalny moment obrotowy od 1250 obr/min
                    przecież taki właśnie jest zamysł konstrukcyjny takiego silnika, doładowanie - w tym wypadku - ma poprawić moment obrotowy w niskim zakresie obrotów

                    wielowahacz - jakiś musi być powód, że nie ma go w 1.4 a jest w 1.8 ;-)

                    Zamieszczone przez Mariusz87
                    A ja nie rozumiem po co ta cała afera. Każdy ma inne potrzeby, preferencje, portfele i każdy wybiera to co mu odpowiada. Dla jednego lepszy będzie 1,4, a dla drugiego 1,8
                    dokładnie

                    Komentarz

                    • Prim
                      L&K
                      • 2013
                      • 1040
                      • Audi

                      No właśnie przecież z kontekstu nie wynika, że Prekompilator-a nie stać na 1.8

                      TO jest bardzo rozsądne podejście do swoich 4k lub 5k (nie pamiętam). Z opinii użytkowników na tym forum wynika, że 1.4 do bardzo elastyczny i "żwawy" silnik - sam się z resztą o tym przekonałem podczas jazdy.
                      Ja właśnie z podobnych pobudek zastanawiałem się nad 1.2 (105KM) ale przekonałem się, że nie warto - nie można patrzeć na porównanie 1.2 - 1.4 w taki sam sposób jak 1.4 z 1.8 (bo to nas nigdzie nie zaprowadzi - część wątku w tym temacie). Jakiekolwiek rozmowy o elastyczności i rozsądnej jeździe z bardzo przyzwoitym spalaniem trzeba zacząć od 1.4.

                      Nie widzę nic złego w podejściu/argumentacji Prekompilator, do 1.8. To jest rozsądne... a może to nie jest tak że Prekompilator, nie stać - tylko właściciele 1.8 po przenalizowaniu wykresu mocy i Nm, argumentach Prekompilator, uznali, że można było parę groszy zostawić w kieszeni
                      Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                      VW Jetta 1.2 TSI

                      Komentarz

                      • mirek_p11
                        RS
                        • 2010
                        • 6630
                        • Volkswagen
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        obecnie mam 1.8 tsi i następne auto będzie znacznie mocniejsze. Apetyt rośnie w miarę jedzenia :diabelski_usmiech

                        Byłem ostatnio na jeździe próbnej 1.4 TSI i szału nie było. Do spokojnej rodzinnej jazdy jest ok. ale tego pazurka już nie ma. Jeżeli miałbym kupić 1.4 lub 1.8 tsi to kupiłbym 1.4 ze względu na mniejszą awaryjność, bo jest to nowa poprawiona konstrukcja na pasku. 1.8 to stary silnik jeszcze bardziej EKO, więc będzie znowu problem z łańcuchem, napinaczem, spożyciem oleju itp.

                        Seat Leon ST FR by mirek_p11

                        Fotki
                        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                        Fotki

                        Komentarz

                        • Prekompilator
                          Rider
                          • 2013
                          • 420

                          Zamieszczone przez ketivv
                          Zamieszczone przez Prekompilator
                          Przy nieco dynamiczniejszej jeździe (ale bez piłowania) obrotów poniżej 1500 nie używa się, zresztą poniżej 2000 też nie.

                          Jak już chcesz wykazać przewagę 1.8, to lepszym argumentem jest wielowahacz.
                          czemu niby miało by się nie używać skoro ma płaski maksymalny moment obrotowy od 1250 obr/min
                          Czy tylko ja jestem taki dobry z fizyki :twisted: ?
                          Przy płaskim momencie, dynamiczniej się jedzie przy zmianie biegów w górnym zakresie obrotów (obroty przy zmianie biegu spadają do większych niż minimalne z tym momentem). Wynika to pokrótce z faktu, iż moment na kołach zależy nie tylko od momentu na silniku, ale też od aktualnego przełożenia skrzyni. A im krótsze przyspieszenie (bieg zmieniany później), tym lepiej auto przyspiesza przy tym samym momencie na silniku.
                          Tak krócej to zależy to od chwilowej mocy, ale trudno to sobie wyobrazić "na intuicję".

                          [ Dodano: Wto 23 Lip, 13 22:44 ]
                          Zamieszczone przez Prim
                          No właśnie przecież z kontekstu nie wynika, że Prekompilator-a nie stać na 1.8
                          Zawsze mogę kłamać :lol:
                          Cała afera wynika z tego, że 1.8 do niecałych 4 krpm jeździ jak 1.4. Dopiero wyżej - przy dużo rzadziej używanych obrotach - widać różnicę.
                          Co innego z RS - ten silnik jest duuuużo dynamiczniejszy od 1.8 od samego początku.
                          Jeszcze raz: gdyby 1.8 miał chociaż te 300 Nm to tematu z mojej strony by nie było i sam bym ten silnik zamówił.

                          Zamieszczone przez Prim
                          tylko właściciele 1.8 po przenalizowaniu wykresu mocy i Nm, argumentach Prekompilator, uznali, że można było parę groszy zostawić w kieszeni
                          Jeżeli ktoś piłuje, to 1.8 jest dla niego. No i zawsze pozostaje tuning - co osobiście polecam dla posiadaczy 1.8.

                          Komentarz

                          • rezon
                            RS
                            • 2006
                            • 1894
                            • Volvo
                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez Prekompilator
                            więc bez piłowania żadna - o ile w ogóle przy niższych obrotach sytuacja się nie odwraca.
                            nie dociera jednak, że 1,8 ma max niżej :idea: argumenty są ekonomiczne dla 1,4, a nie przyspieszenia czy elastyczności - bez piłowania. Siądź, spróbuj, pomierz, a później zabieraj głos znawcy.

                            [ Dodano: Wto 23 Lip, 13 22:56 ]
                            Zamieszczone przez Prekompilator
                            Czy tylko ja jestem taki dobry z fizyki ?
                            nie jesteś. Podstawowy wzór to Ci ketiv musiał przypomnieć.
                            A w skrócie wygląda to tak: LUDZIE kupiłem 1.4TSI. Ale czad. Ciągnie od dołu jak 1.8TSI. Wracałem z nad morza wyprzedziłem dwie ciężarówki. Po co wydawać tyle kasy na 1,8 skoro TIR'y wyprzedzić można 1,4
                            EOT bo szkoda dyskutować na temat wyższości dynamiki 1.4 nad 1.8

                            Komentarz

                            • Mihau
                              RS
                              • 2009
                              • 7460
                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                              Cały czas nie kminie czemu kręcenie silnika powyżej 4k rmp to piłowanie.
                              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                              Komentarz

                              • WIELKIBONGO
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 1594
                                • Superb II (3T4)

                                Zamieszczone przez Mihau
                                Cały czas nie kminie czemu kręcenie silnika powyżej 4k rmp to piłowanie. Obrazek
                                ja też :roll:

                                poprzedni mój RS miał prawie 460Nm od 2k obrotów ops:

                                a i tak zdarzało mi sie kręcić go pod czerwone pole na obrotomierzu :roll:

                                więc nie rozumiem dlaczego >4k obrotów w benzynie to piłowanie
                                NajtFukinPatrol North-West

                                UNIDEN 510 XL + ML145

                                BYŁ ASZ
                                PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                                BYŁA TEŻ CEGA
                                A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                                MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                                Komentarz

                                • ketivv
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1155

                                  Zamieszczone przez Prekompilator
                                  Jeżeli ktoś piłuje, to 1.8 jest dla niego.
                                  czemu jeśli ktoś "piłuje" to dla niego jest silnik który ma ten sam moment obrotowy
                                  na niższych obrotach ?
                                  przecież nawet jeżdżąc do "magicznych" 3500 obr/min i tak ma szerszy zakres użytecznego wysokiego momentu obrotego

                                  który z silników stosowanych w nowej OIII jest dla tych co piłują ?
                                  wszystkie są zaprojektowane tak żeby osiągać stosunkowo duże momenty już od niskich obrotów i mają dość łagodny przebieg krzywej momentu
                                  nawet wdzięczny RS w benzynie jest zestrojony "cywilnie"

                                  silniki dla tych którzy lubią "piłować" to już prędzej


                                  Komentarz

                                  • Prekompilator
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 420

                                    Zamieszczone przez rezon
                                    Siądź, spróbuj, pomierz, a później zabieraj głos znawcy.
                                    Oczywiście - dane techniczne są sfałszowane, a filmy na youtube poprzerabiane. Przy tak zorganizowanej akcji dezinformacyjnej, skąd pewność że sprzedawcy nie dławią jakimś softem silników 1.8, żeby ludzie kupowali 1.4?

                                    Zamieszczone przez rezon
                                    Zamieszczone przez Prekompilator
                                    Czy tylko ja jestem taki dobry z fizyki ?
                                    nie jesteś. Podstawowy wzór to Ci ketiv musiał przypomnieć.
                                    Jedyne co zrozumiałeś, to to że ketivv podał jakiś wzór i na oślep zarzuciłeś mi że trzeba było mi go przypomnieć.
                                    Do mojej odpowiedzi następującej po pytaniu o "bycie dobrym z fizyki" w żaden sposób merytorycznie się nie odniosłeś, a nawet jej nie zrozumiałeś, bo w przeciwnym przypadku nie kompromitowałbyś się zarzutem że nie znałem tego wzoru. A właśnie zrozumienia i użycia w praktyce tego wzoru ta odpowiedź dotyczyła. Dotyczyła też przy okazji kwestii niższego momentu max. w 1.8, ale wcześniej wyjaśniałem to w prostszy sposób i nic to nie dało.

                                    Niżej dałeś już totalny popis swojej indolencji.

                                    Zamieszczone przez rezon
                                    A w skrócie wygląda to tak: LUDZIE kupiłem 1.4TSI. Ale czad. Ciągnie od dołu jak 1.8TSI. Wracałem z nad morza wyprzedziłem dwie ciężarówki. Po co wydawać tyle kasy na 1,8 skoro TIR'y wyprzedzić można 1,4
                                    Oto co zafałszowałeś - też w skrócie:
                                    - jeszcze nie kupiłem 1.4 TSI
                                    - znad morza wyprzedziłem wiele ciężarówek, w tym chyba dwie przekraczając 4 krpm
                                    - znad morza wracałem fabią o zatrważającej mocy 80 KM (a mimo to nie trzeba było piłować żeby wyprzedzić),

                                    Postaraj się wyeliminować podstawowe błędy w rozumieniu tego co czytasz, bo nie dyskutujesz ze mną, tylko z głupotami które sam wymyślasz.

                                    [ Dodano: Sro 24 Lip, 13 11:35 ]
                                    Zamieszczone przez Mihau
                                    Cały czas nie kminie czemu kręcenie silnika powyżej 4k rmp to piłowanie. Obrazek
                                    Odpowiedzi udzieliłem wczoraj o 20:22.

                                    [ Dodano: Sro 24 Lip, 13 11:39 ]
                                    Zamieszczone przez ketivv
                                    czemu jeśli ktoś "piłuje" to dla niego jest silnik który ma ten sam moment obrotowy na niższych obrotach ?
                                    Bo nie poczuje różnicy jak nie przypiłuje.

                                    Te 250 rmp na początku to mało i nieużywane przy nieco bardziej dynamicznej jeździe - kolejny raz o tym piszę, że aż mnie samego zaczyna to nudzić.

                                    Komentarz

                                    • rezon
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 1894
                                      • Volvo
                                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Prekompilator, o wszchwiedzący, o światło mądrości :szeroki_usmiech

                                      Komentarz

                                      • Mihau
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 7460
                                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                        Zamieszczone przez Prekompilator
                                        - znad morza wyprzedziłem wiele ciężarówek, w tym chyba dwie przekraczając 4 krpm
                                        - znad morza wracałem fabią o zatrważającej mocy 80 KM (a mimo to nie trzeba było piłować żeby wyprzedzić),
                                        W sumie to jedno z drugim się wyklucza ale spoko...

                                        Ja to np. wyprzedzając ciężarówki czy cokolwiek innego to mam w dupie czy piłuje czy nie, jedyne co chce to jak najszybciej wykonać manewr i się schować na swój pas. Zawsze przed wyprzedzaniem redukcja, żeby obroty były na poziomie 2,5-3k rmp.
                                        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                        Komentarz

                                        • Prekompilator
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 420

                                          Zamieszczone przez Mihau
                                          Zamieszczone przez Prekompilator
                                          - znad morza wyprzedziłem wiele ciężarówek, w tym chyba dwie przekraczając 4 krpm
                                          - znad morza wracałem fabią o zatrważającej mocy 80 KM (a mimo to nie trzeba było piłować żeby wyprzedzić),
                                          W sumie to jedno z drugim się wyklucza ale spoko...
                                          Gdybym użył kwantyfikatora ogólnego, to by się i wykluczało.

                                          Komentarz

                                          • adi747
                                            L&K
                                            • 2008
                                            • 1138

                                            Zamieszczone przez piramida
                                            Zamieszczone przez Mihau
                                            Zamieszczone przez adi747
                                            moje pytanie brzmi czemu nie masz turbo diesla?? jak jeżdzisz do 4ech tys ??
                                            Bo by trzymał max. 2k rmp, a potem zdziwko, że nie jedzie, bo turbo zabite na amen.

                                            MSPANC
                                            jakoś mojego dieslakręcę do tych 4800 i nie uważam aby miał ciężko a co dopiero tsi, tam to powyżej 4000 zabawa się dopiero zaczyna :szeroki_usmiech
                                            wszyscy wiemy że twoje auto nie ma nic wspólnego z seryjnym a seryjne tdi powyżej 4200 słabnie a nie jedzie
                                            co do tematu to wyłączam sie bo skoro to takie piłowanie itp to nie mam pytań nie chciał bym auta TDI po kimś takim kupić
                                            proponuje ustawić sie 1.4tsi kontra 1.4tsi i jednem niech zmienia przy 3tys a drugi przy 6,5tys
                                            wtedy zobaczysz różnice a suche dane z papieru i tak nijak sie mają do drogi nawet ostatnio na innym forum było porównanie :roll:
                                            http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                            była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                                            2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                                            JEST
                                            megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                                            octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                                            octavia 2 2.0TDI BKD

                                            Komentarz

                                            • gebek
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 1214

                                              Panowie...o co wam chodzi :?: Przeciez czlowiek wielokrotnie napisal,ze oba silniki
                                              maja ten sam moment miedzy 1500,a 4000 obr...i tak on auto uzytkuje.
                                              Wiec dynamika silnika 1.8 w zakresie powyzej 4000 obr go nie interesuje.Jasne jak slonce :roll: .Poza tym jakby sie zastanowic i przyjac ,ze przelozenia w obu skrzyniach
                                              biegow sa identyczne...i jezdzimy w zakresie 1500-4000 obr,to na logike dynamika obu
                                              aut powinna byc porownywalna,zwazywszy na taka sama wartosc momentu obr.
                                              I gdyby Skoda nie dostala 1.8 250 Nm,a silnik z Audi A4 o momencie 320 Nm...to cala ta dyskusja bylaby bez sensu.
                                              1.4 dostawalby lanie w kazdym zakresie obrotow...i to mialoby dla Prekompilator, sens i by go kupil :szeroki_usmiech
                                              Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                              Nie synku...to diesel PD.

                                              Honda...the power of dreams.
                                              Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                              Komentarz

                                              • polrob
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 535
                                                • Superb III (3V3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                gebek, Też uważam że szkoda że wykastrowali ten silnik z momentu (z 320 na 250) bo na pewno był by większy sens zakupu tej wersji silnikowej.
                                                jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                                                była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                                                była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                                                Komentarz

                                                • Prekompilator
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 420

                                                  polrob, gebek,
                                                  Dokładnie o to chodzi - że 1.8 nie jest proporcjonalnie mocniejszy - a właściwie wcale nie jest mocniejszy - w niższych i średnich obrotach niż wynikałoby to z jego pojemności i mocy (pomijam 250 rpm przewagi na samym dole).
                                                  Jeżeli ktoś i tak kręci pow. 4000, to poczuje różnicę, jeżeli nie (albo prawie wcale), to 1.4 jest lepszy.

                                                  1.8 powinien mieć 320 Nm, gdyby nawet miał 300, to by się faktycznie różnił od 1.4.
                                                  Mamy teraz:
                                                  do 3500 - tryb 1.4
                                                  od 3500 - o, wreszcie czuję że mam 1.8

                                                  Powinno być tak:
                                                  1250 - max: czuję że mam 1.8

                                                  Miło mieć świadomość że ktoś jednak rozumie co napisałem i nie użerać się po raz kolejny "ale jak 1.4 może jeździć tak samo jak 1.8?"

                                                  Komentarz

                                                  • dato
                                                    L&K
                                                    • 2012
                                                    • 1431

                                                    Zamieszczone przez Mihau
                                                    Zamieszczone przez Prekompilator
                                                    - znad morza wyprzedziłem wiele ciężarówek, w tym chyba dwie przekraczając 4 krpm
                                                    - znad morza wracałem fabią o zatrważającej mocy 80 KM (a mimo to nie trzeba było piłować żeby wyprzedzić),
                                                    W sumie to jedno z drugim się wyklucza ale spoko...

                                                    Ja to np. wyprzedzając ciężarówki czy cokolwiek innego to mam w dupie czy piłuje czy nie, jedyne co chce to jak najszybciej wykonać manewr i się schować na swój pas. Zawsze przed wyprzedzaniem redukcja, żeby obroty były na poziomie 2,5-3k rmp.
                                                    A ja jestem stary i leniwy i bardzo mi się podoba, jak mogę pamiętając zasady jazdy i przewidywania sytuacji na drodze (nabyte w czasach 60-80KM) wyprzedzać większość ciężarówek i "pociągi” bez potrzeby redukowania z szósteczki i bez przerywania dłubania w uchu...
                                                    No fakt. Każdy ma inne potrzeby...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...