Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Felgi 18"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Prekompilator, jeśli nie zauważyłeś w filmach - to chyba biegi tam zmieniają Wystarczy 0,5s dłuzej zmieniać, aby zmienić wyniki. Popatrz sobie na wykresy, moce, niutki -dane fabryczne itd.. I przestań ludziom wciskać ciemnotę, bo chyba niewielu na forum jest tak oświeconych, żeby wierzyć w takie bzdury. 1.4 może lepiej jechać - w rajdzie o kropelce, a nie lepiej przyspieszać.
    Zamieszczone przez Prekompilator
    Do tych obrotów te silniki jadą tak samo.
    Jeżeli mam piłować silnik powyżej 4 krpm żeby dać radę 1.4, to wolę 1.4. Ot cała filozofia.
    Nie jadą tak samo. Max moment 250Nm w 1,4 jest od 1500obr. a w 1,8 jest od 1250obr. Pomijam już moc dostępną przy spokojnej jeździe - 1,4 będziesz znacznie częściej redukował, aby jako tako przyspieszać.

    [ Dodano: Pon 22 Lip, 13 12:32 ]
    Zamieszczone przez Enriquez
    Prekompilator, odnoszę wrażenie, że chcesz uzasadnić swój wybór, podyktowany względami ekonomicznymi...
    Powinieneś napisać, nie stać mnie na 1.8 to kupiłem 1.4 a nie jakieś ble ble ble...

    Komentarz


    • #77
      Zamieszczone przez rezon
      Prekompilator, jeśli nie zauważyłeś w filmach - to chyba biegi tam zmieniają Wystarczy 0,5s dłuzej zmieniać, aby zmienić wyniki. Popatrz sobie na wykresy, moce, niutki -dane fabryczne itd..
      1.8 jest przeciągany do czerwonego pola - jeszcze ci mało? I tak jest katowany niemiłosiernie, a przewaga nad 1.4 - delikatnie mówiąc - nie powala.

      Zamieszczone przez rezon
      I przestań ludziom wciskać ciemnotę, bo chyba niewielu na forum jest tak oświeconych, żeby wierzyć w takie bzdury.
      Że silnik rozwijający taką samą moc do 3500 rpm, przy nieprzekraczaniu tych obrotów lepiej przyspiesza lżejsze auto?
      Nowe prawa fizyki odkrywasz. Trzymaj ten poziom, Nobel czeka.

      Zamieszczone przez rezon
      Nie jadą tak samo. Max moment 250Nm w 1,4 jest od 1500obr. a w 1,8 jest od 1250obr.
      Tylko że przy w miarę dynamicznej jeździe poniżej 1500 się raczej nie schodzi. A bez przekraczania 4000 da się dynamicznie jechać.

      Żeby 1.8 pokazał co potrafi, musi być piłowany - bez tego zostaje z tyłu za 1.4.

      Komentarz


      • #78
        Zamieszczone przez Prekompilator
        Zamieszczone przez rezon
        Prekompilator, jeśli nie zauważyłeś w filmach - to chyba biegi tam zmieniają Wystarczy 0,5s dłuzej zmieniać, aby zmienić wyniki. Popatrz sobie na wykresy, moce, niutki -dane fabryczne itd..
        1.8 jest przeciągany do czerwonego pola - jeszcze ci mało? I tak jest katowany niemiłosiernie, a przewaga nad 1.4 - delikatnie mówiąc - nie powala.

        Zamieszczone przez rezon
        I przestań ludziom wciskać ciemnotę, bo chyba niewielu na forum jest tak oświeconych, żeby wierzyć w takie bzdury.
        Że silnik rozwijający taką samą moc do 3500 rpm, przy nieprzekraczaniu tych obrotów lepiej przyspiesza lżejsze auto?
        Nowe prawa fizyki odkrywasz. Trzymaj ten poziom, Nobel czeka.

        Zamieszczone przez rezon
        Nie jadą tak samo. Max moment 250Nm w 1,4 jest od 1500obr. a w 1,8 jest od 1250obr.
        Tylko że przy w miarę dynamicznej jeździe poniżej 1500 się raczej nie schodzi. A bez przekraczania 4000 da się dynamicznie jechać.

        Żeby 1.8 pokazał co potrafi, musi być piłowany - bez tego zostaje z tyłu za 1.4.
        spory są tu Panowie nie potrzebne. I jeden, i drugi ma rację pośrednio. Podobnie jak Prekompilator uważam, że w niskim zakresie obrotów 1,4 spokojnie utrzyma się na poziomie 1,8. Mocniejszy silnik jest w tym zakresie obrotów niewiele lepszy, a zawszę trochę cięższy- kwestie te się równoważą i nie można powiedzieć że 1,4 zostanie w tyle. W większym zakresie obrotów 1,8 na pewno odejdzie mniejszemu silnikowi.
        O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
        Błękit RACE
        Beżowa Alcantara
        Columbus
        Webasto

        Komentarz


        • #79
          Gdzieś słyszałem, że O3 RS FL ma być z silnikiem 1.4 :diabelski_usmiech
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70887

          Komentarz


          • #80
            Zamieszczone przez Prekompilator
            Że silnik rozwijający taką samą moc do 3500 rpm, przy nieprzekraczaniu tych obrotów lepiej przyspiesza lżejsze auto?
            Nowe prawa fizyki odkrywasz. Trzymaj ten poziom, Nobel czeka.
            WIdziałeś kiedyś w realu zupełnie płaski jak w folderach wykres? Zrób 1Mkm w realu różnymi silnikami i wtedy doktoryzuj się na wyższościach właśnie zakupionego.
            Oprócz mocy popatrz jeszcze na Nm - 1,8 ma max od 1250, 1,4 - od 1500. nie trzeba katować. A mocy nie mają tyle samo w żadnym zakresie obrotów.

            Komentarz


            • #81
              Zamieszczone przez rezon
              Oprócz mocy popatrz jeszcze na Nm - 1,8 ma max od 1250, 1,4 - od 1500
              Właśnie patrzę na Nm - widzę że nie bardzo kojarzysz jaki jest związek momentu obrotowego z mocą.
              To że 1.8 ma moment od 1250 niewiele daje przy nieco dynamiczniejszej jeździe, o czym już pisałem.

              Zamieszczone przez rezon
              A mocy nie mają tyle samo w żadnym zakresie obrotów.
              Nawet jeżeli moment w zakresie 1500 - 3500 jest taki sam?

              Komentarz


              • #82
                Zamieszczone przez michalek1912
                Gdzieś słyszałem, że O3 RS FL ma być z silnikiem 1.4 :diabelski_usmiech
                Ale to będzie raaaaakeeeetaaa panie! :P
                O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                Komentarz


                • #83
                  Zamieszczone przez rezon
                  Oprócz mocy popatrz jeszcze na Nm - 1,8 ma max od 1250, 1,4 - od 1500. nie trzeba katować. A mocy nie mają tyle samo w żadnym zakresie obrotów.
                  Zamieszczone przez Prekompilator
                  Nawet jeżeli moment w zakresie 1500 - 3500 jest taki sam?



                  Co to jest moc i moment obrotowy - Magazyn Motoryzacyjny


                  wspomniany silnik 1.4 ma 250 Nm / 1500 - 3500 1/min
                  natomiast silnik 1.8 ma 250 Nm / 1250 - 5000 1/min

                  to znaczna różnica i nie ma co porównywać przyśpieszeń przy obrotach do 3500 obr/min
                  bo wtedy to 1.4 będzie równie szybki jak Mitsu Evo X :-)

                  Komentarz


                  • #84
                    Zamieszczone przez ketivv
                    wspomniany silnik 1.4 ma 250 Nm / 1500 - 3500 1/min
                    natomiast silnik 1.8 ma 250 Nm / 1250 - 5000 1/min

                    to znaczna różnica i nie ma co porównywać przyśpieszeń przy obrotach do 3500 obr/min
                    A dlaczego nie? Wyższe obroty to piłowanie, a te są normalne. I w tym zakresie 1.4 jest lepszy od 1.8.

                    Zamieszczone przez ketivv
                    bo wtedy to 1.4 będzie równie szybki jak Mitsu Evo X :-)
                    j.w. - większość ludzi jeździ jednak na niższych obrotach niż 4000. Dlatego osiągi w tym zakresie są istotne.

                    Komentarz


                    • #85
                      Zamieszczone przez Prekompilator
                      większość ludzi jeździ jednak na niższych obrotach niż 4000. Dlatego osiągi w tym zakresie są istotne.
                      Może i większość jeździ, ale nie wtedy jak trzeba przybutować, bo taki koleś w 1.4 TSI chciałby się nagle ścignąć, albo się zastanawiać przy wyprzedzaniu, czy wyprzedzę wszystkie ciężarówki naraz, czy będę sobie do 4000 jechał i wyprzedzał każdą po kolei. Kupując słabszy silnik wybierasz coś kosztem czegoś. Przy takim stylu jazdy to moje Citigo mi też wystarczy do turlania się po mieście, bo korki itp. itd. 140 KM w lekkim aucie to nie jest mało, ale czasem potrzeba tych 40 więcej i za to się płaci. Płaci się właśnie za ten komfort, żeby się nie zastanawiać nad pierdołami i jechać do przodu. Amen.
                      Pozdrawiam
                      Marcin

                      Komentarz


                      • #86
                        Zamieszczone przez Enriquez
                        Zamieszczone przez Prekompilator
                        większość ludzi jeździ jednak na niższych obrotach niż 4000. Dlatego osiągi w tym zakresie są istotne.
                        Może i większość jeździ, ale nie wtedy jak trzeba przybutować, bo taki koleś w 1.4 TSI chciałby się nagle ścignąć, albo się zastanawiać przy wyprzedzaniu, czy wyprzedzę wszystkie ciężarówki naraz, czy będę sobie do 4000 jechał i wyprzedzał każdą po kolei. Kupując słabszy silnik wybierasz coś kosztem czegoś. Przy takim stylu jazdy to moje Citigo mi też wystarczy do turlania się po mieście, bo korki itp. itd. 140 KM w lekkim aucie to nie jest mało, ale czasem potrzeba tych 40 więcej i za to się płaci. Płaci się właśnie za ten komfort, żeby się nie zastanawiać nad pierdołami i jechać do przodu. Amen.
                        i uznajmy to za idealne zamknięcie tematu
                        O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
                        Błękit RACE
                        Beżowa Alcantara
                        Columbus
                        Webasto

                        Komentarz


                        • #87
                          Zamieszczone przez Enriquez
                          się zastanawiać przy wyprzedzaniu, czy wyprzedzę wszystkie ciężarówki naraz, czy będę sobie do 4000 jechał i wyprzedzał każdą po kolei.
                          Ostatnio wracałem znad morza i zdarzało mi się wyprzedzać ciężarówki moją dychawiczną fabią. Może z 2 razy przekroczyłem 4000 rpm.

                          Zamieszczone przez Enriquez
                          czasem potrzeba tych 40 więcej i za to się płaci.
                          Jeżeli te konie się ujawniają dopiero na wysokich obrotach, to do dupy z takimi koniami. Użyłbym ich raz na miesiąc może. 1.8 powinien mieć proporcjonalnie więcej Nm, czyli w tym przypadku 320 - to by była prawdziwa rakieta, a nie jak teraz: nie piłujesz, masz 1.4.

                          To nie jest normalne 1.8 jakie powinno być, tylko właśnie 1.4 do 4 krpm, a powyżej dopiero 1.8.
                          Miałbym katować silnik żeby poczuć różnicę? Nie dla mnie ta opcja.

                          Dla kontrastu: wyobraź sobie że masz np. audi rs8, które do 4 krpm jeździ jak stary polonez 1.5, ale powyżej zaczyna jechać i osiąga moc 550 KM. Jest OK?

                          Komentarz


                          • #88
                            kurcze żaden nie ustąpi:P odpuśćcie chłopaki
                            O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
                            Błękit RACE
                            Beżowa Alcantara
                            Columbus
                            Webasto

                            Komentarz


                            • #89
                              nie ma audi rs8 jest audi s8 rs3,rs4,rs5.rs6 i r8 u mnie moc pokazuje sie powyżej 4ech tys obrotów i używam jej na co dzień dlaczego za wszelka cenę chcesz ludziom wciskać kit i wmawiać to co sam masz ?? ogarnij sie i spróbuj sie z jakimś 1.8tsi to zobaczysz różnice
                              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                              była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                              2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                              JEST
                              megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                              octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                              octavia 2 2.0TDI BKD

                              Komentarz


                              • #90
                                Panowie, ja was pogodzę, wszystko co ma poniżej 200KM nie jedzie i nie ważne czy to 1.4 czy 1.8 czy nawet 2.0 :wink: :wink:
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz


                                • #91
                                  Zamieszczone przez Prekompilator
                                  I w tym zakresie 1.4 jest lepszy od 1.8.
                                  sorry ale nie jest lepszy, tylko w pewnym zakresie ma podobną charakterystykę
                                  1.4 ma 250 Nm / 1500 - 3500 1/min - zakres 250Nm to 2000 obr/min (3500-1500=2000)
                                  1.8 ma 250 Nm / 1250 - 5000 1/min - zakres 250Nm to 2250 obr/min (3500-1250=2250)

                                  1.4 -> 2000/3500*100%=57,14%
                                  1.8 -> 2250/3500*100%=64,29%

                                  przyjmując interesujący nas zakres obrotów od 0-3500 i tu 1.8 okazuje się lepszy gdyż maksymalny moment jest dostępny w szerszym zakresie

                                  [ Dodano: Pon 22 Lip, 13 23:08 ]
                                  Zamieszczone przez piramida
                                  wszystko co ma poniżej 200KM nie jedzie
                                  chyba po prostej ;-)

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    Zamieszczone przez piramida
                                    wszystko co ma poniżej 200KM
                                    chciałeś napisać 300KM
                                    Pozdrawiam
                                    Marcin

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Zamieszczone przez adi747
                                      nie ma audi rs8 jest audi s8
                                      Nie chodzi o to czy był, jest, czy też będzie. Chodzi o porównanie podobnie bezsensownej sytuacji, gdzie silnik pokazuje swoją przewagę dopiero przy piłowaniu. Szkoda że 1.8 nie ma przewagi od 6 do 6.5 krpm - pewnie też by to nikogo nie zraziło.

                                      Zamieszczone przez adi747
                                      dlaczego za wszelka cenę chcesz ludziom wciskać kit i wmawiać to co sam masz ??
                                      O jaki kit ci chodzi? O którą konkretnie wygłoszoną przeze mnie tezę?

                                      Zamieszczone przez adi747
                                      ogarnij sie i spróbuj sie z jakimś 1.8tsi to zobaczysz różnice
                                      Obawiam się że nie zobaczę, a jeżeli już, to na minus 1.8. Bo rzeźnikiem nie jestem i nie piłuję silnika żeby ten raczył jechać.

                                      [ Dodano: Wto 23 Lip, 13 10:13 ]
                                      Zamieszczone przez ketivv
                                      przyjmując interesujący nas zakres obrotów od 0-3500 i tu 1.8 okazuje się lepszy gdyż maksymalny moment jest dostępny w szerszym zakresie
                                      Co najmniej 2 razy już odpowiadałem na ten argument. Niech będzie trzeci raz.
                                      Przy nieco dynamiczniejszej jeździe (ale bez piłowania) obrotów poniżej 1500 nie używa się, zresztą poniżej 2000 też nie.

                                      Jak już chcesz wykazać przewagę 1.8, to lepszym argumentem jest wielowahacz.

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Zamieszczone przez Prekompilator
                                        Bo rzeźnikiem nie jestem i nie piłuję silnika żeby ten raczył jechać.
                                        :lol
                                        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Czytam to forum już od dłuższego czasu, ale bez wpisów, ale muszę coś napisać, a mianowicie
                                          @Prekompilator piszesz, że "Przy nieco dynamiczniejszej jeździe (ale bez piłowania) obrotów poniżej 1500 nie używa się, zresztą poniżej 2000 też nie" w takim razie wtedy właśnie zakres obrotów może wynosić 2500 - 4500 i to bez piłowania. Piłowanie to wkręcanie silnika pod czerwone pole. Sorry ale starasz się dopasować rzeczywistość pod siebie. Uważam, że oba silniki są dynamiczne, ale żeby powiedzieć że 1.4 jeździ lepiej od 1.8 to lekka przesada.

                                          Pozdrawiam!

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            benkas,
                                            Dla mnie piłowanie to jazda pow. 4 krpm - praktycznie nigdy tak nie jeżdżę.
                                            Przy typowych przełożeniach skrzyń biegów, gdy na II przy 3500 zmieniasz na III, obroty spadają do ok. 2250 - później ta różnica maleje. Więc pozostajemy w typowym, użytecznym zakresie obrotów.

                                            Zamieszczone przez benkas
                                            żeby powiedzieć że 1.4 jeździ lepiej od 1.8 to lekka przesada.
                                            Normalnie to nie do przetłumaczenia, sam nie wierzę że to nie dociera.
                                            Jeszcze raz.
                                            Od 1.8 oczekuję, że oprócz proporcjonalnie większej mocy, będzie miał proporcjonalnie więcej Nm. Nie ma tych Nm - i to w zakresie najbardziej użytecznym. Czyli w tym zakresie rozwija moc i moment jak 1.4, napędzając cięższe auto. Czyli jest wolniejszy w tym zakresie obrotów.
                                            Gdyby jeszcze pow. 2500 zaczynała się jego przewaga, to byłoby to akceptowalne - ale nie od 3500-4000. Bo to oznacza, że bez piłowania jest to po prostu bardziej paliwożerna i nieco bardziej mułowata wersja 1.4. Z piłowaniem jest szybszy.

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              Staram się zrozumieć o co Ci chodzi, ale musisz wziąć pod uwagę kontrargument, że jednak określasz dosyć wąski zakres obrotów, co w tym przypadku działa na poniekąd na "twoją" korzyść (i silnika 1.4). Inaczej by było gdybyśmy rozmawiali o zakresie powyżej 6 tyś. (piłowanie) a tak zamykasz się w tym "swoim wąskim zakresie". Producent sam określił efektywny zakres obrotów więc nie można nazwać tego piłowaniem. Nie można w ten sposób porównywać tych silników, bo np. w przypadku (specjalnie przejaskrawiam) Ferrari i jego silników też nie musisz przekraczać 3500 obrotów pytanie tylko jaka będzie wtedy efektywność z jazdy (te silniki robione są po to by je kręcić). Masz taką a nie inną kulturę jazdy to i silnik 1.8 nie miałby u Ciebie racji bytu) i nikt tego nie neguje, ale silnik 1.8 TSI żeby był fun musi kręcić się wyżej niż jego mniejszy brat.

                                              Można uznać, że 1.8 jest silnikiem bardziej uniwersalnym bo ma coś do zaoferowania w momencie kiedy 1.4 dostaje zadyszki. :wink:

                                              Pozdro. Zaraz będzie ostrzeżenie za OT :wink:

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                jako przyszły posiadacz 1.4 stwierdzam, że tak jak Prekompilatorowi, i mi wystarczy ta moc. Niemniej jednak, żeby dopierdzielić przy wyprzedzaniu czy ruszaniu ze świateł mieć 1.8 jest fajniej i tyle:P na potrzeby jednych osób 1.4 wystarczy, na potrzeby innych i 1.8 będzie za mało:P

                                                ps.
                                                Zamieszczone przez benkas
                                                Producent sam określił efektywny zakres obrotów więc nie można nazwać tego piłowaniem.
                                                jazda poniżej czerwonego pola jest bezpieczna i nie uważam, żeby katowała silnik. Sam rzadko jeżdżę powyżej 4500 obrotów, ale z czystym sumieniem kręcę wyżej jak jest potrzeba
                                                O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
                                                Błękit RACE
                                                Beżowa Alcantara
                                                Columbus
                                                Webasto

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  Zamieszczone przez benkas
                                                  Można uznać, że 1.8 jest silnikiem bardziej uniwersalnym bo ma coś do zaoferowania w momencie kiedy 1.4 dostaje zadyszki. :wink:
                                                  Zgadza się, ale ja bym to inaczej ujął: 1.8 ma do zaoferowanie coś więcej dopiero wtedy gdy 1.4 dostaje zadyszki.

                                                  Daliby mu chociaż z 300 Nm, to nie pisałbym w tym temacie, tylko oczekiwał na 1.8. Ale takiej sztucznie upośledzonej wersji jak teraz - gdzie bez wysokich obrotów jest w trybie "jak 1.4 + 80 kg do uciągnięcia" - zdecydowanie nie chcę.

                                                  EDIT:
                                                  Proponuję się przyjrzeć benzynowemu RS: Moc niewiele większa od 1.8, za to moment wyraźnie większy (350 vs 250). I kupno takiego silnika ma sens - bo ma ogromną przewagę w każdym zakresie obrotów, a nie brak przewagi w najbardziej używanym zakresie.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez benkas
                                                    Sorry ale starasz się dopasować rzeczywistość pod siebie. Uważam, że oba silniki są dynamiczne, ale żeby powiedzieć że 1.4 jeździ lepiej od 1.8 to lekka przesada.
                                                    Zamieszczone przez Enriquez
                                                    Kupując słabszy silnik wybierasz coś kosztem czegoś. Przy takim stylu jazdy to moje Citigo mi też wystarczy do turlania się po mieście, bo korki itp. itd. 140 KM w lekkim aucie to nie jest mało, ale czasem potrzeba tych 40 więcej i za to się płaci
                                                    Zamieszczone przez Prekompilator
                                                    Zgadza się, ale ja bym to inaczej ujął: 1.8 ma do zaoferowanie coś więcej dopiero wtedy gdy 1.4 dostaje zadyszki.
                                                    1.8 ma coś do zaoferowania również wtedy, kiedy 1.4 dopiero się budzi, co dokładnie wyjaśniał CI ketivv, a ty ciągle swoje. Kupiłeś 1.4 bo był tańszy, oszczędniejszy, lżejszy i OK. Ale nie wciskaj, że podobnie jeździ. Jak przeczytasz swoje posty to już właściwie nie wiadomo czy 1,4 ma być lepszy do "piłowania" czy do spokojnej jazdy. Jakoś się określ, bo w realu nie jest lepszy ani do piłowania - koniec max Nm przy 3,5kobr/min, ani do spokojnej jazdy początek max Nm od 1,5kobr/min

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X