Felgi 18"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piramida
    RS
    • 2009
    • 12222
    • Superb III (3V3)

    Zamieszczone przez dato
    Zamieszczone przez Mihau
    Zamieszczone przez Prekompilator
    - znad morza wyprzedziłem wiele ciężarówek, w tym chyba dwie przekraczając 4 krpm
    - znad morza wracałem fabią o zatrważającej mocy 80 KM (a mimo to nie trzeba było piłować żeby wyprzedzić),
    W sumie to jedno z drugim się wyklucza ale spoko...

    Ja to np. wyprzedzając ciężarówki czy cokolwiek innego to mam w dupie czy piłuje czy nie, jedyne co chce to jak najszybciej wykonać manewr i się schować na swój pas. Zawsze przed wyprzedzaniem redukcja, żeby obroty były na poziomie 2,5-3k rmp.
    A ja jestem stary i leniwy i bardzo mi się podoba, jak mogę pamiętając zasady jazdy i przewidywania sytuacji na drodze (nabyte w czasach 60-80KM) wyprzedzać większość ciężarówek i "pociągi” bez potrzeby redukowania z szósteczki i bez przerywania dłubania w uchu...
    No fakt. Każdy ma inne potrzeby...
    Ja z kolei zawsze redukuję chyba że akurat mam dość wysokie obroty na danym biegu to nie redukuję.
    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

    Komentarz

    • ketivv
      L&K
      • 2011
      • 1155

      Zamieszczone przez Prekompilator
      Dokładnie o to chodzi - że 1.8 nie jest proporcjonalnie mocniejszy - a właściwie wcale nie jest mocniejszy - w niższych i średnich obrotach niż wynikałoby to z jego pojemności i mocy (pomijam 250 rpm przewagi na samym dole).

      1.4 ma 250 Nm / 1500 - 3500 obr/min
      1.8 ma 250 Nm / 1250 - 5000 obr/min

      przyjmując zakres tylko do 3500 obr/min to dla:
      1.4 mamy 250 Nm dostępne przez 2000 obr/min
      1.8 mamy 250 Nm dostępne przez 2250 obr/min

      w silniku 1.8 przedział 250Nm jest o 250 obr/min szerszy tj. 250/2000x100%=12,5% więcej od silnika 1.4 (tylko w przedziale do 3500 obr/min)

      czemu to pomijasz skoro o jest faktem ?
      co więcej jest to w interesującym Cię zakresie "niepiłowania"

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        Zamieszczone przez adi747

        wszyscy wiemy że twoje auto nie ma nic wspólnego z seryjnym a seryjne tdi powyżej 4200 słabnie a nie jedzie
        co do tematu to wyłączam sie bo skoro to takie piłowanie itp to nie mam pytań nie chciał bym auta TDI po kimś takim kupić
        Zapewniam cię że silnik lepiej czuje się na wyższych obrotach niż na niskich, szczególnie jak oliwa jest dobrze rozgrzana :!:

        Po prostu lubię słuchać mojego wydechu który dobrze zapodaje dopiero w wyższych partiach obrotów :wink:
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • dato
          L&K
          • 2012
          • 1431

          Zamieszczone przez piramida
          Zamieszczone przez dato
          Zamieszczone przez Mihau
          Zamieszczone przez Prekompilator
          - znad morza wyprzedziłem wiele ciężarówek, w tym chyba dwie przekraczając 4 krpm
          - znad morza wracałem fabią o zatrważającej mocy 80 KM (a mimo to nie trzeba było piłować żeby wyprzedzić),
          W sumie to jedno z drugim się wyklucza ale spoko...

          Ja to np. wyprzedzając ciężarówki czy cokolwiek innego to mam w dupie czy piłuje czy nie, jedyne co chce to jak najszybciej wykonać manewr i się schować na swój pas. Zawsze przed wyprzedzaniem redukcja, żeby obroty były na poziomie 2,5-3k rmp.
          A ja jestem stary i leniwy i bardzo mi się podoba, jak mogę pamiętając zasady jazdy i przewidywania sytuacji na drodze (nabyte w czasach 60-80KM) wyprzedzać większość ciężarówek i "pociągi” bez potrzeby redukowania z szósteczki i bez przerywania dłubania w uchu...
          No fakt. Każdy ma inne potrzeby...
          Ja z kolei zawsze redukuję chyba że akurat mam dość wysokie obroty na danym biegu to nie redukuję.
          No ok, niech Ci będzie, o jedno oczko... Często potrzebujesz bardziej niż do piątki ? :shock:
          Wariat i zabójca :x
          ...poza tym, spalanie wzrasta

          :diabelski_usmiech

          PS: Forum głupieje na multicytatach. O dłubaniu w uchu ja pisałem, do Piramidy, odpowiadając na Mihaua... Zara postaram się to ogarnąć...
          PPS. Tak, teraz jest ok. Jakieś nowe forum / silnik z tapa / mój donator miały być ? W lutym (fakt, że nie było, w którym)... Purchawa ???

          Komentarz

          • krzy111
            Ambiente
            • 2013
            • 122

            Zamieszczone przez Prekompilator
            Niestety nie mogę znaleźć testów elastyczności dla nich obu. Znalazłem gdzieś dla 1.8, jak trochę dotrę silnik, to sam zmierzę dla 1.4.
            Zapodaj te testy elastyczności dla 1.8, które znalazłeś, chętnie się zapoznam.
            o3 1.8 tsi dsg Elegance kolor niebieski "milicyjny" niemetalik

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              dato, u mnie siedzi duże turbo więc najlepiej wyprzedza mi się gdy mam min 2500 obrotów i wtedy jest ogień aż do końca :diabelski_usmiech
              Często jak muszę szybko dokonać wyprzedzenia to jadąc np 100km/h redukuję do IV biegu a czasami startuję z V
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • Prim
                L&K
                • 2013
                • 1040
                • Audi

                gebek, BRAWO!!! Dzięki
                Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                VW Jetta 1.2 TSI

                Komentarz

                • polrob
                  Rider
                  • 2013
                  • 535
                  • Superb III (3V3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Zamieszczone przez krzy111
                  Zamieszczone przez Prekompilator
                  Niestety nie mogę znaleźć testów elastyczności dla nich obu. Znalazłem gdzieś dla 1.8, jak trochę dotrę silnik, to sam zmierzę dla 1.4.
                  Zapodaj te testy elastyczności dla 1.8, które znalazłeś, chętnie się zapoznam.
                  Podaj właśnie kolego te dane dla 1.8 bo dane dla 1.4 są na czeskiej stronie z której wynika że na 4 od 60-100km/h czas 6,5sek, natomiast 80-120 V-8,6sek na VI-10,7sek
                  poniżej link
                  Tři nové octavie, všechny se stejnou karoserií, výbavou i pneumatikami. Ideální šance vyzkoušet trojici různých motorů.


                  W polskim motorze wg testów wychodziło na 4 od 60-100km/h czas 6,8sek, 80-120 VI - 11,1sek
                  jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                  była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                  była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                  Komentarz

                  • raffaluus
                    Drive
                    • 2012
                    • 40

                    Hej,

                    Dołączę do dyskusji i wrzucę parę filmików :

                    1,4 TSI 140 KM z innego tematu :

                    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                    1,8 TSI 180 KM :

                    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                    Jak widać nie ma tych 250Nm na samym dole.

                    Kwestia elastyczności – jest tak samo mimo że dwa różne samochody.

                    1,4:


                    1,8 :

                    Komentarz

                    • dato
                      L&K
                      • 2012
                      • 1431

                      Zamieszczone przez piramida
                      dato, u mnie siedzi duże turbo więc najlepiej wyprzedza mi się gdy mam min 2500 obrotów i wtedy jest ogień aż do końca :diabelski_usmiech
                      Często jak muszę szybko dokonać wyprzedzenia to jadąc np 100km/h redukuję do IV biegu a czasami startuję z V
                      Dobła, dobła. Śmiałem się, żeby zamknąć głupią dyskusję, ale jak widać trwa więc pewnie ma jakieś drugie, albo trzecie dno, którego nie rozumiem.
                      Spadam stąd

                      Komentarz

                      • polrob
                        Rider
                        • 2013
                        • 535
                        • Superb III (3V3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        raffaluus,

                        no no widać że faktycznie te silniki mają trochę inna charakterystykę niż podaje producent (moje odczucie jest właśnie takie że od 1800 samochód zaczyna porządnie ciągnąć), a jeśli chodzi przyspieszenia na IV - VI jest prawie identycznie
                        jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                        była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                        była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                        Komentarz

                        • raffaluus
                          Drive
                          • 2012
                          • 40

                          polrob,

                          Jeździłem 1,4 tsi i mam dokładnie takie same odczucia- ostro bierze się do roboty powyżej 2000 obrotów i ciągnie fajnie do prawie 5000. Niestety nie miałem przyjemności z 1,8 tsi , ale z tego co widać szału w stosunku do 1,4 nie ma. Napaliłem się na 1,8 ale chyba starczy mi 1,4 + box z filmiku

                          Komentarz

                          • BiDi01
                            Rider
                            • 2013
                            • 460

                            Zamieszczone przez raffaluus
                            polrob,

                            Jeździłem 1,4 tsi i mam dokładnie takie same odczucia- ostro bierze się do roboty powyżej 2000 obrotów i ciągnie fajnie do prawie 5000. Niestety nie miałem przyjemności z 1,8 tsi , ale z tego co widać szału w stosunku do 1,4 nie ma. Napaliłem się na 1,8 ale chyba starczy mi 1,4 + box z filmiku
                            1,4 TSI + chiptuning. Yeah :]
                            O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
                            Błękit RACE
                            Beżowa Alcantara
                            Columbus
                            Webasto

                            Komentarz

                            • raffaluus
                              Drive
                              • 2012
                              • 40

                              Zamieszczone przez BiDi01
                              Zamieszczone przez raffaluus
                              polrob,

                              Jeździłem 1,4 tsi i mam dokładnie takie same odczucia- ostro bierze się do roboty powyżej 2000 obrotów i ciągnie fajnie do prawie 5000. Niestety nie miałem przyjemności z 1,8 tsi , ale z tego co widać szału w stosunku do 1,4 nie ma. Napaliłem się na 1,8 ale chyba starczy mi 1,4 + box z filmiku
                              1,4 TSI + chiptuning. Yeah :]
                              Przy takiej wersji jak masz w podpisie to obowiązek
                              W Katowicach w salonie mają kombi w tym samym kolorze- stoi obok Superba L&K i wygląda lepiej, szczególnie w słońcu które nadaje mu dodatkowy blask

                              Komentarz

                              • BiDi01
                                Rider
                                • 2013
                                • 460

                                Zamieszczone przez raffaluus
                                Przy takiej wersji jak masz w podpisie to obowiązek
                                W Katowicach w salonie mają kombi w tym samym kolorze- stoi obok Superba L&K i wygląda lepiej, szczególnie w słońcu które nadaje mu dodatkowy blask
                                ooo a ja jeszcze w tym kolorze nie widziałem:P trochę w ciemno poleciałem ale spodziewam się że będzie to fajny odcień.
                                Po dotarciu silnika operacja chipowania będzie z pewnością uskuteczniona.
                                O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
                                Błękit RACE
                                Beżowa Alcantara
                                Columbus
                                Webasto

                                Komentarz

                                • dato
                                  L&K
                                  • 2012
                                  • 1431

                                  Ja proponuję, żebyście jednak poszukali tego 1,8 też do przejażdżki coby porównać. Bo porównania do 1.4 nima. Tak po prostu. Nima i już.

                                  Komentarz

                                  • Black_Dev
                                    Drive
                                    • 2013
                                    • 73

                                    Zamieszczone przez dato
                                    Ja proponuję, żebyście jednak poszukali tego 1,8 też do przejażdżki coby porównać. Bo porównania do 1.4 nima. Tak po prostu. Nima i już.
                                    Z doświadczenia mówisz ? a jeśli tak to opisz te doświadczenia
                                    -----
                                    O3 - zamówiona...

                                    Komentarz

                                    • dato
                                      L&K
                                      • 2012
                                      • 1431

                                      Z doświadczenia ze "starszej" wersji 125KM, którą mam w rodzinie (w Leonie) i z "nowszej" ze spotkanego na rolkach Golfa podciągniętego do 200KM. Męczy się ten silnik, pali srogo i jechać chce, ale nie bardzo umi
                                      - poszukaj, przejedź się, oceń. Zamiast upewniać się na podstawie informacji z netu w przekonaniu, że to słuszny wybór zanim tak naprawdę sprawdzisz różnice.

                                      Komentarz

                                      • rezon
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 1894
                                        • Volvo
                                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Zamieszczone przez dato
                                        Ja proponuję, żebyście jednak poszukali tego 1,8 też do przejażdżki coby porównać. Bo porównania do 1.4 nima. Tak po prostu. Nima i już.

                                        Zamieszczone przez Black_Dev
                                        Z doświadczenia mówisz ? a jeśli tak to opisz te doświadczenia
                                        przejedź się jednym i drugim.

                                        Komentarz

                                        • Wojtas_Poznań
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2822

                                          to się ale naczytałem o FELGACH "18 :lol: :diabelski_usmiech :P
                                          ciekawe czy na tych felach w interesującym wszystkich zakresie obrotów 'bez piłowania" szybsze byłoby 1.4 czy 1.8 tsi ? :bajer
                                          SPOT Poznań:
                                          .....
                                          ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                          Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            Jednego nie rozumie z tej rozmowy, skoro ktoś jeździ spokojnie kupuje 1.4, natomiast jak ktoś lubi podeptać do kupuje 1.8, trzecia grupa kierowców to ci co kupią 2.0.

                                            Od dawna wiadomo że czym mocniejszy silnik tym ma większe turbo które z dołu będzie jechać słabiej niż mała pipka tak więc 1.4 z samego dołu lepiej pójdzie niż 1.8 tylko pytanie zasadnicze, kto daje w pizdę z samego dołu?
                                            Silnik osiąga max moc w wysokich partiach obrotów więc jak trzeba depnąć to się depta od tych 2500-3000 a nie od 1200

                                            [ Dodano: Czw 25 Lip, 13 09:28 ]
                                            Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                                            to się ale naczytałem o FELGACH "18 :lol: :diabelski_usmiech :P
                                            ja też :lol:
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • ketivv
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1155

                                              Zamieszczone przez piramida
                                              Od dawna wiadomo że czym mocniejszy silnik tym ma większe turbo które z dołu będzie jechać słabiej niż mała pipka tak więc 1.4 z samego dołu lepiej pójdzie niż 1.8 tylko pytanie zasadnicze, kto daje w pizdę z samego dołu?
                                              w większości codziennych sytuacji jeździmy "momentem" a nie "mocą"
                                              powiedzmy że 150KM wystarczy do osiągnięcia/utrzymania prędkości ok 200 km/h

                                              mało kto z nas używa tej mocy na codzień

                                              natomiast co innego z momentem bo wyobraźmy sobie, że ten sam samochód o tej samej mocy jest zasilany silnikiem/silnikami elektrycznymi mamy do dyspozycji łączny moment np. 500 czy 700 NM dostępne w całym zakresie obrotów tego silnika (od zera do "maks")
                                              prędkość maksymalna wciąż będzie oscylowała w okolicy 200 km/h ale pod względem przyśpieszeń inny świat

                                              stąd dążenie do płaskiego, odpowiednio wysokiego i dostępnego możliwe długo momentu w "cywilnych" silnikach spalinowych

                                              Komentarz

                                              • Prekompilator
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 420

                                                ketivv
                                                Toteż nie pomijam - to tylko taki zwrot.
                                                Napiszę inaczej:
                                                a właściwie wcale nie jest mocniejszy - w niższych i średnich obrotach niż wynikałoby to z jego pojemności i mocy, za wyjątkiem 250 rpm przewagi na samym dole

                                                Napisałem to samo, ale tym razem chyba niczego nie "pominąłem"?

                                                Obroty pon. 1500 mnie też nie interesują, bo na takich praktycznie też nie jeżdżę. Jak już pisałem - używam normalnego zakresu obrotów, nie przeginam w żadną stronę.

                                                dato
                                                Dane techniczne wskazują, że do średnich obrotów 1.4 i 1.8 się nie różnią (przewaga 250 rpm na samym dole jest nieistotna przy zmianie biegów przy 3500 rpm).
                                                Pomiary elastyczności czynione przez dziennikarzy wskazują, że elastyczność się nie różni - co potwierdza to co pisałem.
                                                Filmy na YT pokazują, że nawet przy piłowaniu, gdzie 1.8 powinien miażdżyć 1.4, przewaga 1.8 nie istnieje do prędkości zbliżonych do autostradowych, a i wtedy nie jest jakaś ekscytująca.
                                                Ale ty masz prosty argument na zasadzie "tak bo tak":
                                                Zamieszczone przez dato
                                                Bo porównania do 1.4 nima. Tak po prostu. Nima i już.
                                                Na pytanie czy masz porównanie, wyskakujesz z poprzednim 1.4, który akurat do nowego nie ma w ogóle porównania - wiem bo oboma jeździłem w odstępie jednego dnia. Tak więc Dato "pojęcia nima i już - tak po prostu".

                                                piramida
                                                Jednego nie rozumie z tej rozmowy, skoro ktoś jeździ spokojnie kupuje 1.4, natomiast jak ktoś lubi podeptać do kupuje 1.8
                                                Problem polega na tym, że 1.8 pokazuje swoją przewagę tylko przy wysokich obrotach (za wyjątkiem wypierdka na dole w postaci 250 rpm, gdzie 1.8 się już budzi). Czyli do niecałych 4000 obrotów jest to bardziej paliwożerny 1.4, a dopiero później czuć że to 1.8. Czyli jeżeli nie piłujesz, jeździsz jak 1.4.
                                                Inaczej rzecz ujmując - co to za Ferrari, które różni się od Poloneza dopiero w górnym zakresie obrotów?

                                                Komentarz

                                                • dato
                                                  L&K
                                                  • 2012
                                                  • 1431

                                                  Prekompilator, mnie się nie chce z koniem kopać. Podałem 2 przykłady, niewygodny olałeś. Zamiast się wymądrzać i teoretyzować weź po prostu na testy jeden i drugi i będziesz po godzinie wiedział więcej niż po lekturze 100 sponsorowanych artykułów i tabelek.
                                                  Proste ?

                                                  Komentarz

                                                  • ketivv
                                                    L&K
                                                    • 2011
                                                    • 1155

                                                    Zamieszczone przez Prekompilator
                                                    co to za Ferrari, które różni się od Poloneza dopiero w górnym zakresie obrotów?
                                                    ale to jest właśnie cecha silników "wyczynowych", dokładnie to odróżnia "Ferrari od Poloneza" czyli charakterystykę wyczynową od cywilnej

                                                    Ferrari F430


                                                    Zamieszczone przez Prekompilator
                                                    Czyli jeżeli nie piłujesz, jeździsz jak 1.4.
                                                    po co kupować Ferrari skoro 1.4 TSI ma prawie taki sam moment na dole ;-)

                                                    Porshe Carrera S


                                                    czy nawet 997 Bi-Turbo

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...