Zamieszczone przez dato
Felgi 18"
Zwiń
X
-
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
-
-
Zamieszczone przez PrekompilatorDokładnie o to chodzi - że 1.8 nie jest proporcjonalnie mocniejszy - a właściwie wcale nie jest mocniejszy - w niższych i średnich obrotach niż wynikałoby to z jego pojemności i mocy (pomijam 250 rpm przewagi na samym dole).
1.4 ma 250 Nm / 1500 - 3500 obr/min
1.8 ma 250 Nm / 1250 - 5000 obr/min
przyjmując zakres tylko do 3500 obr/min to dla:
1.4 mamy 250 Nm dostępne przez 2000 obr/min
1.8 mamy 250 Nm dostępne przez 2250 obr/min
w silniku 1.8 przedział 250Nm jest o 250 obr/min szerszy tj. 250/2000x100%=12,5% więcej od silnika 1.4 (tylko w przedziale do 3500 obr/min)
czemu to pomijasz skoro o jest faktem ?
co więcej jest to w interesującym Cię zakresie "niepiłowania"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adi747
wszyscy wiemy że twoje auto nie ma nic wspólnego z seryjnym a seryjne tdi powyżej 4200 słabnie a nie jedzie
co do tematu to wyłączam sie bo skoro to takie piłowanie itp to nie mam pytań nie chciał bym auta TDI po kimś takim kupić
Po prostu lubię słuchać mojego wydechu który dobrze zapodaje dopiero w wyższych partiach obrotów :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaZamieszczone przez datoZamieszczone przez MihauZamieszczone przez Prekompilator- znad morza wyprzedziłem wiele ciężarówek, w tym chyba dwie przekraczając 4 krpm
- znad morza wracałem fabią o zatrważającej mocy 80 KM (a mimo to nie trzeba było piłować żeby wyprzedzić),
Ja to np. wyprzedzając ciężarówki czy cokolwiek innego to mam w dupie czy piłuje czy nie, jedyne co chce to jak najszybciej wykonać manewr i się schować na swój pas. Zawsze przed wyprzedzaniem redukcja, żeby obroty były na poziomie 2,5-3k rmp.
No fakt. Każdy ma inne potrzeby...
Wariat i zabójca :x
...poza tym, spalanie wzrasta
:diabelski_usmiech
PS: Forum głupieje na multicytatach. O dłubaniu w uchu ja pisałem, do Piramidy, odpowiadając na Mihaua... Zara postaram się to ogarnąć...
PPS. Tak, teraz jest ok. Jakieś nowe forum / silnik z tapa / mój donator miały być ? W lutym (fakt, że nie było, w którym)... Purchawa ???
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PrekompilatorNiestety nie mogę znaleźć testów elastyczności dla nich obu. Znalazłem gdzieś dla 1.8, jak trochę dotrę silnik, to sam zmierzę dla 1.4.o3 1.8 tsi dsg Elegance kolor niebieski "milicyjny" niemetalik
Komentarz
-
-
dato, u mnie siedzi duże turbo więc najlepiej wyprzedza mi się gdy mam min 2500 obrotów i wtedy jest ogień aż do końca :diabelski_usmiech
Często jak muszę szybko dokonać wyprzedzenia to jadąc np 100km/h redukuję do IV biegu a czasami startuję z Vsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzy111Zamieszczone przez PrekompilatorNiestety nie mogę znaleźć testów elastyczności dla nich obu. Znalazłem gdzieś dla 1.8, jak trochę dotrę silnik, to sam zmierzę dla 1.4.
poniżej link
Tři nové octavie, všechny se stejnou karoserií, výbavou i pneumatikami. Ideální šance vyzkoušet trojici různých motorů.
W polskim motorze wg testów wychodziło na 4 od 60-100km/h czas 6,8sek, 80-120 VI - 11,1sekjest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
-
Hej,
Dołączę do dyskusji i wrzucę parę filmików :
1,4 TSI 140 KM z innego tematu :
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
1,8 TSI 180 KM :
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Jak widać nie ma tych 250Nm na samym dole.
Kwestia elastyczności – jest tak samo mimo że dwa różne samochody.
1,4:
1,8 :
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidadato, u mnie siedzi duże turbo więc najlepiej wyprzedza mi się gdy mam min 2500 obrotów i wtedy jest ogień aż do końca :diabelski_usmiech
Często jak muszę szybko dokonać wyprzedzenia to jadąc np 100km/h redukuję do IV biegu a czasami startuję z V
Spadam stąd
Komentarz
-
-
raffaluus,
no no widać że faktycznie te silniki mają trochę inna charakterystykę niż podaje producent (moje odczucie jest właśnie takie że od 1800 samochód zaczyna porządnie ciągnąć), a jeśli chodzi przyspieszenia na IV - VI jest prawie identyczniejest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
-
polrob,
Jeździłem 1,4 tsi i mam dokładnie takie same odczucia- ostro bierze się do roboty powyżej 2000 obrotów i ciągnie fajnie do prawie 5000. Niestety nie miałem przyjemności z 1,8 tsi , ale z tego co widać szału w stosunku do 1,4 nie ma. Napaliłem się na 1,8 ale chyba starczy mi 1,4 + box z filmiku
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez raffaluuspolrob,
Jeździłem 1,4 tsi i mam dokładnie takie same odczucia- ostro bierze się do roboty powyżej 2000 obrotów i ciągnie fajnie do prawie 5000. Niestety nie miałem przyjemności z 1,8 tsi , ale z tego co widać szału w stosunku do 1,4 nie ma. Napaliłem się na 1,8 ale chyba starczy mi 1,4 + box z filmikuO3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
Błękit RACE
Beżowa Alcantara
Columbus
Webasto
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BiDi01Zamieszczone przez raffaluuspolrob,
Jeździłem 1,4 tsi i mam dokładnie takie same odczucia- ostro bierze się do roboty powyżej 2000 obrotów i ciągnie fajnie do prawie 5000. Niestety nie miałem przyjemności z 1,8 tsi , ale z tego co widać szału w stosunku do 1,4 nie ma. Napaliłem się na 1,8 ale chyba starczy mi 1,4 + box z filmiku
W Katowicach w salonie mają kombi w tym samym kolorze- stoi obok Superba L&K i wygląda lepiej, szczególnie w słońcu które nadaje mu dodatkowy blask
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez raffaluusPrzy takiej wersji jak masz w podpisie to obowiązek
W Katowicach w salonie mają kombi w tym samym kolorze- stoi obok Superba L&K i wygląda lepiej, szczególnie w słońcu które nadaje mu dodatkowy blask
Po dotarciu silnika operacja chipowania będzie z pewnością uskuteczniona.O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
Błękit RACE
Beżowa Alcantara
Columbus
Webasto
Komentarz
-
-
Z doświadczenia ze "starszej" wersji 125KM, którą mam w rodzinie (w Leonie) i z "nowszej" ze spotkanego na rolkach Golfa podciągniętego do 200KM. Męczy się ten silnik, pali srogo i jechać chce, ale nie bardzo umi
- poszukaj, przejedź się, oceń. Zamiast upewniać się na podstawie informacji z netu w przekonaniu, że to słuszny wybór zanim tak naprawdę sprawdzisz różnice.
Komentarz
-
-
Jednego nie rozumie z tej rozmowy, skoro ktoś jeździ spokojnie kupuje 1.4, natomiast jak ktoś lubi podeptać do kupuje 1.8, trzecia grupa kierowców to ci co kupią 2.0.
Od dawna wiadomo że czym mocniejszy silnik tym ma większe turbo które z dołu będzie jechać słabiej niż mała pipka tak więc 1.4 z samego dołu lepiej pójdzie niż 1.8 tylko pytanie zasadnicze, kto daje w pizdę z samego dołu?
Silnik osiąga max moc w wysokich partiach obrotów więc jak trzeba depnąć to się depta od tych 2500-3000 a nie od 1200
[ Dodano: Czw 25 Lip, 13 09:28 ]
Zamieszczone przez Wojtas_Poznańto się ale naczytałem o FELGACH "18 :lol: :diabelski_usmiech :Psuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaOd dawna wiadomo że czym mocniejszy silnik tym ma większe turbo które z dołu będzie jechać słabiej niż mała pipka tak więc 1.4 z samego dołu lepiej pójdzie niż 1.8 tylko pytanie zasadnicze, kto daje w pizdę z samego dołu?
powiedzmy że 150KM wystarczy do osiągnięcia/utrzymania prędkości ok 200 km/h
mało kto z nas używa tej mocy na codzień
natomiast co innego z momentem bo wyobraźmy sobie, że ten sam samochód o tej samej mocy jest zasilany silnikiem/silnikami elektrycznymi mamy do dyspozycji łączny moment np. 500 czy 700 NM dostępne w całym zakresie obrotów tego silnika (od zera do "maks")
prędkość maksymalna wciąż będzie oscylowała w okolicy 200 km/h ale pod względem przyśpieszeń inny świat
stąd dążenie do płaskiego, odpowiednio wysokiego i dostępnego możliwe długo momentu w "cywilnych" silnikach spalinowych
Komentarz
-
-
ketivv
Toteż nie pomijam - to tylko taki zwrot.
Napiszę inaczej:
a właściwie wcale nie jest mocniejszy - w niższych i średnich obrotach niż wynikałoby to z jego pojemności i mocy, za wyjątkiem 250 rpm przewagi na samym dole
Napisałem to samo, ale tym razem chyba niczego nie "pominąłem"?
Obroty pon. 1500 mnie też nie interesują, bo na takich praktycznie też nie jeżdżę. Jak już pisałem - używam normalnego zakresu obrotów, nie przeginam w żadną stronę.
dato
Dane techniczne wskazują, że do średnich obrotów 1.4 i 1.8 się nie różnią (przewaga 250 rpm na samym dole jest nieistotna przy zmianie biegów przy 3500 rpm).
Pomiary elastyczności czynione przez dziennikarzy wskazują, że elastyczność się nie różni - co potwierdza to co pisałem.
Filmy na YT pokazują, że nawet przy piłowaniu, gdzie 1.8 powinien miażdżyć 1.4, przewaga 1.8 nie istnieje do prędkości zbliżonych do autostradowych, a i wtedy nie jest jakaś ekscytująca.
Ale ty masz prosty argument na zasadzie "tak bo tak":
Zamieszczone przez datoBo porównania do 1.4 nima. Tak po prostu. Nima i już.
piramida
Jednego nie rozumie z tej rozmowy, skoro ktoś jeździ spokojnie kupuje 1.4, natomiast jak ktoś lubi podeptać do kupuje 1.8
Inaczej rzecz ujmując - co to za Ferrari, które różni się od Poloneza dopiero w górnym zakresie obrotów?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Prekompilatorco to za Ferrari, które różni się od Poloneza dopiero w górnym zakresie obrotów?
Ferrari F430
Zamieszczone przez PrekompilatorCzyli jeżeli nie piłujesz, jeździsz jak 1.4.
Porshe Carrera S
czy nawet 997 Bi-Turbo
Komentarz
-
Komentarz