Panowie, zapomnieliście o najważniejszym czyli ciśnieniu opon ... ;-)
a przy okazji w Cartest2000 porównałem dwa warianty
Wariant 1
Opony: 255/35/18 przy ciśnieniu 2.8 Bar i wadze jednostkowej 25kg i współczynnik oporu powietrza Cx 0.31
Wyniki:
- Spalanie 10.3/6.8/8.7
- Straty z tytułu opon przy 215km/h 7kW
- Straty z tytułu aerodynamiki przy 215km/h 94kW
- Przyśpieszenie 7.97
- Slalom 103,5km/h
Wariant 2
Opony: 195/65/15 przy ciśnieniu 2.4 Bar i wadze jednostkowej 15kg i współczynnik oporu powietrza Cx 0.30
- Spalanie 10.4/7.1/8.9
- Przyśpieszenie 7.85
- Straty z tytułu opon przy 215km/h 12,5kW
- Straty z tytułu aerodynamiki przy 215km/h 90kW
- Slalom 96,3km/h
a przy okazji w Cartest2000 porównałem dwa warianty
Wariant 1
Opony: 255/35/18 przy ciśnieniu 2.8 Bar i wadze jednostkowej 25kg i współczynnik oporu powietrza Cx 0.31
Wyniki:
- Spalanie 10.3/6.8/8.7
- Straty z tytułu opon przy 215km/h 7kW
- Straty z tytułu aerodynamiki przy 215km/h 94kW
- Przyśpieszenie 7.97
- Slalom 103,5km/h
Wariant 2
Opony: 195/65/15 przy ciśnieniu 2.4 Bar i wadze jednostkowej 15kg i współczynnik oporu powietrza Cx 0.30
- Spalanie 10.4/7.1/8.9
- Przyśpieszenie 7.85
- Straty z tytułu opon przy 215km/h 12,5kW
- Straty z tytułu aerodynamiki przy 215km/h 90kW
- Slalom 96,3km/h
Komentarz