Kontrolka płynu spryskiwaczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marian 2
    L&K
    • 2007
    • 1085
    • Octavia I combi (1U5)
    • AQY 2.0 MPI 115 KM

    #51
    Czujnk płynu spryskiwaczy, to dwie metalowe elektrody, które od czasu do czasu trzeba czyścić. Zabrudzenie jest powodowane przepływem prądu i jest natury elektrochemicznej, związanej z przepływem prądu przez płyn. Na elektrodach po pewnym czasie osadza się cienka biała warstewka, która jest izolatorem. Wystarczy przetrzeć nawet palcami, i po problemie.
    Wszystko dobrze działa gdy elektrody zanurzone. Gdy płynu mało, ta warstewka wysycha i twardnieje, w ekstremalnych przypadkach, po dodaniu plynu musi minąć jakiś czas zanim wszystko wroci do normy.
    Te moje wynurzenia/przemyślenia wynikają z doświadczeń z tym wskażnikiem:

    Elektrod tam jest więcej, i zabrudzeniu ulega elektroda minusowa/masa, trzeba ją czyścić mniej więcej co 2÷3 lata.

    Nigdy nie miałem "fabrycznego" czujnika, ale przypuszczam, że dało by się go wyczyścić bez wymontowywania wkładając przez otwór wlewowy zakrzywiony drut z nawiniętą na końcu szmatką, watką, gąbką itp.
    Tak długi wątek o czujniku, i nikt chyba nie próbował go przeczyścić co jakiś czas?
    W każdym razie jakość/rodzaj płynu nie ma znaczenia. Od lat gdy niema mrozu, zawsze u mnie jest woda z kranu, wszystko działa wyśmienicie, tylko poprostu trzeba wiedzieć dlaczego są takie problemy, i można temu zaradzić.

    Komentarz

    • krzyzakp
      L&K
      • 2013
      • 1016
      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

      #52
      Marian 2, mowisz co 2-3lata.. A O3 az tyle nie ma. O ile dobrze kojarze to najstarsze tu auta dopiero beda dobijac do 2lat...
      Poza tym problem dotyczył jednego producenta plynow, wiec to tez daje do myslenia..

      Moja O3 RS

      Komentarz

      • Marian 2
        L&K
        • 2007
        • 1085
        • Octavia I combi (1U5)
        • AQY 2.0 MPI 115 KM

        #53
        No tak, to krótki czas, ale warto poprostu wiedzieć na jakiej zasadzie działa czujnik. Nie będzie wtedy doszukiwania się czegoś, czego w zasadzie niema. Zadbanie o czystość czujników, styków, gniazdek, wtyczek, szyb, reflektorów, itp., to poprostu czynności eksploatacyjne.

        Komentarz

        • adamm36
          Drive
          • 2009
          • 43

          #54
          panie i panowie
          ja zawsze leję kranówę + jakiś płyn do mycia naczyń a na zimę dolewam denaturatu i taki płyn spełnia wszystkie normy unijne.Jeszcze w żadnej octavce nic mi się nie świeciło a to już trzecia
          Lepiej być szczęśliwym i bogatym niż nieszczęśliwym i biednym

          Komentarz

          • Karel
            Rider
            • 2014
            • 370
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #55
            Denaturat jako naturalna kompozycja zapachowa O zapachu meliny.
            Z płynami trzeba uważać, bo już były takie, które zostawiały pamiątki na lakierze :roll: Więc lepiej kupować coś sprawdzonego, albo dobry koncentrat i rozrabiać.

            Komentarz

            • mac_aaron
              Elegance
              • 2012
              • 984
              • Octavia III (5E3)
              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

              #56
              Zamieszczone przez Karel
              Denaturat jako naturalna kompozycja zapachowa O zapachu meliny.
              Z płynami trzeba uważać, bo już były takie, które zostawiały pamiątki na lakierze :roll: Więc lepiej kupować coś sprawdzonego, albo dobry koncentrat i rozrabiać.
              Używam markowych płynów (Sonax, Autoland, Orlen nigdy nic innego nie nalałem) i drzwi kierowcy mam całe pozaciekane nie schodzi podczas mycia. Ponoć coraz częściej występujący problem (wg. panów od mycia).

              Komentarz

              • krzyzakp
                L&K
                • 2013
                • 1016
                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                #57
                mac_aaron, Naloz Niewidzialna Wycieraczke na przednia i oczne w przednich drzwiach i problem w sporej czesci zniknie, bo plyn bedzie z nich splywal.. Do tego nawoskuj auto i zapomnisz ze woada zostaje na aucie przy ciutke szybszej jezdzie... Nie mowiac ze to tez ochroni lakier

                Moja O3 RS

                Komentarz

                • ruwado
                  RS
                  • 2009
                  • 14885
                  • Octavia IV (NX3)

                  #58
                  Płyny są różne to fakt. Kiedyś w O I miałem płyn z dodatkiem gliceryny (zimowy). Gliceryna miała chronić grumy wycieraczek, a jej efektem u mnie było dwukrotne zapchanie mazią dysz spryskiwacza, odstępie tygodnia czasu.
                  pozdrawiam - Darek

                  Komentarz

                  • kylo76
                    Rider
                    • 2013
                    • 743
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #59
                    Tez miałem taki wynalazek. Tych miejsc gdzie nie dochodzą wycieraczki nie szło domyć. Zresztą te części zwykle są pokryte brudem drogowym, a w zimie resztkami chemikaliów z "solarek". W miarę to schodzi pod pianą i ewentualnie miękką glinką.
                    O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                    Komentarz

                    Pracuję...