A czy te zmienne fazy odpowiadają tylko za ekologię czy poprawiają też osiągi na wyższych obrotach i obciążeniu?
Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka
OIII FL 1.4TSI CZDA Nierówna praca na biegu jałowym
Zwiń
X
-
Na ssącym całkiem spory odjazd, a funkcję EGR spełnia chyba wałek wydechowy ?
Co do wrażliwości rozrządu to widziałem jak ktoś ustawiał rozrząd ACT przy pomocy interfejsu i tłumaczył się że na jednym wałku nie wyszło mu 0 tylko 0,1 st odchyłki bo dokładniej już nie dał rady.
U nas, żeby wałek ustawić oprócz blokad trzeba mieć ustrojstwo do przytrzymania koła rozrządu podczas przykręcania śrub bo inaczej można pogiąć blokady i obawiam się że właśnie podczas przykręcania śrub wszystko się może rozjechać. No i oczywiście trzeba mieć klucz dynamometryczny, więc trzeba trochę zainwestować, chociaż słyszałem że można wypożyczyć.
Zostaw komentarz:
-
-
Nie ma EGR.
W tym dokumencie który wrzuciłem jest to wszystko rozpisane.
A więc tak u mnie przy małych wibracjach na wolnych obrotach jest tak
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez deodekabokat Zobacz wpisDość dokładnie wszystko opisane i rozrysowane układy. Poza nakładaniem się faz rozrządu, co powinno załatwiać EGR i ogólnie skomplikowanym i rozrządem, niewiele tu jest.
Zostaw komentarz:
-
-
Jeśli jeszcze coś sprawdzić vcds to dajcie znać
Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka
Zostaw komentarz:
-
-
Piotr, z euforią poczekajmy ?
Ale jest taki film na YT gdzie błąd był 2 stopnie i nie szło silnika uspokoić. Strasznie wrażliwy ten motor jest na rozrząd pewnie dla tego, że nie ma EGR i sam sobie upuszcza.
Zostaw komentarz:
-
-
No i chyba mamy winowajcę a przynajmniej udokumentowaną różnicę między silnikiem który telepie a takim który stoi równo. U Mariusza na ssącym różnica wynosi 0.2 st a u mnie przy zadanej 22,53 najniższa była 22,0 a najwyższa 23,1 czyli różnica 1,1 st, ponad 5 razy więcej. Chyba faktycznie trzeba pogrzebać przy rozrządzie.
Zostaw komentarz:
-
-
Nie ma, nie ma, jeżeli dobrze kojarzę to ACT wchodzi od 1.5, łatwo poznać po selenoidach na pokrywie zaworów na cylindrach 2 i 3.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez piotrhd Zobacz wpisDeo, jak w końcu jest z tym rozrządem, da się go ustawić na blokadach czy potrzeba interfejsu ? Ma aktywne cylindry czy nie ? Bo wszędzie piszą że ma ale jak widziałem taki z aktywnymi to cewki wyglądały jakoś inaczej.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez piotrhd Zobacz wpis
Mariusz u mnie odchylenie 0,25 st na wydechu i 0,55 na ssącym więc jeśli u ciebie podobnie to nie rób sobie kłopotu z wykresami.
Zostaw komentarz:
-
-
Czyli to nie jęknięcie, u mnie też jest i występuje u większości, jak nie u wszystkich. Podejrzewam, że to będą koła zmiennych faz, naciągające olej po postoju.
Generalnie są blokady które powinny wszystko załatwić. Wiem, że jest jakiś sprzęt serwisowy którzy mierzy odchylenie na kołach, ale jak wałki są zablokowane, koła zablokowane i wał zablokowany to chyba same blokady załatwią sprawę. Ja przymierzam się do tego, żeby blokady wrzucić i zobaczyć czy wszystko stoi tak jak powinno. Na razie zdrowie mnie zatrzymało w dalszych działaniach. Ale zrobi się cieplej to kupię blokady i sprawdzę, jak będę miał jakiekolwiek wątpliwości to poluzuję koła i lekko je przestawię, albo powinno ustać albo się zmienić.
Generalnie zawór turbo nie powinien nic tu złego nie robić bo po drodze jest MAP który, gdyby zawór źle zadziałał powinien wyłapać. Ogólnie to ten silnik nie ma zbyt wiele czujników i aktuatorów.
Posiadłem trochę dokumentacji, to się zapoznajcie.
https://megawrzuta.pl/download/e0a84...24bec6a81.html
Dość dokładnie wszystko opisane i rozrysowane układy. Poza nakładaniem się faz rozrządu, co powinno załatwiać EGR i ogólnie skomplikowanym i rozrządem, niewiele tu jest.Ostatnio edytowany przez deodekabokat; 10004507.
Zostaw komentarz:
-
-
U mnie to jęknięcie jest identyczne, nawet dłuższe i występuje zawsze po dłuższym postoju bez względu na temperaturę, latem też. Nie pamiętam kiedy zacząłem zwracać na to uwagę, być może było tak od początku.
Mariusz u mnie odchylenie 0,25 st na wydechu i 0,55 na ssącym więc jeśli u ciebie podobnie to nie rób sobie kłopotu z wykresami.
Zastanawiam się jeszcze nad zaworem upustowym turbo, czy on może mieć wpływ na telepanie?
Deo, jak w końcu jest z tym rozrządem, da się go ustawić na blokadach czy potrzeba interfejsu ? Ma aktywne cylindry czy nie ? Bo wszędzie piszą że ma ale jak widziałem taki z aktywnymi to cewki wyglądały jakoś inaczej.
Zostaw komentarz:
-
-
Bo to golf
Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka
Zostaw komentarz:
-
-
Mam coś takiego przy starcie, chyba tylko na zimno, nawet dłuższe to jest, nie wiem czy za każdym razem, na słuch wyglądało to naturalnie że tak musi być,
SPróbuje zrobić te wykresy, nie pamiętam na którym wałku, to Max odchylenie od wartości zadanej było 0.25 st
Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka
Zostaw komentarz:
-
-
Cześć, Wszyscy macie to jęknięcie przy zimnym starcie?
Zostaw komentarz:
-
-
Mariusz, jeżeli dałoby radę zrobić wykres z przestawiania wałka rozrządu wydechowego i ssącego wartości rzeczywiste to mógłbym je porównać z moimi wynikami, ciekawe by też były korekty wtryskiwaczy ale już w zwykłej formie.
Zostaw komentarz:
-
-
Na tapa nie ładuje zdjęć z kompa. Jest ok.
Widzę że wszystko bardzo podobnie jak u mnie. Zastanawia mnie jakie masz korekty długoterminowe na wolnych ale moja wina nie dostarczyłem listy to mam pretensje do siebie. Ta która dałeś, to korekta długoterminowa w IDLE i też podobna do moich.
Zostaw komentarz:
-
-
U mnie poszarpuje poniżej 5 st Ale na biegu jałowym jest idealnie. Pomiary wyżej, chociaż jakiś ten mój post dziwny nie widzę zdjęć, na kompie jest ok. Jak coś zamieszczę jeszcze raz
Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka
Zostaw komentarz:
-
-
Dziękuję za odpowiedź, czyli rozumiem że ten problem jest dość powszechny i jak na tą chwilę nikt nie znalazł przyczyny nierównej pracy na biegu jałowym , i temu poszarpywaniu w zimne dni ?
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Jarmir Zobacz wpisWitam panowie, przypadkowo Wpadłem na wasze wpisy na tym forum Otóż również posiadam oktawię 3 1.4 TSI czda i od dwóch lat szukam przyczyny nierównej pracy na biegu jałowym wyczyszczone już mam zawory kolektor metodą orzecha oraz wymienione wszystkie wtryski na nowe plus świece i miałem wymienione wszystkie nowe cewki ale nie było żadnej zmiany więc z powrotem włożyłem stare. Mam takie pytanie czy nikt z was nie zastanawiał się nad odmą czy to nie jest powodem lub odpowietrzeniem skrzyni korbowej? Dodam że u mnie też występuję poszarpywanie na zimnym silniku przy jednostajnej jeździe do 2 tyś obrotów przy temp. poniżej 5 ° na zewnątrz. Pozdrawiam.
Zostaw komentarz:
-
-
Zrobiłem pomiary, Wszystko na biegu jałowym. Zaznaczyłem W pomiarach rozszerzonych wszystko co zawiera słowo wałek. Drugie zdjęcie to korekty
Mam też zalogowane przez kilkanaście sekund te pomiary to można wykres zrobić z tego.
Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowany przez mariush19; 6046.
Zostaw komentarz:
-
-
Jutro mogę spróbować sprawdzić jakiś parametry w VCDS, korekty , te walki, Ciśnienie wtrysku, co jeszcze?
Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka
Zostaw komentarz:
-
-
Witam panowie, przypadkowo Wpadłem na wasze wpisy na tym forum Otóż również posiadam oktawię 3 1.4 TSI czda i od dwóch lat szukam przyczyny nierównej pracy na biegu jałowym wyczyszczone już mam zawory kolektor metodą orzecha oraz wymienione wszystkie wtryski na nowe plus świece i miałem wymienione wszystkie nowe cewki ale nie było żadnej zmiany więc z powrotem włożyłem stare. Mam takie pytanie czy nikt z was nie zastanawiał się nad odmą czy to nie jest powodem lub odpowietrzeniem skrzyni korbowej? Dodam że u mnie też występuję poszarpywanie na zimnym silniku przy jednostajnej jeździe do 2 tyś obrotów przy temp. poniżej 5 ° na zewnątrz. Pozdrawiam.Ostatnio edytowany przez Jarmir; 10005111.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez deodekabokat Zobacz wpisJakieś sugestie co do typu?
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: