Szarpanie przy zimnym silniku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adas121
    Classic
    • 2013
    • 21
    • Octavia III (5E3)
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    #51
    Odkopuję ponownie temat tak informacyjnie na przyszłość dla wszystkich forumowiczów. Zmiana paliwa z 95 na 98 w moim przypadku była niestety tymczasową poprawą. Z czasem silnik zaczął szarpać i na 98. Szarpanie doszło do takiego stopnia że jadąc jednostajnie samochodem potrafiło kilkukrotnie tak szarpnąć jakby zapłon zgasł całkowicie po czym znów zapalał i jechał. Dodatkowo zapalał się check sondy lambda mówiący o zbyt bogatej mieszance. W serwisie gaszono mi go 4 krotnie sprzedając różnego rodzaju bajki o "sporadycznym błędzie" i aktualizacji oprogramowania skrzyni biegów :shock: (mam manual). Doszło jednak do momentu w którym to samochód stojąc na wolnych obrotach trząsł się cały niczym maluch i kompletnie nie nadawał się do jazdy. Skracając mocno całą historię przepychanek z serwisem: samochód stał u nich 3 tygodnie po czym (podobno) któryś z inżynierów VAG od tego silnika z Niemiec zalecił wymianę sondy lambda.
    Jestem już tydzień po wymianie i wszystko wskazuje na to iż ona była przyczyną moich problemów.

    Komentarz

    • Muti
      Ambiente
      • 2011
      • 199

      #52
      W tym przypadku można mieć tylko pretensje do ASO,bo funkcje prowadzone mówią dokłądnie co w takich przypadkach robić. Sprawdzenie wtyczki i ciągłości kabli,jeżeli problem dalej występuje to można zamianę krzyżową z innym autem zrobić i sprawdzić,albo od razu wymiana.
      Moje projekty car detailingowe
      VW Touran 2.O TDI
      BMW X6 35d
      więcej na PW

      Komentarz

      • Alf
        Ambiente
        • 2013
        • 169

        #53
        Adas121,
        U mnie też występuje problem szarpania,dławienia zaraz po ruszeniu na zimnym silniku, po kilkudziesięciu meterach jazdy sytuacja się stabilizuje. Dodatkowo mam problem z bardzo delikatnym drżeniem kierownicy, występującym najczęściej przy około 2000 obrotów (różne prędkości-np. 100, 60 km/h najczęściej, raczej przy zmniejszaniu obrotów niż przy przyspieszaniu...).
        Czy miałeś podobny objaw drgania kierownicy? Do tej pory podejrzewałem, że to problem opon, ale po ponownym ich wyważeniu, problem nie zniknął. Jutro zamierzam zmienić na letnie, więc jak sutuacja się nie zmieni, to by znaczyło, że to wibracje od silnika, co myślisz?

        P.s od czasu do czasu podczas puszczania sprzęgła (w pozycji około 1-2 cm od całkowitego pusczenia) czuję jakby drżenie, mrowienie stopy. Poza tym zakresem sprzęgło chodzi idealnie.Miałeś podobny objaw?

        Nie wiem, czy łączyć te 3 rzeczy, ale przed wizytą w serwisie chciałbym poznać Wasze opinie/ doświadczenia, po po ostatniej wizycie goś z serwisu po jeździe samochodem stwierdził, że on nic nie czuje i kazał jeździć dalej...
        O3 1,4 TSI 140KM Elegance
        Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
        Przebieg-ponad 25 000 km ...

        Komentarz

        • adas121
          Classic
          • 2013
          • 21
          • Octavia III (5E3)
          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

          #54
          Alf,
          w moim przypadku występowało tylko szarpanie i żaden inny z objawów które przedstawiłeś. Nie jestem w tym temacie specjalistą ale jeżeli w Twoim wypadku szarpanie również jest spowodowane wadliwą sondą Lambda to zarówno sprzęgło jak i wspomaganie ma się nijak do tego.
          Odnośnie drgań na kierownicy to jeżeli masz taką możliwość proponowałbym Ci skorzystanie z zakładu w którym mają wyważarkę z testem drogowym (Hunter). Ja miałem podobny problem z moimi zimówkami. Wyważali mi je 3 razy w różnych zakładach i niby było dobrze jednakże od 100 Km/h zaczynał się dramat. Odżałowałem w końcu parę groszy i pojechałem na wyważanie z testem drogowym i jak się okazało każde z kół miało niewyważenie około 30 gr. Także wniosek z tego taki że te wyważarki w warsztatach gumiarskich typu Pan Heniek i S-ka mają ustawioną dużą tolerancję niewyważenia aby szybciej zaświeciło się że koło jest OK i następny klient
          Jeżeli chodzi o wibracje na pedale sprzęgła nie jestem w stanie niczego Ci zasugerować bo na szczęście u mnie działa jak powinno. Widziałem na forum wątek o drżeniu/terkotaniu pedału sprzęgła (LINK) więc może z niego będziesz w stanie dowiedzieć się czegoś więcej.
          Pewnie zabrzmi to głupio co teraz napiszę ale z własnego doświadczenia i przebojów z ASO wiem jedno. Jeżeli coś Ci się psuje to lepiej niech padnie to do końca jak najszybciej i problem będzie ewidentny/permanentny wtedy zajmą się daną sprawą. Jeżeli coś występuje raz na jakiś czas lub w specyficznych warunkach to w 99% powiedzą Ci że ten typ tak ma i trzeba przywyknąć. Z praktyki wiem również że bardzo magicznie i mobilizująco działa na nich prośba o wystawienie oficjalnej opinii serwisu na papierze że coś faktycznie "tak ma być" w tym aucie. Mimo moich złych doświadczeń życzę Ci żebyś trafił na kogoś kompetentnego kto potraktuje Ciebie i Twoje problemy na poważnie a nie jak intruza który znowu coś sobie ubzdurał i czegoś od nich chce.

          Komentarz

          • Alf
            Ambiente
            • 2013
            • 169

            #55
            Jestem świeżo po wizycie w serwisie w związku z kilkoma usterkami, i tak:
            - szarpanie na zimnym silniku- ponoć jest to normalny objaw po odpaleniu, coś jakby tryb ssania. Sprawdzenie błędów, etc. nic nie pokazało, nowszego oprogramowania silnika nie ma. Diagnoza, jeździć dalej....

            Inne przypadłości:
            - reset ikonek stacji radiowych w Bolero (wystąpił tylko raz)- nowszego softu nie ma, jeździć dalej....

            - buczenie klimatyzacji przy wyższej temp. na zewnątrz, dochodzące z okolic środkowych kratek nawiewów, oraz zwiększające się przy dodawaniu gazu na postoju- w tym dniu było zimno, więc nic nie buczało, ale w czwartek nagrałem to na telefonie, to pokażę objawy przy następnym razie...

            - okresowo pojawiające się drżenie pedału sprzęgła po jego minimalnym naciśnięciu. Wytłumaczono mi, że czasami coś się w sprzęgle nie do końca ułoży i taki objaw jest normalny, natomiast w serwisie tego drżenia wtedy nie było. Jeździć dalej...

            - bardzo delikatne drżenie kierownicy, dużo bardziej odczuwalne po lewej stronie kierownicy niż prawej, czasami występuje, czasami nie, przy różnych prędkościach,różnych nawierzchniach drog, bardziej wyczuwalne gdy puści się gaz podczas jazdy niż kiedy się przyspiesza.
            Dodatkowo na postoju gdy dodaję gazu, to czuję wibracje silnika na kierownicy- też tak macie, to wyczuwalne powinno być przy benzynie?
            Koła (16ki zimowe i 17 letnie były wyważane po 2 razy, na obu problemy występują). Zauważyłem przy zmianie kół luz po nałożeniu ich na piastę- serwis powiedział ze teraz ori felgi produkują z luzem- tak ma być?
            Podczas jazdy z serwismenem drżenia nie stwierdzono, po wyważeniu 4 kół w serwisie (max bład był 20g-tylne koło, więc niedużo), objawy nie zniknęły.

            Chyba muszę zweryfikować to minimalnie wyczuwalne drżenie z kimś z okolic Krakowa, bo być może wszyscy je mają, a tylko ja jestem przeczulony na jego punkcie. Jak ktoś pomoże rozwiązać problem, to uzupełniam mu bak paliwa do pełna :wink:

            Bardzo mnie to drażni, do tego stopnia, że burzy to całą frajdę z jazdy- poradźcie coś...
            O3 1,4 TSI 140KM Elegance
            Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
            Przebieg-ponad 25 000 km ...

            Komentarz

            • greg505
              L&K
              • 2013
              • 1239

              #56
              Alf, mamy chyba podobny problem z klimatyzacja
              Black magic

              Komentarz

              • Alf
                Ambiente
                • 2013
                • 169

                #57
                To witam na pokładzie Daj znać, co zdiagnozuje serwis....
                A jak u Ciebie prawa minimalnego drżenie lewej strony kierownicy? Wczuwasz coś?
                O3 1,4 TSI 140KM Elegance
                Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
                Przebieg-ponad 25 000 km ...

                Komentarz

                • sopi
                  Classic
                  • 2014
                  • 14

                  #58
                  Czy coś poprawiono w tej kwestii ?

                  Komentarz

                  Pracuję...