nie chce sie ktoś zamienić na super B?;D Zawieszenie mnie załamuje;/
Octavia 3 - dudnienie zawieszenia
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez leszekmwketivv napisał/a:
- z przodu ograniczenie drgań silnika przenoszonych do wnętrza w zakresie ok 2000-4000 obr/min im wyżej tym lepiej (prawie nie zmieniło to drgań z zakresu 1200-2000 obr/min, których w przypadku pracy automatycznej DSG jest najwięcej, dosłownie trzęsą karoserią i deską rozdzielczą) im niższa częstotliwość tym efekt mniejszy bądź jest go brak
tzn, wygłuszeniem chciałeś się pozbyć drgań ?
Zamieszczone przez lukrysnie chce się ktoś zamienić na super B?;D Zawieszenie mnie załamuje;/
Komentarz
-
-
Ty jeździłeś Focusem czyli i tak odpowiednikiem Octavii z tamtego czasu ale jak porównywałem swoja Fabię I do O3 i u mnie jest cisza, jeśli chodzi o zawieszenie to trochę mina mi zrzedła, że auto dużo starsze, sporo mniejsze i jakościowo gorsze ma sporo cichsze zawieszenie. U mnie takich hałasów, stuków z tylnego zawieszenia nie ma jak w O3.
Ja jeszcze nie jeżdżę O3 (jeszcze trochę ) ale swoje spostrzeżenia opisuje po 3 dniach użytkowania i przejechania 1000 km O3 1.4 TSI Elegance. Auto fajne ale efekt psuje to dudnienie/walenie. Inną sprawą jest to, że w 3 dniu już aż tak bardzo mi to nie przeszkadzało albo jeździłem po lepszych drogach .
Ten sam efekt hałasu miałem w jeździe testowej O3 1.2 TSI po łódzkich torowiskach i studzienkach.
W każdym razie może jak już będzie zamawiane to już coś poprawią w tej kwestii
Komentarz
-
-
ten wątek powinien przeczytac ktos ze Skody oraz kazdy potencjalny nabywca O3.
potencjalny nabywca - zeby wiedzial co go ewentualnie czeka, a panowie ze Skody - zeby jednak ruszyli 4-litery na ktorych siedza i poprawili to co przeszkadza uzytkownikom. Przeciez to jakas paranoja, zeby tak spieprzyc rzecz, z ktora wczesniej w zadnej Octavii nie bylo problemu.
Przyznam sie tez szczerze, ze jak zaczalem sobie liczyc co za ile moge miec w Skodzie, to w cenie S2 active 1.4 tsi z fresh pakiet jest tez O3 elegance (piekne bezowe wnetrze) 1.2 tsi z dodatkami... wiec nawet juz ta O3 zaczyna troche kusic.. tylko ze urwał nać przeciez nie mozna wydac prawie 70.000 zlotych na pojazd, w ktorym najechanie na kazda dziure (a dziur u nas mnostwo) powoduje irytacje bo z tylu cos wali jak w starym trupie za 1500 zlotych... Czyli jak Skodillak to tylko Superb...?
Osobiscie mysle, ze Skoda nic z tym zawieszeniem nie zrobi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ketivvleszekmw napisał/a:
ketivv napisał/a:
- z przodu ograniczenie drgań silnika przenoszonych do wnętrza w zakresie ok 2000-4000 obr/min im wyżej tym lepiej (prawie nie zmieniło to drgań z zakresu 1200-2000 obr/min, których w przypadku pracy automatycznej DSG jest najwięcej, dosłownie trzęsą karoserią i deską rozdzielczą) im niższa częstotliwość tym efekt mniejszy bądź jest go brak
tzn, wygłuszeniem chciałeś się pozbyć drgań ?
to była zdecydowanie najważniejsza kwestia
Zamieszczone przez marlej108Osobiscie mysle, ze Skoda nic z tym zawieszeniem nie zrobi.
a tak z innej strony patrząc - co to tak dudni :?: albo amortyzatory albo połączania gumowe są za twarde :?:
a czy w O3 z pakietem na bezdroża też dudni :?:O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Hmmm, tak czytam i czytam o tym dudnieniu i to chyba kwestia osoby, ja się przesiadłem z 11-sto letniej Fabii I Combi i nie am porównania, w F1 słyszałem i czułem zawieszenie, zarówno przednie jak i tylne (z tyłu miałem 2 letnie amortyzatory) a w O3 nic takiego nie ma, albo ja nie słyszę albo faktycznie mam lepiej zrobione ;] Jeździłem też Rapidem przez dwa dni i tam były prawie tak słyszane odgłosy jak w F1. Więc proponuję tym co słyszą przejechać się z tymi co nie i na odwrót podejrzewam, że wyjdzie zależność osoby a nie samochodu ;]Aktualnie O3 1.4 TSI 103kW (140KM)
Poprzednia F1 1.4 50kW (68KM)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukrysCzyli wychodzi na to że tym co mają 1,8 TSI z wielowachaczem też coś dudni z tyłu? :P
Czasem slych prace zawieszenia, ale nie jest to nic z opisywanych przez ciebie rzeczy.Black magic
Komentarz
-
-
Zawieszenie to temat rzeka w stylu dlaczego O3 TDI 150km jest takie wolne. Dla jednego wolne a dla innego to bolid nie do opanowania.
Z tym dudnieniem jest tak samo. Kolega niedawno odebrał O3, jedziemy razem ja się go pytam jak zawieszenie.. a on; idealnie zobacz jak cichutko, zajebiście się prowadzi itd. pytam a jak belka? a on; że spoko, belka jak belka. Siedzę obok i słyszę jak belka wali łup łup na każdym łączeniu wiaduktu.
Mi jakoś specjalnie to nie przeszkadza, choć drugie moje auto to Mondeo Mk4 tam jest i cicho i komfortowo i bardzo pewnie w zakręcie. Skoda to trochę taczka, ale wiedziałem co zamawiam i nie jest to dla mnie problem... raczej nowa sytuacja
Skoda to segment badżetowy, a segmentacja koncernu VAG została opanowana do perfekcji i dopiero od VW w górę robi się cicho i trochę bardziej premium. Zresztą skoda ze swoim rozstawem osi i wyposażeniem próbuje poudawać auto klasy do której nie należy i należeć nie może jako produkt sprytnego koncernu
Komentarz
-
-
Ja oceniam to zawieszenie jako typowo "kompaktowe" - nie ma co od O3 oczekiwać "limuzynowych" odczuć z jazdy.. Octavia zawsze była kompaktem i nim pozostanie. Ja absolutnie wiedziałem na co się piszę kupując ten samochód. Oczywiście zawieszenie jest słyszalne ale np. wg mnie tak samo belka jak i przód nie ma znaczenia - słychać podobnie jedno i drugie.
Jeśli miałbym wskazać jakiś defekt to wskazałbym raczej szum podczas szybszej jazdy na autostradzie niż zawieszenie na nierównej drodze - w moim poprzednim samochodzie przy prędkościach 140 - 160 było znacznie ciszej... ale to też biorę "na klatę" - kupiłem skodę octavią a nie auto z segmentu premium....
Jak czytam niektóre komentarze to mam wrażenie jakby ich autorzy wydali na ten samochód przeszło 200k... ja rozumiem, że wydatek rzędu 70k jest czasami wydarzeniem życia - i też uważam, że należy szanować swoje pieniądze.. ale spójrzmy prawdzie w oczy.... trzeba "złapać" dystans.
Komentarz
-
-
Popieram za około 70k Octavia jest najciekawszą propozycją na tle konkurencji.
Jak bym miał 100k na auto to poszedł bym w auta typu Passat, Insygnia, Superb itp.
Kupując auta kompaktowe nie oczekujmy komfortu i wykonania aut klasy premium.Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA
Komentarz
-
-
Cokolwiek byśmy nie napisali to wszystko to kwestia względna i kwestia tego czym się jeździło. Jak jeździłeś 400KM BMW to o każdym 300 KM aucie powiesz, że nie jedzie itp przykładów można mnożyć.
IMHO dla mnie auto jest dobre ponieważ dobrze mi się nim jeździ i jestem z niego zadowolony - a to czy to było auto za 100k czy 200k i czy było tego warte czy nie to jest rozmowa czysto filozoficzna - np: ja uwielbiam utwardzone zawieszenie O3 - moja opinia jest taka, że jeździ mi O3 dużo lepiej niż Mondeo - Ketiv ma odwrotnie - i co mamy się teraz przekrzykiwać co jest lepsze? Każdy ma swoje preferencje.
Jeżeli nie jesteś zadowolony z auta to w większości twoja wina ... za słabo sprawdziłeś, nie testowałeś dostatecznie długo itp itd.
Jak ktoś mi mówi nie jestem zadowolony ale taki miałem budżet .... sorry - to czego się spodziewałeś?, że Skoda to BMW? Powtarzam Skoda to kompakt - wszelkie za przeproszeniem pieprzenie o "aspiracjach do klady D, bla, bla ,bla" to niezdrowa onanizacja Polskich dziennikarzy sportowych, którzy rzadko kiedy mieli okazję nie przejechać się ALE jeździć na co dzień sportowym samochodem (za to np cenię sobie Top Gear - pomimo tego, że jest to program rozrywkowy Ci ludzie jeżdżą drogimi sportowymi autami ... i mogą coś o nich powiedzieć).
Poza tym wszystkim pozostaje jeszcze jedna ważna rzecz - Octavia to jest głównie auto rodzinne, z dużym kufrem przeznaczone do wygodnego pokonywania kilometrów w normalnych warunkach - to nie jest auto do jazdy 300km/h (chociaż pewnie można :P ) i ostrego pokonywania zakrętów. Nie jest to także szczyt luksusu (zresztą a VW Golf też nie jest).
Wracając do tematu zgodzę się z jednym ... IMHO nawet w stosunku do O2 FL O3 jest wg mnie gorzej wygłuszona (ale np moja żona twierdzi, że jest cichsza) ... a z 55 strony weźcie Yarisa 2 .... przy 100 km/h na autostradzie radio przestaje być słyszalne, przy 130 nie rozmawia się tylko krzyczy się do siebie ... a to przeca też kompakt .. i to Japoński ...
Michał"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
Komentarz
-
-
Panoramix, rozwinąłeś moją myśl... bardzo trafna analiza nic dodać nic ująć...
Ja się przesiałem z 6 letniego VOLVO S60 - kupiłem 2 letnie. 5 miesięcy temu urodziła mi się Córka i ponieważ s60 jest przeraźliwie małe postanowiłem zmienić samochód. Obiecałem sobie, że kupie w końcu pierwsze nowe auto - i nie chcę żeby to zabrzmiało ckliwie - ale ten samochód z dnia na dzień coraz bardziej mi się podoba!! Ma wszystko to czego mi przez ostatnie 4 lata brakowało:
- odpowiednie gabaryty
- jest ekonomiczny ~7l/100km Piaseczno - Warszawa, Warszawa - Piaseczno
- ergonomia/design/wykończenie uważam na bardzo dobry poziomie...
- super silnik (1.4 TSI) nie jest demonem prędkości ale bardzo przyjemnie reaguje na gaz
no i za cenę 4-5 letniego samochodu premium z przebiegiem ~150.000 kupiłem NOWY samochód!
Komentarz
-
-
nie nazwalbym auta za 70.000 zl budzetowym to primo, a secundo - producent ewidentnie spie...dolil sprawe, skoro tutaj tyle osob sie skarzy, a w poprzednim modelu - O2 - zadnych stukow nie bylo.
Ciekawe jak to wyglada w Seacie Leonie, skoro w Octavii cos pod tym wzgledem az tak zdziadzili. Jak sie okaze, ze w Seacie nic nie stuka - to juz bedzie chamstwo,ze strony magikow z koncernu VAG, ze postanowili zlosliwie pogorszyc O3 pod wzgledem wyciszenia, zeby zaoszczedzic 10 euro.
Na pewno kazdy sie powinien przed zakupem po dziurach O3 przejechac przed zakupem - jak stukanie nie bedzie przeszkadzalo - mozna kupowac, a jak sie okaze, ze to za bardzo drazni to lepiej wybrac cos innego.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108nie nazwalbym auta za 70.000 zl budzetowym to primo, a secundo - producent ewidentnie spie...dolil sprawe, skoro tutaj tyle osob sie skarzy, a w poprzednim modelu - O2 - zadnych stukow nie bylo.
Ciekawe jak to wyglada w Seacie Leonie, skoro w Octavii cos pod tym wzgledem az tak zdziadzili. Jak sie okaze, ze w Seacie nic nie stuka - to juz bedzie chamstwo,ze strony magikow z koncernu VAG, ze postanowili zlosliwie pogorszyc O3 pod wzgledem wyciszenia, zeby zaoszczedzic 10 euro.
Na pewno kazdy sie powinien przed zakupem po dziurach O3 przejechac przed zakupem - jak stukanie nie bedzie przeszkadzalo - mozna kupowac, a jak sie okaze, ze to za bardzo drazni to lepiej wybrac cos innego.
Secundo - O3 nie jest autem budżetowym .... ależ jest ... wszędzie poza Polską jest!
Tertio - tak O3 mogła zostać celowo pogorszona. Widzisz moja rodzicielka pracuje w dużej niemieckiej firmie, w której duuużo Niemców mimo patriotycznego obowiązku zdecydowało się na O3 nie na Golfa. Superb nie ma 3.0 TDI bo wg VM wyciąłby by A6 - taka polityka,"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
Komentarz
-
Komentarz