Prowadzenie - wspomaganie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Radzio89
    Classic
    • 2014
    • 15

    #26
    Zrobię najpierw geometrię zawieszenia, bo zmieniłem opony na zimówki a potem ew. będę działał dalej w tym temacie.

    Komentarz

    • Ralfik
      Ambiente
      • 2013
      • 225
      • Octavia III (5E3)
      • DADA 1.5 TSI 150 KM

      #27
      Na prostym odcinku drogi cały czas trzeba korygować tor jazdy bo zbacza na przemian raz w prawo lub lewo i trafne jest podsumowanie kolegi ,że czasami czuje się jak bombel na wodzie.

      [ Dodano: Wto 04 Lut, 14 20:20 ]
      A może jest tam jakaś dodatkowa funkcja związana z prowadzeniem auta , która jest włączona albo wyłączona.

      Komentarz

      • bob_best
        Rider
        • 2013
        • 744
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #28
        Zamieszczone przez Ralfik
        Na prostym odcinku drogi cały czas trzeba korygować tor jazdy bo zbacza na przemian raz w prawo lub lewo i trafne jest podsumowanie kolegi ,że czasami czuje się jak bombel na wodzie.

        [ Dodano: Wto 04 Lut, 14 20:20 ]
        A może jest tam jakaś dodatkowa funkcja związana z prowadzeniem auta , która jest włączona albo wyłączona.
        masz asystenta pasa ruchu?
        Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

        Komentarz

        • =Walter=
          Classic
          • 2014
          • 30

          #29
          Witam ponownie.
          Właśnie jestem po dłuższym odcinku moją nową O3 lift. 300 km z czego 180 autostrada. Na dachu box prędkość 100 strach jechać nie mówiąc o podmuchach i zasysaniu przy wyprzedzaniu ciężarowych. Przy wymijaniu rzuca jak na statku przy skośnej fali, cały czas trzeba kontrować. Co dziwne w fabii I kombi z tą samą prędkością i boxem jedyną reakcją na powyższe sytuacje było zakołysanie. Tor jazdy niezmienny. W octavii pomimo, że kierownicę trzymam pewnie ona zjeżdża gdzie chce i trzeba nieźle kombinować. Przy 120 do 140 na autostradzie każdy TIR to wydarzenie. Kiedy inne wozy zasuwają jak po sznurku, ja octavią jadę jak po kilku głębszych. Te 300 km to była ciężka praca. Czułem się jak w KAMAzie z 20 stopniowym luzem na kółku. Nie powiem, przy mniejszych prędkościach, w łukach, auto jedzie jak przyklejone do drogi. Wtedy zaciera się myszkowanie. Ale na prostej ... Pogratulować przemyślanych rozwiązań w zawieszeniu O3 jej konstruktorom, bo nie jest to sprawa wspomagania.
          Pozdrawiam wszystkich

          Komentarz

          • lukrys
            Rider
            • 2013
            • 435

            #30
            chyba masz coś nie tak z tą octavią... śmigałem nią ponad 180 i nic takiego nie było jak piszesz... jeżdze również czesto zaladowanym samochodem na maxa i tez nic takiego nie odczuwam..

            [ Dodano: Sro 05 Lut, 14 02:20 ]
            przejedz sie jaką demontracyjną Octavią! i spr czy jest to samo

            Komentarz

            • Radzio89
              Classic
              • 2014
              • 15

              #31
              Byłem w ASO zrobili mi przegląd czy pewne elementy zostały zdjęte po transporcie lawetą po produkcji, zbieżność jest prawidłowa, facet powiedział, że jeśli będzie to na tyle uciążliwe to zrobią szczegółową geometrię zawieszenia, co potrwa dobre 2h, więc dzisiaj już nie zdążyli, pośmigam trochę i podejmę decyzję.

              Komentarz

              • =Walter=
                Classic
                • 2014
                • 30

                #32
                Zamieszczone przez lukrys
                chyba masz coś nie tak z tą octavią... śmigałem nią ponad 180 i nic takiego nie było jak piszesz... jeżdze również czesto zaladowanym samochodem na maxa i tez nic takiego nie odczuwam..

                [ Dodano: Sro 05 Lut, 14 02:20 ]
                przejedz sie jaką demontracyjną Octavią! i spr czy jest to samo
                Witam.
                Chyba zrobię jak piszesz. Co prawda jechałem kilkoma egzemplarzami na testach ale nie zwróciło to mojej uwagi. Może odcinki były zbyt krótkie i zbyt małe prędkości. Piszesz, że też jeździsz załadowanym. Tu chodzi, że wcale nie był taki załadowany, fabianka lepiej znosiła takie rzeczy, omega która była wcześniej to chyba z racji masy szła jak po torach. A może taki urok tego auta a ja przewrażliwiony.
                Pozdrawiam, dzięki za wszelką pomoc, szerokości i łagodnych łuków.

                Komentarz

                • lukaszc2
                  Rider
                  • 2013
                  • 376

                  #33
                  Zamieszczone przez Radzio89
                  Zrobię najpierw geometrię zawieszenia, bo zmieniłem opony na zimówki
                  A jaki mają wpływ opony na geometrię ?
                  Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                  Komentarz

                  • Radzio89
                    Classic
                    • 2014
                    • 15

                    #34
                    Zamieszczone przez lukaszc2
                    Zamieszczone przez Radzio89
                    Zrobię najpierw geometrię zawieszenia, bo zmieniłem opony na zimówki
                    A jaki mają wpływ opony na geometrię ?
                    Miało być zbieżność, mój błąd

                    Komentarz

                    • LUKI
                      RS
                      • 2005
                      • 5776

                      #35
                      Zamieszczone przez Radzio89
                      A jaki mają wpływ opony na geometrię ?


                      Miało być zbieżność, mój błąd
                      a to nie to samo?
                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                      Komentarz

                      • Ceed1
                        Rider
                        • 2012
                        • 461

                        #36
                        Panowie już pisałem kiedyś o tym. Czytałem gdzieś test OIII i gościu, który ją testował bardzo narzekał właśnie na układ kierowniczy, że samochód nie chce jechać jak po sznurku tylko cały czas myszkuje i trzeba robić ciągłe korekty kierownicą. Testujący zastanawiał się z czego to wynika bo jest to przecież nowoczesny samochód a układ kierowniczy w pewnych warunkach zachowywał się dziwnie.

                        Komentarz

                        • =Walter=
                          Classic
                          • 2014
                          • 30

                          #37
                          No to kicha, a miało być tak pięknie ...

                          Komentarz

                          • Ralfik
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 225
                            • Octavia III (5E3)
                            • DADA 1.5 TSI 150 KM

                            #38
                            Według mnie to własnie układ kierowniczy jest za bardzo czuły, bo jak puści się kierownice na wprost to za chwile sciąga w prawo lub lewo natomiast w mojej poprzedniej O2 zawsze jechała przez pewien moment na wprost.

                            [ Dodano: Pią 07 Lut, 14 18:11 ]
                            Oczywiście do prędkości 100km/h jest to nieodczuwalne.

                            Komentarz

                            • bob_best
                              Rider
                              • 2013
                              • 744
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez Ralfik
                              Według mnie to własnie układ kierowniczy jest za bardzo czuły, bo jak puści się kierownice na wprost to za chwile sciąga w prawo lub lewo natomiast w mojej poprzedniej O2 zawsze jechała przez pewien moment na wprost.

                              [ Dodano: Pią 07 Lut, 14 18:11 ]
                              Oczywiście do prędkości 100km/h jest to nieodczuwalne.
                              jakie macie opony? Rozmiar, index prędkości?
                              Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                              Komentarz

                              • Ralfik
                                Ambiente
                                • 2013
                                • 225
                                • Octavia III (5E3)
                                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                #40
                                Kolego to nie zależy od opon bo ja mam zimówki ,które jeżdziły jeden sezon w O2 i spisywały się rewelacyjnie a w O3 tak sobie. Ciekaw jestem tylko czy koledzy , którzy mają rozmiar opon 17''i 18'' mają podobny problem z prowadzeniem O3, bo może szersza opona lepiej trzyma kierunek.

                                Komentarz

                                • Radzio89
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 15

                                  #41
                                  Przejechałem dzisiaj 200 km i w sumie zaczynam się przyzwyczajać, jechałem dzisiaj długo 150 km/h na 16'' dębica frigo 2 i było nawet nawet

                                  Komentarz

                                  • =Walter=
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 30

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Ralfik
                                    Według mnie to własnie układ kierowniczy jest za bardzo czuły, bo jak puści się kierownice na wprost to za chwile sciąga w prawo lub lewo natomiast w mojej poprzedniej O2 zawsze jechała przez pewien moment na wprost.

                                    [ Dodano: Pią 07 Lut, 14 18:11 ]
                                    Oczywiście do prędkości 100km/h jest to nieodczuwalne.

                                    Co znaczy czuły? Może to oznaczać mocne wspomaganie i zero luzów. W chevrolecie cruze jest mocne wspomaganie, wszyscy narzekają na małą precyzję i złe prowadzenie a jest lepiej niż w O3 (jechałem dwoma autami bo wahałem się w zakupie).
                                    Każde auto tak ze wspomaganiem jak i bez jedzie prosto po równej, nie pochyłej poprzecznie drodze bez trzymania kierownicy, jeżeli ma prawidłowo ustawioną zbieżność i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. W przypadku pochylenia drogi (właściwy profil drogi) powinno poddawać się i zacząć skręcać. Ma to oczywiście również przełożenie na koleiny z których zjeżdża ale od czego jest kierownica. W przypadku gdy dwa wymienione powyżej parametry szwankują auto bezpodstawnie będzie "uciekało" nawet na prostej drodze, szczególnie przy wyższych prędkościach, gdzie siły boczne, skręcające, działające na koło przewyższają siłę prostującą pochodzącą z masy auta i kąta wyprzedzenia oraz zbieżności. I wspomaganie nie ma tu nic do rzeczy. Aby tak było kierownica musiałaby być jedynie sterownikiem serwomechanizmu kierowniczego. Póki co nam to nie grozi. Kierownica ma mechaniczne połączenie z kołami poprzez przekładnię i drążki.
                                    Pozdrawiam.

                                    Komentarz

                                    • Ralfik
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 225
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                      #43
                                      Wszystko się zgadza czyli według ciebie WALTER należało by sprawdzić zbieżność ,geometrie?

                                      Komentarz

                                      • lukaszc2
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 376

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Radzio89
                                        lukaszc2 napisał/a:
                                        Radzio89 napisał/a:
                                        Zrobię najpierw geometrię zawieszenia, bo zmieniłem opony na zimówki

                                        A jaki mają wpływ opony na geometrię ?


                                        Miało być zbieżność, mój błąd
                                        W mojej opinii opona nie ma żadnego wpływu na zbieżność.

                                        [ Dodano: Nie 09 Lut, 14 01:17 ]
                                        Zamieszczone przez LUKI
                                        A jaki mają wpływ opony na geometrię ?


                                        Miało być zbieżność, mój błąd


                                        a to nie to samo?
                                        Nie kolego nie jest to samo, zbieżność kół jest jednym z elementów geometrii ale geometria to zbieżność + kąt pochylenia koła + kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy itp sprawy.

                                        [ Dodano: Nie 09 Lut, 14 01:24 ]
                                        Zamieszczone przez Radzio89
                                        jechałem dzisiaj długo 150 km/h na 16'' dębica frigo 2
                                        A czy te Frigo 2 to nie mają indeksu prędkości T czyli do 190 km/h? W oryginale masz V czyli do 240 km/h im wyższy indeks prędkości tym lepsze (stabilniejsze) prowadzenie uwierz mi przy 120 km/h prowadzenie samochodu na oponie z indeksem V jest dużo lepsze i stabilniejsze niż przy indeksie T. Przeczytaj sobie (link poniżej) http://www.opony.com.pl/opony-porady...-lepszy/?id=17

                                        Czy koledzy się zastanawiali dlaczego Skoda montuje nawet w silniku 1,2 TSI opony z indeksem V czyli do 240 km/h a prędkość maksymalna samochodu to 181 Km/h więc teoretycznie wystarczył by indeks T czyli do 190 km/ lub co najwyżej H do 210 KM/h a jednak jest V przecież ile by wyszło fabrykę taniej montować indeks T lub H około 500 zł na samochodzie oszczędzają na wszystkim (osłona akumulatora 80 zł, wyciszenie maski 100zł ) a nie oszczędzają na indeksie opony dlaczego ?
                                        Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                        Komentarz

                                        • =Walter=
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 30

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Ralfik
                                          Wszystko się zgadza czyli według ciebie WALTER należało by sprawdzić zbieżność ,geometrie?
                                          Moim zdaniem, skoro nie jest to problem jednostkowy, należy się pogodzić z tym, że ten typ tak ma i, że żadne regulacje tu nie pomogą. Owszem zbieżność można sprawdzić zawsze, kąty wyprzedzenia w tych autach nie są do regulacji. Nie wierzę, że nagle taka ilość nowych aut się "rozregulowała". Ja już to jakoś przełknąłem.
                                          Pozdrawiam.

                                          Komentarz

                                          • Radzio89
                                            Classic
                                            • 2014
                                            • 15

                                            #46
                                            Zamieszczone przez lukaszc2
                                            Zamieszczone przez Radzio89
                                            lukaszc2 napisał/a:
                                            Radzio89 napisał/a:
                                            Zrobię najpierw geometrię zawieszenia, bo zmieniłem opony na zimówki

                                            A jaki mają wpływ opony na geometrię ?


                                            Miało być zbieżność, mój błąd
                                            W mojej opinii opona nie ma żadnego wpływu na zbieżność.

                                            [ Dodano: Nie 09 Lut, 14 01:17 ]
                                            Zamieszczone przez LUKI
                                            A jaki mają wpływ opony na geometrię ?


                                            Miało być zbieżność, mój błąd


                                            a to nie to samo?
                                            Nie kolego nie jest to samo, zbieżność kół jest jednym z elementów geometrii ale geometria to zbieżność + kąt pochylenia koła + kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy itp sprawy.

                                            [ Dodano: Nie 09 Lut, 14 01:24 ]
                                            Zamieszczone przez Radzio89
                                            jechałem dzisiaj długo 150 km/h na 16'' dębica frigo 2
                                            A czy te Frigo 2 to nie mają indeksu prędkości T czyli do 190 km/h? W oryginale masz V czyli do 240 km/h im wyższy indeks prędkości tym lepsze (stabilniejsze) prowadzenie uwierz mi przy 120 km/h prowadzenie samochodu na oponie z indeksem V jest dużo lepsze i stabilniejsze niż przy indeksie T. Przeczytaj sobie (link poniżej) http://www.opony.com.pl/opony-porady...-lepszy/?id=17

                                            Czy koledzy się zastanawiali dlaczego Skoda montuje nawet w silniku 1,2 TSI opony z indeksem V czyli do 240 km/h a prędkość maksymalna samochodu to 181 Km/h więc teoretycznie wystarczył by indeks T czyli do 190 km/ lub co najwyżej H do 210 KM/h a jednak jest V przecież ile by wyszło fabrykę taniej montować indeks T lub H około 500 zł na samochodzie oszczędzają na wszystkim (osłona akumulatora 80 zł, wyciszenie maski 100zł ) a nie oszczędzają na indeksie opony dlaczego ?
                                            Tak wiem, że na zimówkach indeks prędkości jest mniejszy, nie wspominałem o tym jako decydującym czynniku, lecz tylko w celu informacyjnym

                                            Komentarz

                                            • mac_aaron
                                              Elegance
                                              • 2012
                                              • 984
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                              #47
                                              Zamieszczone przez lukaszc2
                                              Czy koledzy się zastanawiali dlaczego Skoda montuje nawet w silniku 1,2 TSI opony z indeksem V czyli do 240 km/h a prędkość maksymalna samochodu to 181 Km/h więc teoretycznie wystarczył by indeks T czyli do 190 km/ lub co najwyżej H do 210 KM/h a jednak jest V przecież ile by wyszło fabrykę taniej montować indeks T lub H około 500 zł na samochodzie oszczędzają na wszystkim (osłona akumulatora 80 zł, wyciszenie maski 100zł ) a nie oszczędzają na indeksie opony dlaczego ?
                                              Podejrzewam, że kupując X opon z indeksem V uzyskują lepszą cenę za oponę, niż gdyby kupowali 0,5X opon V, 025X opon H i 0,25X opon T.

                                              Komentarz

                                              • leszekmw
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 5356

                                                #48
                                                Zamieszczone przez mac_aaron
                                                Podejrzewam, że kupując X opon z indeksem V uzyskują lepszą cenę za oponę, niż gdyby kupowali 0,5X opon V, 025X opon H i 0,25X opon T.
                                                dokładnie tak jest. wszystko zależy od tego na co maja dobrą ofertę.
                                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                GVI 1.4TSI
                                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                Komentarz

                                                • bob_best
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 744
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez =Walter=
                                                  Witam ponownie.
                                                  Właśnie jestem po dłuższym odcinku moją nową O3 lift. 300 km z czego 180 autostrada. Na dachu box prędkość 100 strach jechać nie mówiąc o podmuchach i zasysaniu przy wyprzedzaniu ciężarowych. Przy wymijaniu rzuca jak na statku przy skośnej fali, cały czas trzeba kontrować. Co dziwne w fabii I kombi z tą samą prędkością i boxem jedyną reakcją na powyższe sytuacje było zakołysanie. Tor jazdy niezmienny. W octavii pomimo, że kierownicę trzymam pewnie ona zjeżdża gdzie chce i trzeba nieźle kombinować. Przy 120 do 140 na autostradzie każdy TIR to wydarzenie. Kiedy inne wozy zasuwają jak po sznurku, ja octavią jadę jak po kilku głębszych. Te 300 km to była ciężka praca. Czułem się jak w KAMAzie z 20 stopniowym luzem na kółku. Nie powiem, przy mniejszych prędkościach, w łukach, auto jedzie jak przyklejone do drogi. Wtedy zaciera się myszkowanie. Ale na prostej ... Pogratulować przemyślanych rozwiązań w zawieszeniu O3 jej konstruktorom, bo nie jest to sprawa wspomagania.
                                                  Pozdrawiam wszystkich
                                                  przeczytałem wątek na temat podobnego problemu jak opisujesz - tyle, że tam jest jedna osoba z takim problemem. Naturalnie buja się z tym już długo (chyba o lipca), ale być może znalazł problem - wadliwe łożysko przedniego koła, ale na razie nie ma części na wymianę więc nie ma jeszcze pewności. Post w oryginale z briskoda, może komuś to pomoże:

                                                  "Well guys, sorry to resurrect an old thread! My car continued to get worse, to the point where it was really unstable, with lots of vibration. Took it to a different dealer last week having done 9000 miles. The mechanic drove it and said it felt rough as hell. It felt rough even on a smooth road surface. Straight into the workshop, lo and behold, a faulty front nearside wheel bearing. Why nobody had found it before is a mystery. Anyway there's no spares in the country so the part is on back order."
                                                  Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                                  Komentarz

                                                  • greg505
                                                    L&K
                                                    • 2013
                                                    • 1239

                                                    #50
                                                    Cos musi byc na rzeczy, nie wydaje mi sie ze to uklad kierowniczy, raczej cos spieprzyli z aerodynamika, przy mocniejszych podmuchach wiatru jazda autostrada nie nalezy do przyjemnosci.
                                                    Za to gdy wiatru nie ma, predkosci powyzej 200 nie stanawia zadnego problemu.
                                                    Black magic

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...