Zrobię najpierw geometrię zawieszenia, bo zmieniłem opony na zimówki a potem ew. będę działał dalej w tym temacie.
Prowadzenie - wspomaganie
Zwiń
X
-
Na prostym odcinku drogi cały czas trzeba korygować tor jazdy bo zbacza na przemian raz w prawo lub lewo i trafne jest podsumowanie kolegi ,że czasami czuje się jak bombel na wodzie.
[ Dodano: Wto 04 Lut, 14 20:20 ]
A może jest tam jakaś dodatkowa funkcja związana z prowadzeniem auta , która jest włączona albo wyłączona.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RalfikNa prostym odcinku drogi cały czas trzeba korygować tor jazdy bo zbacza na przemian raz w prawo lub lewo i trafne jest podsumowanie kolegi ,że czasami czuje się jak bombel na wodzie.
[ Dodano: Wto 04 Lut, 14 20:20 ]
A może jest tam jakaś dodatkowa funkcja związana z prowadzeniem auta , która jest włączona albo wyłączona.Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Witam ponownie.
Właśnie jestem po dłuższym odcinku moją nową O3 lift. 300 km z czego 180 autostrada. Na dachu box prędkość 100 strach jechać nie mówiąc o podmuchach i zasysaniu przy wyprzedzaniu ciężarowych. Przy wymijaniu rzuca jak na statku przy skośnej fali, cały czas trzeba kontrować. Co dziwne w fabii I kombi z tą samą prędkością i boxem jedyną reakcją na powyższe sytuacje było zakołysanie. Tor jazdy niezmienny. W octavii pomimo, że kierownicę trzymam pewnie ona zjeżdża gdzie chce i trzeba nieźle kombinować. Przy 120 do 140 na autostradzie każdy TIR to wydarzenie. Kiedy inne wozy zasuwają jak po sznurku, ja octavią jadę jak po kilku głębszych. Te 300 km to była ciężka praca. Czułem się jak w KAMAzie z 20 stopniowym luzem na kółku. Nie powiem, przy mniejszych prędkościach, w łukach, auto jedzie jak przyklejone do drogi. Wtedy zaciera się myszkowanie. Ale na prostej ... Pogratulować przemyślanych rozwiązań w zawieszeniu O3 jej konstruktorom, bo nie jest to sprawa wspomagania.
Pozdrawiam wszystkich
Komentarz
-
-
Byłem w ASO zrobili mi przegląd czy pewne elementy zostały zdjęte po transporcie lawetą po produkcji, zbieżność jest prawidłowa, facet powiedział, że jeśli będzie to na tyle uciążliwe to zrobią szczegółową geometrię zawieszenia, co potrwa dobre 2h, więc dzisiaj już nie zdążyli, pośmigam trochę i podejmę decyzję.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukryschyba masz coś nie tak z tą octavią... śmigałem nią ponad 180 i nic takiego nie było jak piszesz... jeżdze również czesto zaladowanym samochodem na maxa i tez nic takiego nie odczuwam..
[ Dodano: Sro 05 Lut, 14 02:20 ]
przejedz sie jaką demontracyjną Octavią! i spr czy jest to samo
Chyba zrobię jak piszesz. Co prawda jechałem kilkoma egzemplarzami na testach ale nie zwróciło to mojej uwagi. Może odcinki były zbyt krótkie i zbyt małe prędkości. Piszesz, że też jeździsz załadowanym. Tu chodzi, że wcale nie był taki załadowany, fabianka lepiej znosiła takie rzeczy, omega która była wcześniej to chyba z racji masy szła jak po torach. A może taki urok tego auta a ja przewrażliwiony.
Pozdrawiam, dzięki za wszelką pomoc, szerokości i łagodnych łuków.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Radzio89A jaki mają wpływ opony na geometrię ?
Miało być zbieżność, mój błądkliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Panowie już pisałem kiedyś o tym. Czytałem gdzieś test OIII i gościu, który ją testował bardzo narzekał właśnie na układ kierowniczy, że samochód nie chce jechać jak po sznurku tylko cały czas myszkuje i trzeba robić ciągłe korekty kierownicą. Testujący zastanawiał się z czego to wynika bo jest to przecież nowoczesny samochód a układ kierowniczy w pewnych warunkach zachowywał się dziwnie.
Komentarz
-
-
Według mnie to własnie układ kierowniczy jest za bardzo czuły, bo jak puści się kierownice na wprost to za chwile sciąga w prawo lub lewo natomiast w mojej poprzedniej O2 zawsze jechała przez pewien moment na wprost.
[ Dodano: Pią 07 Lut, 14 18:11 ]
Oczywiście do prędkości 100km/h jest to nieodczuwalne.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RalfikWedług mnie to własnie układ kierowniczy jest za bardzo czuły, bo jak puści się kierownice na wprost to za chwile sciąga w prawo lub lewo natomiast w mojej poprzedniej O2 zawsze jechała przez pewien moment na wprost.
[ Dodano: Pią 07 Lut, 14 18:11 ]
Oczywiście do prędkości 100km/h jest to nieodczuwalne.Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RalfikWedług mnie to własnie układ kierowniczy jest za bardzo czuły, bo jak puści się kierownice na wprost to za chwile sciąga w prawo lub lewo natomiast w mojej poprzedniej O2 zawsze jechała przez pewien moment na wprost.
[ Dodano: Pią 07 Lut, 14 18:11 ]
Oczywiście do prędkości 100km/h jest to nieodczuwalne.
Co znaczy czuły? Może to oznaczać mocne wspomaganie i zero luzów. W chevrolecie cruze jest mocne wspomaganie, wszyscy narzekają na małą precyzję i złe prowadzenie a jest lepiej niż w O3 (jechałem dwoma autami bo wahałem się w zakupie).
Każde auto tak ze wspomaganiem jak i bez jedzie prosto po równej, nie pochyłej poprzecznie drodze bez trzymania kierownicy, jeżeli ma prawidłowo ustawioną zbieżność i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. W przypadku pochylenia drogi (właściwy profil drogi) powinno poddawać się i zacząć skręcać. Ma to oczywiście również przełożenie na koleiny z których zjeżdża ale od czego jest kierownica. W przypadku gdy dwa wymienione powyżej parametry szwankują auto bezpodstawnie będzie "uciekało" nawet na prostej drodze, szczególnie przy wyższych prędkościach, gdzie siły boczne, skręcające, działające na koło przewyższają siłę prostującą pochodzącą z masy auta i kąta wyprzedzenia oraz zbieżności. I wspomaganie nie ma tu nic do rzeczy. Aby tak było kierownica musiałaby być jedynie sterownikiem serwomechanizmu kierowniczego. Póki co nam to nie grozi. Kierownica ma mechaniczne połączenie z kołami poprzez przekładnię i drążki.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Radzio89lukaszc2 napisał/a:
Radzio89 napisał/a:
Zrobię najpierw geometrię zawieszenia, bo zmieniłem opony na zimówki
A jaki mają wpływ opony na geometrię ?
Miało być zbieżność, mój błąd
[ Dodano: Nie 09 Lut, 14 01:17 ]
Zamieszczone przez LUKIA jaki mają wpływ opony na geometrię ?
Miało być zbieżność, mój błąd
a to nie to samo?
[ Dodano: Nie 09 Lut, 14 01:24 ]
Zamieszczone przez Radzio89jechałem dzisiaj długo 150 km/h na 16'' dębica frigo 2
Czy koledzy się zastanawiali dlaczego Skoda montuje nawet w silniku 1,2 TSI opony z indeksem V czyli do 240 km/h a prędkość maksymalna samochodu to 181 Km/h więc teoretycznie wystarczył by indeks T czyli do 190 km/ lub co najwyżej H do 210 KM/h a jednak jest V przecież ile by wyszło fabrykę taniej montować indeks T lub H około 500 zł na samochodzie oszczędzają na wszystkim (osłona akumulatora 80 zł, wyciszenie maski 100zł ) a nie oszczędzają na indeksie opony dlaczego ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RalfikWszystko się zgadza czyli według ciebie WALTER należało by sprawdzić zbieżność ,geometrie?
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukaszc2Zamieszczone przez Radzio89lukaszc2 napisał/a:
Radzio89 napisał/a:
Zrobię najpierw geometrię zawieszenia, bo zmieniłem opony na zimówki
A jaki mają wpływ opony na geometrię ?
Miało być zbieżność, mój błąd
[ Dodano: Nie 09 Lut, 14 01:17 ]
Zamieszczone przez LUKIA jaki mają wpływ opony na geometrię ?
Miało być zbieżność, mój błąd
a to nie to samo?
[ Dodano: Nie 09 Lut, 14 01:24 ]
Zamieszczone przez Radzio89jechałem dzisiaj długo 150 km/h na 16'' dębica frigo 2
Czy koledzy się zastanawiali dlaczego Skoda montuje nawet w silniku 1,2 TSI opony z indeksem V czyli do 240 km/h a prędkość maksymalna samochodu to 181 Km/h więc teoretycznie wystarczył by indeks T czyli do 190 km/ lub co najwyżej H do 210 KM/h a jednak jest V przecież ile by wyszło fabrykę taniej montować indeks T lub H około 500 zł na samochodzie oszczędzają na wszystkim (osłona akumulatora 80 zł, wyciszenie maski 100zł ) a nie oszczędzają na indeksie opony dlaczego ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukaszc2Czy koledzy się zastanawiali dlaczego Skoda montuje nawet w silniku 1,2 TSI opony z indeksem V czyli do 240 km/h a prędkość maksymalna samochodu to 181 Km/h więc teoretycznie wystarczył by indeks T czyli do 190 km/ lub co najwyżej H do 210 KM/h a jednak jest V przecież ile by wyszło fabrykę taniej montować indeks T lub H około 500 zł na samochodzie oszczędzają na wszystkim (osłona akumulatora 80 zł, wyciszenie maski 100zł ) a nie oszczędzają na indeksie opony dlaczego ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mac_aaronPodejrzewam, że kupując X opon z indeksem V uzyskują lepszą cenę za oponę, niż gdyby kupowali 0,5X opon V, 025X opon H i 0,25X opon T.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez =Walter=Witam ponownie.
Właśnie jestem po dłuższym odcinku moją nową O3 lift. 300 km z czego 180 autostrada. Na dachu box prędkość 100 strach jechać nie mówiąc o podmuchach i zasysaniu przy wyprzedzaniu ciężarowych. Przy wymijaniu rzuca jak na statku przy skośnej fali, cały czas trzeba kontrować. Co dziwne w fabii I kombi z tą samą prędkością i boxem jedyną reakcją na powyższe sytuacje było zakołysanie. Tor jazdy niezmienny. W octavii pomimo, że kierownicę trzymam pewnie ona zjeżdża gdzie chce i trzeba nieźle kombinować. Przy 120 do 140 na autostradzie każdy TIR to wydarzenie. Kiedy inne wozy zasuwają jak po sznurku, ja octavią jadę jak po kilku głębszych. Te 300 km to była ciężka praca. Czułem się jak w KAMAzie z 20 stopniowym luzem na kółku. Nie powiem, przy mniejszych prędkościach, w łukach, auto jedzie jak przyklejone do drogi. Wtedy zaciera się myszkowanie. Ale na prostej ... Pogratulować przemyślanych rozwiązań w zawieszeniu O3 jej konstruktorom, bo nie jest to sprawa wspomagania.
Pozdrawiam wszystkich
"Well guys, sorry to resurrect an old thread! My car continued to get worse, to the point where it was really unstable, with lots of vibration. Took it to a different dealer last week having done 9000 miles. The mechanic drove it and said it felt rough as hell. It felt rough even on a smooth road surface. Straight into the workshop, lo and behold, a faulty front nearside wheel bearing. Why nobody had found it before is a mystery. Anyway there's no spares in the country so the part is on back order."Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz