Wymiana rozrządu 1.4 TSI 140KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartunjaworski
    Ambiente
    • 2016
    • 144
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Wymiana rozrządu 1.4 TSI 140KM

    Przy jakim przebiegu należałoby wymienić rozrząd w silniku 1.4 TSI 140KM? (silnik poprawiony na pasku rozrządu). Obiło mi się o uszy, i to w ASO, że wymiana przewidziana jest przy 210tys. km. jednak chciałbym się jeszcze upewnić, gdyż wydaje mi się, że to jednak zbyt późno...
  • krivak
    Drive
    • 2012
    • 77

    #2
    U mnie ASO podaje jeszcze większy przebieg :

    "Jeżeli chodzi o samochód o którym mowa ( poniżej ) producent przewiduje kontrolę paska rozrządu oraz paska zębatego napędzającego pompę wody przy przebiegu 240 000 km
    W przypadku konieczności wymiany orientacyjny koszt usługi to ok 2000 pln - obejmuje wymianę 2-wóch pasków zębatych...itd"

    To już w ogóle wyśrubowany przebieg...

    Komentarz

    • michal8937
      Rider
      • 2010
      • 467
      • Seat

      #3
      Oby nie było tak jak miało być z łańcuchem rozrządu
      Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
      https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
      https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
      https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

      Komentarz

      • ryjeks
        Rider
        • 2010
        • 488
        • Octavia III combi (5E5)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        240.000 lub 6 lat

        Komentarz

        • maslak
          Ambiente
          • 2011
          • 151

          #5
          A jak to wygląda w przypadku silnika 1.2 105 km ...i jaki orientacyjny koszt?

          Komentarz

          • Łabik
            Rider
            • 2013
            • 346
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #6
            Podczas ostatniego przeglądu zapytałem się doradcy serwisowego po jakim przebiegu lub latach należy wymienić rozrząd, powiedział że 210 tyś. km. lub 10 lat.
            Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
            http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

            Komentarz

            • algi
              Ambiente
              • 2014
              • 214
              • Octavia III combi (5E5)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              W TecDocu jest tak:

              Dla danych przeglądu

              Okres wymiany paska rozrządu
              Nie przepisany przez Producenta

              Test próbny pasa zębatego rozrządu silnika
              Pierwszy raz przy 240.000 km.. późnie) co 30.000 km

              Okres wymiany filtra powietrza
              co 90.000 km/6 lata

              Okres wymiany świec zapłonowych
              co 60.000 km/4 lata

              Okres wymiany płynu hamulcowego
              po raz pierwszy po 3 latach, potem co 2 lata
              (lat)

              Okres wymiany filtra wewnętrznego
              co 60.000 km/2 lata

              Ostatnio edytowany przez algi; 35674.
              algi
              O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

              Komentarz

              • himi
                L&K
                • 2013
                • 1115
                • Octavia II (1Z3)
                • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                #8
                W moim CFHC też określono to na 210 tkm. Wymieniałem przy 135, bo piszczała już pompa wody. Stan rozrządu - idealny. Ale czekać do 200 tkm- to trzeba mieć nerwyW 1,4 TSI też pewnie będę wymieniał przy 120 tkm najpóźniej. Pasek ma swoją datę wytrzymałości i przy 2 montażu zwykle jest to max 5-6 lat. Skąd więc 10 lat od producenta? Pewnie z tego samego powodu co oleje LL, filtry powietrza co 90 tkm - słowem serwis musi z czegoś żyć
                Ostatnio edytowany przez himi; 31983.

                Komentarz

                • Grad77
                  Ambiente
                  • 2015
                  • 144
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  Czy mógłby ktoś ostatecznie potwierdzić, jak to jest w końcu z tą wymianą rozrządu?
                  Octavia III 1,4 TSI 140 KM produkcja styczeń 2014
                  Otrzymałem właśnie z VGP następującą informację:
                  "...bezwzględna wymiana paska zębatego napędu rozrządu wraz z rolką napinającą wymagana jest co 120 000 km".

                  Komentarz

                  • spj
                    ***** ***
                    ModeratoRS
                    • 2009
                    • 3534
                    • Octavia IV combi (NX5)

                    #10
                    Zamieszczone przez Grad77 Zobacz wpis
                    Czy mógłby ktoś ostatecznie potwierdzić, jak to jest w końcu z tą wymianą rozrządu?
                    Octavia III 1,4 TSI 140 KM produkcja styczeń 2014
                    Otrzymałem właśnie z VGP następującą informację:
                    "...bezwzględna wymiana paska zębatego napędu rozrządu wraz z rolką napinającą wymagana jest co 120 000 km".
                    Wcześniej była chyba mowa o 210k km.
                    Czyli coś się zmieniło, albo ja coś źle zapamiętałem.
                    Poza przebiegiem nie ma mowy o czasie? Po ilu latach max?
                    Pozdrawiam,
                    Paweł

                    Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
                    Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

                    Komentarz

                    • Grad77
                      Ambiente
                      • 2015
                      • 144
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #11
                      Informacja jest bezpośrednio z VGP.
                      Mowa jest tylko o 120 000 km. Po ilu latach max nie piszą ale jeszcze dopytam.

                      Czy ktoś mógłby potwierdzić te 120 000 km?

                      Komentarz

                      • kolka
                        Classic
                        • 2018
                        • 1

                        #12
                        Witam

                        Orientuje się może ktoś jaki jest koszt wymiany paska z pompą wody, robocizna + części w Aso?

                        Komentarz

                        • Grad77
                          Ambiente
                          • 2015
                          • 144
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          #13
                          Jakieś 2 miesiące temu VGP pisało mi, że:

                          "...bezwzględna wymiana paska zębatego napędu rozrządu wraz z rolką napinającą wymagana jest co 120 000 km".

                          Jakoś nie mogłem w to uwierzyć tym bardziej, że nie było mowy o ograniczeniu czasowym. Drążyłem więc temat. Najnowsze info z VGP, z dnia dzisiejszego, swoją drogą mogliby się zdecydować:

                          "W silniku 1,4 TSI nowej generacji nie ma okresu wymiany rozrządu – pasek zębaty ma trwałość silnika. Wymiana co 120 tys. km dotyczy tylko krajów o silnym zapyleniu dróg, nie ma ograniczenia czasowego, ponieważ pasek w całości jest wykonany z tworzyw sztucznych".

                          Czyli rozrządu wymieniać nie trzeba. Ciekawe...

                          Komentarz

                          • bartunjaworski
                            Ambiente
                            • 2016
                            • 144
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Grad77
                            Jakieś 2 miesiące temu VGP pisało mi, że:

                            "...bezwzględna wymiana paska zębatego napędu rozrządu wraz z rolką napinającą wymagana jest co 120 000 km".

                            Jakoś nie mogłem w to uwierzyć tym bardziej, że nie było mowy o ograniczeniu czasowym. Drążyłem więc temat. Najnowsze info z VGP, z dnia dzisiejszego, swoją drogą mogliby się zdecydować:

                            "W silniku 1,4 TSI nowej generacji nie ma okresu wymiany rozrządu – pasek zębaty ma trwałość silnika. Wymiana co 120 tys. km dotyczy tylko krajów o silnym zapyleniu dróg, nie ma ograniczenia czasowego, ponieważ pasek w całości jest wykonany z tworzyw sztucznych".

                            Czyli rozrządu wymieniać nie trzeba. Ciekawe...
                            Wymiana rozrządu 210kkm lub 6 lat. Cena w serwisie ok 1800zł.

                            Komentarz

                            • Grad77
                              Ambiente
                              • 2015
                              • 144
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              #15
                              A skąd masz taką informację? Bo ja mam na piśmie z VGP to co cytowałem - rozrządu wymieniać nie trzeba

                              Komentarz

                              • bartunjaworski
                                Ambiente
                                • 2016
                                • 144
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                #16
                                Taką informację podał mi pan z serwisu Skody

                                Komentarz

                                • MariuszKoz
                                  Ambiente
                                  • 2018
                                  • 128
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  #17
                                  Dzisiaj zapytałem o to samo w ASO Wrocław ( GALL - ICM) i ich odpowiedź: "wymiana rozrządu w 1,4 TSI 140 KM CHPA to 200 tys lub 6 lat".

                                  Komentarz

                                  • MariuszKoz
                                    Ambiente
                                    • 2018
                                    • 128
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    #18
                                    Cena 1600 zł brutto. Nie wymieniają przy tym pompy wody, ponieważ nie jest napędzana paskiem rozrządu.

                                    Komentarz

                                    • paweł2
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1405

                                      #19
                                      I jak ten nowy 1.4TSI na pasku się sprawuje?
                                      Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                      Komentarz

                                      • luker
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 169

                                        #20
                                        Bardzo dobrze jako silnik bez wad na chwilę obecną zawsze się ktoś znajdzie co będzie marudził skrzynia bez wad co do skrzyni działa bez problemu jedyny problem była tarcza sprzęgła niewłaściwa ale poprawili

                                        Komentarz

                                        • Ozdar
                                          Ambiente
                                          • 2014
                                          • 144
                                          • Superb III (3V3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez MariuszKoz Zobacz wpis
                                          Cena 1600 zł brutto. Nie wymieniają przy tym pompy wody, ponieważ nie jest napędzana paskiem rozrządu.
                                          A co ile jest zalecenie wymiany pompy wody?

                                          Komentarz

                                          • Blaise
                                            Drive
                                            • 2018
                                            • 75
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            #22
                                            Okres wymiany paska rozrządu
                                            Nie przepisany przez Producenta

                                            Okres wymiany filtra powietrza
                                            co 90.000 km/6 lata
                                            Patrząc na te interwały, to jaki był nie był zalecany przez ASO okres, to pompa prędzej padnie sama.. u mnie po 100k km się rozszczelniła i z tego co widzę na forach jest to częsty przypadek.
                                            180km / 300Nm

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Jeżeli pompa płynu jest takiej samej konstrukcji/jakości jak w silniku CAXA, to trzeba unikać zakupu tej z pierwszego montażu.

                                              Komentarz

                                              • izded
                                                Classic
                                                • 2019
                                                • 5
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                #24
                                                Zdecydowałem się na wymianę rozrządu przy 190 tys km i 6 latach na własne życzenie, gdyż ASO twierdzi że obecnie producent nie przewiduje wymiany paska.
                                                Pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu więc niby ASO zaleca tylko obserwację jeżeli nie ma usterki, ale nie wiadomo ile pompa jeszcze wytrzyma.
                                                Jest to duży koszt więc nie wiem czy warto teraz dopłacać do pompy?

                                                Komentarz

                                                • teps
                                                  Drive
                                                  • 2015
                                                  • 75
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  #25
                                                  Moim zdaniem nie, bo to jest niezależne od rozrządu. I szczerze powiem, że nie robilbym już tego w ASO - szkoda kasy akurat na to.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...