Przy jakim przebiegu należałoby wymienić rozrząd w silniku 1.4 TSI 140KM? (silnik poprawiony na pasku rozrządu). Obiło mi się o uszy, i to w ASO, że wymiana przewidziana jest przy 210tys. km. jednak chciałbym się jeszcze upewnić, gdyż wydaje mi się, że to jednak zbyt późno...
Wymiana rozrządu 1.4 TSI 140KM
Zwiń
X
-
U mnie ASO podaje jeszcze większy przebieg :
"Jeżeli chodzi o samochód o którym mowa ( poniżej ) producent przewiduje kontrolę paska rozrządu oraz paska zębatego napędzającego pompę wody przy przebiegu 240 000 km
W przypadku konieczności wymiany orientacyjny koszt usługi to ok 2000 pln - obejmuje wymianę 2-wóch pasków zębatych...itd"
To już w ogóle wyśrubowany przebieg...
-
-
Oby nie było tak jak miało być z łańcuchem rozrządu
Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/
Komentarz
-
-
Podczas ostatniego przeglądu zapytałem się doradcy serwisowego po jakim przebiegu lub latach należy wymienić rozrząd, powiedział że 210 tyś. km. lub 10 lat.Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA
Komentarz
-
-
W TecDocu jest tak:
Dla danych przeglądu
Okres wymiany paska rozrządu
Nie przepisany przez Producenta
Test próbny pasa zębatego rozrządu silnika
Pierwszy raz przy 240.000 km.. późnie) co 30.000 km
Okres wymiany filtra powietrza
co 90.000 km/6 lata
Okres wymiany świec zapłonowych
co 60.000 km/4 lata
Okres wymiany płynu hamulcowego
po raz pierwszy po 3 latach, potem co 2 lata
(lat)
Okres wymiany filtra wewnętrznego
co 60.000 km/2 lata
Ostatnio edytowany przez algi; 35674.algi
O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY
Komentarz
-
-
W moim CFHC też określono to na 210 tkm. Wymieniałem przy 135, bo piszczała już pompa wody. Stan rozrządu - idealny. Ale czekać do 200 tkm- to trzeba mieć nerwyW 1,4 TSI też pewnie będę wymieniał przy 120 tkm najpóźniej. Pasek ma swoją datę wytrzymałości i przy 2 montażu zwykle jest to max 5-6 lat. Skąd więc 10 lat od producenta? Pewnie z tego samego powodu co oleje LL, filtry powietrza co 90 tkm - słowem serwis musi z czegoś żyćOstatnio edytowany przez himi; 31983.
Komentarz
-
-
Czy mógłby ktoś ostatecznie potwierdzić, jak to jest w końcu z tą wymianą rozrządu?
Octavia III 1,4 TSI 140 KM produkcja styczeń 2014
Otrzymałem właśnie z VGP następującą informację:
"...bezwzględna wymiana paska zębatego napędu rozrządu wraz z rolką napinającą wymagana jest co 120 000 km".
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Grad77 Zobacz wpisCzy mógłby ktoś ostatecznie potwierdzić, jak to jest w końcu z tą wymianą rozrządu?
Octavia III 1,4 TSI 140 KM produkcja styczeń 2014
Otrzymałem właśnie z VGP następującą informację:
"...bezwzględna wymiana paska zębatego napędu rozrządu wraz z rolką napinającą wymagana jest co 120 000 km".
Czyli coś się zmieniło, albo ja coś źle zapamiętałem.
Poza przebiegiem nie ma mowy o czasie? Po ilu latach max?
Komentarz
-
-
Jakieś 2 miesiące temu VGP pisało mi, że:
"...bezwzględna wymiana paska zębatego napędu rozrządu wraz z rolką napinającą wymagana jest co 120 000 km".
Jakoś nie mogłem w to uwierzyć tym bardziej, że nie było mowy o ograniczeniu czasowym. Drążyłem więc temat. Najnowsze info z VGP, z dnia dzisiejszego, swoją drogą mogliby się zdecydować:
"W silniku 1,4 TSI nowej generacji nie ma okresu wymiany rozrządu – pasek zębaty ma trwałość silnika. Wymiana co 120 tys. km dotyczy tylko krajów o silnym zapyleniu dróg, nie ma ograniczenia czasowego, ponieważ pasek w całości jest wykonany z tworzyw sztucznych".
Czyli rozrządu wymieniać nie trzeba. Ciekawe...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Grad77Jakieś 2 miesiące temu VGP pisało mi, że:
"...bezwzględna wymiana paska zębatego napędu rozrządu wraz z rolką napinającą wymagana jest co 120 000 km".
Jakoś nie mogłem w to uwierzyć tym bardziej, że nie było mowy o ograniczeniu czasowym. Drążyłem więc temat. Najnowsze info z VGP, z dnia dzisiejszego, swoją drogą mogliby się zdecydować:
"W silniku 1,4 TSI nowej generacji nie ma okresu wymiany rozrządu – pasek zębaty ma trwałość silnika. Wymiana co 120 tys. km dotyczy tylko krajów o silnym zapyleniu dróg, nie ma ograniczenia czasowego, ponieważ pasek w całości jest wykonany z tworzyw sztucznych".
Czyli rozrządu wymieniać nie trzeba. Ciekawe...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MariuszKoz Zobacz wpisCena 1600 zł brutto. Nie wymieniają przy tym pompy wody, ponieważ nie jest napędzana paskiem rozrządu.
Komentarz
-
-
Okres wymiany paska rozrządu
Nie przepisany przez Producenta
Okres wymiany filtra powietrza
co 90.000 km/6 lata180km / 300Nm
Komentarz
-
-
Gość
Jeżeli pompa płynu jest takiej samej konstrukcji/jakości jak w silniku CAXA, to trzeba unikać zakupu tej z pierwszego montażu.
Komentarz
-
Zdecydowałem się na wymianę rozrządu przy 190 tys km i 6 latach na własne życzenie, gdyż ASO twierdzi że obecnie producent nie przewiduje wymiany paska.
Pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu więc niby ASO zaleca tylko obserwację jeżeli nie ma usterki, ale nie wiadomo ile pompa jeszcze wytrzyma.
Jest to duży koszt więc nie wiem czy warto teraz dopłacać do pompy?
Komentarz
-
Komentarz