W weekend zrobiłem trasę S7 z pomorza do Wa-wy i z powrotem. W stronę stolicy wyszło spalanko 6,9, natomiast dzisiaj wyszło już 6,6, być może z uwagi na wielkość ruchu na trasie(dane z kompa przy pracującej Klimie i dosyć dynamicznej jeździe). Z tankowania wyszło z tej całej trasy 6,9 i jest to narazie najniższe spalanko jakie zanotowałem swoim autkiem.
Informacje o silniku 1.4 tsi 140KM
Zwiń
X
-
jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
-
-
lukaszc2 , ryjeks o takie informacje właśnie mi chodziło. W tym tygodniu chcę przetestować oktawkę 1,2 tsi (raczej przechylam się w kierunku silnika benzynowego) i jak zobaczę, że całkiem fajnie się jeździ , to właśnie na ten motor się chyba zdecyduję. Co do spokojnej jazdy, to ja właśnie taką lubię.
[ Dodano: Pon 03 Cze, 13 20:21 ]
Podrążę jeszcze temat turbiny w silnikach tsi.
Informacje od ASO:
Radom - zmienna geometria łopatek
Lublin - zwykła turbina w 1,2 i 1,4 , a w wersji Rs (której nigdzie nie mogę znaleźć) - dwumasa
Warszawa (Wimar) - zmienna we wszystkich tsi
Bądź tu mądry.
Koledzy, którzy już kupiliście o3 tsi ! Przeczytajcie proszę w jakimś wyciągu z homologacji jak jest rzeczywiście.
Komentarz
-
-
Witam,
jeżdżę od tygodnia właśnie z tym silnikiem. Poprzednio miałem O2 z 1.6MPI + LPG i muszę przyznać, że różnica w komforcie i jakości jazdy jest piorunująca na korzyść O3.
Preferuję jazdę zdecydowanie dynamiczną i jak droga i warunki pozwalają między 140-160 km/h. W tej chwili ostatnie 600 km przejechałem mieszając jazdę miejską z krótkimi trasami, gdzie prędkość oscylowała między 100-140 km/h. Średnie spalanie za ten okres to 7l.
Jak dla mnie bajka, chociaż summa summarum wychodzi ok 25-30% drożej niż na LPG.
Mam tam praktycznie full opcję pomijając DSG i navi których nie wziąłem z własnego wyboru.
Muszę powiedzieć, że fajny jest system Drive Set Up, który pozwala na wybór trybu jazdy
i zmienia nastawy samochodu (ponoć jeszcze fajniej jest z DSG). Z moich testów wynika,
że tryb ECO jest bez sensu, gdyż wcale nie pali mniej niż na normal, a a obcina część funkcji
samochodu. W trybie sport daje się odczuć wzrost dynamiki [mam nadzieję, że to faktycznie wzrost, a nie subiektywne odczucia ... ] kosztem zdecydowanie większego spalania, a pogłaskałem tylko na chwile do 180 km/h. Poczekam aż się dotrze i wyjadę na porządną autostradę, gdzie spróbuję wyciągnąć te obiecywane fabrycznie 215 km/h. Postaram się podzielić moimi wrażeniami i co najważniejsze ile wtedy pociągnie z bakuSkoda Octavia III - 1.4TSI ELEGANCE
Komentarz
-
-
Kolego tomekb1 przeglądam właśnie świadectwo homologacji i jedyne informacje o silniku to:
- producent silnika Volkswagen AG
- kod fabryczny ... CHP
- zasada działania, że iskrowy 4 suwowy
- paliwo itp. itd.
Nie znalazłem wzmianki o turbo.
Nie mniej jednak jeździ się bardzo przyjemnie. Da się jeździć bardzo ekonomicznie, a gdy trzeba pogonić kucyki to nie protestują i robią to naprawdę bardzo chętnie.
Jeździłem citroenem xantią, laguną i tam trasa to było 8 litrów, a i tak nie dostarczały te silniki takiej frajdy.
Komentarz
-
-
1. z tankowania nie wiem ile bo nie sprawdzam
2. źle spasowana tapicerka siedzenia kierowcy tuż przy zagłówku, tam gdzie są takie plastikowe kółka, materiał wystaje i się strzępi
3. prawa tylna lampa odstaje mocniej niż lewa, jest wyczuwalny skok pomiędzy kloszem a karoserią
4. zarysowana szybka zegarów (prędkościomierz, obrotomierz)
5. gdzie macie gaśnicę ? w bagażniku ? bo w instrukcji pisze, że ma być pod siedzeniem kierowcy; ja ma w bagażniku i wydaje mi się że jest to niezgodne z przepisami, bo gaśnica powinna być dostępna w kabinie
pozdrawiam
Komentarz
-
-
Jeśli chodzi o spalanie to można sobie poczytać o tym silniczku. U mnie spalanie z komputera różni się o ok 0,3 w porównaniu do dystrybutora, także nie ma tragedii.
serleon Z wymienionych przez ciebie niedoróbek u mnie nie występuje raczej żadna, no oprócz gaśnicy
Downsizing... To wizytówka współczesnego świata, bo wyciskanie dużej mocy z małej pojemności skokowej silnika ma kilka sporych zalet. Jedną z nich jest relatywnie niskie spalanie. Ale czy faktycznie takie motory palą aż tak mało? Postanowiłem to sprawdzić.
Kiedyś decyzja była prosta - niska cena oleju napędowego, tania eksploatacja oraz prosta konstrukcja zachęcały do zakupu diesla. I to mimo tego, że na drodze silniki wysokoprężne były wolniejsze od dzieci biegających wokół piaskownicy. Jednak każdy szukający lepszych osiągów mógł zawsze skusić się na droższy w eksploatacji motor benzynowy. Problem polega tylko na tym, że współczesny świat się zmienił - i to bardzo. Który silnik jest obecnie lepszy?
jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
-
A nie lepiej poprosić o zamówienie opon przez salon, mi dla R16 sprzedali Uniroyale za 1200zł
Jeśli chodzi o moje niedoróbki to wszystkie zostały usunięte, tak że jestem mega zadowolony.
Dodatkowo zamontowałem nakładki na progi. W aucie jest jeszcze ciszej.
Spalanie:
1700 km przejechane, średnia z komputera 6,3 - spadło o 0,1 ale robiłem trasę 400 km, przy czym jechałem nawet 160 km/h (miejscami)
Komentarz
-
-
opony na www.oponeo.pl sie kupuje a nie w salonie;|
[ Dodano: Nie 09 Cze, 13 17:47 ]
Opony Continental ContiPremiumContact 5 w Oponeo to darmowa wysyłka w 24h i gwarancja niskich cen. Sprawdź opinie o Continental ContiPremiumContact 5 i dokonaj zakupu!
Masz 317zł a jesli nie widać róznicy to po co przepłacać
Komentarz
-
-
Kolega tomekb1 pisał o oponach zimowych.
Link jest do letnich.
Ja zimowe kupiłem właśnie w tym rozmiarze za 300zł za szt., wydaje mi się że to dobra cena.
Jak kupowałem poprzednie auto to też kupowałem zimówki w salonie i też były w dobrej cenie.
Do zimowek dobrałem felgi aluminiowe za 470 za sztukę – cena katalogowa 800zł
Spalanie:
Trasa 200km, średnia prędkość 101 km/h, miejscami 180 km/h czasem 160km/h, większość 140km/h, spalanie 6,4 !!!
Jestem zadowolony z tego silniczka, tym bardziej, że jest dynamiczny od dolnych obrotów i bardzo elastyczny.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomekb1Nie przekraczałeś 130 czyli i tak jak dla mnie szybko. Ciekawi mnie ile ten silniczek będzie palił przy jeździe 90-100 poza terenem zabudowanym.
jazda 60-80 + miasto bez korków: 4.7
Generalnie nieco mniej niż moja obecna fabia, też 1.4, ale 80KM.
[ Dodano: Wto 11 Cze, 13 13:37 ]
Zamieszczone przez serleonDodatkowo zamontowałem nakładki na progi. W aucie jest jeszcze ciszej.
Komentarz
-
-
ok. 110-120 na 2-pasmówce + miasto bez korków: 5.8
jazda 60-80 + miasto bez korków: 4.7
Czy ktoś przysłuchiwał się pracy swojego sprzęgła ?
Jak wrzucę luz to tak jakbym słyszał lekki szum, a po wciśnięciu sprzęgła cisza.
Może jestem przewrażliwiony, ale w OII juz po 60tys. zmieniałem łożysko
na wałku głównym w skrzyni.
Często ciężko wchodzi wsteczny.
[ Dodano: Wto 11 Cze, 13 21:17 ]
Zamieszczone przez serleonNakładki na progiSkoda Octavia III - 1.4TSI ELEGANCE
Komentarz
-
-
Wydaje mi się że niektórzy jadą stałą prędkością jakiś kawałek i później zaczytują z kompa średnie bo naprawdę spalić 4,8 z uwzględnieniem miasta jest raczej niemożliwe (przynajmniej ja nie widzę takiej możliwości). Moje najniższe spalanie z dłuższego odcinka trasy (ponad 200km) to ok 6,9. Moim zdaniem przy delikatniejszej jeździe da się pewnie zejść z 1-1,5. Natomiast miasto (częste światła, roboty drogowe) to spalanie mi wychodzi lekko powyżej 9 (pomiar z ponad 200 km takiej jazdy). Pewnie jak się silnik całkowicie ułoży (pow. 5tyś km) spalanie jeszcze trochę spadniejest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MichałDWitam
Czy ten silnik posiada standardowo system START&STOP??
Przebrnąłem przez zalecany post o olejach. Chciałem kupić coś na większą trasę, na ewentualną dolewkę. Wybrałem w sklepie Castrola edge 5w30. Producent w instrukcji podaje tylko specyfikację VW 504 00 liczę, że to dobry olej do tego silnika..
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kukonok. 110-120 na 2-pasmówce + miasto bez korków: 5.8
jazda 60-80 + miasto bez korków: 4.7
[ Dodano: Sro 12 Cze, 13 10:57 ]
Zamieszczone przez MichałDWitam
Czy ten silnik posiada standardowo system START&STOP??
Komentarz
-
Komentarz