....odnoszę wrażenie, że wszystkie te artykuły/artykuliki etc, są streszczeniem niniejszego wątku i okraszone jakąś tam beletrystyką..... :szeroki_usmiech
Witam
Czy posiada ktoś wykresy mocy i momentu obrotowego tego silniczka?
Sprzedawca poinformował mnie, że jest to na nowo zaprojektowana jednostka z paskiem rozrządu. Jakie wrażenia macie jeżdżąc z takim silnikiem. Na jeździe próbnej zauważyłem, że silnik dostaje strzała do przodu przy ok 2200obr/min. Jest to jednostka 8 czy 16 zaworowa?
Chętnie zapoznam się z innymi spostrzeżeniami.
Pozdrawiam
Jeśli chodzi o jazdę jest to naprawdę przyjemna jednostka. W moim odczuciu to silniczek ten fajnie się zbiera już pomiędzy 1800-2000obr/min (wg wykresu 250 Nm ma już od 1500).
Tak jak sprzedawcę informował jest to nowa konstrukcja, która jest już na pasku.
Bardzo wielkie dzięki.
Gdyby ktoś miał już jakieś z hamowni to bardzo chętnie pooglądam.
Na mnie silnik zrobił również bardzo dobre wrażenie.
Życzę bezproblemowego użytkowania.
Witam
Mam octavię z tym silnikiem, na dotarciu, kupiona przed chwilą
Silnik też zrobił na mnie wrażenie na jeździe próbnej.
Mam nadzieje, że będzie bez awaryjny.
Z poprzednimi 1,4 TSI bywało różnie.
Na 700 km spalanie 6,4.
Pozdrawiam
A co sądzicie o wymianie oleju po dwóch latach? Niektóre marki sugerują wymianę po ok. 1000-2000 km po wstępnym dotarciu. Rozumiem, że olej typu "long life" ale jak się to ma do turbinki. Czy nie korzystniejsza będzie zmiana co roku?
Komputer sugeruje żeby podczas lekkiego naciskania na pedał przyspieszenia zmienić bieg na 6 by mieć wówczas ok 1500 obr/min. Stosować się do tego? Oczywiście nie ma mowy o przyspieszaniu z takich obrotów na takim biegu.
To mój pierwszy samochód z turbo stąd gorąco proszę o pomoc bardziej doświadczonych kolegów.
robimal, nie patrz na etykietę "long life" - poszukaj na forum odnośnie wymiany oleju
prosta i skuteczna zasada - wymiana oleju+wszystkich filtrów co 15000 lub raz w roku i wtedy jest szansa żeby przez jakis czas jeżdzić bezawaryjnie - jeśli chodzi o silnik
zachęcam do poczytania tematów na forum odnośnie oleju silnikowego
No a na jakim biegu jeździć przy 60 km/h jak nie ma potrzeby przyśpieszania?
[ Dodano: Sro 29 Maj, 13 13:29 ]
Zamieszczone przez serleon
Witam
Mam octavię z tym silnikiem, na dotarciu, kupiona przed chwilą
Silnik też zrobił na mnie wrażenie na jeździe próbnej.
Mam nadzieje, że będzie bez awaryjny.
Z poprzednimi 1,4 TSI bywało różnie.
Na 700 km spalanie 6,4.
Pozdrawiam
Jaki styl jazdy ? Pytam, bo jeśli przy dynamicznej to jest to dla mnie do przyjęcia (cały czas zastanawiam się nad tym motorem), ale jeśli przy jeździe spokojnej to wg mnie wynik nie za bardzo zachwycający.
Jechałem z katowic do wawy Na trasie normalna dynamiczna jazda ale nie przekraczałem 130km/h i 3000 obr. W Warszawie jak to w centrum dużego miasta - korki Podejrzewam że pewnie koło 7 średnio będzie palić co jak dla mnie jest do przyjęcia
Nie przekraczałeś 130 czyli i tak jak dla mnie szybko. Ciekawi mnie ile ten silniczek będzie palił przy jeździe 90-100 poza terenem zabudowanym.
Ktoś tak jeździ z kolegów?
[ Dodano: Sro 29 Maj, 13 16:14 ]
A jeszcze jedno. Z informacji jakie uzyskałem z salonu w Radomiu wynika , ze w 1,4 tsi jest turbo ze zmienną geometrią . Pracownik miał jeszcze się upewnić się na 100 % .
Nie jestem pewien ale z tego co pamiętam to 1.4TSI ma turbo zwykłe bez zmiennej geometrii.
Mam również pytanko czy ten silnik w O3 jest również bez dwumasy tak jak CAXA ?, tak słyszałem ale chciałbym to potwierdzić.
1000 km wystarczy to nie polonez. Bez przesady. Dynamicznie ale nie non stop na czerwonym polu obrotomierza. :szeroki_usmiech . Niektórzy na tym forum się cackają z silnikami jakby ze styropianu były. To nie czasy gdzie się docierało silnik na specjalnych olejach , później trzeba było go wymienić po 500-1000 km i jeszcze do tego smarować zwrotnice itp. .Luz. Jeździj normalnie a nic się nie stanie.
Instrukcja sugeruje pierwszy 1000km do 3/4 max obrotów. Czyli do ok. 4,5 tys obr/min.
Prędkość na 6 przy 3 tys obr/min to ok 140 km/h. Więc bez szczególnych wyrzeczeń dla dynamiki i sprawnego przemieszczania się można zastosować się do zaleceń producenta przez ten okres.
Ja ze spalania jak na razie jestem zadowolony. Śledzę teraz spalanie i chętnie podzielę się spostrzeżeniami. Prędkość do 110km/h, 4 dorosłe osoby na pokładzie, 3 trasy po 50km. Spalanie wahało się od 5,2- 5,8 l. Dynamika jazdy taka, że nikt mnie nie wyprzedzał.
Robimal napisz jak możesz jakie masz spalanie przy jeździe ok. 90 km/h. Ciekaw jestem, czy przy spokojnej jeździe da się zbliżyć do spalania ksiązkowego na trasie (zejść poniżej 5l/100)
Jeśli chodzi o jazdę jest to naprawdę przyjemna jednostka. W moim odczuciu to silniczek ten fajnie się zbiera już pomiędzy 1800-2000obr/min (wg wykresu 250 Nm ma już od 1500).
Tak jak sprzedawcę informował jest to nowa konstrukcja, która jest już na pasku.
Robimal napisz jak możesz jakie masz spalanie przy jeździe ok. 90 km/h. Ciekaw jestem, czy przy spokojnej jeździe da się zbliżyć do spalania ksiązkowego na trasie (zejść poniżej 5l/100)
Oczywiście, że się da tylko żadnego gwałtownego przyśpieszania przekraczania tych 90 km/h itp i osiągniesz wynik 4,8 litra tylko to chyba po to żeby zobaczyć spalanie poniżej 5 litrów, zero jazdy cały czas patrzenie w licznik czy nie przekraczasz 90 km/h cały czas wręcz "muskanie" (lekkie dotykanie) gazu to raczej nie jazda. Jechałem autostradą silnikiem 1,2 TSI z prędkością 90 km/h i spalanie z komputera wyszło 4,6 litra wytrzymałem tak z 50 km a potem zacząłem jechać 140 km/h (przy 90 usypiałem) i spalanie wyszło w jedną stronę 5,9 a w drugą (200 km) 6,2 litra. Nie wiem czy warto dla 1 litra ryzykować uśnięcie na autostradzie i wyprzedzanie przez Tiry.
Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)
Robimal napisz jak możesz jakie masz spalanie przy jeździe ok. 90 km/h. Ciekaw jestem, czy przy spokojnej jeździe da się zbliżyć do spalania ksiązkowego na trasie (zejść poniżej 5l/100)
Myślę, że nie powinno być problemu.
U mnie (1.4 TSI 180KM) katalogowe w trasie to 5,3 l / 100 km.
Z ciekawości jadąc nad morze (450 km) jechałem przelotowo cały czas gdzie mogłem 95 km/h na tempomacie. Od połowy trasy była włączona klima i spalanie wyszło właśnie 5,3 l.
Średnia prędkość była ok. 75 km/h ale nie pamiętam dokładnie ile.
Natomiast jadąc ok. 70-75 km/h spalanie lokuje się w okolicach 4,7-4,8 l.
1.4 TSI 140 KM przy takiej jeździe też pewnei wykręci "katalog" czyli bardzo ładnie to powinno wyglądać
Komentarz