Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Picie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez interagg
    Byle olej był
    Chociaż do kolegi przyjechał jakiś czas temu gość, Felicią 1,3l z nieco zatartym silnikiem (brak oleju), zainwestował 60zł w panewki, dolał oleju i hula.
    Ale nowoczesnym silnikom to raczej nie grozi.
    O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

    Komentarz


    • #27
      kylo76, u Ciebie to kwestia kilometrów. Niedługo będziesz zaglądał pod maskę jedynie w celu dolania płynu do spryskiwaczy :lol: Za pewne małą ilość będziesz musiał dolać.

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez Prekompilator
        Chyba jednak nie:
        Sprawdzanie poziomu oleju
        › Upewnić się, czy samochód stoi na poziomym równym terenie i silnik ma tempe-
        raturę pracy
        .
        › Wyłączyć silnik.
        › Otworzyć pokrywę komory silnika.
        Odczekać kilka minut, aż olej silnikowy spłynie do miski olejowej i wyciągnąć
        bagnet do sprawdzania poziomu oleju.
        › Bagnet wytrzeć czystą szmatką i z powrotem wsunąć do oporu.
        › Ponownie wyjąć bagnet i odczytać poziom oleju.
        Czyli olej ma być ciepły a nie zimny.

        Nie moge się zgodzić. U siebie w BMW w instrukcji napisane jest, że poziom oleju ma być sprawdzany gdy silnik jest zimny. U kolegi w Toyocie, jest że musi sie olej rozgrzać, po rozgrzaniu odczekać 10min. Ile marek samochodu, tyle instrukcji

        Komentarz


        • #29
          Nie wiem, po co ta dyskusja... Jakiejkolwiek metody pomiaru poziomu oleju by nie przyjąć to nie spowoduje ona różnic rzędu około litra, jaki mieści się pomiędzy min a max...

          Komentarz


          • #30
            MichalSZN,
            Cytat skopiowałem z instrukcji O3.

            Komentarz


            • #31
              Na gazeta.pl był artykuł jak to chinole skopiowali VW Tiguana.
              Jeden z komentarzy był taki, że chińskie podróbki silników TSI psują się rzadziej od oryginałów

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez kazik4x4
                podróbki silników TSI
                A Chińczycy nie robili na zlecenie VW części do 2,0 TFSI? To sobie do tych części resztę sami dobudowali. :wink:
                O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                Komentarz


                • #33
                  Witam
                  Mi właśnie strzeliło 7 tys km i na tym dystansie dolałem 0,3l oleju żeby stan była na poziomie 3/4 (tyle ile miała jako nowa). Tak jak koledzy piszą że taka wielkość zużycia w okresie docierania wydaje mi się całkiem normalnym zjawiskiem.
                  jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                  była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                  była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                  Komentarz


                  • #34
                    Nie liczyłbym, że po okresie dotarcia nie będzie brał oleju. 0,3l na 7kkm to bdb wynik, chociaż zdarzają się egzemplarze nie wymagające dolewek - np. mój obecny.

                    Komentarz


                    • #35
                      U mnie zatrzymało się na 1/2 bagnetu (pomiar zgodnie z instrukcją na ciepłym silniku).
                      O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                      Komentarz


                      • #36
                        Picie oleju
                        zdecydowanie odradzam picia oleju.

                        Komentarz


                        • #37
                          Zamieszczone przez kc2ine
                          Picie oleju
                          zdecydowanie odradzam picia oleju.
                          Ja też, moje auto też nie lubi oliwy :P przez 5 kkm wskazania na bagnecie się nie zmieniły jak było 0.7 tak jest nadal, pomimo, że przez pierwsze 3.5 kkm wciągnął ~ 0.2 litra, po wymianie oleju przy 3.5 kkm problem ustał teraz jest 8.5 kkm i jest OK
                          Pozdr. Przemek

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez Przem78

                            po wymianie oleju przy 3.5 kkm problem ustał teraz jest 8.5 kkm i jest OK
                            Przemek czy dobrze zrozumiałem, ze zmieniałeś olej przy 3,5 kkm? Czy po prostu przestał brać po 3,5 kkm od pierwszej wymiany?
                            Pozdrawiam
                            Tomek

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez tomekb1
                              Zamieszczone przez Przem78

                              po wymianie oleju przy 3.5 kkm problem ustał teraz jest 8.5 kkm i jest OK
                              Przemek czy dobrze zrozumiałem, ze zmieniałeś olej przy 3,5 kkm? Czy po prostu przestał brać po 3,5 kkm od pierwszej wymiany?
                              Zmieniałem olej po 3.5kkm razem z filtrem, zalałem nie tak jak w instrukcji 4 litry tylko ~ 4.3 i bagnet pokazał właśnie ~ 0.7 podziałki i tak się trzyma przez 5 kkm. Serwis robiony w dobrym ASO
                              Pozdr. Przemek

                              Komentarz


                              • #40
                                A czemu po 3,5 tys?
                                Pozdrawiam
                                Tomek

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez tomekb1
                                  A czemu po 3,5 tys?
                                  Bo IMO w przedziale 3-5 kkm silnik już powinien być dobrze ułożony (oczywiście jeżeli wcześniej nie był katowany) i od tego momentu można zacząć latać na czerwone pole coraz częściej lub w/g uznania :szeroki_usmiech, ja osobiście nie wierzę w dotarcie na hamowni, gonienie na "red line" zaraz po kupnie itp. ja do 3-4 kkm jeździłem delikatnie czyli do 3-3.5 krpm, lub do 130-150 km/h, po wymianie oleju już latam jak jest potrzeba czyli ogólnie szybko i dynamicznie ale też staram się nie przekraczać 5-6krpm bo to nic nie daje poza hałasem 8)
                                  Pozdr. Przemek

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zamieszczone przez Przem78
                                    Bo IMO w przedziale 3-5 kkm silnik już powinien być dobrze ułożony (oczywiście jeżeli wcześniej nie był katowany) i od tego momentu można zacząć latać na czerwone pole coraz częściej lub w/g uznania , ja osobiście nie wierzę w dotarcie na hamowni, gonienie na "red line" zaraz po kupnie itp. ja do 3-4 kkm jeździłem delikatnie czyli do 3-3.5 krpm, lub do 130-150 km/h

                                    Też tak robię, tyle tylko, że oliwę zmieniałem po 6kkm.

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      ok, a na jaką oliwę zmienialiście ?
                                      i ASO to mam rozumieć skoda/diler/etc.. czy jako "ASO" ?
                                      -----
                                      O3 - zamówiona...

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        ASO w tym przypadku to Skoda. Zmieniłem ori - cokolwiek by to było na Millers XF 5W30. Dojechałem do 30kkm zmieniłem wg kompa (nie był kasowany przy wymianie) ponownie na ten sam. Mam zalany też Ceratec Liqui Molly. Temperatura oleju nigdy nie przekroczyła mi 115st. - nawet przy +40 i autostradzie, zużycie oleju 0 - więc nie kombinuję bo jest OK.

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Zamieszczone przez Black_Dev
                                          ok, a na jaką oliwę zmienialiście ?
                                          Ja zapodałem LM TopTec 4200 5w30 (504.00), ustawiłem w kompie przeglądy co 15 kkm i śmigam. Wymiana w ASO Skody z ich filtrem i wpisem w KG, koszt 100 pln
                                          Pozdr. Przemek

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            wszystkie turbiny puija olej, taka uroda....wiec co tu narzekac.

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez kc2ine
                                              wiec co tu narzekac.
                                              Dokładnie, narzekać można jak ubywa 0.7/1000kkm, ja na 10kkm to jest miód malina a raj jest jak ubywa 0.7/1os :diabelski_usmiech
                                              Pozdr. Przemek

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                raj to jest jak poziom oleju stoi jak zaklęty na miarce a u mnie odpukać tak jest.

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Zamieszczone przez rezon
                                                  raj to jest jak poziom oleju stoi jak zaklęty na miarce a u mnie odpukać tak jest.

                                                  No u mnie też, obecnie ~ 6.5kkm po wymianie (przebieg ogólny ~ 10kkm) i stan się zmienił może o 0.1 więc się chyba potwierdza, że początkowe 3-5 kkm jest bardzo ważne w późniejszym okresie eksploatacji :!:
                                                  Pozdr. Przemek

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Hej, trochę odgrzeję temat, ale coś mnie martwi moje auto.

                                                    Octavia III 1.2 TSI 105KM, odebrana koniec września 2013 i do tej pory przejechałem przeszło 8500 km. Dwa razy już dolewałem oleju, pierwszy dokładnie nie pamiętam, ale przed 5kkm, a drugi raz kilka dni temu.

                                                    Wskazanie na bagnecie było na minimum skali. Rozumiem, że silnik się dociera, ale czy to nie powinno się unormować w pierwszych tysiącach?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X