Chociaż do kolegi przyjechał jakiś czas temu gość, Felicią 1,3l z nieco zatartym silnikiem (brak oleju), zainwestował 60zł w panewki, dolał oleju i hula.
Ale nowoczesnym silnikom to raczej nie grozi.
O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
kylo76, u Ciebie to kwestia kilometrów. Niedługo będziesz zaglądał pod maskę jedynie w celu dolania płynu do spryskiwaczy :lol: Za pewne małą ilość będziesz musiał dolać.
Sprawdzanie poziomu oleju
› Upewnić się, czy samochód stoi na poziomym równym terenie i silnik ma tempe-
raturę pracy.
› Wyłączyć silnik.
› Otworzyć pokrywę komory silnika.
› Odczekać kilka minut, aż olej silnikowy spłynie do miski olejowej i wyciągnąć
bagnet do sprawdzania poziomu oleju.
› Bagnet wytrzeć czystą szmatką i z powrotem wsunąć do oporu.
› Ponownie wyjąć bagnet i odczytać poziom oleju.
Czyli olej ma być ciepły a nie zimny.
Nie moge się zgodzić. U siebie w BMW w instrukcji napisane jest, że poziom oleju ma być sprawdzany gdy silnik jest zimny. U kolegi w Toyocie, jest że musi sie olej rozgrzać, po rozgrzaniu odczekać 10min. Ile marek samochodu, tyle instrukcji
Nie wiem, po co ta dyskusja... Jakiejkolwiek metody pomiaru poziomu oleju by nie przyjąć to nie spowoduje ona różnic rzędu około litra, jaki mieści się pomiędzy min a max...
Na gazeta.pl był artykuł jak to chinole skopiowali VW Tiguana.
Jeden z komentarzy był taki, że chińskie podróbki silników TSI psują się rzadziej od oryginałów
Witam
Mi właśnie strzeliło 7 tys km i na tym dystansie dolałem 0,3l oleju żeby stan była na poziomie 3/4 (tyle ile miała jako nowa). Tak jak koledzy piszą że taka wielkość zużycia w okresie docierania wydaje mi się całkiem normalnym zjawiskiem.
Nie liczyłbym, że po okresie dotarcia nie będzie brał oleju. 0,3l na 7kkm to bdb wynik, chociaż zdarzają się egzemplarze nie wymagające dolewek - np. mój obecny.
Ja też, moje auto też nie lubi oliwy :P przez 5 kkm wskazania na bagnecie się nie zmieniły jak było 0.7 tak jest nadal, pomimo, że przez pierwsze 3.5 kkm wciągnął ~ 0.2 litra, po wymianie oleju przy 3.5 kkm problem ustał teraz jest 8.5 kkm i jest OK
po wymianie oleju przy 3.5 kkm problem ustał teraz jest 8.5 kkm i jest OK
Przemek czy dobrze zrozumiałem, ze zmieniałeś olej przy 3,5 kkm? Czy po prostu przestał brać po 3,5 kkm od pierwszej wymiany?
Zmieniałem olej po 3.5kkm razem z filtrem, zalałem nie tak jak w instrukcji 4 litry tylko ~ 4.3 i bagnet pokazał właśnie ~ 0.7 podziałki i tak się trzyma przez 5 kkm. Serwis robiony w dobrym ASO
Bo IMO w przedziale 3-5 kkm silnik już powinien być dobrze ułożony (oczywiście jeżeli wcześniej nie był katowany) i od tego momentu można zacząć latać na czerwone pole coraz częściej lub w/g uznania :szeroki_usmiech, ja osobiście nie wierzę w dotarcie na hamowni, gonienie na "red line" zaraz po kupnie itp. ja do 3-4 kkm jeździłem delikatnie czyli do 3-3.5 krpm, lub do 130-150 km/h, po wymianie oleju już latam jak jest potrzeba czyli ogólnie szybko i dynamicznie ale też staram się nie przekraczać 5-6krpm bo to nic nie daje poza hałasem 8)
Bo IMO w przedziale 3-5 kkm silnik już powinien być dobrze ułożony (oczywiście jeżeli wcześniej nie był katowany) i od tego momentu można zacząć latać na czerwone pole coraz częściej lub w/g uznania , ja osobiście nie wierzę w dotarcie na hamowni, gonienie na "red line" zaraz po kupnie itp. ja do 3-4 kkm jeździłem delikatnie czyli do 3-3.5 krpm, lub do 130-150 km/h
Też tak robię, tyle tylko, że oliwę zmieniałem po 6kkm.
ASO w tym przypadku to Skoda. Zmieniłem ori - cokolwiek by to było na Millers XF 5W30. Dojechałem do 30kkm zmieniłem wg kompa (nie był kasowany przy wymianie) ponownie na ten sam. Mam zalany też Ceratec Liqui Molly. Temperatura oleju nigdy nie przekroczyła mi 115st. - nawet przy +40 i autostradzie, zużycie oleju 0 - więc nie kombinuję bo jest OK.
Ja zapodałem LM TopTec 4200 5w30 (504.00), ustawiłem w kompie przeglądy co 15 kkm i śmigam. Wymiana w ASO Skody z ich filtrem i wpisem w KG, koszt 100 pln
raj to jest jak poziom oleju stoi jak zaklęty na miarce a u mnie odpukać tak jest.
No u mnie też, obecnie ~ 6.5kkm po wymianie (przebieg ogólny ~ 10kkm) i stan się zmienił może o 0.1 więc się chyba potwierdza, że początkowe 3-5 kkm jest bardzo ważne w późniejszym okresie eksploatacji :!:
Hej, trochę odgrzeję temat, ale coś mnie martwi moje auto.
Octavia III 1.2 TSI 105KM, odebrana koniec września 2013 i do tej pory przejechałem przeszło 8500 km. Dwa razy już dolewałem oleju, pierwszy dokładnie nie pamiętam, ale przed 5kkm, a drugi raz kilka dni temu.
Wskazanie na bagnecie było na minimum skali. Rozumiem, że silnik się dociera, ale czy to nie powinno się unormować w pierwszych tysiącach?
Komentarz