Picie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukaszc2
    Rider
    • 2013
    • 376

    #51
    Zamieszczone przez kylo76
    Co ciekawe, serwis twierdzi, że komputer w przypadku sygnalizacji konieczności dolania oleju (żółta kontrolka) odnotowuje podniesienie pokrywy silnika jako dokonanie dolewki i przez jakieś 100 km nie zawraca tym głowy.
    Nie tylko serwis ale instrukcja "mówi" to samo.

    [ Dodano: Nie 08 Cze, 14 23:01 ]
    Zamieszczone przez Prekompilator
    Zamieszczone przez interagg
    bo wtedy masz pewność, ze cały olej spłynął + ciepły olej ma ciut większą objętość Dolewaj też na zimnym :!:
    Chyba jednak nie:
    Sprawdzanie poziomu oleju
    › Upewnić się, czy samochód stoi na poziomym równym terenie i silnik ma tempe-
    raturę pracy
    .
    › Wyłączyć silnik.
    › Otworzyć pokrywę komory silnika.
    Odczekać kilka minut, aż olej silnikowy spłynie do miski olejowej i wyciągnąć
    bagnet do sprawdzania poziomu oleju.
    › Bagnet wytrzeć czystą szmatką i z powrotem wsunąć do oporu.
    › Ponownie wyjąć bagnet i odczytać poziom oleju.
    Czyli olej ma być ciepły a nie zimny.
    Koledzy te instrukcje są pisane dla "zwykłych" ludzi a nie pasjonatów z forum Octavi. Osobiście sprawdzam olej na zimnym silniku po nocy.

    Wyobraźcie sobie sytuacje jedzie "zwykły" użytkownik autostradą i mu się wyświetla komunikat o niskim stanie oleju - zjazd na MOP-a wyjęcie instrukcji a tam zapis "olej należy sprawdzić na zimnym silniku po nocy" i co gość nocuje na MOP-ie bo czeka na zimny silnik. Może troszkę ironizuje ale lepiej zapisać odczekać kilka minut niż mieć potem telefony do ASO z takich MOP-ów lub poboczy.

    [ Dodano: Nie 08 Cze, 14 23:05 ]
    Zamieszczone przez rezon
    Temperatura oleju nigdy nie przekroczyła mi 115st.
    A instrukcji jest napisane, że powinna się utrzymywać w zakresie 80-110 stopni.
    Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

    Komentarz

    • Ralfik
      Ambiente
      • 2013
      • 225
      • Octavia III (5E3)
      • DADA 1.5 TSI 150 KM

      #52
      Ja miałem różne samochody nowe i stare i każde brało olej gdy bardziej agresywnie jeżdziłem. Mam teraz 14000 tyś. i dolałem 0.8 litra i przymierzam się do pierwszej wymiany oleju.

      Komentarz

      • JareK77
        Drive
        • 2014
        • 51

        #53
        ja mam przebieg podobny, jazda dość agresywna, średnie spalanie na autostradzie oscyluje w granicach 12,0-12,5 l, jak na chwilę obecną zero zużycia oleju. musiałem dolać jedynie płynu chłodniczego.
        --
        JareK

        Komentarz

        • Ceed1
          Rider
          • 2012
          • 461

          #54
          Z tym sprawdzaniem oleju to jest jakoś inaczej. Ja do tej pory sprawdzałem olej na zimnym silniku po nocy, natomiast w OII jest napisane aby sprawdzać kilka minut po zgaszeniu gorącego silnika. Podejrzewam, że w OIII jest tak samo. Ktoś tu pisał o zimnym silniku podczas sprawdzania poziomu oleju.

          Komentarz

          • tom007
            Rider
            • 2011
            • 536
            • Octavia III (5E3)
            • BZB 1.8 TSI 160 KM
            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

            #55
            Zamieszczone przez Ceed1
            Z tym sprawdzaniem oleju to jest jakoś inaczej.
            Nie tyle inaczej co sa różne szkoły:
            1 - na zimnym np. po nocy i wtedy 100% pewności że wszystko spłynęło do miski
            2 - kilka/kilkanaście minut po wyłączeniu silnika - rozgrzany olej jest bardzo rzadki więc szybko powinien spłynąć do miski.

            Nieważne, którą metodą się sprawdza, tylko ważne żeby trzymać się jednej, bo wtedy jest sensowne porównanie ile faktycznie ubyło.
            W instrukcji podają, że ileś czasu po wyłączeniu żeby komuś nie przyszło do głowy sprawdzać zaraz po zgaszeniu, kiedy olej jest rozbryzgany po całym silniku.
            Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
            Octavia 2 Elegance 1.8TSI

            Komentarz

            • Ceed1
              Rider
              • 2012
              • 461

              #56
              OK, trzymając się jednej metody można oczywiście porównać ile ubyło ale jednocześnie uważam ( od niedawna ), że sprawdzanie na zimnym silniku jest błędem. Dlaczego?, ponieważ jest napisane w instrukcji aby robić to na ciepłym po chwili i czemuś to musi służyć ( wiarygodny pomiar ile jest oleju ). Jak rano sprawdzam na zimnym to mam ponad max a jak po jeździe po odczekaniu to między 3/4 a max. Mimo iż całe życie sprawdzałem na zimnym teraz sprawdzam na gorącym. W sumie ten silnik jest bardzo nowoczesny i zastosowanie metody sprzed kilkudziesięciu lat niekoniecznie musi sprawdzać się dzisiaj.

              Komentarz

              • progressowy
                Rider
                • 2008
                • 453

                #57
                A powiedzcie jakim olejem uzupełniacie ubytek fabrycznie zalanego silnika?
                Czy lepiej kupić literek z aso w cenie jak za zboże. Czy po prostu wystarczy castrol 5w30 nor 504?
                Jak w czasie docierania ubędzie trochę płynu, to koniecznie uzupełnić płynem G13, czy może to być kupiony na" cpnie " różowy mieszalny?
                Chce się zabezpieczyć na przyszłość. I mieć te płyny eksploatacyjne na stanie, stąd moje pytania.
                Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                Komentarz

                • Ralfik
                  Ambiente
                  • 2013
                  • 225
                  • Octavia III (5E3)
                  • DADA 1.5 TSI 150 KM

                  #58
                  Ja w tej chwili jeżdzę i dolewam castrol 5w30 nor504, ale chciałbym wymienić olej tylko na jaki?

                  Komentarz

                  • Fredy.PW
                    Rider
                    • 2013
                    • 376
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #59
                    Zamieszczone przez Ralfik
                    Ja w tej chwili jeżdzę i dolewam castrol 5w30 nor504, ale chciałbym wymienić olej tylko na jaki?
                    Tu link masz cały obszerny wątek na temat polecanych olejów do benzyniaków. Wystarczy przeczytać kilka ostatnich stron, żeby wyrobić sobie zdanie.
                    Ogólnie rzecz biorąc fachowcy w wątku polecają przejście na stałe okresy przeglądowe i wtedy coś w klasie 0W40 z normą VW 502 00 / 505 00, np. Motul 8100 X-Max 0W40.
                    Pzdr
                    Pzdr, Fredy
                    Silnik w mojej O3 smaruje olej

                    Komentarz

                    • lukaszc2
                      Rider
                      • 2013
                      • 376

                      #60
                      Zamieszczone przez progressowy
                      Jak w czasie docierania ubędzie trochę płynu, to koniecznie uzupełnić płynem G13, czy może to być kupiony na" cpnie " różowy mieszalny?
                      To już lepiej dolać wody, w karcie produktu G13 jest informacja, że ubytki do 10% pojemności układu można uzupełniać wodą (tak twierdzi producent). O ile ktoś w ASO na serwisie przed sprzedażą nie skorzystał z tej możliwości.

                      [ Dodano: Pią 13 Cze, 14 23:55 ]
                      Zamieszczone przez progressowy
                      Czy po prostu wystarczy castrol 5w30 nor 504?
                      Ja zakupiłem castrol 5w30 ale proffesional zamiast fst (takie są w markecie a proffesional idzie na piersze zalanie nawet masz info na korku i na wszywce w opakowaniu instrukcji obsługo). http://allegro.pl/castrol-edge-profe...242770404.html

                      a tu dla porównania FST


                      [ Dodano: Sob 14 Cze, 14 00:00 ]
                      Zamieszczone przez progressowy
                      Chce się zabezpieczyć na przyszłość. I mieć te płyny eksploatacyjne na stanie, stąd moje pytania.
                      Olej to sobie zakup raczej się przyda na dolewki co go g-13 uzupełnisz raz i potem jest spokój.
                      Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                      Komentarz

                      • crom.de
                        RS
                        • 2012
                        • 1545
                        • Superb II (3T4)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #61
                        Zamieszczone przez lukaszc2
                        To już lepiej dolać wody, w karcie produktu G13 jest informacja, że ubytki do 10% pojemności układu można uzupełniać wodą (tak twierdzi producent).
                        Byle nie taką z kranu :diabelski_usmiech

                        Zamieszczone przez Ceed1
                        W sumie ten silnik jest bardzo nowoczesny i zastosowanie metody sprzed kilkudziesięciu lat niekoniecznie musi sprawdzać się dzisiaj.
                        Ale bzdura. Co ma sposób pomiaru do nowoczesności silnika? Sam widzisz, że na gorącym nie ścieka Ci wszystko nawet po odczekaniu bo jest go mniej niż po nocy. Zaś za dużo oleju jest raczej bardzo niedobrą sprawą.
                        - Superb
                        - Panda 1.2

                        Komentarz

                        • jjankos
                          Drive
                          • 2013
                          • 43

                          #62
                          Nigdzie w instrukcji ani na forum nie mogę znaleźć informacji ile litrów oleju wchodzi do silnika 1.4 TSI 140KM. Chcę kupić na wymianę i nie wiem czy 4 litry wystarczą, czy może potrzeba więcej. Poratujcie proszę informacją.
                          O3 1.4 TSI DSG Elegance + Amazing

                          Komentarz

                          • ELM0
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 224

                            #63
                            jjankos, 4 litry. W książce jest info
                            Octavia III Combi 1.4 TSI Brąz Topaz

                            Komentarz

                            • doobo
                              Drive
                              • 2013
                              • 48

                              #64
                              Koledzy a czy mogę kupic gdzieś olej taki jak fabrycznie jest zalany? Przejechałem 7200 km, przegląd planuje przy 15 tys a na miarce dobre minimum. Pewnie niebawem zaświeci niski poziom a ja nie chciałbym dolewac czegoś innego? Orientujecie sie co konkretnie mamy? Coś chyba z serii longlife?

                              Komentarz

                              • SS
                                RS
                                • 2010
                                • 16209
                                • Superb III (3V3)

                                #65
                                doobo, znajdź LL i dolej jak za niedługo będzie przegląd z wymianą oleju. Tylko LL zgodny ze specyfikacją dla Twojego silnika. Ja po odbiorze dolewałem Castrola (podobno taki był w fabryce zalany, ale nikt tego na 100% nie chciał potwierdzić)
                                Pisał Sebastian

                                Komentarz

                                • crom.de
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 1545
                                  • Superb II (3T4)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #66
                                  doobo, zrób przegląd już na dobry olej i po sprawie.
                                  - Superb
                                  - Panda 1.2

                                  Komentarz

                                  • Trancer
                                    Ambiente
                                    • 2014
                                    • 201

                                    #67
                                    Olej jakim zalewają Skody - przynajmniej wg ASO Wawa - to Shell Helix Ultra Profesional 5W30 AV-L, trochę drogawy w ASO, można zalać olejem z normą 504.00/507.00 i też da radę.

                                    Komentarz

                                    • ELM0
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 224

                                      #68
                                      Zamieszczone przez doobo
                                      Koledzy a czy mogę kupic gdzieś olej taki jak fabrycznie jest zalany? Przejechałem 7200 km, przegląd planuje przy 15 tys a na miarce dobre minimum. Pewnie niebawem zaświeci niski poziom a ja nie chciałbym dolewac czegoś innego? Orientujecie sie co konkretnie mamy? Coś chyba z serii longlife?
                                      przy dolewce ważne ang by zgodny z normą
                                      Octavia III Combi 1.4 TSI Brąz Topaz

                                      Komentarz

                                      • dawidan
                                        Ambiente
                                        • 2013
                                        • 148

                                        #69
                                        Odgrzewam temat z dolewką oleju. Mi komputer wyświetlił komunikat o niskim stanie oleju przy 14 tyś km, po 4 miesiącach użytkowania Octavi. Wszystko byłoby ok gdyby nie fakt, iz byłem w podróży 400km od domu, gdzies na obwodnicy Wrocławia, w ostanie sobotnie popołudnie i bez zapasu oleju w bagażniku. Krótki tel na info tp o nr serwisu Skody we Wrocławiu niestety nie pomógł gdyż w obydwu serwisach (podano mi nr na Grunwaldzką i Armii Krajowej) nikt nie odbierał tel więc wywnioskowałem, iz juz nie pracują (było po godz 15). Przejechałem jeszcze ok 100km i kupiłem 1l oleju na Orlenie gdzieś na A4 ze specyfikacją vw 504. Tutaj muszę powiedzieć, iż warto mieć przy sobie instrukcję do auta. Gdybym jej nie miał nie wiedziałbym, jaki olej jest akceptowalny do 1,4 tsi. Ten fakt bardzo mi pomógł w rozwiazaniu problemu więc innych również zachęcam do wożenia w aucie instrukcji obsługi. Jak się okazuje może być bardzo pomocna. Szkoda tylko, że nie miałem jakiegoś kontaktu do forumowicza z Wrocławia lub okolic bo wówczas może szybciej rozwiązałbym problem straciłem trochę czasu stojąc na parkingu zastanawiając się czy jechać dalej czy szukać rozwiązania natychmiast.

                                        Jak to jest z kontrolą poziomu oleju? Pierwszy komunikat o potrzebie sprawdzenia poziomu oleju jest jedyny czy może gdybym się tym nie przejmował i nie robił dolewki pojawiłby sie kolejny komunikat o braku oleju i przymusie zatrzymania auta w celu jego uzupełnienia?
                                        O3 elegance 1.4 tsi dsg, race blue, amazing, columbus, kessy + dodatki

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=77449

                                        Komentarz

                                        • ryjeks
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 488
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          #70
                                          A wystarczyło chociaż co jakiś czas z ciekawości sprawdzić stan oleju i nie byłbyś zaskoczony.

                                          Zamieszczone przez dawidan
                                          gdybym się tym nie przejmował i nie robił dolewki pojawiłby sie kolejny komunikat o braku oleju i przymusie zatrzymania auta w celu jego uzupełnienia?
                                          Można nie robić dolewek, komunikat będzie dość wyraźny i auto samo automatycznie się zatrzyma :roll:

                                          Komentarz

                                          • dawidan
                                            Ambiente
                                            • 2013
                                            • 148

                                            #71
                                            Zamieszczone przez ryjeks
                                            A wystarczyło chociaż co jakiś czas z ciekawości sprawdzić stan oleju i nie byłbyś zaskoczony.
                                            Wcześniej sprawdzałem, ale tym razem przed podróżą tego nie zrobiłem więc mnie zaskoczyło.

                                            Zamieszczone przez ryjeks

                                            Można nie robić dolewek, komunikat będzie dość wyraźny i auto samo automatycznie się zatrzyma :roll:
                                            Też tak myślę, tylko szkoda auta
                                            O3 elegance 1.4 tsi dsg, race blue, amazing, columbus, kessy + dodatki

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=77449

                                            Komentarz

                                            • lockin
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 706
                                              • Superb II (3T4)

                                              #72
                                              Zamieszczone przez dawidan
                                              i kupiłem 1l oleju na Orlenie gdzieś na A4 ze specyfikacją vw 504
                                              Jak dla mnie trzymanie sie specyfikacji 504 i wymiana co 30 tys km to sorry ale jakies nieporozumienie. Pierwsze co zrobilem po kupnie auta to wylalem syf Castrola 504 i w ASO zalalem Neste 502 0W40 i wymiany co 15 tys km. Przez ostatnie 3 misiace 4 razy trasa Wroclaw-Rzeszow autostradą, 0 dolewania oleju
                                              JEST >>> O2FL by Lockin

                                              BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                                              BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                                              BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                                              BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                                              Komentarz

                                              • dawidan
                                                Ambiente
                                                • 2013
                                                • 148

                                                #73
                                                Zamieszczone przez lockin
                                                Zamieszczone przez dawidan
                                                i kupiłem 1l oleju na Orlenie gdzieś na A4 ze specyfikacją vw 504
                                                Jak dla mnie trzymanie sie specyfikacji 504 i wymiana co 30 tys km to sorry ale jakies nieporozumienie. Pierwsze co zrobilem po kupnie auta to wylalem syf Castrola 504 i w ASO zalalem Neste 502 0W40 i wymiany co 15 tys km. Przez ostatnie 3 misiace 4 razy trasa Wroclaw-Rzeszow autostradą, 0 dolewania oleju
                                                Aktualnie zastanawiam się nad ewentualną wcześniejszą zmianą oleju (zaraz cyknie 15 tyś) i przejściem na stałe okresy co 15 tyś. Tak robiłem w poprzednim aucie (7 letnim), ale wówczas koszt wymiany oleju + filtry nie był wysoki więc nie wnikałem i zmieniałem (średnio co pół roku). Teraz się zastanawiam i pewnie troche poszperam na forum czytając wasze opinie na ten temat.
                                                O3 elegance 1.4 tsi dsg, race blue, amazing, columbus, kessy + dodatki

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=77449

                                                Komentarz

                                                • Dig Dug
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1306
                                                  • Seat

                                                  #74
                                                  lockin, Co ty wymyślasz ? z tym olejem. To co piszesz to jakiś absurd. Wylanie świeżego oleju fabrycznego to nieporozumienie. Jak chciałeś po swojemu, to trzeba było wymienić po 15 tys km i wtedy zalać, ale nie jakimś Nestle, tylko markowym olejem. Zmieniłeś 0W-30 na 0W-40 i gdzie tu ma nastąpić poprawa zużycia jak praktycznie tę samą klasę lepkości zastosowałeś. :roll:
                                                  Była O1 jest F2.

                                                  Komentarz

                                                  • lockin
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 706
                                                    • Superb II (3T4)

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez Dig Dug
                                                    lockin, Co ty wymyślasz ? z tym olejem. To co piszesz to jakiś absurd. Wylanie świeżego oleju fabrycznego to nieporozumienie. Jak chciałeś po swojemu, to trzeba było wymienić po 15 tys km i wtedy zalać, ale nie jakimś Nestle, tylko markowym olejem. Zmieniłeś 0W-30 na 0W-40 i gdzie tu ma nastąpić poprawa zużycia jak praktycznie tę samą klasę lepkości zastosowałeś. :roll:
                                                    Kolega z takim stażem na forum a nawet nie wie że Neste 0w40 to jaden z 5 najlepszych olejów na rynku ???
                                                    Wątkek polecanych olejów na forum ma już 270 stron , radzę poczytać przed wyborem kolejnego oleju
                                                    A co do zmiany to wylałem Castrola po 15 tys nie czekając do 30 tys i przeszedłem na zmiany oleju co 15 tys 8)

                                                    Odpowiadając na pytanie z PW - można dalej mieć przeglądy okresowe co 2 lata lub 30 tyś km, a jedynie przejść na wymianę oleju co 15 tyś km, wszystko robione w ASO Skoda >>> TU <<<
                                                    JEST >>> O2FL by Lockin

                                                    BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                                                    BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                                                    BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                                                    BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...