crom de. Żadna bzdura. Jak widzę jesteś mądrzejszy niż instrukcja obsługi, która wyraźnie mówi jak należy sprawdzać ilość oleju w silniku. I nie jest to metoda sprzed kilkudziesięciu lat czyli na zimnym np. po nocy. Poczytaj najpierw zanim zaczniesz się tak rzucać.
Picie oleju
Zwiń
X
-
Ceed1, jak dla mnie możesz sprawdzać sobie olej na chodzącym silniku. Mi to naprawdę lotto. Pewne sprawy się nie zmieniają. Wg. instrukcji serwisowej pasek rozrządu w moim aucie podlega dopiero od 90tkm (bez względu na wiek) tylko kontroli wzrokowej co 30t. Wymiana nie jest teoretycznie przewidziana. Też mam zaufać instrukcji?
Komentarz
-
-
Dwie sprawy nie powiązane ze sobą. Metoda sprawdzania poziomu oleju opisana w instrukcji nijak ma się do trwałości paska przewidziana przez producenta. W tym przypadku wszystko zależy od stylu jazdy oraz czy są to przebiegi w mieście czy w trasie. Przy oleju metoda sprawdzania jest zawsze ta sama bez względu czy jeździsz jak kapelusznik czy może jak młody gniewny.
[ Dodano: Czw 10 Lip, 14 06:44 ]
W sumie nie musisz zaufać instrukcji. Jak sobie kupisz nowoczesny samochód ( OIII ) to zawsze Twoim Guru może być pan Henio ze stodoły, który ma tam mały warsztacik. Na pewno zna się lepiej niż producent bo naprawił w swoim życiu kilkaset samochodów z lat 90.
Komentarz
-
-
lockin, Ale ja znam ten wątek. W latach, które mijały zmieniało się zdanie i swego czasu numerem 1 był Motul i żaden inny, w między czasie Był Quakerstake i teoria jego lepszych baz olejowych z rop pensylwańskich czy jakoś tak. Narzekano na Castrola, inni na Mobila itd itp. A ludzie jeżdżą na olejach z beczek w ASO i nic się nie dzieje.
Jak zalejesz olej zgodny z specyfikacją ogólnie dostępny to wystarczy. Później wymieniaj tylko w przyzwoitych czasookresach i będzie git. Można bawić się w zmianę olejów na teoretycznie super-hiper itp, ale to tylko uspokajanie sumienia, że zrobiło się coś więcej dla auta niż fabryka wymaga i inni użytkownicy.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Prześledzenie dyskusji na temat zmiany oleju w różnych wątkach doprowadziły mnie do konkluzji, iż wystarczy zmiana na olej zgodny ze specyfikacja fabryki oraz jego kolejne wymiany co 10/15 tyś km max. Biorę olej jaki daje serwis i przy następnych 15 tys wymieniam ponownie.
Odnosząc się do samego tematu postu 'picie oleju', w moim przypadku auto zażądało dolewki po przejechaniu 14 tyś km od nowości gdzieś na autostradzie daleko od domu. Biorąc pod uwagę fakt, iż przez kolejne 600 km motor będzie katowany wyższymi stałymi obrotami postanowiłem zrobić dolewkę 0,5l zakupionego na orlenie ze specyfikacją 504 zgodnie z intrukcją. Instrukcja mówi również, iż można dolać max do 0,5l oleju do oryginalnie zalanego. Oczywiście rozumiem przez to, iż owe 0,5l dolewki może być dokonane olejem niekoniecznie zgodnym ze specyfikacja.
Zobaczę również przy wymianie jaki jest stan filtru powietrza, jeśli będzie mocno brudny również go wymienię.O3 elegance 1.4 tsi dsg, race blue, amazing, columbus, kessy + dodatki
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=77449
Komentarz
-
-
crom.de, Nie do końca. Są serwisy, które liczą po 40 zł za Castrola LL. A to cena sklepowa, tyle że lany z beczki.
Ja całe moje życie jeżdżę na Castrolu. I zrobiłem różnymi autami ok 250 tys km autami własnymi i nic się nie działo. Jedynie Octavia 2.0 brała mi olej (tam był jakiś myk z pierścieniami źle zakładanymi fabrycznie) ale zlałem to i po prostu dolewałem tańszego półsyntetyka i tyle. Auto zrobiło u mnie ok 70 tys,
Teraz F2 zalewałem Castrolem, ale była promocja w dawali BP Visco 5000 z przeglądem za 244 zł, zobacze czy zacznie go ubywać. Castrola nie brało mimo, że lałem LL i wymieniałem co 2 lata lub 21-22 tys km.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig DugSą serwisy, które liczą po 40 zł za Castrola LL. A to cena sklepowa, tyle że lany z beczki.
Zamieszczone przez Dig DugCastrola nie brało mimo, że lałem LL i wymieniałem co 2 lata lub 21-22 tys km.
Komentarz
-
-
Ja do swojej O3 14,TSI dolewałe już dwa razy po ok 0,7 l raz po ok 5 tys i drugi po ok 10 tys. Jazda 80% miasto 20% szosa. Dla porównania w niemal identycznych warunkach w poprzedniej O2FL 1,4 TSI w identycznych warunkach eksploatacyjnych nie było konieczności dolewek miedzy przeglądami. Co ciekawe w salonach skody (przynajmniej Poznań) nie sprzedają już oleju, którym był zalany silnik Castrol Edge Professional.
Komentarz
-
-
Ja kilka dni temu zobaczyłem, że rano (na zimno) poziom oleju był na min. (przebieg 9k km, brak dolewki od początku), więc zamówiłem i odebrałem dziś 1l "Castrol EDGE Professional LongLife III 5W-30 1L - oznaczony znakiem VW" :-).
Po zrobieniu 60km z familiadą i rowerami na platformie zaparkowałem, poszedłem wypakować graty i po powrocie chciałem zrobić dolewkę, a to zonk- poziom oleju na bagnecie minimalnie poniżej środka skali.
Czyli zgodnie z instrukcją pomiaru na ciepło jest git, więc dolewki nie zrobiłemO3 1,4 TSI 140KM Elegance
Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
Przebieg-ponad 25 000 km ...
Komentarz
-
-
patrząc przez pryzmat ostatnich postów to ja się mocno podbudowałem. Po początkowym niepokoju - po 3,5kkm polałem ok. 350ml oleju. Potem sprawdziłem przy ok. 5kkm i wyglądało, że zniknęło ok. 100ml. Teraz sprawdziłem przy ok. 9kkm i nie zniknęło nic przez 4kkm :szeroki_usmiech :szeroki_usmiechJeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Witam. Jestem nowy na forum. Przebieg mojej Skody to powyzej 20tys. Wiec jezeli chodzi o olej, to do ok 15 tys km, regularnie dolewalem srednio 0,5-0,7l/1000km. w serwisie sie dowiadywalem i powiedzieli, ze dopuszczalne wedlug specyfikacji to nawet o,8l/1000km. Chociaz powiedzieli, ze rzadko sie zdaza tak jak u mnie. Na szczescie powyzej 15 tys km sytuacja sie uspokoila i w tej chwili nie widze, zeby pobieral olej, ewentualnie jakies sladowe, nie widoczne dla zwyklego czlowieka ilosci pozdrawiam
Komentarz
-
-
No to spoko, ja Ci powiem, ze zbytnio sie tym nie martwilem skoro producent to przewidzial, poprostu tego nie doczytalem przed kupnem i w salonie tez mi nikt nic nie powiedzial, dopiero jak wystapil" problem. Teraz tak jak mowie, chyba przestal pobierac wogole, albo w minimalnych ilosciach, albo zrobil sobie przerwe kilka tysiecy km bo sie opil juz i mu jeszcze na troche wystarczy
Komentarz
-
Komentarz