Reidak, gdzie tak powiedzieli?
Picie oleju
Zwiń
X
-
Płyta jest pełna - olej był najpierw fabryczny Castrol, później 2x Motul (od dystrybutora). Opcja z szybką jazdą też się zdarza, np. trasa Poznań - Hemer (Niemcy) i średnia prędkość 154 km/h :roll:Zamieszczone przez TippoJesli to wyniki bez pelnej plyty pod silnikiem, to masz jakis gowniany olej :shock: Albo jezdzisz faktycznie 200km/h non stop przez 3 godziny...Zamieszczone przez zyga_wrgranicach 110-115 stopni, więc wolno nie jest
Ogólnie porównując do mojego byłego auta, czyli Passata B6 CR po programie ze 140 na 185KM, przy tym samym stylu jazdy, trasy mniej więcej te same, olej ten sam, a w pasku max to było do ok. 108-110 stopni.
Komentarz
-
-
odkopuję.
Jak u Was ze zużyciem w 1.4? U mnie nalot ok. 40kkm i ostatnio dolałem ok. 0,6-0,7 na 10 000km - olej Mobil 1 New Life 0W40. Na początku, po wymianie, był spokój.
Część z tego przebiegu zrobiłem na autostradach ok. 600km (2x300km) z przelotową 160km/h i czasem z szaleństwami 180-200km/h - pewnie nie pozostaje to bez znaczenia - nalot autostradowy zrobiłem ostatnio. Wychodzi, że te trasy autostradowe kosztowały mnie z 0,2 litra oleju.
Jak to wygląda u Was? Czy takie zużycie oleju powinno martwić?
Mam wrażenie, że na serwisowym VW502 było lepiej (nie dolewałem oleju), ale na M1 są niższe temperatury pracy silnika.Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł"
! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Witajcie,
u mnie (CHPA) po pierwszych - spokojnych 5000km, nie ubyło nic,
podpowiedzcie proszę czy warto po tym przebiegu zmienić olej czy czekać do 15000km?
roczne przebiegi ok 12-15tys km, 75% miasto
na jaki konkretnie olej najlepiej zmienić fabryczny Castrol?
czytałem watki w tym temacie ale im dłużej czytam tym większy mam w głowie metlik :-)
doradźcie coś npds własnych doświadczeń
z góry dziękuję :-)
Komentarz
-
-
marmal321, z własnego doświadczenia napiszę tak:
w 1.9 TDI ALH lałem MOTULa, teraz do 1.4 TSI CHPA też leje MOTULa, dokładnie tego:
Odkryj nasze smary i oleje do samochodów osobowych, motocykli, skuterów, pojazdów morskich, rekreacyjnych, użytkowych, ogrodniczych i wielu innych
starcza bańka 5l razem z 1 dolewką krótko po zmianie oleju.
Tylko, że wtedy zmiany co 1 rok/15 000 km (co pierwsze).
Przebiegi mam podobne do Twoich, razem z charakterystyką.
Co do zmiany już teraz, to ja się wstrzymałem i dopiero po roku dałem zmienić na MOTULa, ale jak chcesz być spokojny to już teraz daj zmienić.
Komentarz
-
-
dzięki za info,
Powiedzcie jeszcze jak to jest z tymi normami olejowymi VW?
to co proponujecie (wg mojej ograniczonej w tym temacie wiedzy) nie spełnia normy LL a taką mam fabrycznie zaprogramowaną w samochodzie.
jak najlepiej technicznie rozwiązać kwestię wymiany oleju (z korzyścią dla samochodu i własnego portfela)????
- zostawić tryb LL i wymieniać olej co 15tys poza ASO?
- jechać z olejem na wymianę do ASO i poprosić o przeprogramowanie na stałe okresy? (tańszy olej)
olej chciałbym wymieniać min raz do roku lub max 15ys km
Komentarz
-
-
Obie opcje sa dobre.. W pierwszej, jak zalejesz potem olej z LL za ktoryms razem to mozesz sobie pojezdzic i 17-18tys, zeby po roku robic wymiane jak tak chcesz.
W drugiej jestes przykuty do 15tys i tyle.. Wybor zalezy od Ciebie.
U sibei zmieniam co 15tys, ale nadal mam kompa ustawionego w LL. Ostatnio nawet lalem olej bedacy LL, ale mimo to wymiana co 15tys.
Komentarz
-
-
Jak się lata powyżej 160 km to tak jest.Zamieszczone przez krzyzakpZazdroszcze tym co nie schodzi... U mnie była dolewka w piatek, bo zawołał w trasie - w sumie przez 6tys od wymiany dolane z pol litra. Litrowa banka jezdzi juz na stałe w bagazniku. Spalanie podejrzewam ze nasila sie przy szybkiej, stałej jezdzie (150+) na dlugim odcinku (pareset km).
Natomiast 0,5 litra na 6 tys km nie ma tragedii wg mnie.
Komentarz
-
-
Popieram. Jak gonisz powyżej 150 przez xxx km to musi spalić trochę oleju.Zamieszczone przez LukiiJak się lata powyżej 160 km to tak jest.Zamieszczone przez krzyzakpZazdroszcze tym co nie schodzi... U mnie była dolewka w piatek, bo zawołał w trasie - w sumie przez 6tys od wymiany dolane z pol litra. Litrowa banka jezdzi juz na stałe w bagazniku. Spalanie podejrzewam ze nasila sie przy szybkiej, stałej jezdzie (150+) na dlugim odcinku (pareset km).
Natomiast 0,5 litra na 6 tys km nie ma tragedii wg mnie.
Komentarz
-
-
Witam,Zamieszczone przez krzyzakpZazdroszcze tym co nie schodzi... U mnie była dolewka w piatek, bo zawołał w trasie - w sumie przez 6tys od wymiany dolane z pol litra. Litrowa banka jezdzi juz na stałe w bagazniku. Spalanie podejrzewam ze nasila sie przy szybkiej, stałej jezdzie (150+) na dlugim odcinku (pareset km).
Panie i Panowie jeśli macie auta na gwarancji i biorą wam olej zażądajcie w serwisie wymontowania świec i sprawdzenia nagaru. U mnie problem leżał po stronie nieszczelnej głowicy. po wymianie główki nie wiem co to zużycie oleju a miałem ten sam problem. Zdarzały się bowiem w pierwszych miesiącach produkcji silników, że występowały losowo wadliwe głowice. VW zmodyfikował je bodajże w 2014. Już o tym pisałem i ktoś sprawdził w etce, że faktycznie zmiana w numerach była.
pozdro
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bob0309Witam,Zamieszczone przez krzyzakpZazdroszcze tym co nie schodzi... U mnie była dolewka w piatek, bo zawołał w trasie - w sumie przez 6tys od wymiany dolane z pol litra. Litrowa banka jezdzi juz na stałe w bagazniku. Spalanie podejrzewam ze nasila sie przy szybkiej, stałej jezdzie (150+) na dlugim odcinku (pareset km).
Panie i Panowie jeśli macie auta na gwarancji i biorą wam olej zażądajcie w serwisie wymontowania świec i sprawdzenia nagaru. U mnie problem leżał po stronie nieszczelnej głowicy. po wymianie główki nie wiem co to zużycie oleju a miałem ten sam problem. Zdarzały się bowiem w pierwszych miesiącach produkcji silników, że występowały losowo wadliwe głowice. VW zmodyfikował je bodajże w 2014. Już o tym pisałem i ktoś sprawdził w etce, że faktycznie zmiana w numerach była.
A przed wymianą oleju ile brała oleju?
pozdro
Komentarz
-
-
około 0,5l na 4000-4500kmZamieszczone przez jerszaZamieszczone przez bob0309Witam,Zamieszczone przez krzyzakpZazdroszcze tym co nie schodzi... U mnie była dolewka w piatek, bo zawołał w trasie - w sumie przez 6tys od wymiany dolane z pol litra. Litrowa banka jezdzi juz na stałe w bagazniku. Spalanie podejrzewam ze nasila sie przy szybkiej, stałej jezdzie (150+) na dlugim odcinku (pareset km).
Panie i Panowie jeśli macie auta na gwarancji i biorą wam olej zażądajcie w serwisie wymontowania świec i sprawdzenia nagaru. U mnie problem leżał po stronie nieszczelnej głowicy. po wymianie główki nie wiem co to zużycie oleju a miałem ten sam problem. Zdarzały się bowiem w pierwszych miesiącach produkcji silników, że występowały losowo wadliwe głowice. VW zmodyfikował je bodajże w 2014. Już o tym pisałem i ktoś sprawdził w etce, że faktycznie zmiana w numerach była.
A przed wymianą oleju ile brała oleju?
pozdro
Komentarz
-
-
Tylko ze norma w grupie VAG mówi chyba o 1 litrze na 1 tys km wiec na jakiej podstawie mamy sie kłócić ?
Ojciec miał kiedyś Audi 2.0 benzynę i brał strasznie.
Na gwarancji auto. Wizyta w ASO i po krótkich ogledzinach wypieli sie normą...
Poza tym nie ma siły żeby 2 litrowe diesle jak sie je powyżej 3 tys obrotów trzyma przez 500/800/1000 km trzyma nie spaliły trochę oliwy.
Komentarz
-
-
byłoby normą gdyby wszystkie np. tsi brały ten olej i w takim samym stopniu. Przecież nie robią ich młotkiem że każdy egzemplarz jest inny. Po prostu VW ma ostatnimi laty problemy z kontrolą jakości swoich podzespołów (dostawca?) i tak to wygląda. Dla ciekawostki, mój kolega ma starego Passata w wersji USA z silnikiem 2,0tsi ( nie pamiętam który rocznik) oczywiście na łańcuchu i 140kkm. Nie zanotował jak dotąd takich problemów z autem jak my tu na forum. A żeby zrobił jakiś przegląd i wymianę oleju to trzeba mu przypominać bo średnio wymienia co 45kkm. Dziwne prawda ? To nie technologia tylko ludzie dają du....Zamieszczone przez LukiiTylko ze norma w grupie VAG mówi chyba o 1 litrze na 1 tys km wiec na jakiej podstawie mamy sie kłócić ?
Ojciec miał kiedyś Audi 2.0 benzynę i brał strasznie.
Na gwarancji auto. Wizyta w ASO i po krótkich ogledzinach wypieli sie normą...
Poza tym nie ma siły żeby 2 litrowe diesle jak sie je powyżej 3 tys obrotów trzyma przez 500/800/1000 km trzyma nie spaliły trochę oliwy.
Komentarz
-
-
to podobnie brał u nas w pracy Mercedes ML. w serwisie stwierdzili, że norma to dolewka do 7l między przeglądami :P więc banieczka w bagażniku była zawsze.Zamieszczone przez LukiiOjciec miał kiedyś Audi 2.0 benzynę i brał strasznie.
Na gwarancji auto. Wizyta w ASO i po krótkich ogledzinach wypieli sie normą...
Komentarz
-
Takie uroki długich tras...
Komentarz