Picie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ruwado
    RS
    • 2009
    • 14885
    • Octavia IV (NX3)

    Reidak, gdzie tak powiedzieli?
    pozdrawiam - Darek

    Komentarz

    • Reidak
      Drive
      • 2016
      • 66

      @ruwado
      W salonie jak odbierałem auto.


      Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA Topaz

      Komentarz

      • zyga_wr
        Drive
        • 2015
        • 69
        • Octavia III (5E3)
        • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        Zamieszczone przez Tippo
        Zamieszczone przez zyga_wr
        granicach 110-115 stopni, więc wolno nie jest
        Jesli to wyniki bez pelnej plyty pod silnikiem, to masz jakis gowniany olej :shock: Albo jezdzisz faktycznie 200km/h non stop przez 3 godziny...
        Płyta jest pełna - olej był najpierw fabryczny Castrol, później 2x Motul (od dystrybutora). Opcja z szybką jazdą też się zdarza, np. trasa Poznań - Hemer (Niemcy) i średnia prędkość 154 km/h :roll:
        Ogólnie porównując do mojego byłego auta, czyli Passata B6 CR po programie ze 140 na 185KM, przy tym samym stylu jazdy, trasy mniej więcej te same, olej ten sam, a w pasku max to było do ok. 108-110 stopni.

        Komentarz

        • bob_best
          Rider
          • 2013
          • 744
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          odkopuję.

          Jak u Was ze zużyciem w 1.4? U mnie nalot ok. 40kkm i ostatnio dolałem ok. 0,6-0,7 na 10 000km - olej Mobil 1 New Life 0W40. Na początku, po wymianie, był spokój.
          Część z tego przebiegu zrobiłem na autostradach ok. 600km (2x300km) z przelotową 160km/h i czasem z szaleństwami 180-200km/h - pewnie nie pozostaje to bez znaczenia - nalot autostradowy zrobiłem ostatnio. Wychodzi, że te trasy autostradowe kosztowały mnie z 0,2 litra oleju.

          Jak to wygląda u Was? Czy takie zużycie oleju powinno martwić?

          Mam wrażenie, że na serwisowym VW502 było lepiej (nie dolewałem oleju), ale na M1 są niższe temperatury pracy silnika.
          Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

          Komentarz

          • Mastermindq
            Ambiente
            • 2014
            • 209
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            Po 44.000 przeszedłem ze standardowego Castrola na Motul
            0w40 x-max. Po 6.000 km ubyło odrobinę, nie ma potrzeby dolewki.
            Wcześniej dolewałem co ok 5.000 po jakieś 250mi więc różnica jest odczuwalna. Zobaczymy jak będzie dalej.

            Komentarz

            • Karel
              Rider
              • 2014
              • 370
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              Potwierdzam, mikroskopijne picie oliwy jest, ale zupełnie normalne. Przy czym nie widzę u siebie zależności między autostradą i miastem.
              Nie liczyłem dokładnie, ale wychodzi ok. 250-400ml/15kkm.

              Komentarz

              • marmal321
                Drive
                • 2015
                • 68

                Witajcie,

                u mnie (CHPA) po pierwszych - spokojnych 5000km, nie ubyło nic,

                podpowiedzcie proszę czy warto po tym przebiegu zmienić olej czy czekać do 15000km?
                roczne przebiegi ok 12-15tys km, 75% miasto

                na jaki konkretnie olej najlepiej zmienić fabryczny Castrol?
                czytałem watki w tym temacie ale im dłużej czytam tym większy mam w głowie metlik :-)
                doradźcie coś npds własnych doświadczeń

                z góry dziękuję :-)

                Komentarz

                • spj
                  ***** ***
                  ModeratoRS
                  • 2009
                  • 3534
                  • Octavia IV combi (NX5)

                  marmal321, z własnego doświadczenia napiszę tak:
                  w 1.9 TDI ALH lałem MOTULa, teraz do 1.4 TSI CHPA też leje MOTULa, dokładnie tego:
                  Odkryj nasze smary i oleje do samochodów osobowych, motocykli, skuterów, pojazdów morskich, rekreacyjnych, użytkowych, ogrodniczych i wielu innych

                  starcza bańka 5l razem z 1 dolewką krótko po zmianie oleju.
                  Tylko, że wtedy zmiany co 1 rok/15 000 km (co pierwsze).
                  Przebiegi mam podobne do Twoich, razem z charakterystyką.
                  Co do zmiany już teraz, to ja się wstrzymałem i dopiero po roku dałem zmienić na MOTULa, ale jak chcesz być spokojny to już teraz daj zmienić.
                  Pozdrawiam,
                  Paweł

                  Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
                  Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

                  Komentarz

                  • krzyzakp
                    L&K
                    • 2013
                    • 1016
                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                    Tez polece Motul, uzywam od poczatku i jest ok. Co do wymiany, jak tak mało jezdzisz to sadze ze spokojnie do 15tys mozesz poczekac, chyba ze komputer zacznie Cie wczesniej wolac, to wtedy wiadomo.

                    Moja O3 RS

                    Komentarz

                    • marmal321
                      Drive
                      • 2015
                      • 68

                      dzięki za info,

                      Powiedzcie jeszcze jak to jest z tymi normami olejowymi VW?

                      to co proponujecie (wg mojej ograniczonej w tym temacie wiedzy) nie spełnia normy LL a taką mam fabrycznie zaprogramowaną w samochodzie.

                      jak najlepiej technicznie rozwiązać kwestię wymiany oleju (z korzyścią dla samochodu i własnego portfela)????

                      - zostawić tryb LL i wymieniać olej co 15tys poza ASO?
                      - jechać z olejem na wymianę do ASO i poprosić o przeprogramowanie na stałe okresy? (tańszy olej)

                      olej chciałbym wymieniać min raz do roku lub max 15ys km

                      Komentarz

                      • krzyzakp
                        L&K
                        • 2013
                        • 1016
                        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                        Obie opcje sa dobre.. W pierwszej, jak zalejesz potem olej z LL za ktoryms razem to mozesz sobie pojezdzic i 17-18tys, zeby po roku robic wymiane jak tak chcesz.
                        W drugiej jestes przykuty do 15tys i tyle.. Wybor zalezy od Ciebie.
                        U sibei zmieniam co 15tys, ale nadal mam kompa ustawionego w LL. Ostatnio nawet lalem olej bedacy LL, ale mimo to wymiana co 15tys.

                        Moja O3 RS

                        Komentarz

                        • ryjeks
                          Rider
                          • 2010
                          • 488
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          bob_best, od 30kkm do 50 kkm zeszło na bagnecie z max do połowy, czyli do przeglądu na 60 kkm powinno obyć się bez dolewki.

                          Komentarz

                          • krzyzakp
                            L&K
                            • 2013
                            • 1016
                            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                            Zazdroszcze tym co nie schodzi... U mnie była dolewka w piatek, bo zawołał w trasie - w sumie przez 6tys od wymiany dolane z pol litra. Litrowa banka jezdzi juz na stałe w bagazniku. Spalanie podejrzewam ze nasila sie przy szybkiej, stałej jezdzie (150+) na dlugim odcinku (pareset km).

                            Moja O3 RS

                            Komentarz

                            • Lukii
                              Rider
                              • 2015
                              • 562

                              Zamieszczone przez krzyzakp
                              Zazdroszcze tym co nie schodzi... U mnie była dolewka w piatek, bo zawołał w trasie - w sumie przez 6tys od wymiany dolane z pol litra. Litrowa banka jezdzi juz na stałe w bagazniku. Spalanie podejrzewam ze nasila sie przy szybkiej, stałej jezdzie (150+) na dlugim odcinku (pareset km).
                              Jak się lata powyżej 160 km to tak jest.
                              Natomiast 0,5 litra na 6 tys km nie ma tragedii wg mnie.
                              Lukii

                              Mój Brokuł

                              Komentarz

                              • Andja
                                Rider
                                • 2006
                                • 596

                                Zamieszczone przez Lukii
                                Zamieszczone przez krzyzakp
                                Zazdroszcze tym co nie schodzi... U mnie była dolewka w piatek, bo zawołał w trasie - w sumie przez 6tys od wymiany dolane z pol litra. Litrowa banka jezdzi juz na stałe w bagazniku. Spalanie podejrzewam ze nasila sie przy szybkiej, stałej jezdzie (150+) na dlugim odcinku (pareset km).
                                Jak się lata powyżej 160 km to tak jest.
                                Natomiast 0,5 litra na 6 tys km nie ma tragedii wg mnie.
                                Popieram. Jak gonisz powyżej 150 przez xxx km to musi spalić trochę oleju.

                                Komentarz

                                • ruwado
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 14885
                                  • Octavia IV (NX3)

                                  U mnie też jazda nawet ostra, ale krótka nie spala oleju. Ale nawet 150 - 160 przez kilkaset, albo ponad tysiąc km - daje efekt w postaci - 0,5 l na 2000 km. Poza tym nic nie ubywa.
                                  pozdrawiam - Darek

                                  Komentarz

                                  • krzyzakp
                                    L&K
                                    • 2013
                                    • 1016
                                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                    ruwado, krotka ale ostra to w miescie. Ale lecac w trasie, gdy czas troche goni to standard ustawic te 150-160km/h i leciec autostrada... Tym bardziej ze da sie przy tej predkosci spokojnie gadac i hałas nie meczy, a spalanie nie zabija Takie uroki długich tras...

                                    Moja O3 RS

                                    Komentarz

                                    • bob0309
                                      Classic
                                      • 2015
                                      • 18

                                      Zamieszczone przez krzyzakp
                                      Zazdroszcze tym co nie schodzi... U mnie była dolewka w piatek, bo zawołał w trasie - w sumie przez 6tys od wymiany dolane z pol litra. Litrowa banka jezdzi juz na stałe w bagazniku. Spalanie podejrzewam ze nasila sie przy szybkiej, stałej jezdzie (150+) na dlugim odcinku (pareset km).
                                      Witam,

                                      Panie i Panowie jeśli macie auta na gwarancji i biorą wam olej zażądajcie w serwisie wymontowania świec i sprawdzenia nagaru. U mnie problem leżał po stronie nieszczelnej głowicy. po wymianie główki nie wiem co to zużycie oleju a miałem ten sam problem. Zdarzały się bowiem w pierwszych miesiącach produkcji silników, że występowały losowo wadliwe głowice. VW zmodyfikował je bodajże w 2014. Już o tym pisałem i ktoś sprawdził w etce, że faktycznie zmiana w numerach była.

                                      pozdro

                                      Komentarz

                                      • krzyzakp
                                        L&K
                                        • 2013
                                        • 1016
                                        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                        bob0309, auto z koncowki 2014, wiec raczej nie dotyczy. Do tego czesc z nas ma TDi, wiec zupełnie inna konstrukcja..

                                        Moja O3 RS

                                        Komentarz

                                        • jersza
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 14

                                          Zamieszczone przez bob0309
                                          Zamieszczone przez krzyzakp
                                          Zazdroszcze tym co nie schodzi... U mnie była dolewka w piatek, bo zawołał w trasie - w sumie przez 6tys od wymiany dolane z pol litra. Litrowa banka jezdzi juz na stałe w bagazniku. Spalanie podejrzewam ze nasila sie przy szybkiej, stałej jezdzie (150+) na dlugim odcinku (pareset km).
                                          Witam,

                                          Panie i Panowie jeśli macie auta na gwarancji i biorą wam olej zażądajcie w serwisie wymontowania świec i sprawdzenia nagaru. U mnie problem leżał po stronie nieszczelnej głowicy. po wymianie główki nie wiem co to zużycie oleju a miałem ten sam problem. Zdarzały się bowiem w pierwszych miesiącach produkcji silników, że występowały losowo wadliwe głowice. VW zmodyfikował je bodajże w 2014. Już o tym pisałem i ktoś sprawdził w etce, że faktycznie zmiana w numerach była.
                                          A przed wymianą oleju ile brała oleju?
                                          pozdro

                                          Komentarz

                                          • bob0309
                                            Classic
                                            • 2015
                                            • 18

                                            Zamieszczone przez jersza
                                            Zamieszczone przez bob0309
                                            Zamieszczone przez krzyzakp
                                            Zazdroszcze tym co nie schodzi... U mnie była dolewka w piatek, bo zawołał w trasie - w sumie przez 6tys od wymiany dolane z pol litra. Litrowa banka jezdzi juz na stałe w bagazniku. Spalanie podejrzewam ze nasila sie przy szybkiej, stałej jezdzie (150+) na dlugim odcinku (pareset km).
                                            Witam,

                                            Panie i Panowie jeśli macie auta na gwarancji i biorą wam olej zażądajcie w serwisie wymontowania świec i sprawdzenia nagaru. U mnie problem leżał po stronie nieszczelnej głowicy. po wymianie główki nie wiem co to zużycie oleju a miałem ten sam problem. Zdarzały się bowiem w pierwszych miesiącach produkcji silników, że występowały losowo wadliwe głowice. VW zmodyfikował je bodajże w 2014. Już o tym pisałem i ktoś sprawdził w etce, że faktycznie zmiana w numerach była.
                                            A przed wymianą oleju ile brała oleju?
                                            pozdro
                                            około 0,5l na 4000-4500km

                                            Komentarz

                                            • Lukii
                                              Rider
                                              • 2015
                                              • 562

                                              Tylko ze norma w grupie VAG mówi chyba o 1 litrze na 1 tys km wiec na jakiej podstawie mamy sie kłócić ?
                                              Ojciec miał kiedyś Audi 2.0 benzynę i brał strasznie.
                                              Na gwarancji auto. Wizyta w ASO i po krótkich ogledzinach wypieli sie normą...

                                              Poza tym nie ma siły żeby 2 litrowe diesle jak sie je powyżej 3 tys obrotów trzyma przez 500/800/1000 km trzyma nie spaliły trochę oliwy.
                                              Lukii

                                              Mój Brokuł

                                              Komentarz

                                              • bob0309
                                                Classic
                                                • 2015
                                                • 18

                                                Zamieszczone przez Lukii
                                                Tylko ze norma w grupie VAG mówi chyba o 1 litrze na 1 tys km wiec na jakiej podstawie mamy sie kłócić ?
                                                Ojciec miał kiedyś Audi 2.0 benzynę i brał strasznie.
                                                Na gwarancji auto. Wizyta w ASO i po krótkich ogledzinach wypieli sie normą...

                                                Poza tym nie ma siły żeby 2 litrowe diesle jak sie je powyżej 3 tys obrotów trzyma przez 500/800/1000 km trzyma nie spaliły trochę oliwy.
                                                byłoby normą gdyby wszystkie np. tsi brały ten olej i w takim samym stopniu. Przecież nie robią ich młotkiem że każdy egzemplarz jest inny. Po prostu VW ma ostatnimi laty problemy z kontrolą jakości swoich podzespołów (dostawca?) i tak to wygląda. Dla ciekawostki, mój kolega ma starego Passata w wersji USA z silnikiem 2,0tsi ( nie pamiętam który rocznik) oczywiście na łańcuchu i 140kkm. Nie zanotował jak dotąd takich problemów z autem jak my tu na forum. A żeby zrobił jakiś przegląd i wymianę oleju to trzeba mu przypominać bo średnio wymienia co 45kkm. Dziwne prawda ? To nie technologia tylko ludzie dają du....

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  A czy przekracza 3000 obr/min ??

                                                  Bo wiekszosc tych silnikow, gdy ktos glaska pedal gazu, to zuzywa minimalnie olej. A jak ktos gniecie ostro, to olej znika szybciutko.
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  • militarius
                                                    Drive
                                                    • 2015
                                                    • 86

                                                    Zamieszczone przez Lukii
                                                    Ojciec miał kiedyś Audi 2.0 benzynę i brał strasznie.
                                                    Na gwarancji auto. Wizyta w ASO i po krótkich ogledzinach wypieli sie normą...
                                                    to podobnie brał u nas w pracy Mercedes ML. w serwisie stwierdzili, że norma to dolewka do 7l między przeglądami :P więc banieczka w bagażniku była zawsze.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...