Wg konfiguratora wersja wyposażeniowa Active, z wyjątkiem 1,4TSI, czyli 1,2TSI w obu mocach i 1,6 diesel są fabrycznie na 15 calówkach.
czyli najprościej żeby ktoś kto ma taką wersję zobaczył jakie ma et i się odezwał , tylko ze pewnie każdy teraz na alu bierze.. a może ktoś ma zapas stalowy 15...
Zamieszczone przez Seed
"Felga o podanym nr w katalogu Skody nie występuje. Rozmiar wg VW to 6,5Jx16H2 ET50 5/112. Nr i rozmiar felgi stalowej OCT III to: 5Q0601027F 03C,
6,5Jx16H2 ET46 5/112. Jak widać różnią się odsadzeniem, więc trudno powiedzieć czy będą pasowały ( ew. ocieranie przy skrętach)."
nie za bardzo rozumiem co tu jest napisane ale , ale jeżeli ori ma być 6,5x16et50 to 6,5Jx16H2 ET46 wejdzie przecież tym bardziej.
"Felga o podanym nr w katalogu Skody nie występuje. Rozmiar wg VW to 6,5Jx16H2 ET50 5/112. Nr i rozmiar felgi stalowej OCT III to: 5Q0601027F 03C,
6,5Jx16H2 ET46 5/112. Jak widać różnią się odsadzeniem, więc trudno powiedzieć czy będą pasowały ( ew. ocieranie przy skrętach)."
nie za bardzo rozumiem co tu jest napisane ale , ale jeżeli ori ma być 6,5x16et50 to 6,5Jx16H2 ET46 wejdzie przecież tym bardziej.
wlasnie ori w O3 jest ET46, a te felgi ktore ja chche zalozyc maja ET50. pytanie czy nie bedzie ocierac?
A że używane stalówki 400zł za komplet to się zgodzę, tylko co z tym ET50? Żeby się nie okazało, że zaoszczędzisz 400-500zł, a promień skrętu będzie jak wozu drabiniastego.
Zamieszałem się, myślałem, że et50 jest ORI.
Tutaj macie te Alcary za 500zł ale to będzie wymagało pierścienia centrującego
wlasnie ori w O3 jest ET46, a te felgi ktore ja chche zalozyc maja ET50. pytanie czy nie bedzie ocierac?
no to jeżeli tak to trzeba przymierzyć czy przede wszystkim nie ocierają na zacisku. rozumiem że mówisz teraz o 16" :?:
ciekawe jakie et i szerokość jest w 15 ..
ale się problem zrobił.. :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez mac_aaron
Tutaj macie te Alcary za 500zł ale to będzie wymagało pierścienia centrującego
Seed napisał/a:
wlasnie ori w O3 jest ET46, a te felgi ktore ja chche zalozyc maja ET50. pytanie czy nie bedzie ocierac?
no to jeżeli tak to trzeba przymierzyć czy przede wszystkim nie ocierają na zacisku. rozumiem że mówisz teraz o 16"
ciekawe jakie et i szerokość jest w 15 ..
ale się problem zrobił..
mowie o 16" - ja mysle ze to tylko kwestia dlugosci rantu. 4mm to nie duzo i obcierac tez nie powinno, a i zacisk powinien wejsc.
Seed, A sprawdziles co Ci napisalem, czy dalej jestes leniem i wywazasz otwarte drzwi w sprawie opon.
Roznica ET 46 a 50 to 4mm. Bez stresu. Na zime nawet lepiej jak ET jest wieksze bo mniejsza szansa ze lancuch zalozony na kolo bedzie obcieral o amortyzator.
Roznica ET 46 a 50 to 4mm. Bez stresu. Na zime nawet lepiej jak ET jest wieksze bo mniejsza szansa ze lancuch zalozony na kolo bedzie obcieral o amortyzator.
większe et wchodzi do środka , nie mąć ludziom w głowie :szeroki_usmiech
wyglądają na ori. Cena bardzo dobra - sprawdzisz przymierzysz, gdyby coś nie pasowało sprzedasz. Sprawdzenie może być przecież bez opon. A na dołączonym zdjęciu widać oznaczenia jak na ori felgach - mam u siebie identyczne
kylo76, muszę przyznać że się myliłem , no faktycznie wyglądają na ori , tylko skąd ta cena... :?
w każdym bądź razie jeżeli myślisz o nowych to bierz , cena bardzo dobra.
No właśnie dobra ale i tak w połączeniu z oponą 16 cali to wyjdzie w cenie nowych 17 calówek, czyli zero potencjalnej oszczędności. Dlatego zastanawiam się jednak nad felgami 15 cali, tylko jest z nimi problem - nie bardzo są.
O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Hmm 5 lat temu kupiłem felgi 15' jak jeździłem jeszcze Cordobą, gdzie cena za sztukę wynosiła 60zł (czyli 100% made in China). Obecnie tym samochodem jeździ siostra, na tych samych felgach i nic się złego nie dzieje, felgi używane zimą przejechały z 40 tys. miały kontakt z krawężnikiem, który rozwalił oponę, a felga jak była prosta tak jest. Brak problemów z wyważeniem. Ciekawe czy miałem farta wtedy podczas zakupy, czy ten chiński produkt nawet się trzyma
Tak wiem, ale opona 16" + felga stalowa (nawet komplet z allegro za 725zł, który pokazałem) daje niewielką różnicę w cenie. Dlatego wciąż się :box2 z myślami. Opony 15" są tanie (UG8 poniżej 250zł), ale kiepsko jest z dostępnością felg 15", z kolei 16" są dostępne w większości sklepów, ale cena kompletu to już ponad 2000zł.
Opon 17" nie kupię bo szkoda mi ori felg, pomijam warunki zimowe i drogi ma wiosnę, również przez wzgląd na obsługę większości warsztatów oponiarskich.
O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Taniej drozej pytanie czy ktos ma czas jezdzic na przekladki czy przeklada sam kiedy chce i ma gdzie przechowywac. Zobaczymy ilu po nastepnej zimie O3 na 17 i 18" powie ze ciezko bylo i opona jedna albo dwie sa na smietnik a felgi krzywe. Ja nie mowie o jezdzie po miescie tylko s-ki i wojewodzkie. Wystarczy zeby w marcu dostac zalamania.
Zobaczymy ilu po nastepnej zimie O3 na 17 i 18" powie ze ciezko bylo i opona jedna albo dwie sa na smietnik a felgi krzywe.
Dlatego nie rozważam zakupu opon 17 cali na zimę. Więc zostaje mi zdecydować czy zapłacić więcej za komplet opona i felga 16 cali (trochę drożej i lepiej wygląda) czy mniej za 15 cali (sporo taniej, ale na razie ciężko dostać felgi stalowe 15 cali).
O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
nie demonizowałbym 17 na zimę
przejeździłem tak 3 ostatnie zimowe sezony a zimówek używam przez 5-6 miesięcy w roku
jedyne czego brak to komfortu ale psychicznego ;-) jak uwalę w dziurę czy krawężnik to do wymiany droższa opona i/lub felga alu czego nie ma w przypadku 16 i stalowych felg bo koszt takiego zabiegu jest zdecydowanie niższy
Komentarz