Zamieszczone przez Wojqba
Blue Energy, eco, etc... - Eko gadzety w octavi
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Przem78Zamieszczone przez Wojqbajedynie czego nie ma to pakietu green tec
ja nie bralem "green tec" ale mam SS i mnie interesuje czy tytaj jest rekuperacja czy tylko sam SS.-----
O3 - zamówiona...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Black_Devmasz ten pakiet green tec czy po prostu masz SS ?
"1.4 TSI Green tec, 140 KM/250 Nm",
"Silniki oznaczone Green Line/Green tec będą standardowo wyposażone w system start/stop oraz system odzyskiwania energii z hamowania."
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rezonposzukaj dodatkowego akumulatora - jak nie ma, a nie ma - to nie masz odzyskiwania energii.
Z tego co doczytałem się w necie rekuperacja oznacza tylko to ze alternator "pracuje" tylko w chwili hamowania, a w czasie przyspieszania jest "przeźroczysty" a prąd ciągnięty jest z aku podstawowego.
W SS wedle informacji z forum jest inny:
- akumulator
- alternator
- rozrusznik
A wiec "drugi aku" wedle mnie jest nie potrzebny aby rekuperacja dzialala.
Chyba ze ktoś ma ewidentnie green-tec i faktycznie ma drugi aku.-----
O3 - zamówiona...
Komentarz
-
-
Ja miałem green tec i drugiego aku nie było. A tu zdjęcia jak wygląda silnik z pakietem green tec, chyba wszystko jest podobnie oprócz wiekszego aku. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=25
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
powinien być w takim razie nie tylko większy, ale i bardziej odporny na szybkie ładowanie. Fajnie byłoby, żeby ta energia była na coś zużywana - np. KERS stosowany już też w niektórych cywilnych BMW chociaż nie wiem czy tak się nazywa. Tzw. retardery czyli hamulce elektromagnetyczne są/były w autobusach, ale energia szła tak naprawdę w powietrze.
Komentarz
-
-
czyli zamiast normalnego ładowania stałym prądem kilku-kilkunastu A akumulator dostaje kilkusekundowe strzały kilkudziesięciu A i to ma być ekologiczne jak skrócę jego żywot o połowę uzyskując niezauważalne oszczędności paliwa? Sens to ma jak energia jest gromadzona w akumulatorze o innej konstrukcji niż tradycyjne ołowiowe i jest zużywana w momentach zwiększonego zapotrzebowania na energię tj. przy rozpędzaniu za pomocą silników elektrycznych (hybrydy) albo specjalnego rozruszniko/alternatora wspomagającego działanie silnika spalinowego.
Komentarz
-
Komentarz