Blue Energy, eco, etc... - Eko gadzety w octavi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Przem78
    Rider
    • 2013
    • 561

    #76
    Zamieszczone przez Wojqba
    jedynie czego nie ma to pakietu green tec
    Z tego co wiem to pakiet Greentec dodatkowo ma opony o niższym oporze toczenie (w salonie mówili o Michelinach) ja u siebie mam SS, system rekuperacji energii podczas hamowania ale mam normalne opony Dunlopy Sport maxxy i tylko taka jest różnica
    Pozdr. Przemek

    Komentarz

    • Black_Dev
      Drive
      • 2013
      • 73

      #77
      Zamieszczone przez Przem78
      Zamieszczone przez Wojqba
      jedynie czego nie ma to pakietu green tec
      Z tego co wiem to pakiet Greentec dodatkowo ma opony o niższym oporze toczenie (w salonie mówili o Michelinach) ja u siebie mam SS, system rekuperacji energii podczas hamowania ale mam normalne opony Dunlopy Sport maxxy i tylko taka jest różnica
      masz ten pakiet green tec czy po prostu masz SS ?

      ja nie bralem "green tec" ale mam SS i mnie interesuje czy tytaj jest rekuperacja czy tylko sam SS.
      -----
      O3 - zamówiona...

      Komentarz

      • kc2ine
        Ambiente
        • 2012
        • 134

        #78
        wiedzialem raz green tec octavie...

        Komentarz

        • Przem78
          Rider
          • 2013
          • 561

          #79
          Zamieszczone przez Black_Dev
          masz ten pakiet green tec czy po prostu masz SS ?
          Kolego wszystkie źródła jakie przeczytałem, opinie i testy dają jednoznacznie do zrozumienia, że pierwsze wersje wychodziły z pakietem "GrenTec" a później zrobili z tego opcje. We wszystkich artykułach jest to opisane np: 1.4 TSI "Kolejna wersja to 1.4 TSI Green tec. Jednostka dysponuje mocą 140 KM, współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiostopniową DSG. Ze skrzynią manualną oraz układem start/stop"

          "1.4 TSI Green tec, 140 KM/250 Nm",

          "Silniki oznaczone Green Line/Green tec będą standardowo wyposażone w system start/stop oraz system odzyskiwania energii z hamowania."
          Pozdr. Przemek

          Komentarz

          • Black_Dev
            Drive
            • 2013
            • 73

            #80
            to może inaczej zapytam kto powie czy alternator jest inny czy to tylko jakaś elektronika a alternator taki sam ?

            mogłbym podnieść maskę i sprawdzić jak by ktoś mi powiedział czego mam poszukać jako elementy odzysku energii.
            -----
            O3 - zamówiona...

            Komentarz

            • rezon
              RS
              • 2006
              • 1894
              • Volvo
              • AKL 1.6 MPI 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #81
              poszukaj dodatkowego akumulatora - jak nie ma, a nie ma - to nie masz odzyskiwania energii.

              Komentarz

              • Przem78
                Rider
                • 2013
                • 561

                #82
                Zamieszczone przez rezon
                poszukaj dodatkowego akumulatora - jak nie ma, a nie ma - to nie masz odzyskiwania energii.
                Coś jednak jest przy aku bo nawet w instrukcji nie zalecają podłączania prostownika do "-" tylko masy silnika
                Pozdr. Przemek

                Komentarz

                • tomekb1
                  Rider
                  • 2013
                  • 352

                  #83
                  Kurcze, teraz sam się zastanawiam, czy ten system w moim aucie jest. Podłączenie do masy zalecają z uwagi na ss.
                  Pozdrawiam
                  Tomek

                  Komentarz

                  • Black_Dev
                    Drive
                    • 2013
                    • 73

                    #84
                    Zamieszczone przez rezon
                    poszukaj dodatkowego akumulatora - jak nie ma, a nie ma - to nie masz odzyskiwania energii.
                    A po co mi dodatkowy aku ? i skąd wiesz ze musi być aby była rekuperacja ?

                    Z tego co doczytałem się w necie rekuperacja oznacza tylko to ze alternator "pracuje" tylko w chwili hamowania, a w czasie przyspieszania jest "przeźroczysty" a prąd ciągnięty jest z aku podstawowego.

                    W SS wedle informacji z forum jest inny:
                    - akumulator
                    - alternator
                    - rozrusznik

                    A wiec "drugi aku" wedle mnie jest nie potrzebny aby rekuperacja dzialala.

                    Chyba ze ktoś ma ewidentnie green-tec i faktycznie ma drugi aku.
                    -----
                    O3 - zamówiona...

                    Komentarz

                    • Arundill
                      Rider
                      • 2012
                      • 321

                      #85
                      Ja miałem green tec i drugiego aku nie było. A tu zdjęcia jak wygląda silnik z pakietem green tec, chyba wszystko jest podobnie oprócz wiekszego aku. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=25

                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • rezon
                        RS
                        • 2006
                        • 1894
                        • Volvo
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #86
                        powinien być w takim razie nie tylko większy, ale i bardziej odporny na szybkie ładowanie. Fajnie byłoby, żeby ta energia była na coś zużywana - np. KERS stosowany już też w niektórych cywilnych BMW chociaż nie wiem czy tak się nazywa. Tzw. retardery czyli hamulce elektromagnetyczne są/były w autobusach, ale energia szła tak naprawdę w powietrze.

                        Komentarz

                        • tomekb1
                          Rider
                          • 2013
                          • 352

                          #87
                          Podobno jest bardziej odporny. Tak przynajmniej mnie zapewniano przy zakupie.
                          Pozdrawiam
                          Tomek

                          Komentarz

                          • Przem78
                            Rider
                            • 2013
                            • 561

                            #88
                            Zamieszczone przez rezon
                            Fajnie byłoby, żeby ta energia była na coś zużywana
                            Ale ona jest zużywana, na działanie radia, klimy (wiatraka), sterowanie szybami, SS, itp. to idzie z AKU ale, żeby AKU miał moc trzeba go doładować i kółko się zamyka :P
                            Pozdr. Przemek

                            Komentarz

                            • rezon
                              RS
                              • 2006
                              • 1894
                              • Volvo
                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #89
                              czyli zamiast normalnego ładowania stałym prądem kilku-kilkunastu A akumulator dostaje kilkusekundowe strzały kilkudziesięciu A i to ma być ekologiczne jak skrócę jego żywot o połowę uzyskując niezauważalne oszczędności paliwa? Sens to ma jak energia jest gromadzona w akumulatorze o innej konstrukcji niż tradycyjne ołowiowe i jest zużywana w momentach zwiększonego zapotrzebowania na energię tj. przy rozpędzaniu za pomocą silników elektrycznych (hybrydy) albo specjalnego rozruszniko/alternatora wspomagającego działanie silnika spalinowego.

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #90
                                Zamyslem to mial byc akumulator zelowy jak to robi BMW od lat. Dziwie sie, ze w systemie SS tego nie ma
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                Pracuję...