Zamieszczone przez Wojqba
					
				
				
			
		Blue Energy, eco, etc... - Eko gadzety w octavi
				
					Zwiń
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
masz ten pakiet green tec czy po prostu masz SS ?Zamieszczone przez Przem78Z tego co wiem to pakiet Greentec dodatkowo ma opony o niższym oporze toczenie (w salonie mówili o Michelinach) ja u siebie mam SS, system rekuperacji energii podczas hamowania ale mam normalne opony Dunlopy Sport maxxy i tylko taka jest różnicaZamieszczone przez Wojqbajedynie czego nie ma to pakietu green tec
ja nie bralem "green tec" ale mam SS i mnie interesuje czy tytaj jest rekuperacja czy tylko sam SS.-----
O3 - zamówiona...
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Kolego wszystkie źródła jakie przeczytałem, opinie i testy dają jednoznacznie do zrozumienia, że pierwsze wersje wychodziły z pakietem "GrenTec" a później zrobili z tego opcje. We wszystkich artykułach jest to opisane np: 1.4 TSI "Kolejna wersja to 1.4 TSI Green tec. Jednostka dysponuje mocą 140 KM, współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiostopniową DSG. Ze skrzynią manualną oraz układem start/stop"Zamieszczone przez Black_Devmasz ten pakiet green tec czy po prostu masz SS ?
"1.4 TSI Green tec, 140 KM/250 Nm",
"Silniki oznaczone Green Line/Green tec będą standardowo wyposażone w system start/stop oraz system odzyskiwania energii z hamowania."
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
A po co mi dodatkowy aku ? i skąd wiesz ze musi być aby była rekuperacja ?Zamieszczone przez rezonposzukaj dodatkowego akumulatora - jak nie ma, a nie ma - to nie masz odzyskiwania energii.
Z tego co doczytałem się w necie rekuperacja oznacza tylko to ze alternator "pracuje" tylko w chwili hamowania, a w czasie przyspieszania jest "przeźroczysty" a prąd ciągnięty jest z aku podstawowego.
W SS wedle informacji z forum jest inny:
- akumulator
- alternator
- rozrusznik
A wiec "drugi aku" wedle mnie jest nie potrzebny aby rekuperacja dzialala.
Chyba ze ktoś ma ewidentnie green-tec i faktycznie ma drugi aku.-----
O3 - zamówiona...
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Ja miałem green tec i drugiego aku nie było. A tu zdjęcia jak wygląda silnik z pakietem green tec, chyba wszystko jest podobnie oprócz wiekszego aku. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=25
Pozdrawiam
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
powinien być w takim razie nie tylko większy, ale i bardziej odporny na szybkie ładowanie. Fajnie byłoby, żeby ta energia była na coś zużywana - np. KERS stosowany już też w niektórych cywilnych BMW chociaż nie wiem czy tak się nazywa. Tzw. retardery czyli hamulce elektromagnetyczne są/były w autobusach, ale energia szła tak naprawdę w powietrze.
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
czyli zamiast normalnego ładowania stałym prądem kilku-kilkunastu A akumulator dostaje kilkusekundowe strzały kilkudziesięciu A i to ma być ekologiczne jak skrócę jego żywot o połowę uzyskując niezauważalne oszczędności paliwa? Sens to ma jak energia jest gromadzona w akumulatorze o innej konstrukcji niż tradycyjne ołowiowe i jest zużywana w momentach zwiększonego zapotrzebowania na energię tj. przy rozpędzaniu za pomocą silników elektrycznych (hybrydy) albo specjalnego rozruszniko/alternatora wspomagającego działanie silnika spalinowego.
Komentarz
 - 
 

							
						
 i kółko się zamyka  :P
							
						
 
Komentarz