Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Blue Energy, eco, etc... - Eko gadzety w octavi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Zamieszczone przez Wojqba
    jedynie czego nie ma to pakietu green tec
    Z tego co wiem to pakiet Greentec dodatkowo ma opony o niższym oporze toczenie (w salonie mówili o Michelinach) ja u siebie mam SS, system rekuperacji energii podczas hamowania ale mam normalne opony Dunlopy Sport maxxy i tylko taka jest różnica
    Pozdr. Przemek

    Komentarz


    • #77
      Zamieszczone przez Przem78
      Zamieszczone przez Wojqba
      jedynie czego nie ma to pakietu green tec
      Z tego co wiem to pakiet Greentec dodatkowo ma opony o niższym oporze toczenie (w salonie mówili o Michelinach) ja u siebie mam SS, system rekuperacji energii podczas hamowania ale mam normalne opony Dunlopy Sport maxxy i tylko taka jest różnica
      masz ten pakiet green tec czy po prostu masz SS ?

      ja nie bralem "green tec" ale mam SS i mnie interesuje czy tytaj jest rekuperacja czy tylko sam SS.
      -----
      O3 - zamówiona...

      Komentarz


      • #78
        wiedzialem raz green tec octavie...

        Komentarz


        • #79
          Zamieszczone przez Black_Dev
          masz ten pakiet green tec czy po prostu masz SS ?
          Kolego wszystkie źródła jakie przeczytałem, opinie i testy dają jednoznacznie do zrozumienia, że pierwsze wersje wychodziły z pakietem "GrenTec" a później zrobili z tego opcje. We wszystkich artykułach jest to opisane np: 1.4 TSI "Kolejna wersja to 1.4 TSI Green tec. Jednostka dysponuje mocą 140 KM, współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiostopniową DSG. Ze skrzynią manualną oraz układem start/stop"

          "1.4 TSI Green tec, 140 KM/250 Nm",

          "Silniki oznaczone Green Line/Green tec będą standardowo wyposażone w system start/stop oraz system odzyskiwania energii z hamowania."
          Pozdr. Przemek

          Komentarz


          • #80
            to może inaczej zapytam kto powie czy alternator jest inny czy to tylko jakaś elektronika a alternator taki sam ?

            mogłbym podnieść maskę i sprawdzić jak by ktoś mi powiedział czego mam poszukać jako elementy odzysku energii.
            -----
            O3 - zamówiona...

            Komentarz


            • #81
              poszukaj dodatkowego akumulatora - jak nie ma, a nie ma - to nie masz odzyskiwania energii.

              Komentarz


              • #82
                Zamieszczone przez rezon
                poszukaj dodatkowego akumulatora - jak nie ma, a nie ma - to nie masz odzyskiwania energii.
                Coś jednak jest przy aku bo nawet w instrukcji nie zalecają podłączania prostownika do "-" tylko masy silnika
                Pozdr. Przemek

                Komentarz


                • #83
                  Kurcze, teraz sam się zastanawiam, czy ten system w moim aucie jest. Podłączenie do masy zalecają z uwagi na ss.
                  Pozdrawiam
                  Tomek

                  Komentarz


                  • #84
                    Zamieszczone przez rezon
                    poszukaj dodatkowego akumulatora - jak nie ma, a nie ma - to nie masz odzyskiwania energii.
                    A po co mi dodatkowy aku ? i skąd wiesz ze musi być aby była rekuperacja ?

                    Z tego co doczytałem się w necie rekuperacja oznacza tylko to ze alternator "pracuje" tylko w chwili hamowania, a w czasie przyspieszania jest "przeźroczysty" a prąd ciągnięty jest z aku podstawowego.

                    W SS wedle informacji z forum jest inny:
                    - akumulator
                    - alternator
                    - rozrusznik

                    A wiec "drugi aku" wedle mnie jest nie potrzebny aby rekuperacja dzialala.

                    Chyba ze ktoś ma ewidentnie green-tec i faktycznie ma drugi aku.
                    -----
                    O3 - zamówiona...

                    Komentarz


                    • #85
                      Ja miałem green tec i drugiego aku nie było. A tu zdjęcia jak wygląda silnik z pakietem green tec, chyba wszystko jest podobnie oprócz wiekszego aku. Forum - Octavia Club Polska

                      Pozdrawiam

                      Komentarz


                      • #86
                        powinien być w takim razie nie tylko większy, ale i bardziej odporny na szybkie ładowanie. Fajnie byłoby, żeby ta energia była na coś zużywana - np. KERS stosowany już też w niektórych cywilnych BMW chociaż nie wiem czy tak się nazywa. Tzw. retardery czyli hamulce elektromagnetyczne są/były w autobusach, ale energia szła tak naprawdę w powietrze.

                        Komentarz


                        • #87
                          Podobno jest bardziej odporny. Tak przynajmniej mnie zapewniano przy zakupie.
                          Pozdrawiam
                          Tomek

                          Komentarz


                          • #88
                            Zamieszczone przez rezon
                            Fajnie byłoby, żeby ta energia była na coś zużywana
                            Ale ona jest zużywana, na działanie radia, klimy (wiatraka), sterowanie szybami, SS, itp. to idzie z AKU ale, żeby AKU miał moc trzeba go doładować i kółko się zamyka :P
                            Pozdr. Przemek

                            Komentarz


                            • #89
                              czyli zamiast normalnego ładowania stałym prądem kilku-kilkunastu A akumulator dostaje kilkusekundowe strzały kilkudziesięciu A i to ma być ekologiczne jak skrócę jego żywot o połowę uzyskując niezauważalne oszczędności paliwa? Sens to ma jak energia jest gromadzona w akumulatorze o innej konstrukcji niż tradycyjne ołowiowe i jest zużywana w momentach zwiększonego zapotrzebowania na energię tj. przy rozpędzaniu za pomocą silników elektrycznych (hybrydy) albo specjalnego rozruszniko/alternatora wspomagającego działanie silnika spalinowego.

                              Komentarz


                              • #90
                                Zamyslem to mial byc akumulator zelowy jak to robi BMW od lat. Dziwie sie, ze w systemie SS tego nie ma
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X