1.8 tsi czy warto?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rezon
    RS
    • 2006
    • 1894
    • Volvo
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez leszekmw
    ile trzeba mieć koni żeby asr mrugał ? u mnie tez mruga ale niewiele , więc odpada potrzeba 4x4 / piszemy o normalnych autach typu skoda , Vw /
    u mnie wystarczało 102KM w 1,6MPI :lol:
    Zamieszczone przez leszekmw
    3. alpy , jaworzyna kilka razy w roku , inne góry kilka razy w roku jak jest czas. i kasa. jakos daję radę. aaa... i wiesz co jeszcze zauważyłem ..? ze takich jak ja to jest kurde z parę tysięcy na parkingu obok..też dali radę ..albo ich wciągali jakoś ..sam nie wiem ..bez napędu 4x4 wjechali , niemożliwe raczej , tyle samochodów..
    i co nigdy nie widziałeś do tej pory jak ośka przed tobą zaczyna zjeżdżać do tyłu albo rzuca nią na prawo/lewo bo nie może ruszyć? Ja widziałem nie raz i sam też nie raz ośką doświadczałem.
    Zamieszczone przez leszekmw
    ale jak czytam że na deszczu już jest zajebista różnica w prowadzeniu to mi majty spadają i przerażenie bierze jak mi się do tej pory udawało.
    jeździsz 4x4 rzadko jak piszesz więc może skończ z tym sarkazmem, bo nawet nie wiesz o czym piszesz. 50km do pracy to masz drogę raczej dobrze utrzymaną i mało co Cię zaskakuje. Ja jeżdżę ok. 40kkm rocznie z czego większość w sezonie jesienno/zimowym praktycznie o każdej porze dnia i nocy i różnymi drogami, przejechane mam ponad 1Mkm ośkami RWD, FWD i też dawałem radę. teraz nakręciłem 200kkm AWD i widzę zdecydowaną różnicę - mnie jakoś majty nie spadają - pewnie za stary jestem i stać mnie na gumkę. Jest wiele osób, które nie docenią i często nie potrzebują czterołapa, bo jeżdżą głównie po mieście, ale nawet moja żona docenia swojego czterołapa do jazd miejsko/podmiejskich bo to pierwszy samochód, w którym nikt jej od 3 lat nie wypychał zimą tylko włącza Locka i wyjeżdża. W lutym br. jak dowaliło w Rz ponad 30cm śniegu w jedną noc też była jedną z nielicznych osób, które bez problemów dojechały do pracy - narzekała głównie na TIRY blokujące drogi, ale na pewno nie na swoje autko. Mój sąsiad nie miał nawet szans na wyjazd z domu dopóki na drugi dzień nie odśnieżyli dróżek osiedlowych. 90% jazdy czterołap to zbędny balast i dodatkowe zużycie paliwa, ale te 10% to wystarczający powód aby mieć napęd
    Zamieszczone przez leszekmw
    rezon, tak jak zauważyłeś siedzę trochę teraz na forum superba i widzę tam taką tendencję że bez 4x4 nima jazdy .., skądś jakbym to znał już ..ciekawe skąd..chyba z forum OOOO
    . przecież większość nie ma napędu 4x4 . Główni kombinatorzy z zawieszeniem (wymiany amorków itp.) bo im Superb myszkuje przy większych prędkościach mają 170KM diesle ośki. A po za tym jak ktoś kupuje autko za 120kzł i jeszcze w leasingu to przecież jeździ cały rok i potrzebuje po prostu dojechać niezależnie od warunków drogowych. 2 lata temu jechałem ponad 200km po dziewiczym białym asfalcie - nawet czterołapem nie było wesoło. Ośką też by się dało - tylko znacznie wolniej.

    [ Dodano: Sro 09 Paź, 13 13:46 ]
    Zamieszczone przez Zorr
    to proste, działa zasada ... mam ksenony i dwustrefową klimę, następny raz też to będę chciał to mieć.
    jakoś ani ksenony, ani dwustrefowa klima nie były warunkiem wstępnym. Ksenony faktycznie chcę mieć, ale dwustrefowa mogłaby dla mnie nie istnieć - wystarczy jednostrefowy automat

    Komentarz

    • paweł2
      L&K
      • 2010
      • 1405

      Zamieszczone przez Rok z Bagien
      ciepło (już po ok. 1 km silnik osiąg 90 C - wyjazd z garażu)
      :shock:
      Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

      Komentarz

      • Rok z Bagien
        L&K
        • 2010
        • 1172

        No w sumie to ja też :shock:

        W garażu 13 C. na zewnątrz ok. 0. Do skrzyżowania gdzie staję na światłach mam dokładnie 1100 m. Temp. cieczy chłodzącej 90 C.

        Dla mojego BXE osiągalne - w tych samych warunkach - za jakieś 5-6 km.

        Komentarz

        • rezon
          RS
          • 2006
          • 1894
          • Volvo
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          na temp oleju nie będzie jeszcze dobrą chwilę 90st. Masz na kompie temp. oleju?

          Komentarz

          • Panoramix
            Ambiente
            • 2009
            • 125

            Jest na kompie - na olej czeka się dość długo - ja bez min 90 stopni nie daje po gazie.

            Michał
            "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

            Komentarz

            • shok
              RS
              • 2009
              • 2070
              • Octavia I (1U2)
              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

              Mam pytanie 1.8 Tsi w Audi A4 b8 ( od 2008r) to ten sam silnik co w Octavi 1.8 Tsi ? Oraz czy skrzynia i sprzęgło są takie same w obu autach?

              Komentarz

              • greg505
                L&K
                • 2013
                • 1239

                Zamieszczone przez shok
                Mam pytanie 1.8 Tsi w Audi A4 b8 ( od 2008r) to ten sam silnik co w Octavi 1.8 Tsi ? Oraz czy skrzynia i sprzęgło są takie same w obu autach?
                O3 1.8 ma 180KM, w a4 prz tej poejmnosci jest 120 lub 160 KM, wiec to sa inne silniki
                Black magic

                Komentarz

                • rafik11
                  Rider
                  • 2009
                  • 448

                  ten z audi to będzie ten sam (jeżeli 160KM)co w OIIFL

                  Komentarz

                  • elektrykprosty
                    Rider
                    • 2013
                    • 311

                    Zamieszczone przez paweł2
                    Zamieszczone przez Rok z Bagien
                    ciepło (już po ok. 1 km silnik osiąg 90 C - wyjazd z garażu)
                    :shock:
                    według danych technicznych 1,8 TSI ma ponad litr mniej czynnika chłodzącego niż 1,2 TSI. To musi się szybko nagrzewać.

                    [ Dodano: Pon 14 Paź, 13 08:11 ]
                    Zamieszczone przez Rok z Bagien
                    No w sumie to ja też :shock:

                    W garażu 13 C. na zewnątrz ok. 0. Do skrzyżowania gdzie staję na światłach mam dokładnie 1100 m. Temp. cieczy chłodzącej 90 C.

                    Dla mojego BXE osiągalne - w tych samych warunkach - za jakieś 5-6 km.
                    Może ten elektroniczny system zarządzania ciepłem faktycznie działa. Pomaga na pewno częściowo zintegrowany w bloku silnika kolektor wydechowy.
                    Gdzies miałem jakieś schematy, przekroje gdyby ktoś był zainteresowany.

                    Komentarz

                    • krzy111
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 122

                      Zamieszczone przez Rok z Bagien
                      No w sumie to ja też :shock:

                      W garażu 13 C. na zewnątrz ok. 0. Do skrzyżowania gdzie staję na światłach mam dokładnie 1100 m. Temp. cieczy chłodzącej 90 C.

                      U mnie po 5h na parkingu 13-16 C. Start przy 16 C i temp 90 C dokładnie po 3000 m.
                      Takie duże różnice między CJSA a CJSB ?
                      o3 1.8 tsi dsg Elegance kolor niebieski "milicyjny" niemetalik

                      Komentarz

                      • Rok z Bagien
                        L&K
                        • 2010
                        • 1172

                        Zamieszczone przez krzy111
                        U mnie po 5h na parkingu 13-16 C. Start przy 16 C i temp 90 C dokładnie po 3000 m.
                        Takie duże różnice między CJSA a CJSB ?
                        Tak było zaraz na samym początku użytkowania auta. Bardzo dużo wówczas spalał paliwa. Teraz - przynajmniej komputerowo - spalanie średnie spadło mi prawie o 1 l.
                        Duże spalanie = duże ciepło.

                        Obecnie nie sprawdzałem.
                        Ale tamtego wskazania jestem pewien, stawałem tam rano, by żona kupiła bułki dla dziecka. Miałem czas na sprawdzenie.

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          bardzo szybko się nagrzewają.
                          mój golf - ostatni piątek . jak poczytałem jak szybko macie 90st postanowiłem sobie popatrzeć ciekawości. przejechałem 12km , czas od zapalenia auta coś około 15 min i jeszcze nie miałem 90st. zresztą jak zaobserwowałem w mieście też się dość wolno grzeje. silnik stary 1.4tsi.
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • Ceed1
                            Rider
                            • 2012
                            • 461

                            No to masz coś nie tak. Ja teraz codziennie jeżdżę rano i po około 5-6 km mam już 90 stopni. Jazda 80% miasto. Ogrzewanie włączone 1-2 stopnie na początku na max temperatura.

                            [ Dodano: Sro 16 Paź, 13 09:26 ]
                            I jeszcze jedno. Jeśli teraz po 12 km nie ma 90 to w zimie przy -10-15 to będzie sie nagrzewał 50 km czy jak? Ten silnik jednak tak długo się nie nagrzewa.

                            Komentarz

                            • leszekmw
                              RS
                              • 2005
                              • 5356

                              Zamieszczone przez Ceed1
                              No to masz coś nie tak. Ja teraz codziennie jeżdżę rano i po około 5-6 km mam już 90 stopni. Jazda 80% miasto. Ogrzewanie włączone 1-2 stopnie na początku na max temperatura.

                              [ Dodano: Sro 16 Paź, 13 09:26 ]
                              I jeszcze jedno. Jeśli teraz po 12 km nie ma 90 to w zimie przy -10-15 to będzie sie nagrzewał 50 km czy jak? Ten silnik jednak tak długo się nie nagrzewa.
                              no tak jak pisałem było to na trasie , po mieście nim nie jeżdżę w zasadzie a żony nie będę prosił żeby sprawdzała :roll: :twisted: , ją takie szczegóły nie obchodzą , mnie z resztą też , tylko z ciekawości to sprawdziłem.
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz

                              • elektrykprosty
                                Rider
                                • 2013
                                • 311

                                Widac w 1,8 TSi jest to lepiej zorganizowane.
                                Generalnie woda grzeje się super szybko i od razu robi się ciepło w kabinie. Na pełne zagrzanie oleju trzeba poczekac dłużej.
                                Poniżej przekrój "termostatu" nowego 1,8 TSI.
                                Algorytm działania jest też całkiem skomplikowany, np. osobno jest włączana chłodnica oleju.

                                Komentarz

                                • Qgar
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 246
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  A jak szybko grzeją się Wam nowe 1.4TSI (140KM)?
                                  Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                                  Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                                  Komentarz

                                  • Ceed1
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 461

                                    Patrząć na ten temostat w 1,8 i jego skomplikowaną budowę to jak się to popsuje to będzie kosztować, oj będzie...

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      Ceed1, 5 lat, a potem niech martwia sie inni :lol:
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • rezon
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 1894
                                        • Volvo
                                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Zamieszczone przez Ceed1
                                        Patrząć na ten temostat w 1,8 i jego skomplikowaną budowę to jak się to popsuje to będzie kosztować, oj będzie...
                                        przecież to nie termostat tylko pompka wody z elektrycznym silnikiem do chłodzenia turbiny po wyłączeniu silnika

                                        Komentarz

                                        • Zorr
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2110

                                          Zamieszczone przez Ceed1
                                          Patrząć na ten temostat w 1,8 i jego skomplikowaną budowę to jak się to popsuje to będzie kosztować, oj będzie...
                                          .. ale nagrzany po 1km silnik to duży plus... szczególnie w parze z grzaniem foteli i przedniej szyby
                                          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                          Komentarz

                                          • aerofan
                                            Drive
                                            • 2013
                                            • 73

                                            To jak to w końcu jest z tym silnikiem, jest na pasku czy na łańcuchu? Są jakieś przesłanki mogące wskazywać na późniejszą awaryjność?
                                            Yeti 4x4 TSI, Rapid TSI DSG

                                            Komentarz

                                            • lempart
                                              Drive
                                              • 2013
                                              • 97

                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              Ceed1, 5 lat, a potem niech martwia sie inni :lol:
                                              Skoda Life Plus jest na na 2 lata (60 lub 120kkm). Razem z gwarancja standardowa na 2 lata daje to 4 lata gwarancji.

                                              Jesli ktos nie kupi Life Plus to sa juz tylko 2 latka. W przypadku OIII koszt to 1250 lub 2400k PLN (w zaleznosci od ograniczenia przebiegu).

                                              Komentarz

                                              • elektrykprosty
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 311

                                                Zamieszczone przez aerofan
                                                To jak to w końcu jest z tym silnikiem, jest na pasku czy na łańcuchu? Są jakieś przesłanki mogące wskazywać na późniejszą awaryjność?
                                                To 3-cia generacja 1,8 TSI. Każda kolejna usuwa usterki i błędy pojawiające się podczas eksploatacji.
                                                Pamiętacie jakie były problemy z 2.0 TDI? Teraz ludzie jeżdżą i się cieszą (jeśli DPF mają gdzie wypalić).

                                                Wygląda na łańcuszek:

                                                Komentarz

                                                • rezon
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 1894
                                                  • Volvo
                                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez elektrykprosty
                                                  To 3-cia generacja 1,8 TSI. Każda kolejna usuwa usterki i błędy pojawiające się podczas eksploatacji.
                                                  Każda kolejna jest coraz mniej naprawialna i generuje coraz większe koszty napraw :wink: Każda generacja usuwa stare błędy i wprowadza nowe :roll: W końcu zmniejszenie wagi o 3,5kg to nie dzięki zwiększeniu grubości, wytrzymałości, itd...

                                                  Komentarz

                                                  • lempart
                                                    Drive
                                                    • 2013
                                                    • 97

                                                    Jak juz ktos napisal: to problem przede wszystkim dla tych, co beda uzytkowac te silniki po okresie gwarancji

                                                    W gestii producenta jest, by w okresie gwarancji bylo jak najmniej problemow.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...