1.2 tsi 105 km vs 1.6 tdi 105 km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Zorr
    RS
    • 2011
    • 2110

    #26
    Zamieszczone przez ryjeks
    1.6 TDI poza miastem ma 3,7
    1.2 TSI poza miastem ma 4,4

    Osobiście jestem zdania, że łatwiej będzie osiągnąć te 4,4 w TSI niż 3,7 w TDI
    ale to moja subiektywna opinia.
    mam odwrotne wrażenie poparte następującą logiką:
    diesel ma spalanie trasa - miasto bliżej siebie co oznacza, iż każde poważniejsze przyśpieszenie albo zatrzymanie w terenie zabudowanym albo coś innego spowoduje mniejszy przyrost spalania niż w benzynie. Coś jak: jeżeli w TDI zamiast 3,7 będzie 4,5 to w benzynie zamiast 4,4 będzie 6,0.
    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

    Komentarz

    • MF
      Drive
      • 2009
      • 40

      #27
      Zamieszczone przez ryjeks
      TSI będzie się lepiej jeździć.
      Nie wiem, przynajmniej ja mam inne doświadczenia.
      Jeździłem kiedyś 1,9 BXE (przynajmniej na papierze podobne parametry do 1,6 TDI) i było może bez fajerwerków, ale akceptowalne. 1,2 TSI w Golfie też jeździłem i subiektywnie było zdecydowanie za słabe. Kwestia momentu pewnie.

      Komentarz

      • Zorr
        RS
        • 2011
        • 2110

        #28
        Zamieszczone przez MF
        Zamieszczone przez ryjeks
        TSI będzie się lepiej jeździć.
        1,2 TSI w Golfie też jeździłem i subiektywnie było zdecydowanie za słabe. Kwestia momentu pewnie.
        nie momentu a kultury silnika ... no chyba że wybrałeś zły "moment" na testy
        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

        Komentarz

        • lu5asz
          RS
          • 2011
          • 2006
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          #29
          Fajny rozrzut 1.2 benzynka i 1.6 dieselek.Tsi nie jezdzilem wiec nie mam porownania, w moim tdi mocy mega nie ma to raczej taki ekonomiczny, poki co, samochodzik.Nastepny jednak biore bezobslugowy vtec Hondy.pozdro
          Kondziu

          OCP

          Komentarz

          • Prekompilator
            Rider
            • 2013
            • 420

            #30
            Zamieszczone przez lu5asz
            Nastepny jednak biore bezobslugowy vtec Hondy.pozdro
            Ktoś mi opowiadał historię, że jakiś jego znajomy miał problemy z 2-letnim nissanem o przebiegu ponad 50 tys. km. Gdy pojechał do serwisu, sprawdzili olej i okazało się że jest nieco "zużyty". Na pytanie, kiedy go ostatnio wymieniał, odpowiedział "a to w japońskich trzeba?".
            Bezobsługowość rulez.

            Komentarz

            • Ceed1
              Rider
              • 2012
              • 461

              #31
              super historia...

              Komentarz

              • rezon
                RS
                • 2006
                • 1894
                • Volvo
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #32
                Zamieszczone przez Sweetdream
                Hej mam do Was pytanie który silnik wybralibyscie przy następującej charakterystyce tras: roczny przebieg ok 45 0000 km stosunek miasto/trasa 25/75
                wg mnie zdecydowanie 1,6TDI, albo jakieś mocniejsze TSI. Elastyczność 1,2 jest żadna czyli przy każdym wyprzedzaniu będziesz redukował i całe oszczędności TSI diabli wezmą.
                Biorąc pod uwagę swoje doświadczenia z LPG - nawet nie rozważałbym gazowania TSI dopóki nie będzie przetestowanych dobrze instalacji.

                Komentarz

                • Zorr
                  RS
                  • 2011
                  • 2110

                  #33
                  Zamieszczone przez rezon
                  wg mnie zdecydowanie 1,6TDI, albo jakieś mocniejsze TSI. Elastyczność 1,2 jest żadna czyli przy każdym wyprzedzaniu będziesz redukował i całe oszczędności TSI diabli wezmą.
                  jakieś głupoty się tutaj pojawiają:

                  Dane syntetyczne dla O2 1.2 TSI vs 1.6 TDI
                  60-100km/h
                  III Bieg 6,81s vs 6,69s
                  IV Bieg 9,14s vs 8,18s
                  V Bieg 11,76s vs 11,24s


                  90-130km/h
                  III Bieg 9,73s vs N/A
                  IV Bieg 10,98s vs 11,27s
                  V Bieg 14,89s vs 13,61s

                  czy widzisz tutaj jakieś dramatyczne braki elastyczności jednostki 1.2 TSI?
                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                  Komentarz

                  • rezon
                    RS
                    • 2006
                    • 1894
                    • Volvo
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #34
                    tak - dane z testów samochodu z kierowcą i z minimalną ilością paliwa. Wrzuć chociaż pasażera i zobaczymy czy 1,2 nie zabraknie momentu aby się bujać. silniki od kosiarek są bardzo wrażliwe na wszelkie przeciwności losu - wiatr, górkę, obciążenie.

                    Komentarz

                    • Zorr
                      RS
                      • 2011
                      • 2110

                      #35
                      Zamieszczone przez rezon
                      tak - dane z testów samochodu z kierowcą i z minimalną ilością paliwa. Wrzuć chociaż pasażera i zobaczymy czy 1,2 nie zabraknie momentu aby się bujać. silniki od kosiarek są bardzo wrażliwe na wszelkie przeciwności losu - wiatr, górkę, obciążenie.
                      mam wrażenie, iż mylisz moment na silniku z momentem na kołach ...


                      Dane syntetyczne dla O2 1.2 TSI vs 1.6 TDI po dołożeniu 500kg masy:
                      60-100km/h
                      III Bieg 9,61s vs 9,29s
                      IV Bieg 13,03s vs 11,41s
                      V Bieg 16,98s vs 15,88s


                      90-130km/h
                      III Bieg 14,20s vs N/A
                      IV Bieg 16,08s vs 16,31s
                      V Bieg 22,41s vs 19,91s

                      sorry ale ja tutaj nie widzę wielkiej wrażliwości "kosiarki" na wzrost masy.
                      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                      Komentarz

                      • rezon
                        RS
                        • 2006
                        • 1894
                        • Volvo
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #36
                        różnice rosną - wystarczy się przyjrzeć. A moment na kołach to nie bierze się z momentu na silniku?

                        Komentarz

                        • ketivv
                          L&K
                          • 2011
                          • 1155

                          #37
                          Zamieszczone przez rezon
                          A moment na kołach to nie bierze się z momentu na silniku?


                          wartość napędowa zależna jest od wartości przełożeń, obrotów przy jakich moment jest osiągany, sprawności układu itp.
                          tak więc moment silnika nie jest najważniejszy

                          można mieć silnik który ma zaledwie 200 Nm ale przy 8000 obr i finalne otrzymamy więcej jak 2.0 TDI z 400 Nm przy 2400 obr/min

                          jeśli przełożeniem sprowadzimy obroty małej benzyny do obrotów diesla otrzymamy
                          8000/2400*200Nm= 666 Nm

                          np. silniki wyścigówek jak bolidy F 1 stosunkowo niewysoki moment ale na bardzo wysokich obrotach

                          Komentarz

                          • Zorr
                            RS
                            • 2011
                            • 2110

                            #38
                            Zamieszczone przez rezon
                            różnice rosną - wystarczy się przyjrzeć. A moment na kołach to nie bierze się z momentu na silniku?
                            rosną ale nadal są małe, poza tym może być tak, iż 80-120km/h benzyna lepiej by szła i różnice byłby w drugą stronę. Ogólnie wg mnie nie ma różnicy w elastyczności między 1.2TSI a 1.6TDI.

                            co do momentu na kołach to pomijając straty jest to iloczyn
                            moment na silniku * przełożenie * wielkość koła

                            moment na silniku - to jasne
                            przełożenie - to pochodna obrotów, wyższe obroty umożliwiają zastosowanie krótszych przełożeń
                            wielkość koła - to po prawdzie kolejne przełożenie, często pomijane ze względu na podobne wielkości kół aut osobowych.

                            finalnie nie ma znaczenia czy auto ma
                            200Nm * 8 czy też 400Nm * 4 bo wynik i tu i tu będzie 1600...
                            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                            Komentarz

                            • ketivv
                              L&K
                              • 2011
                              • 1155

                              #39
                              Zamieszczone przez Zorr
                              wielkość koła - to po prawdzie kolejne przełożenie, często pomijane ze względu na podobne wielkości kół aut osobowych
                              nic nie jest pomijane ;-)







                              rd - promień dynamiczny koła w m

                              Komentarz

                              • Zorr
                                RS
                                • 2011
                                • 2110

                                #40
                                Zamieszczone przez ketivv
                                Zamieszczone przez Zorr
                                wielkość koła - to po prawdzie kolejne przełożenie, często pomijane ze względu na podobne wielkości kół aut osobowych
                                nic nie jest pomijane ;-)
                                widzisz nawet w tym opracowaniu jest napisane:
                                2.4. Moment obrotowy przenoszony na koła
                                Uwzględniając przełożenie i sprawność układu napędowego można napisać
                                Moment Koła = Moment Silnik * Przełożenia Całkowite * Wsp.Strat


                                a idąc dalej powinno być:
                                Here's an equation to get from engine torque to drive force: the longtitudinal force that the two rear wheels exert on the road surface.

                                Fdrive = Tengine * xg * xd * n / Rw
                                where
                                Tengine is the torque of the engine at a given rpm,
                                xg is the gear ratio,
                                xd is the differential ratio,
                                n is transmission efficiency and
                                Rw is wheel radius.

                                An example:

                                Engine is running at 2500 rpm, looking this up on the curve gives engine torque of 448 Nm (=330 ft lbs)
                                Gear ratio (first gear): 2.66
                                Differential ratio: 3.42
                                Transmission efficiency: 0.7 (guess)
                                Wheel radius: 0.34 m (=13.4 inch)
                                Mass: 1500 kg (= 3300 lbs of weight) including the driver.

                                This gives us a potential drive force of (448*2.66*3.42*0.7/0.34 = ) 8391 N if the driver puts his foot down.
                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                Komentarz

                                • ketivv
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1155

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Zorr
                                  co do momentu na kołach to pomijając straty jest to iloczyn
                                  moment na silniku * przełożenie * wielkość koła
                                  Zamieszczone przez Zorr
                                  wielkość koła - to po prawdzie kolejne przełożenie, często pomijane ze względu na podobne wielkości kół aut osobowych.

                                  Zamieszczone przez Zorr
                                  a idąc dalej powinno być:
                                  Here's an equation to get from engine torque to drive force: the longtitudinal force that the two rear wheels exert on the road surface.

                                  Fdrive = Tengine * xg * xd * n / Rw
                                  where
                                  Tengine is the torque of the engine at a given rpm,
                                  xg is the gear ratio,
                                  xd is the differential ratio,
                                  n is transmission efficiency and
                                  Rw is wheel radius.
                                  tak jak wspomniałem nie jest pomijane ;-)

                                  Komentarz

                                  • rezon
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 1894
                                    • Volvo
                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez ketivv
                                    tak więc moment silnika nie jest najważniejszy
                                    tak , a ile będzie miał na kołach silnik z momentem 0Nm - też zero. Moment na silniku jest tak samo ważny jak przełożenia

                                    Komentarz

                                    • ketivv
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1155

                                      #43
                                      rezon, tak masz zupełną racje ;-)

                                      "moment na kołach" bierze się z momentu "na silniku" - bez wątpliwości

                                      tylko wsiądź do rajdówki (o wyścigowce nawet nie wspomnę) i pojeździj sobie w codziennym ruchu ulicznym

                                      albo do 1.8 TSI załóż skrzynie z 1.8 VTEC Hondy

                                      całość układu napędowego musi być dostrojona do warunków w jakich się będzie tego pojazdu używało, charakterystyki jego jednostki napędowej
                                      nawet najlepszy silnik spalinowy niewiele znaczy bez dobrej "skrzyni (odpowiednio dobranych wszystkich przełożeń układu napędowego)

                                      przykładem takiego bubla były początki Subaru z silnikiem diesla, jak wzmocnili słabe sprzęgło to ukręcały się korbowody ;-)
                                      pozostało ograniczyć "moment" silnika

                                      Zamieszczone przez rezon
                                      Moment na silniku jest tak samo ważny jak przełożenia
                                      użyłem zwrotu "moment silnika nie jest najważniejszy"

                                      Zamieszczone przez rezon
                                      ile będzie miał na kołach silnik z momentem 0Nm - też zero
                                      nie powiedziałem, że jest całkowicie nieistotny

                                      Komentarz

                                      • Zorr
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2110

                                        #44
                                        Zamieszczone przez ketivv
                                        ...albo do 1.8 TSI załóż skrzynie z 1.8 VTEC Hondy
                                        IMHO wtedy 1.8TSI szedłby szybciej a to przez to, iż przełożenia w Hondzie są krótsze ...
                                        czy skrzynia Hondy by to wytrzymała ... myślę że tak...


                                        EDIT: skoro elementy składowe Nm na kołach/drodze to iloczyny, wiec każdy jest tak samo ważny.
                                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                        Komentarz

                                        • ketivv
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1155

                                          #45
                                          nie o wytrzymałość mi chodziło a zestopniowanie pozwalające na komfortową jazdę na co dzień

                                          Komentarz

                                          • Zorr
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2110

                                            #46
                                            Zamieszczone przez ketivv
                                            nie o wytrzymałość mi chodziło a zestopniowanie pozwalające na komfortową jazdę na co dzień
                                            no to kiepski to był przykład ... co innego jakbyś napisał skrzynia z Hondy Type-R gdzie silnik kręci się do 8000obr a tak to masz dwie benzyny kręcące się ~6000obr...
                                            TSI (bez RS'a) mają dłuższe biegi w celach propagandowych (mniejsze spalanie wg norm + lepszy czas do setki)
                                            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                            Komentarz

                                            • ketivv
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1155

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Zorr
                                              no to kiepski to był przykład ...
                                              Zamieszczone przez Zorr
                                              iż przełożenia w Hondzie są krótsze ..
                                              Zamieszczone przez Zorr
                                              TSI (bez RS'a) mają dłuższe biegi w celach propagandowych (mniejsze spalanie wg norm + lepszy czas do setki)
                                              no to zły przykład czy nie ?



                                              mają bo silniki TSI mają stosunkowo duże momenty przy niskich prędkościach obrotowych

                                              Komentarz

                                              • Zorr
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2110

                                                #48
                                                Zamieszczone przez ketivv
                                                [
                                                no to zły przykład czy nie ?
                                                zły, bo skrzynie tych aut (1.8VTEC i 1.8TSI) niewiele się różnią ....
                                                natomiast ciekawie się robi przy zmianach skrzyni pomiędzy dieslem, zwykłą benzyną i wysokoobrotową benzyną czyli tam gdzie maks obroty silnika to różnice rzędu 2000obr
                                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                Komentarz

                                                • ketivv
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1155

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Zorr
                                                  zły, bo skrzynie tych aut (1.8VTEC i 1.8TSI) niewiele się różnią ...
                                                  przecież sam napisałeś co innego ;-)

                                                  Komentarz

                                                  • Zorr
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2110

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez ketivv
                                                    Zamieszczone przez Zorr
                                                    zły, bo skrzynie tych aut (1.8VTEC i 1.8TSI) niewiele się różnią ...
                                                    przecież sam napisałeś co innego ;-)
                                                    bo się niewiele różnią, tsi ma ciut dłuższe biegi, ale tylko ciut
                                                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...