kras, nie, to te takie do leżenia maty dwie.
O3 RS czy Golf7 GTI
Zwiń
X
-
namo
-
namo
Bagażnik jest naprawdę spory w O3 Liftback, zabraliśmy ten sam komplet walizek co do O2 Kombi w zeszłym roku. Byłem mile zaskoczony.
Komentarz
-
namo
eRka, tak 150k + :x sponiewierało by budżet
Box, u mnie by się nie sprawdził, musiałbym go zdejmować przed wjazdem do garażu. Kombikiem waliłem bacikiem o bramę, teraz mam rekina i nie stuka
Komentarz
-
namo
-
Zamieszczone przez TippoZamieszczone przez MaicroftAle zawsze mozna wybrac Rke i brac ze soba box na dach. Bedzie jak znalazl na zime i lato"k..., aleś pan tu bestię postawił"
Komentarz
-
-
namo
Mechanicznej szpera? To jest zapewne jakaś skrzyneczka z trybkami w środku, dało by się dołożyć z golfa do O3 RS?
Komentarz
-
namo
Komentarz
-
namo
Komentarz
-
namo
Czyli szpera mechaniczna w O3 RS to tylko kwestia kasy. Cena za Golfa R lub GTI już masz wliczoną tą szperę.
A jak jest z tym 4motion w Golfie i 4x4 w Octavii w porównaniu z Quattro? Quattro to jedyny w swoim rodzaju stały napęd na wszystkie koła a wszystkie inne w grupie VAG to "dołącz dupę jak przód ślizga"?
Komentarz
-
Tego pakietu Performance nie analizowalem. Mowa byla o normalnej Rce i normalnym GTI.
Blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi VAQ, mechaniczna, elektronicznie sterowana (tylko dla pakietu "Performance") - to mnie zastanawia. Za chwile okaze sie ze szpera dziala tylko w trybie Sport z wylaczonym ESP i cos tam jeszcze. Totalny bezsens. Czyli mamy cos, ale dziala tylko czasem.
"Electronically controlled front-axle transverse differential lock (VAQ)
For the vehicles developed in the MQB system – and for the first time
in front-wheel drive production vehicles – an electronically controlled
front-axle transverse differential lock (VAQ) will be available. VAQ
passed grueling endurance tests at the 24-hour race at the Nürburgring
in the past two years. The electronically controlled front-axle transverse
differential lock is a powerful addition to the familiar ASR, XDS and ESP
control systems. The new system is based on a multi-plate coupler that
is located between the differential cage and the right drive shaft. The
pressure required to actuate the VAQ is produced and regulated by an
electrically-powered hydraulic pump. A control unit continually adjusts
for the optimal locking power as a function of the driving situation.
For example, this prevents slip of the wheel with the least grip in a split
friction (split-μ) situation or slip of the wheel on the inside of the curve in
turning situations. In dynamic driving, VAQ applies the drive torque to the
wheel on the inside of the curve and the outer wheel on the road according
to the different vertical wheel forces. The vehicle remains very neutral
right up to its performance limits by this so-called torque vectoring effect.
Curves can therefore be driven more precisely and with greater stability
than ever before with a front-wheel drive car. The traction disadvantages
of front-wheel drive vehicles are essentially eliminated. Significantly more
agile driving behaviour and higher speeds through curves also generate
even more driving fun and better performance."
Wiec to taki Haldex mieszy polosiami, a nie miedzy osiami. Wiadomo lepsze to niz nic, albo elektroniczne XDS ktory hamuje kola ktore sie slizgaja
Komentarz
-
-
namo
Czyli mechaniczną szperę dla przedniego napędu ze skrzynią DSG 6 biegów znajdziemy w Volkswagen Golf VII GTI z pakietem Performance za który dopłaca się 4000 zł. Czyli w takim samym GTI bez pakietu szpery nie ma albo jest tylko ta elektroniczna jak w O3 RS. Ten pakiet stawia Golfa wyżej nad Octavią, +10 KM więcej + szpera i chyba większe hamulce.
Jeżeli ktoś poradzi sobie z lobby żony odnośnie bagażnika i stylistyka Golfa mu odpowiada może zostać jego właścicielem. Mi osobiście bardziej podoba się czeska buda. Mi Golf nie podszedł, nie wzbudził emocji a Seaty to już dramat zupełny.
Jeżeli ta mechaniczna szpera to taka super sprawa to nie pozostaje nam nic innego jak dopisać ją do listy "mods to do".
Komentarz
-
Pakiet to szpera (bez pakietu golf ma samo XDS+ co skoda), większe hamulce - czyli z przodu takie same jak w RS, w tyłu większe (bez pakietu z przodu w golfie są mniejsze niż w RS) i 10 KM więcej (ale skoro w standardzie zwykle jest 240+, to ciekawe czy te 10 więcej to nie jest chwyt marketingowy).
Buda golfa jak dla mnie nudna, skoda widzi mi się bardziej. Krata na fotelach do mnie nie przemawia. Ręczny wolę ręczny.
Seat z zewnątrz jak dla mnie ładny, dużo ładniejszy od golfa, ale wnętrze dramat. Jednak w swojej cenie oferując 280 KM, adaptacyjne zawieszenie i 19" jest bezkonkurencyjnym hatchbackiem, zwłaszcza jak ktoś szuka auta w automacie - focus czy megane wtedy odpadają."k..., aleś pan tu bestię postawił"
Komentarz
-
-
Ale to nie jest jednak takie proste
Golf GTI - 2.0 TSI 230 KM (169 kW), DSG, 6 stopniowa, BlueMotion Technology z pakietem "Performance" - 122 590 zl
Golf R - 2.0 TSI 300 KM, BlueMotion Technology, 4MOTION, DSG 6 stopniowa - 157 290zl
Seat Leon Cupra 280KM DSG - 122 400zl
Octavia RS 2.0 TSI/162 kW 220 KM Start-Stop DSG - 114 600zl
Audi S3 Sportback 2.0 TFSI 300KM quattro S tronic - 173 100zl
Ford Focus 2.0 EcoBoost 250 KM, 6-cio stopniowa manualna skrzynia biegów - 120 150zl
Opel Astra 2.0 NFT, 280 KM, Start/Stop, 6-biegowa manualna - 128 600zl
Mercedes A 45 AMG 4MATIC 360KM - 185 300zl
Komentarz
-
-
No i w swoim przedziale cenowym seat wymiata, astra strasznie ciężka (i nie wiem czy może mieć automat? ale felgi ma lux), focus nie ma automatu i ma słabą listę wyposażenia dodatkowego. Golf to już 35 tys. więcej.
Audi czy mercedes drogie, choć mercedesa bym przytulił
Nie uwzględniłeś jeszcze Giulietty - 240 KM, przyzwoita dwusprzęgłówka, duże rabaty i megana rs - ale też tylko manual i trochę mało drzwi."k..., aleś pan tu bestię postawił"
Komentarz
-
Komentarz