O3 RS czy Golf7 GTI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • kras, nie, to te takie do leżenia maty dwie.

    Komentarz

    • kras
      Ambiente
      • 2014
      • 107

      wszystko się ładnie zmieściło, ale czego zawsze nie cierpię to rozładowania tego i wnoszenie do domu, wtedy widać tą pojemność

      Komentarz


      • Bagażnik jest naprawdę spory w O3 Liftback, zabraliśmy ten sam komplet walizek co do O2 Kombi w zeszłym roku. Byłem mile zaskoczony.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          W Golfie tego bagaznika nie uswiadczymy.

          Ale zawsze mozna wybrac Rke i brac ze soba box na dach. Bedzie jak znalazl na zime i lato :diabelski_usmiech
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • eRka, tak 150k + :x sponiewierało by budżet

            Box, u mnie by się nie sprawdził, musiałbym go zdejmować przed wjazdem do garażu. Kombikiem waliłem bacikiem o bramę, teraz mam rekina i nie stuka

            Komentarz

            • Tippo
              L&K
              • 2009
              • 1349
              • Octavia III (5E3)
              • CJSB 1.8 TSI 180 KM

              Zamieszczone przez Maicroft
              Ale zawsze mozna wybrac Rke i brac ze soba box na dach. Bedzie jak znalazl na zime i lato
              Ja tam poczekam na rke variant lub chociaz gti var z pakietem perf

              Komentarz


              • Da się? Da się!

                Komentarz

                • maro rs
                  Elegance
                  • 2014
                  • 948

                  Zamieszczone przez Tippo
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Ale zawsze mozna wybrac Rke i brac ze soba box na dach. Bedzie jak znalazl na zime i lato
                  Ja tam poczekam na rke variant lub chociaz gti var z pakietem perf
                  Najszybciej chyba się doczekasz leona cupry st. Tylko to wnętrze
                  "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    No dobrze, ale Leon Cupra to jest 280KM z napedem na przod - to jest totalny bezsens przy braku mechanicznej szpery lub napedzie 4x4.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • Mechanicznej szpera? To jest zapewne jakaś skrzyneczka z trybkami w środku, dało by się dołożyć z golfa do O3 RS?

                      Komentarz

                      • maro rs
                        Elegance
                        • 2014
                        • 948

                        Cupra ma mechaniczną szperę - pewnie taką samą jak gti w pakiecie.
                        "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          Golf nie ma mechanicznej szpery seryjnie.

                          Golf R jak i Golf GTI czy O3 maja DSG D250, wiec szpera podchodzi nawet z DSG w O2, bo to ta sama skrzynia

                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • maro rs
                            Elegance
                            • 2014
                            • 948

                            Jak ktoś ogarnąłby przekładkę w rozsądnych pieniądzach i nie wpływałoby to na gwarancję, to za jakiś rok się zgłaszam
                            "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                            Komentarz


                            • Maicroft, czyli mechaniczna szpera w O3 RS to kwestia kupna tych trybków za 800 funtów i już?

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                Wyglada ze tak przy DSG6. Bo skrzynie sa te same, roznia sie jedynie softem m.in. wysprzeglanie po zdjeciu nogi z pedalu gazu.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz


                                • To może mechaniczna szpera pojawi się przy stage 2 lub 3 od ComSportu :diabelski_usmiech

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    To w kazdej chwili mozna zamowic, Patryk takie montowal przeciez. Tak samo jak zmiana softu w sterowniku skrzyni
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • Czyli szpera mechaniczna w O3 RS to tylko kwestia kasy. Cena za Golfa R lub GTI już masz wliczoną tą szperę.

                                      A jak jest z tym 4motion w Golfie i 4x4 w Octavii w porównaniu z Quattro? Quattro to jedyny w swoim rodzaju stały napęd na wszystkie koła a wszystkie inne w grupie VAG to "dołącz dupę jak przód ślizga"?

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        Golf R ani GTI nie ma szpery.

                                        XDS - blokada mechanizmu różnicowego - to jest elektroniczne cos, ale szpera to nie jest

                                        Nowy Haldex 5 generacji to juz takie prawie quattro. W R-ce 5 czy 10% jest stale na tyl, reszta przod z mozliwoscia przelaczenia w druga strone.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • maro rs
                                          Elegance
                                          • 2014
                                          • 948

                                          Ale w GTI z performance'm jest: Mechaniczna, elektronicznie sterowana blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi VAQ.
                                          "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            Tego pakietu Performance nie analizowalem. Mowa byla o normalnej Rce i normalnym GTI.

                                            Blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi VAQ, mechaniczna, elektronicznie sterowana (tylko dla pakietu "Performance") - to mnie zastanawia. Za chwile okaze sie ze szpera dziala tylko w trybie Sport z wylaczonym ESP i cos tam jeszcze. Totalny bezsens. Czyli mamy cos, ale dziala tylko czasem.

                                            "Electronically controlled front-axle transverse differential lock (VAQ)
                                            For the vehicles developed in the MQB system – and for the first time
                                            in front-wheel drive production vehicles – an electronically controlled
                                            front-axle transverse differential lock (VAQ) will be available. VAQ
                                            passed grueling endurance tests at the 24-hour race at the Nürburgring
                                            in the past two years. The electronically controlled front-axle transverse
                                            differential lock is a powerful addition to the familiar ASR, XDS and ESP
                                            control systems. The new system is based on a multi-plate coupler that
                                            is located between the differential cage and the right drive shaft. The
                                            pressure required to actuate the VAQ is produced and regulated by an
                                            electrically-powered hydraulic pump. A control unit continually adjusts
                                            for the optimal locking power as a function of the driving situation.

                                            For example, this prevents slip of the wheel with the least grip in a split
                                            friction (split-μ) situation or slip of the wheel on the inside of the curve in
                                            turning situations. In dynamic driving, VAQ applies the drive torque to the
                                            wheel on the inside of the curve and the outer wheel on the road according
                                            to the different vertical wheel forces. The vehicle remains very neutral
                                            right up to its performance limits by this so-called torque vectoring effect.
                                            Curves can therefore be driven more precisely and with greater stability
                                            than ever before with a front-wheel drive car. The traction disadvantages
                                            of front-wheel drive vehicles are essentially eliminated. Significantly more
                                            agile driving behaviour and higher speeds through curves also generate
                                            even more driving fun and better performance."


                                            Wiec to taki Haldex mieszy polosiami, a nie miedzy osiami. Wiadomo lepsze to niz nic, albo elektroniczne XDS ktory hamuje kola ktore sie slizgaja
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz


                                            • Czyli mechaniczną szperę dla przedniego napędu ze skrzynią DSG 6 biegów znajdziemy w Volkswagen Golf VII GTI z pakietem Performance za który dopłaca się 4000 zł. Czyli w takim samym GTI bez pakietu szpery nie ma albo jest tylko ta elektroniczna jak w O3 RS. Ten pakiet stawia Golfa wyżej nad Octavią, +10 KM więcej + szpera i chyba większe hamulce.

                                              Jeżeli ktoś poradzi sobie z lobby żony odnośnie bagażnika i stylistyka Golfa mu odpowiada może zostać jego właścicielem. Mi osobiście bardziej podoba się czeska buda. Mi Golf nie podszedł, nie wzbudził emocji a Seaty to już dramat zupełny.

                                              Jeżeli ta mechaniczna szpera to taka super sprawa to nie pozostaje nam nic innego jak dopisać ją do listy "mods to do".

                                              Komentarz

                                              • maro rs
                                                Elegance
                                                • 2014
                                                • 948

                                                Pakiet to szpera (bez pakietu golf ma samo XDS+ co skoda), większe hamulce - czyli z przodu takie same jak w RS, w tyłu większe (bez pakietu z przodu w golfie są mniejsze niż w RS) i 10 KM więcej (ale skoro w standardzie zwykle jest 240+, to ciekawe czy te 10 więcej to nie jest chwyt marketingowy).

                                                Buda golfa jak dla mnie nudna, skoda widzi mi się bardziej. Krata na fotelach do mnie nie przemawia. Ręczny wolę ręczny.

                                                Seat z zewnątrz jak dla mnie ładny, dużo ładniejszy od golfa, ale wnętrze dramat. Jednak w swojej cenie oferując 280 KM, adaptacyjne zawieszenie i 19" jest bezkonkurencyjnym hatchbackiem, zwłaszcza jak ktoś szuka auta w automacie - focus czy megane wtedy odpadają.
                                                "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  Ale to nie jest jednak takie proste


                                                  Golf GTI - 2.0 TSI 230 KM (169 kW), DSG, 6 stopniowa, BlueMotion Technology z pakietem "Performance" - 122 590 zl

                                                  Golf R - 2.0 TSI 300 KM, BlueMotion Technology, 4MOTION, DSG 6 stopniowa - 157 290zl

                                                  Seat Leon Cupra 280KM DSG - 122 400zl

                                                  Octavia RS 2.0 TSI/162 kW 220 KM Start-Stop DSG - 114 600zl

                                                  Audi S3 Sportback 2.0 TFSI 300KM quattro S tronic - 173 100zl

                                                  Ford Focus 2.0 EcoBoost 250 KM, 6-cio stopniowa manualna skrzynia biegów - 120 150zl

                                                  Opel Astra 2.0 NFT, 280 KM, Start/Stop, 6-biegowa manualna - 128 600zl

                                                  Mercedes A 45 AMG 4MATIC 360KM - 185 300zl
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  • maro rs
                                                    Elegance
                                                    • 2014
                                                    • 948

                                                    No i w swoim przedziale cenowym seat wymiata, astra strasznie ciężka (i nie wiem czy może mieć automat? ale felgi ma lux), focus nie ma automatu i ma słabą listę wyposażenia dodatkowego. Golf to już 35 tys. więcej.

                                                    Audi czy mercedes drogie, choć mercedesa bym przytulił

                                                    Nie uwzględniłeś jeszcze Giulietty - 240 KM, przyzwoita dwusprzęgłówka, duże rabaty i megana rs - ale też tylko manual i trochę mało drzwi.
                                                    "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...