Niedawno miałem stłuczkę swoim i dostałem pożyczaka Fabiankę 1.2 i powiem Ci że mimo wszystko chlała paliwa sporo jak z powrotem się przesiadłem na swojego klekota no to była różnica w spalaniu i cieszyłem się że wróciłem do swojego bo w tej fabiance co chwila na wskaźnik paliwa trzeba było spoglądać, więc ja mimo wszystko wole TDI jednak i nawet to że cena ON jest teraz troche wyższa od benzynki mnie do TDI nie zniechęci i jakbym miał wybierać w takiej RS jak ma mój starszy to też bym ją wziął w TDI :wink:
RS TDI vs. RS TSI - wasze opinie co lepsze i dlaczego
Zwiń
X
-
Skoda Octavia II FL Elegance 140 KM 325 NM
Była OII 1.9 TDI BJB - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...szy+samoch%F3d
Jest OII FL 1.9 TDI BXE - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
-
-
weź jeszcze pod uwagę to, że TDI rozpędzał się w temperaturze 10,5°C a TSI 19,5°CZamieszczone przez CirixXWg mnie praktycznie to samo, pomimo że widzę różnicę to jednak bardziej widzę różnicę 4 litry zupy na setkę :twisted:Zamieszczone przez szplukasz
Zresztą ja jestem w przedziale 0-140 a jak czasem wpadnie autostrada to tam się zdążę rozbujać
czyli 9°C różnicy na korzyść TDI
Komentarz
-
-
dopiero teraz obejrzałem ten filmik tsi vs tdi bo w pracy za długo mi się lampy grzeją w kompie i rwie się obraz...
ale tsi złoiło tdi :shock: , jestem pod wrażeniem i bardzo mnie się podoba jazda taką benzyną . mimo wszystko jednak bardzo mnie spalanie interesuje ...O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Koszty serwisu to akurat sa porownywalne. A czy mniej bedzie palic - ja smiem to watpic. Bedzie to roznica na poziomie 0,5l przy spokojnej jezdzie, a przy szybkiej bedzie odwrotnie.Zamieszczone przez piotrek87w rok kupiłbym 1.6 tdi-slaby-owszem,ale mniejsze koszta serwisu oraz mniejszy koszt zakupu.
Porownanie mam do BKD w serii oraz po programie oraz CBBB tak samo, wzgledem seryjnego 1.6TDI
Komentarz
-
-
Tak jak się patrzy to do pewnej prędkości osiągi są porównywalne. Różnica jest w stylu. TSI przyśpiesza równomiernie /prawie liniowo/ a TDI bardziej skokowo. Subiektywne odczucie przyśpieszania może więc być silniejsze więc w dieslu.Zamieszczone przez CirixXWg mnie praktycznie to samo, pomimo że widzę różnicę to jednak bardziej widzę różnicę 4 litry zupy na setkę :twisted:Zamieszczone przez szplukasz
Zresztą ja jestem w przedziale 0-140 a jak czasem wpadnie autostrada to tam się zdążę rozbujać
Pytanie czy TSI RS "kopie" przy przyśpieszaniu? Jak jechałem O3 1.8TSI to przy przyśpieszaniu setkę osiągnąłem nie wiem kiedy choć tego wcale nie było czuć.
Jeśli chodzi o spalanie to na pewno test autostradowy TSI by się przydał - takie spalanie przy 150-160 km/h. W końcu dobrych dróg coraz więcej więc faktyczna różnica w spalaniu jest istotna.
Przykładowo podaję zdjęcie z testu RS TSI na niemieckiej autostradzie.
Całość TU /test O3 RS TSI/ . Niestety w języku czeskim - tłumacz google sobie nie radzi.
Komentarz
-
-
no no, zgadza się tak do 40km/h idą prawie łeb w łeb.Zamieszczone przez metrotestTak jak się patrzy to do pewnej prędkości osiągi są porównywalne.
PS TDI vs TSI, Rozpędzanie od 0 do maksa to się spodziewałem takich wyników, natomiast druga część start na 6biegu z 1500obr to mnie zdziwił. Ciekawe jakie to skrzynie były.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
metrotest, jak widać przy średniej 154km/h to 12.9 to nie zły wynik, u mnie w tdi przy 129średniej wychodzi 9.5l
Zorr, rzeczywiście na VI tsi ładnie się zbiera, tdi może jedynie pomarzyć o takiej elastyczności :shock:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Jechałem trasą (7 + S7) przez Radom od 18:40 (wejście do samochodu) do 22:10 (pod domem) 307 km... Nie była to prędkość autostradowa na szybciej nie pozwalał ruch na trasie + nie chciałem. Prędkości od 50 do 150. Od 2/3 trasy śnieg na przemian z deszczem i silny wiatr...
Spalanie od zatankowania (jakieś 3-4 km od salonu) z komputera to 8 l. Spalanie średnie przy:
150 to 8,9 (mierzone na 20 km),
130 to 7,9 (mierzone na 40 km).
Niestety nie było możliwości przez dłuższe odcinki utrzymywać stałej prędkości dlatego mogą one nie być do końca miarodajne. Jazda z górki przy 150 spalanie chwilowe 5,4-6,7 a pod małą górkę 12 -14 a nie wiem czego było więcej na mierzonych odcinkach.
Dodatkowo nie do końca jeszcze dogaduję się z DSG.
Poza tym auto zbiera się rewelacyjnie!!!
Komentarz
-
-
Jak dla mnie spalanie rewelacja. Jeszcze bardziej sie nie moge doczekać swojej. Jak długo czekałeś na swoją RSke. Ja zamówiłem 2 tygodnie temu. Powiedzieli że na koniec lutego będzie. Myślisz że to realny termin ?Zamieszczone przez Mateusz_GJechałem trasą (7 + S7) przez Radom od 18:40 (wejście do samochodu) do 22:10 (pod domem) 307 km... Nie była to prędkość autostradowa na szybciej nie pozwalał ruch na trasie + nie chciałem. Prędkości od 50 do 150. Od 2/3 trasy śnieg na przemian z deszczem i silny wiatr...
Spalanie od zatankowania (jakieś 3-4 km od salonu) z komputera to 8 l. Spalanie średnie przy:
150 to 8,9 (mierzone na 20 km),
130 to 7,9 (mierzone na 40 km).
Niestety nie było możliwości przez dłuższe odcinki utrzymywać stałej prędkości dlatego mogą one nie być do końca miarodajne. Jazda z górki przy 150 spalanie chwilowe 5,4-6,7 a pod małą górkę 12 -14 a nie wiem czego było więcej na mierzonych odcinkach.
Dodatkowo nie do końca jeszcze dogaduję się z DSG.
Poza tym auto zbiera się rewelacyjnie!!!
zamówiona 22.11: O3 RS TSI DSG ,planowana produkcja - ch.. wie kiedy
zaliczka zwrócona 28.03. - od 4.04 szczęśliwy właściciel białego A5 Sportback
Komentarz
-
-
Woow, nieźle. Mi dla porównania S-max 2.0 TDCi przy średniej prędkości 150 km/h przez 600 km (Monachium - Berlin, na początku w Bawarii jest sporo ograniczeń do 120 - tam zgodnie z przepisami) spalił 13.5.Zamieszczone przez metrotestTak jak się patrzy to do pewnej prędkości osiągi są porównywalne. Różnica jest w stylu. TSI przyśpiesza równomiernie /prawie liniowo/ a TDI bardziej skokowo. Subiektywne odczucie przyśpieszania może więc być silniejsze więc w dieslu.Zamieszczone przez CirixXWg mnie praktycznie to samo, pomimo że widzę różnicę to jednak bardziej widzę różnicę 4 litry zupy na setkę :twisted:Zamieszczone przez szplukasz
Zresztą ja jestem w przedziale 0-140 a jak czasem wpadnie autostrada to tam się zdążę rozbujać
Pytanie czy TSI RS "kopie" przy przyśpieszaniu? Jak jechałem O3 1.8TSI to przy przyśpieszaniu setkę osiągnąłem nie wiem kiedy choć tego wcale nie było czuć.
Jeśli chodzi o spalanie to na pewno test autostradowy TSI by się przydał - takie spalanie przy 150-160 km/h. W końcu dobrych dróg coraz więcej więc faktyczna różnica w spalaniu jest istotna.
Przykładowo podaję zdjęcie z testu RS TSI na niemieckiej autostradzie.
Całość TU /test O3 RS TSI/ . Niestety w języku czeskim - tłumacz google sobie nie radzi.
No, i to są realne wartości spalania przy stałej prędkości na płaskim terenie i poddają pod wątpliwość zakup TDI. Gratulacje zakupu auta!Zamieszczone przez Mateusz_GJechałem trasą (7 + S7) przez Radom od 18:40 (wejście do samochodu) do 22:10 (pod domem) 307 km... Nie była to prędkość autostradowa na szybciej nie pozwalał ruch na trasie + nie chciałem. Prędkości od 50 do 150. Od 2/3 trasy śnieg na przemian z deszczem i silny wiatr...
Spalanie od zatankowania (jakieś 3-4 km od salonu) z komputera to 8 l. Spalanie średnie przy:
150 to 8,9 (mierzone na 20 km),
130 to 7,9 (mierzone na 40 km).
Niestety nie było możliwości przez dłuższe odcinki utrzymywać stałej prędkości dlatego mogą one nie być do końca miarodajne. Jazda z górki przy 150 spalanie chwilowe 5,4-6,7 a pod małą górkę 12 -14 a nie wiem czego było więcej na mierzonych odcinkach.
Dodatkowo nie do końca jeszcze dogaduję się z DSG.
Poza tym auto zbiera się rewelacyjnie!!!
Komentarz
-
-
i to jest właśnie nasze polskie forumowe podejście do tematu :twisted: . czechom wychodzi prawie 13 a nam 9 :haha:Zamieszczone przez pawel934No, i to są realne wartości spalania przy stałej prędkości na płaskim terenie i poddają pod wątpliwość zakup TDI.
ja pierdzielę..O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Podejrzewam, że przy średniej prędkości 150 na całej trasie to wyniki nie byłyby takie różowe (moja średnia to jakieś 87...). Ale tu też duże znaczenie ma jak w teście jechali żeby mieć te 150 - średnio 150 +/- 10 km czy średnio 150 w przedziale (50-220).
O realnym spalaniu będzie pewnie można więcej powiedzieć po dłuższych odcinkach. Jestem bardzo ciekawy ile wyjdzie średnie spalanie z baku - samochód będzie jeździł po mieście przede wszystkim.
jamajka ja zamawiałem 25/09 więc bardzo podobny termin chociaż gość w salonie mówił, że zazwyczaj trochę dłużej się czeka.
Komentarz
-
-
Ale Mateusz_G na testowym odcinku pewnie tylko jechał na tempomacie te 150, jak go coś spowolniło to po wyprzedzeniu delikwenta ustawiał znowu tempomat na 150. Ja uważam ze spalanie wyszło jak najbardziej akceptowalne ( a może to jest faktyczna średnia z tych 20 km - to by była rewelacjaZamieszczone przez leszekmwi to jest właśnie nasze polskie forumowe podejście do tematu :twisted: . czechom wychodzi prawie 13 a nam 9 :haha:Zamieszczone przez pawel934No, i to są realne wartości spalania przy stałej prędkości na płaskim terenie i poddają pod wątpliwość zakup TDI.
ja pierdzielę..
). Mateusz_G popraw mnie jak coś
Komentarz
-
-
Panowie, mogę się założyć że RS tdi jadący te 150km/h nie ma mozliwości aby spalił więcej jak 9-9.5, TDI spali około 7.5
Te 13l w TSI które wychodzi Czechom to chyba po zakorkowanym mieście, gdzie TDI w takich samych warunkach spali 10superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
szplukasz ustawiłem tempomat na 150 km, wyzerowałem średnie spalanie i po 20 km odczytałem wynik - to prawda że musiałem zwolnić 2 razy w tym czasie do około 120 ale tylko na chwilę.
Prim wczoraj już nie miałem siły a dzisiaj taka pogoda, że wstyd pokazać
Trochę żałuje, że nie przyciemniłem szyb z tyłu... z drugiej strony jeszcze nic straconego :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Haha, Ty tak serio? 9 pali przy stałej prędkości 150, a 13 spalił, jak na kompie była średnia ponad 150 - czyli realnie oznacza to jazdę 200+ tam, gdzie się da. Bo nie ma innego sposobu na osiągnięcie średniej prędkości z trasy wynoszącej 154 km/h (również w Niemczech). Oba wyniki są moim zdaniem bardzo dobre. Nie wiem, dlaczego to w ogóle porównujesz i smiejesz się z innych.Zamieszczone przez leszekmwi to jest właśnie nasze polskie forumowe podejście do tematu :twisted: . czechom wychodzi prawie 13 a nam 9 :haha:Zamieszczone przez pawel934No, i to są realne wartości spalania przy stałej prędkości na płaskim terenie i poddają pod wątpliwość zakup TDI.
ja pierdzielę..
Komentarz
-
-
Sprobowalem ocenic dzisiaj spalanie. Bylo mokro, wietrznie, plus 2, sporo aut na autostradzie. Gdy udalo sie uspokoic pedal gazu to mysle, ze przy 130-7,3 a przy 150-8,5 ale jest to bardzo zgrubna ocena. Zbyt krotki odcinek czasu i w jedna strone.
MirekPL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex
Komentarz
-

Komentarz